Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2953
Hei, har merket at det er nesten kun sluttbrukeren og selgeren nærmest brukeren som blir tatt av politiet. Er det fordi ingen tyster videre eller har selgerene et så bra opplegg at de aldri blir tatt? Har tenkt på dette lenge, og lurer på hva selgere har gjort for å ikke bli tatt! Får de noen til å gjøre all jobben for seg liksom? #Sånn teoretisk sett#
Sist endret av noras; 12. desember 2010 kl. 13:31.
Det er mye vanskeligere for politet å ta de som sitter øverst i narko-hierarkiet, fordi de ikke er synlig på gata, og er sjelden i kontakt med brukere. Dessuten har de vel fått mange trusler i fra langerne sine om at hvis de tyster, vil de bli banka opp og kanskje drept osv.
Jo mindre søppelhoder som kommer dinglende på dørene, ringer deg eller nevner navnet ditt til andre brukere desto bedre.
Man trenger ikke akkurat å være rakettforsker for å resonnere seg frem til dette.

Etter at man har bygget seg opp litt kapital kan man starte med å handle inn i større mengder for så å distribuere dette til flere selgere som får en liten andel av den endelige salgssummen.
Feks. at de har nok til å dekke eget forbruk + litt til.

Da har du mindre kontaktpersoner enn det selgerne dine har, og dersom du har mindre kontaktpersoner så er det mindre odds for at du skal møte på en idiot som blir tatt, rundlurt av politiet til å tyste pga. små mengder hasj for så å få grisebank av de involverte i handlingen.
Trådstarter
25 0
Så visst noen jeg vet om som sitter med kontakter langt oppe i systemet kjøper la oss si 10 kg hasj med de. Får noen til å hente det, gi det videre til noen som selger plater som igjen selger det til sluttselgeren og så å få igjen pengene med han som hentet det. Mener du da at politet kommer til å slite med å finne ut hvem du er? Hva med telefontrafikk? Trygt å lage falske Facebook profiler for avtaler?
Dersom han har opparbeidet seg et kontaktnettverk som er verd å samle på så vil jeg påstå at politiet kommer til å slite med å finne ut dette.

Jeg ville ha variert kommunikasjonen over flere medier slik at politiet måtte ha satt sammen et stort puslespill for å tilegne seg informasjonen.
Myspace, deviant art, steam, facebook, dikt.no eller hva som helst man kan bruke for å kommunisere på en smart måte.
Delikat informasjon ville jeg selvsagt tatt på tomannshånd.
Slutt brukeren blir tatt fordi han er antilopen, mens dealern er løven.

NitroFis sier no smart der, men jeg ville heller gått for en sikker og god kryptert mail.
Skal litt til for å bli tatt for noe fordi du har skrivd det på sms, nettet eller noe i den duren egentlig.
Hender seg da at dem samler opp og regner ut stoff som blir solgt via sms og seinere sikter deg.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
NRK hadde et program som forklarte detaljert hvordan dette er bygd opp, "Slanger i paradis" tror jeg var navnet på programmet. Dette kan du sikkert se på NRK-nett tv
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
NRK hadde et program som forklarte detaljert hvordan dette er bygd opp, "Slanger i paradis" tror jeg var navnet på programmet. Dette kan du sikkert se på NRK-nett tv
Vis hele sitatet...
Det stemmer:

NRK2, onsdag 11.8.2010 kl. 23.15
Slanger i paradis
Undersøkende dokumentarserie om organisert kriminalitet i Norge. (2:3) Hvem styrer narkotikatrafikken til Norge? Vi møter 38 år gamle Annet Navn. Han soner en lang dom for innførsel av dop. Han forteller åpent om hvordan narkotikamarkedet er organisert - og at de egentlige bakmennene aldri tas. Disse opplysningene avviker sterkt fra politiets versjon om at de stadig tar bakmennene i sine aksjoner.
Vis hele sitatet...
Sist endret av meitemark; 25. februar 2018 kl. 00:05.
Trådstarter
25 0
Har sett det programet som gikk på NRK, var dødsbra! Men synst d hadde vært kjekt å høre fra noen her inne på hvordan de har gjort det! Om de har failet bigtime eller har klart å komme seg unna det uten å bli tatt o.s.v Kommer fra en liten by så folk hadde vell blitt pissed om man plutslig stjal markedet med å dumpe prisene og levere bedre kvalitet!?
Sist endret av noras; 12. desember 2010 kl. 14:20.
Sitat av noras Vis innlegg
Har sett det programet som gikk på NRK, var dødsbra! Men synst d hadde vært kjekt å høre fra noen her inne på hvordan de har gjort det! Om de har failet bigtime eller har klart å komme seg unna det uten å bli tatt o.s.v Kommer fra en liten by så folk hadde vell blitt pissed om man plutslig stjal markedet med å dumpe prisene og levere bedre kvalitet!?
Vis hele sitatet...
Dem som selger kan bli sure ja, men resten blir glad
Handler om og finne en smart løsning bare.

