Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 4634
Okey, mulig denne ligger på feil plass. Bare å flytte den i såffal.

I det siste har jeg drøm veldig realistiske ting, altså ting som kunne vært. Være seg samtaler, en dag på jobben osv.
Når jeg våkner har jeg ofte problemer med å skille hva jeg faktisk har drømt, og hva som faktisk har skjedd i virkeligheten.

Ta f.eks en samtale jeg hadde med en kompis før jeg sovna. Da jeg sov drømte jeg om denne samtalen og hadde den på nytt med noe nytt innhold. Å nå som jeg er våken vet jeg ikke hva vi faktisk snakket om, å hva jeg drømte. Da samtalene var ganske like, bortsett fra noen ting. Dette skjer hver eneste natt, og iogmed at jeg har ganske ødelagt hukommelse og har vært litt på kjøret i det siste husker jeg ikke hva som har skjedd når hele tiden.

Noen som opplever / har opplevd det samme, eventuelt vet hvorfor i allverden jeg har det sånn ?:P Det er nemlig ganske så frustrerende.

Det er ikke lucide drømmer heller, for jeg vet ikke at jeg drømmer.
Sitat av 0bs Vis innlegg
Noen som opplever / har opplevd det samme, eventuelt vet hvorfor i allverden jeg har det sånn ?:P Det er nemlig ganske så frustrerende..
Vis hele sitatet...
Sitat av 0bs Vis innlegg
...og iogmed at jeg har ganske ødelagt hukommelse og har vært litt på kjøret i det siste husker jeg ikke hva som har skjedd når hele tiden
Vis hele sitatet...
Du sier selv hva det sannsynligvis skyldes. Du har vært på kjøret og har ødelagt hukommelse? Dette har nok påvirket deg i den retningen. Sov godt og spis greit så blir det sikkert bedre. Jeg opplever det samme som deg av og til, så det er ikke unormalt.
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
ja sier seg jo egentlig selv, men det skjer hver natt. Hele tiden. Jeg vet ikke når jeg drømmer å når jeg er våken lenger. Smålig skummelt :P
Sitat av 0bs Vis innlegg
ja sier seg jo egentlig selv, men det skjer hver natt. Hele tiden. Jeg vet ikke når jeg drømmer å når jeg er våken lenger. Smålig skummelt :P
Vis hele sitatet...
Kanskje du skulle ha begynt med Lucid Dreaming for å lære deg å skille? og å skape en større vegg mellom virkeligheten og drømmeverden
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
det er kanskje ikke så dumt nei!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg tror de fleste opplever dette en og annen gang i livet, men det er ikke normalt å ha det så ofte som du beskriver det.
Det kan være en ide å gi deg selv en ferie fra stoff. Om du blir for desorientert kan det jo være farlig for deg selv og andre. Om det blir for mye bør du søke profesjonell hjelp.

Ser ikke for meg at lucid dreaming kan være til nytte her. Det virker ikke som om dere har begrep om hva det er.
Sist endret av Mullah; 17. desember 2009 kl. 19:36.
Sitat av 0bs Vis innlegg
det er kanskje ikke så dumt nei!
Vis hele sitatet...
I tillegg får du drømmer som virkelig er i drømmeklassen
Ville fokusert på å få søvnen i orden først, før jeg begynte med Lucid Dreaming da dette ikke kommer til å hjelpe på søvnen din. Om du har vært på kjøret, evt brukt rusmidler, så burde du som Mullah sier ta en pause fra det, og sove godt. Selv om det ikke er alvorlige greier nå, så er det smart å ta slike tegn som en liten advarsel og gi sinnet ditt det den trenger.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Det er mange ganger jeg har vert skikkelig trøtt dagen før og nste morgen står jeg plutselig i et annet rom når jeg våkner.
Jeg er liksom våken når jeg går men jeg tror jeg drømmer, utrolig merkelig følelse
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Kanskje du skulle ha begynt med Lucid Dreaming for å lære deg å skille? og å skape en større vegg mellom virkeligheten og drømmeverden
Vis hele sitatet...
Vandringsmann, du virker som for meg en skummel type
dette har også skjedd meg flere ganger for ikke så altfor lenge siden, men jeg gikk ikke på stoff eller noe.
kjenner meg veldig mye igjen i hva du skriver.opplevde det samme i en lang periode. hadde vanskeligheter med å skille mellom drøm og virkelighet.Mye av grunnen til at jeg opplevde det,var på grunnav rusmisruk og mye stress.+ atte jeg pleide å Røyke litt salvia om kveldene før jeg skulle legge meg,etter rundt en ukes tid etter jeg hadde slutta å røyke salvia opplevde jeg stadig vekk Søvnparalyse, også kalt hypnagogia når jeg skulle legge meg, så etter disse episodene sleit jeg med å huske ting og skille mellom drøm å virkelighet i ukesvis. så konklusjonen min er at det å være utslitt,stress osv grunnet rusmisbruk er en stor del av saken.så for min del så forsvant det av seg selv etter å slappa av og tatt ting med ro en stund! hukommelse er no dritt.. ta det litt med ro framover så årner det seg sikkert.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Vandringsmann, du virker som for meg en skummel type
Vis hele sitatet...
Skummel? I hvilken form da? :P
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Skummel? I hvilken form da? :P
Vis hele sitatet...
syke ut folk med dine lucid dreams svar :P
Sist endret av eskil2k; 17. desember 2009 kl. 23:03.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
syke ut folk med dine lucid dreams svar :P
Vis hele sitatet...
hehehe :P Jeg prøver da ikke psyke de ut, bare gir tips og hint :P

