Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1729
Jeg har nettopp koblet opp min nye Canal Digital HD-PVR dekoder, men får ingen signaler. Har også Viasat og der får jeg jo inn TVN, FEM og noen andre kanaler levert fra CD i tillegg til Viasat sine egne. Parabolantenna har to LNB-hoder, som er koblet sammen slik at jeg kun har én antennekabel som går inn til dekoderen. De kjører på 1 grad vest og 5 grad øst om jeg ikke husker feil, og dette er vel samme oppsett som man har hos CD?

Det virker jo som om man skal ha en kabel fra hvert LNB tilkoblet dekoderen, men dette var visst ikke nødvendig i følge kundeservice, selv om jeg leser på nettet at andre også har hatt lignende problemer, men som de fikk fikset med en softwareoppdatering. Dette var dog innlegg fra 2008. Kundeservice mente at LNB-hodene muligens var for gamle, men det forstår jeg bare ikke i og med at jeg får signaler dersom jeg bytter tilbake til Viasat sin HD-dekoder.

Har også forsøkt å oppdatere software på dekoderen ved å følge en guide, men dette får jeg ikke til, sannsynligvis pga. signalproblemene. Om den kan oppdateres via internett aner jeg ikke, men den er iallefall tilkoblet nettet, så ser jo ikke slik ut.

Noen som kan bekrefte KS sin info? Trenger jeg virkelig nye LNB-hoder for å få kanaler inn på CD sin dekoder? På forhånd takk for svar!
Svanemerket
caperno's Avatar
Trådstarter
Ok, takk for linken, men jeg er fremdeles litt forvirret her. Jeg har hatt montør som koblet opp Viasat, og jeg får som sagt også inn enkelte av CD sine egne kanaler dersom jeg bruker Viasat sin dekoder. Må jeg likevel ha ett annet oppsett med Canal Digital sin dekoder? Sender de fra andre satelitter enn hva Viasat gjør?
Sist endret av caperno; 5. juli 2011 kl. 23:37.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg måtte iallefall ha en montør hit til å snu på satellitten når jeg byttet fra viasat -> CD, men så fikk jeg han til å installere ny parabol også.

Var inkludert i installasjonen så klagde ikke.
Svanemerket
caperno's Avatar
Trådstarter
Valgte å montere selv, da jeg gikk ut i fra at det var ganske så plug'n-play, men det ser det jo ikke ut til at det var. Får ringe en montør i morgen da
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Vinklene står vel uansett på parabol-festet så du kan justere etter dette mener jeg å huske.

Jeg fikk montør til å gjøre det siden jeg er en lat jævel med høydeskrekk.