Vet om en kar som dreiv coffeshop og solgte shit her i norge i ca 6mnd før han stengte sjappa. Reklamerte over p3 osv,,, :P
Sitat av noras Vis innlegg
Kommer fra en liten by så folk hadde vell blitt pissed om man plutslig stjal markedet med å dumpe prisene og levere bedre kvalitet!?
Vis hele sitatet...
Kommer veldig an på, noen steder er det totalt under kontroll av div "organisasjoner", og konkurranse blir slått ned på ila uker/måneder. Andre steder er det mer dynamisk og uorganisert, og pris/kvalitet varierer like mye som hvem som selger.

Men de som evnt ville blitt sure er jo de du evnt henvender deg til om du vil "starte opp", så er jo likegreit å bare jobbe seg oppover framfor å konkurrere. Unntaket er om du har stort startkapital, da vil du nok heller prøve å komme deg "forbi" et par ledd.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Kommer veldig an på, noen steder er det totalt under kontroll av div "organisasjoner", og konkurranse blir slått ned på ila uker/måneder. Andre steder er det mer dynamisk og uorganisert, og pris/kvalitet varierer like mye som hvem som selger.

Men de som evnt ville blitt sure er jo de du evnt henvender deg til om du vil "starte opp", så er jo likegreit å bare jobbe seg oppover framfor å konkurrere. Unntaket er om du har stort startkapital, da vil du nok heller prøve å komme deg "forbi" et par ledd.
Vis hele sitatet...
Dra og hente selv er egentlig det beste vil jeg tro. Danmark er korteste veien for godis til ålreite priser.

Kjøper du en kg for 40 000 får du solgt det ut for 10 000 plata. Kansje til og med høyere om du selger utenfor oslo. 60 000kr fortjeneste på 1 dag kjøring og 1 dag salg. At snuten ikke tar bakmen er fordi snuten ikke prøver no særlig på det. Snuten går etter misstanke og det er jo lettere og misstenke en 17 åring for salg av hasj en, en 40år gammel familie far.
Sist endret av DrPerception; 12. desember 2010 kl. 15:46.
Trådstarter
25 0
Det er sant det du sier at du tjener mer på å hente selv, men risikoen er jo mye større når du selv må passere tollen å frakte det helt til byen det skal leverast til. Ville heller betalt litt mere for å få det levert til Norge for så å få noen til å hente det! Da slipper jo man alt peset visst man skulle bli stoppet, og man kan holde på over tid uten å bli tatt.

Noen som har noen tanker rundt dette?
Sist endret av noras; 12. desember 2010 kl. 18:21.
det er vel fatiige som smugler narkotika over grensen, og disse skal jo ha penger. profitten for deg blir dermed mindre. går du heller over til kokain og heroin, blir fortjenesten høyere og du kan betale fattige eller grådige jenter i 20 årene for å smugle de får betalt, du har høy fortjeneste. så jeg tør å påstå at det ikke er penger i å smugle hasj. hvis noen på død og liv vil selge hasj er det nok lettere å dyrke selv. det er billigere og du har god kvalitets kontroll selv om det er litt mer arbeid.
Vil anta det koster betydelig mer ferdig importert!

Er du en oppegående kar skal du greit klare å organisere dette, spørsmålet er jo hvilken grensepost du føler deg mest komfortabel med.

Personlig ville jeg valgt å ta meg en tur på ett par dager til Danmark i dette tilfellet, og båten tilbake kansje ha med seg dama hvis du har, som uvitende sjåfør?
Om det verst tenkelige skulle skje er det bare å ta på seg skylda.