Men joda, i minge egne LD så skremmer jeg til og med meg selv
Jeg har lucid dreaming, søvnparalyse og sære drømmer så og si hver dag, ett eller annet rart med drømmene mine er det ihvertfall hele tiden. Det er ofte jeg har veldig realistiske drømmer jeg selv kan kontrollere og styre, som en lucid dream, men jeg selv er ikke klar over at jeg drømmer og tror det er virkelig.

Jeg ser på det som spennende og interessant, og forbinder det ikke med noe negativt. Kanskje du vil få ett roligere forhold til det hvis du slutter med ruskjøret. =)
Vil bare skyte inn et ord her.

Har opplevd noe lignende. Jeg drømmer ofte at ting skjer eller at jeg sier noe men husker ALDRI og jeg gjentar ALDRI at jeg har drømt det. Men så kan det gå et par dager, uker eller måneder så skjer det jeg drømte og jeg innser da at vent litt dette har jeg jo opplevd før/drømt. Det er ikke noe deja vu eller slikt for jeg har ikke opplevd det før men det kjennes slik. Hva er dette?
Sitat av Powlair Vis innlegg
. Det er ikke noe deja vu eller slikt for jeg har ikke opplevd det før men det kjennes slik. Hva er dette?
Vis hele sitatet...
Det er jo akkurat det Déjà Vu er. Du føler at du har opplevd det før, selvom du ikke har gjort det.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Det er jo akkurat det Déjà Vu er. Du føler at du har opplevd det før, selvom du ikke har gjort det.
Vis hele sitatet...
ååååja. trodde deja vu var at man opplevde noe mann har opplevd før.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Vil bare skyte inn et ord her.

Har opplevd noe lignende. Jeg drømmer ofte at ting skjer eller at jeg sier noe men husker ALDRI og jeg gjentar ALDRI at jeg har drømt det. Men så kan det gå et par dager, uker eller måneder så skjer det jeg drømte og jeg innser da at vent litt dette har jeg jo opplevd før/drømt. Det er ikke noe deja vu eller slikt for jeg har ikke opplevd det før men det kjennes slik. Hva er dette?
Vis hele sitatet...
Tro på dette eller ikke.. Jeg drømte som unge ofte om en som stod på skøyter som var utrolig dårlig, men han vant 2 ganger fordi de andre datt.. Dette skjedde to ganger og jeg hadde denne drømmen ofte. Jeg valgte å ikke å fortelle den til noen fordi det var jo bare en dum rar drøm. Mannen var mørkegrønn med gult hode.

Flere år senere så skjer dette: OL i Salt Lake City

Det!, var skremmende, men er svært få som vil tro meg. Grunnen til at jeg trodde han vant 2 ganger var fordi de viste replayen etterpå. Si hva dere vil, men akkurat der drømte jeg framtiden..
dette skjer såpass ofte at jeg legger merke til det og legger det bak meg, men det skjer sikkert 2-3 ganger i måneden. Men i begynnelsen syntes jeg at det var litt rart.
Sitat av Powlair Vis innlegg
dette skjer såpass ofte at jeg legger merke til det og legger det bak meg, men det skjer sikkert 2-3 ganger i måneden. Men i begynnelsen syntes jeg at det var litt rart.
Vis hele sitatet...
Og når begynte det å ringe en bjelle om at det var normalt å drømme om framtid? Og hva skjer da i LD? Kan vi bestemme vår egen framtid? :P bare noen tanker..

