Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1604
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hei og hopp freaks, jeg ser etter et microSD kort som skal brukes i et GoPro.

64gb og hastighet til å filme i 1080p 30fps og 720p 60.

Noen som har link til et bra og billig kort? Hvilken butikk har ikke mye å si!
Sist endret av FatMan; 7. januar 2013 kl. 09:07.
Da skal du ikke se etter det billigste, du skal se etter det med høyest hastighet. Se etter et gen 10 SD-kort. (gen 10 er en hastighetsspesifikasjon, ikke er merke)
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ueland Vis innlegg
Da skal du ikke se etter det billigste, du skal se etter det med høyest hastighet. Se etter et gen 10 SD-kort. (gen 10 er en hastighetsspesifikasjon, ikke er merke)
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, men jeg gidder ikke bruke mer penger enn nødvendig. Det er ingen hemmelighet at minnekortpriser varierer veldig fra butikk til butikk, og hvis jeg får samme kortet til 200 kroner mindre på netonnet.no enn på komplett.no, så handler jeg der.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
SanDisk Ultra 64GB
Billigste jeg kunne finne
Hastigheten til SD kort, er oppgitt i "class", der hver klasse tilsvarer 1MB/s, altså "class 10" tilsvarer 10MB/s lese/skrive hastighet.
Spør her siden det har med samme sak. Jeg har minnekort i class 4, hvilke ulemper har jeg?
Sitat av trygve Vis innlegg
Spør her siden det har med samme sak. Jeg har minnekort i class 4, hvilke ulemper har jeg?
Vis hele sitatet...
Ikke noen særlige, utenom treg overføringshastighet. Klasse 4 & 6 skal kunne filme HD og Full HD.
Ikke Værst På PC
Trodde gopro bare støttet opp til 32GB?
Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
Trodde gopro bare støttet opp til 32GB?
Vis hele sitatet...
Gopro Hero3 støtter opp til 64gb. Når det ser sagt, vil batteriet gå tomt veldig lenge før du har klart å bruke opp 64gb.
Sist endret av Atec; 7. januar 2013 kl. 21:34.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zendium Vis innlegg
SanDisk Ultra 64GB
Billigste jeg kunne finne
Vis hele sitatet...
Jeg presiserte MicroSD. GoPro3 støtter kun microSD, ikke SD.

Sitat av 23732 Vis innlegg
Hastigheten til SD kort, er oppgitt i "class", der hver klasse tilsvarer 1MB/s, altså "class 10" tilsvarer 10MB/s lese/skrive hastighet.
Vis hele sitatet...
Dette er jeg fullstendig klar over. Jeg skrev i første post at jeg var på utkikk etter det billigste kortet, som fortsatt oppfyller kravene til GoPro. Dette er selvsagt et klasse 10 kort, men det er jo prisforskjeller på markedet.

Sitat av Atec Vis innlegg
Gopro Hero3 støtter opp til 64gb. Når det ser sagt, vil batteriet gå tomt veldig lenge før du har klart å bruke opp 64gb.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, Gopro er ikke kjent for å ha lang batteritid, men jeg gidder ikke å stresse med fullt minnekort, når jeg heller kan kjøpe et stort et, for en hundrelapp eller to mer, og ikke tenke mer på det.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Jeg presiserte MicroSD. GoPro3 støtter kun microSD, ikke SD.



Dette er jeg fullstendig klar over. Jeg skrev i første post at jeg var på utkikk etter det billigste kortet, som fortsatt oppfyller kravene til GoPro. Dette er selvsagt et klasse 10 kort, men det er jo prisforskjeller på markedet.



Selvfølgelig, Gopro er ikke kjent for å ha lang batteritid, men jeg gidder ikke å stresse med fullt minnekort, når jeg heller kan kjøpe et stort et, for en hundrelapp eller to mer, og ikke tenke mer på det.
Vis hele sitatet...
Er det bare jeg som forsøker å være litt ydmyk når jeg ber om hjelp?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Trådstarter
Sitat av FOX Vis innlegg
Er det bare jeg som forsøker å være litt ydmyk når jeg ber om hjelp?
Vis hele sitatet...
Det forsøkte vel jeg og, men når det kommer tre folk og "opplyser" om noe jeg skrev i førstepost blir jeg litt irritert. Særlig når det er copypasta rett fra wikipedia, og uten noen som helst bidrag i tråden utover de åpenbare faktene.

Forøvrig har jeg funnet dette, og det er nok det klart billigste alternativet, så denne tråden kan nok lukkes. Takk for all hjelp.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Det forsøkte vel jeg og, men når det kommer tre folk og "opplyser" om noe jeg skrev i førstepost blir jeg litt irritert. Særlig når det er copypasta rett fra wikipedia, og uten noen som helst bidrag i tråden utover de åpenbare faktene.

Forøvrig har jeg funnet dette, og det er nok det klart billigste alternativet, så denne tråden kan nok lukkes. Takk for all hjelp.
Vis hele sitatet...
Dette er noe billigere