Nei ikke vet jeg, er utallige måter.
Jeg vil bare påpeke at det er lite hensiktsmessig for folk å dele gode metoder for smugling osv på et åpent forum som politiet garantert leser.
Sitat av HELEflaska Vis innlegg
Jeg vil bare påpeke at det er lite hensiktsmessig for folk å dele gode metoder for smugling osv på et åpent forum som politiet garantert leser.
Vis hele sitatet...
Vil ikke akkurat påstå at dette var noen genial og gjennomtenkt metode, bare en ide til hva som muligens funker greit. skulle tollvesenet fulgt opp dette måtte de stanset hver 3 omtrent
Sitat av HELEflaska Vis innlegg
Jeg vil bare påpeke at det er lite hensiktsmessig for folk å dele gode metoder for smugling osv på et åpent forum som politiet garantert leser.
Vis hele sitatet...
Jeg skulle da tro at politiet vet om disse metodene allerede.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av HELEflaska Vis innlegg
Jeg vil bare påpeke at det er lite hensiktsmessig for folk å dele gode metoder for smugling osv på et åpent forum som politiet garantert leser.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noe imot at politiet tar flere som smugler narkotika, jeg er for legalisering av cannabis, men det betyr ikke at jeg vil politiet skal lukke øynene for narkotika som finansierer kriminelle miljøer.
Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg har ikke noe imot at politiet tar flere som smugler narkotika, jeg er for legalisering av cannabis, men det betyr ikke at jeg vil politiet skal lukke øynene for narkotika som finansierer kriminelle miljøer.
Vis hele sitatet...
Definer kriminelle miljøer. Ikke at jeg mener dette er et argument for at politiet skal lukke øynene for narkotika som finansierer kriminelle miljøer. Men mye tyder på at de ikke har sjans i helvete til å stoppe nok av det til å gjøre merkverdig inngrep i de kriminelles økonomi. Det er kanskje mulig noen mellomledd forsvinner her og der men jeg tror nok de på toppen sitter rimelig trygt. Jeg mener ressursene heller burdte vært brukt mot å faktisk OPPKLARE de kriminelle miljøenes kriminalitet og alvorlig kriminalitet forøvrig. Det eneste som egentlig kan regulere de kriminelle miljøenes salg av narkotika er vi som brukere eller staten om de velger å legalisere bruk og dyrking.


Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg skulle da tro at politiet vet om disse metodene allerede.
Vis hele sitatet...
Det du sier med andre ord er egentlig at du ikke vet om de vet det. Ingen grunn til å gi det til dem i klartekst da.

Sitat av Jalla09 Vis innlegg
Vil ikke akkurat påstå at dette var noen genial og gjennomtenkt metode, bare en ide til hva som muligens funker greit. skulle tollvesenet fulgt opp dette måtte de stanset hver 3 omtrent
Vis hele sitatet...
Jeg mente ikke noe spesifikt eksempel i denne tråden.
Sitat av HELEflaska Vis innlegg
Jeg vil bare påpeke at det er lite hensiktsmessig for folk å dele gode metoder for smugling osv på et åpent forum som politiet garantert leser.
Vis hele sitatet...
Politiet kjenner nok bedre til forskjellige smuglemetoder enn 99% av brukerne på forumet her.

Alt som har vært postet til nå kan forøvrig tenkes ut av enhver lovlydig oppegående person.

Sitat av noras Vis innlegg
Det er sant det du sier at du tjener mer på å hente selv, men risikoen er jo mye større når du selv må passere tollen å frakte det helt til byen det skal leverast til. Ville heller betalt litt mere for å få det levert til Norge for så å få noen til å hente det! Da slipper jo man alt peset visst man skulle bli stoppet, og man kan holde på over tid uten å bli tatt.

Noen som har noen tanker rundt dette?
Vis hele sitatet...
Om du skal ha andre til å hente for deg må du ha såpass kontroll på personen at:

- Vedkommende ikke tyster på deg så fort han blir tatt for strafferabatt.

- Vedkommende ikke stikker av med sakene, enten ved å fake å bli tatt, eller ved å bare forsvinne.

Det er ikke bare å plukke opp en boms på jernbanen. For å få utenforstående, oppegående og pålitelige mennesker til å gjøre det må du som regel ut med en ganske betydelig pengesum. Mao skal det være snakk om store kvantum eller høy risk for at grensekryssing skal lønne seg.

Ville forøvrig heller kjørt over svenskegrensen enn komme med en harrybåt. Den relative frekvensen later til å være høyere på "båt-bust", men igjen, det er jo umulig å si hvor mange som prøver de forskjellige rutene hvert år.
Et annet aspekt å tenke på i dette spørsmålet er at det naturlig nok er mye flere "gateselgere", og de er dermed hyppigere utsatt for pågripelser. I tilfeller hvor bakmenn pågripes vil dette svært sjelden nevnes i media, da det kan skade den pågående etterforskningen.