Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1851
Hvordan i all verden redigerer jeg ett innlegg jeg har skrevet? Finner ikke noe edit knapp. Jeg fant heller ingen info angående dette ved å søke på forumet...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det er kun mulig å redigere innlegg 15 minutter etter at du har skrevet de.
Trådstarter
Det er jo ganske kjipt når man ser skrivefeil som man først ikke så. Er jo ganske standard for et forum å ha en edit knapp for postene sine.

-edit-

The administrator has specified that you can only edit messages for 5 minutes after you have posted. This limit has expired, so you must contact the administrator to make alterations on your message.
Vis hele sitatet...
Hva er poenget med dette egentlig? Skal jeg liksom mase på en admin hver gang jeg vil korrigere stavefeil?
Sist endret av Opteryx; 17. mai 2011 kl. 05:48.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det er kun mulig å redigere innlegg 15 minutter etter at du har skrevet de.
Vis hele sitatet...
5 minutter.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Stemmer, fem minutter, jeg som tenkte på et annet forum.

Trikset er vel gjerne å ikke skrive som en loff og faktisk se over sin egen tekst i to sekunder før man trykker.
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Stemmer, fem minutter, jeg som tenkte på et annet forum.

Trikset er vel gjerne å ikke skrive som en loff og faktisk se over sin egen tekst i to sekunder før man trykker.
Vis hele sitatet...
Klart det, men jeg føler fortsatt at det er urimelig, spesiellt for folk som er dyslektikere da det kan ta lang tid å prosessere teksten og feil kan bli sett lenge etter å ha skrevet posten.
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Klart det, men jeg føler fortsatt at det er urimelig, spesiellt for folk som er dyslektikere da det kan ta lang tid å prosessere teksten og feil kan bli sett lenge etter å ha skrevet posten.
Vis hele sitatet...
Vel, da må man bruke litt lenger tid enn to sekunder. Opp gjennom tidene har vi hatt plenty med problemer der folk har endret på postene sine slik at det de skriver da gir en helt annen mening enn det de skrev opprinnelig og som da veldig ofte ødela alle svar som var gitt og generelt hele tråden. Dyslektikere får bare legge litt mer arbeid i skrivingen sin.

Er det tilleggsinformasjon man føler for å legge til er det en liten knapp nede til høyre i posten din der du kan legge slikt til (det blir en egen post av det men lenket til fra originalposten).
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vel, da må man bruke litt lenger tid enn to sekunder. Opp gjennom tidene har vi hatt plenty med problemer der folk har endret på postene sine slik at det de skriver da gir en helt annen mening enn det de skrev opprinnelig og som da veldig ofte ødela alle svar som var gitt og generelt hele tråden. Dyslektikere får bare legge litt mer arbeid i skrivingen sin.

Er det tilleggsinformasjon man føler for å legge til er det en liten knapp nede til høyre i posten din der du kan legge slikt til (det blir en egen post av det men lenket til fra originalposten).
Vis hele sitatet...
I tillegg finnes det jo haugevis med rettskrivingsverktøy som integreres rett i nettleseren for de som ikke er sterkt begavet når det kommer til sproget.
Trådstarter
Vet du av noe norsk rettskrivings verktøy som kan korrigere grammatikk? Det hadde vært veldig kjekt!
Skriv innlegget i word, ta en stavekontroll, kopier --> lim inn.
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Vet du av noe norsk rettskrivings verktøy som kan korrigere grammatikk? Det hadde vært veldig kjekt!
Vis hele sitatet...
Hvis du bruker Firefox, finnes det en norskordliste-utvidelse. Den er kjekk, for akkurat som i Word, kommer det en rød strek under ord som er kdsfgjekj/stavet feil.
HøyRisiko Psykopat
så er det også mulig å skrive det inn i Google translate og ta fra norsk til engelsk og bytte dei ordene som ikkje gir meining
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Vet du av noe norsk rettskrivings verktøy som kan korrigere grammatikk? Det hadde vært veldig kjekt!
Vis hele sitatet...
Vel, personlig er alt jeg benytter meg ordbok i firefox. Det samt å ikke poste for fort hvis det er mye informasjon som skal med, minsker mengden skrivefeil betraktelig.
jeg synes dette er bra, slik at folk som har skrevet noe, og blir kritisert, ikke kan gå tilbake og endre teksten slik at den får et annet budskap.
av ren nysgjerrighet: om man trykker edit 4 min etter man har postet, bruker 2 sekunder på å skrive om og lagre, har man da 1 minutt igjen, eller begynner nedtellingen på nytt da?
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
av ren nysgjerrighet: om man trykker edit 4 min etter man har postet, bruker 2 sekunder på å skrive om og lagre, har man da 1 minutt igjen, eller begynner nedtellingen på nytt da?
Vis hele sitatet...
Da har du et minutt igjen.