Jeg synes det er utrolig kult når folk drømmer om framtid eller får syner om ting som vil skje. Jeg elsker hjernen som vi alle har fått utdelt. Tenk hva vi kan utrette om vi finner kilden til disse enorme kreftene..
Sist endret av Vandringsmann; 18. desember 2009 kl. 01:12.
Vandringsmann
Jeg kunne ønske jeg trodde på det, men jeg er veldig skeptisk til det med å drømme om fremtiden.

Du drømte om en skøyteløper som vant. Også flere år senere så var det en skøyteløper som vant?
Eller var drømmen realistisk og du kjente igjen detaljer osv.?
Sitat av Powlair Vis innlegg
dette skjer såpass ofte at jeg legger merke til det og legger det bak meg, men det skjer sikkert 2-3 ganger i måneden. Men i begynnelsen syntes jeg at det var litt rart.
Vis hele sitatet...
ååh, det der skjer meg også ofte. I en periode hvor jeg røyka mye hasj var det helt vanlig for meg og få deja vu hver dag. Jeg lurer på hva det kommer av? har det ikke like ofte nå, men det skjer hvertfall noen ganger i måneden.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Powlair Vis innlegg
ååååja. trodde deja vu var at man opplevde noe mann har opplevd før.
Vis hele sitatet...
Eller at man har en opplevelse av å ha opplevd det før. Og du har jo hatt nettopp den opplevelsen; du opplevde det i en drøm. Om det faktisk var det du drømte, eller noe som bare lignet nok til at du forvekslet det, er en annen sak.
Sist endret av Mullah; 18. desember 2009 kl. 13:22.
Sitat av tobbe654 Vis innlegg
Vandringsmann
Jeg kunne ønske jeg trodde på det, men jeg er veldig skeptisk til det med å drømme om fremtiden.

Du drømte om en skøyteløper som vant. Også flere år senere så var det en skøyteløper som vant?
Eller var drømmen realistisk og du kjente igjen detaljer osv.?
Vis hele sitatet...
Jeg kjente igjen alt.. Spesielt klærne og nøyaktig hvordan de datt.. Men joda, noen vil ikke tro, men jeg vet jo at dette har skjedd så for meg spiller det liten rolle hva andre tror egentlig
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har slitt litt med uvirkelighets-følelser, jeg mener det kan relatere til dette.
Hadde en _BAD_ trip på cannabis "overdose" for 1.5 år siden, etter det har jeg innimellom fått en sånn følelse som varer i 1-2 sekunder av at alt er uvirkelig, men det har avtatt, det er en stund siden jeg har hatt disse uvirkelighets-følelsene. Jeg kan huske at jeg noen gang måtte spørre folk om det hadde skjedd om det hadde skjedd for jeg var usikker.

Går over med tid!
Sist endret av Blake; 28. desember 2009 kl. 08:41.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Jeg kjente igjen alt.. Spesielt klærne og nøyaktig hvordan de datt.. Men joda, noen vil ikke tro, men jeg vet jo at dette har skjedd så for meg spiller det liten rolle hva andre tror egentlig
Vis hele sitatet...
"Don't confuse me with facts, I've already made up my mind!"
Vi drømmer jo utrolig mange drømmer i løpet av ei natt. Sannsynligheten for at noe av det du drømmer faktisk kommer til å skje en eller annen gang i løpet av livet ditt, er ganske stor (ikke gidd å spør om tall). Tror hele greia er ganske tilfeldig.
Jeg vil bare legge til at hele dette fenomenet på en måte gjenspeiles i filmen The Matrix. Morpheus sier blant annet til Neo at: "Have you ever had a dream, Neo, that you were so sure was real? What if you were unable to wake from that dream? How would you know the difference between the dream world and the real world?"

