Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2439
Har ett standar modem fra telenor.
En ZyZEL P-2602HWT-F3.
Problem er at jeg mister nette, omentrent på samme tid noen ganger i uka.
Vet ikke om det er tilfeldig eller ikke.
Men hva kan problemet skylles ?
Kan det være noe feil med modeme ?
Forøvrig har jeg ADSL turbo
Har ZyXEL selv, og hadde nogenlunde samme problem. Bare skriv inn IP adressen din i søkefeltet på en nettleser, så får du tilgang til ruteren(som da også er moden i dette tilfellet). Deretter sjekker du noen instillinger, og at alt er som du vil.
Jeg hadde klart å sette på en type "parent control", kanskje du har det samme Eller en form for 'oppdatering' eller auto-restart.
Har akkurat samme router/modem som deg og akkuratt kl. 00:06 hver dag, mister jeg internett i 2 min. Sykt kjedelig
Sitat av Xzip Vis innlegg
Har akkurat samme router/modem som deg og akkuratt kl. 00:06 hver dag, mister jeg internett i 2 min. Sykt kjedelig
Vis hele sitatet...
Det er borte rundt 1 time til meg, så jeg rekker jo å dø på rpg spille jeg spiller
Her mister jeg nettet ofte, mens gubben fortsatt har det på pc'en sin og motsatt. Men er ofte nettet er borte en stund. Har samme som ts.
Sitat av Havvi92 Vis innlegg
Det er borte rundt 1 time til meg, så jeg rekker jo å dø på rpg spille jeg spiller
Vis hele sitatet...
Har samme modem selv.
Laster du ned torrents?
bruker du nette maks?
prøvd å nappe ut strømmen til den i 2 min når du mister nette?

Dette produktet er noe av det verste jeg har vært borti! Jeg har brukt ca.150 % av minne på den..
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Har samme modem selv.
Laster du ned torrents?
bruker du nette maks?
prøvd å nappe ut strømmen til den i 2 min når du mister nette?

Dette produktet er noe av det verste jeg har vært borti! Jeg har brukt ca.150 % av minne på den..
Vis hele sitatet...
Laster ikke ned noe, sitter bare å spiller.
Å spillet er ikke inn for å være 2011, tar neste ikke noe av hastigheten.
Går fint å spille på 2 pcer fordi om 2 stykker sitter å ser film via internett.

Så tror ikke det er noe problem med at jeg bruker nette max ut.
Prøvde både å restarte modeme, ta ut strømme, restarte flere gang uten at det hjalp. Fikk det tilbake rundt klokken 2.
ZyXEL _ER_ problemer. Har ikke hatt samme problemet selv, men ca. et dusin andre. Noen som vet om Telenor er villige til å bytte routeren til noe annet som kansje fungerer bedre? Hvis jeg spør pent, eller i bytte mot en sinnamail?
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
ZyXEL _ER_ problemer. Har ikke hatt samme problemet selv, men ca. et dusin andre. Noen som vet om Telenor er villige til å bytte routeren til noe annet som kansje fungerer bedre? Hvis jeg spør pent, eller i bytte mot en sinnamail?
Vis hele sitatet...
Telenor klarte å gjøre så vi fikk ett ræva hastighet her, selv om pappa insisterte på å få et greit nett her. Telenor mente det ikke gikk an. Pappa dro til Telenor sitt kontor i solo, og forlangte å snakke med sjefen. Han klarte dette, og sjefen beklaget for det de ansatte sa og gjorde, så han fiksa oss mye bedre nett her :=)
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Telenor klarte å gjøre så vi fikk ett ræva hastighet her, selv om pappa insisterte på å få et greit nett her. Telenor mente det ikke gikk an. Pappa dro til Telenor sitt kontor i solo, og forlangte å snakke med sjefen. Han klarte dette, og sjefen beklaget for det de ansatte sa og gjorde, så han fiksa oss mye bedre nett her :=)
Vis hele sitatet...
fantastisk.. Bare trist det er så langt til oslo.. Får vel ta det i anledning harrytur en gang da! haha