Spennende.
Sitat av CaCO3.Siri Vis innlegg
Vi drømmer jo utrolig mange drømmer i løpet av ei natt. Sannsynligheten for at noe av det du drømmer faktisk kommer til å skje en eller annen gang i løpet av livet ditt, er ganske stor (ikke gidd å spør om tall). Tror hele greia er ganske tilfeldig.
Vis hele sitatet...
Dersom sannsynligheten for at det jeg drømmer en gang vil skje, hvorfor ikke ta i bruk drøm som et verktøy? Hvorfor ikke lære å kjenne igjen de drømmer som er sanne? Så kan vi bruke det som et verktøy for å kanskje unngå blemmer, kanskje vinne i lotto, hindre noen i å gå i en situasjon hvor de vil bli skadet/drept.

Og hva med meg som drømte om denne skøyteløperen som vant på en slik måte at det aldri kan glemmes? Jeg hadde jo drømt dette flere år i forveien. Det var ikke bare en lik situasjon, men eksakt lik.

Skremmer det ingen litt det at vi faktisk kan drømme om framtiden? Omså det er små filleting? Hva skjer om vi graver dypere? Hva mer finnes i hjernen? Hvordan vet du at du i dette øyeblikket er i den virkelige verden? Hva hadde du tenkt om du våkner imorgen fult av ledninger og en mann kommer til deg og sier: "Javel sønn, har du sovet godt? Føltes det virkelig?" Hva om noen i denne verden har "våknet" og fått sett sannheten? Vil du tro på de når de forklarer hva de har sett og opplevd?

Vil avslutte med noen sitater:
"We do not possess imagination enough to sense what we are missing"
Den virkelige sannhetssøker vil ikke stanse halvveis. Enten finner han seg selv, eller han mister seg selv fullstendig
Ingenting er tilfeldighet. Hvert eneste snøfnugg lander akkurat der det skal
Sist endret av Vandringsmann; 28. desember 2009 kl. 12:46.
Nei, dette blir litt for sært for min del. Men hey, om du finner ut en måte å lure framtiden på sånn at du vinner i lotto; ring meg
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Dersom sannsynligheten for at det jeg drømmer en gang vil skje, hvorfor ikke ta i bruk drøm som et verktøy? Hvorfor ikke lære å kjenne igjen de drømmer som er sanne? Så kan vi bruke det som et verktøy for å kanskje unngå blemmer, kanskje vinne i lotto, hindre noen i å gå i en situasjon hvor de vil bli skadet/drept.

Og hva med meg som drømte om denne skøyteløperen som vant på en slik måte at det aldri kan glemmes? Jeg hadde jo drømt dette flere år i forveien. Det var ikke bare en lik situasjon, men eksakt lik.

Skremmer det ingen litt det at vi faktisk kan drømme om framtiden? Omså det er små filleting? Hva skjer om vi graver dypere? Hva mer finnes i hjernen? Hvordan vet du at du i dette øyeblikket er i den virkelige verden? Hva hadde du tenkt om du våkner imorgen fult av ledninger og en mann kommer til deg og sier: "Javel sønn, har du sovet godt? Føltes det virkelig?" Hva om noen i denne verden har "våknet" og fått sett sannheten? Vil du tro på de når de forklarer hva de har sett og opplevd?

Vil avslutte med noen sitater:
"We do not possess imagination enough to sense what we are missing"
Den virkelige sannhetssøker vil ikke stanse halvveis. Enten finner han seg selv, eller han mister seg selv fullstendig
Ingenting er tilfeldighet. Hvert eneste snøfnugg lander akkurat der det skal
Vis hele sitatet...
Mye kan i bunn og grunn være tilfeldigheter. Verden er ikke større enn at ting er dømt til skje, selv når de ser så like ut. Bruddpunktene fyller fantasien din inn, eller ønsket om at en tilsynelatende lik ting skal være nøyaktig den samme. Det kan jo være tilfeldig det også
Sitat av tafsern Vis innlegg
Mye kan i bunn og grunn være tilfeldigheter. Verden er ikke større enn at ting er dømt til skje, selv når de ser så like ut. Bruddpunktene fyller fantasien din inn, eller ønsket om at en tilsynelatende lik ting skal være nøyaktig den samme. Det kan jo være tilfeldig det også
Vis hele sitatet...
The eye sees what it wants to see
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
The eye sees what it wants to see
Vis hele sitatet...
What you believe is what you get