Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 5314
Hva er noe skikkelig grovt du tror kan komme igjennom Statens Vegvesen sin sensur?
Er du på fiske ekspedisjon for statens vegvesen
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Er du på fiske ekspedisjon for statens vegvesen
Vis hele sitatet...
Haha nei bare leker med tanken på et nytt skilt til en skitbil.

Men nå hørtes jeg ut som en undercover agent...

Eller bruker jeg omvendt-psykologi?
Her må man nok ty til kreative eufemismer og andre lingvistiske krumspring for å ha en mulighet til å få viljen sin, tenker jeg.

Selv har jeg alltid vært svak for ordet "Snellefett".
Akab

Always carry a bible
Særeste av de sære
shallabajs's Avatar
Som sagt over er vel nøkkelen eufemismer, akronymer og kanskje interne slang uttrykk nøkkelen.

GTFO
FU
FFS
GTFO

For eksempel. Forhåpentligvis er personen i vegvesenet som godkjenner slike ting såpass gammel at han/hun ikke har noen anelse om hva disse tingene betyr.
Sist endret av shallabajs; 9. juli 2021 kl. 23:42.
Mener jeg leste de hadde avvist et skilt som ble noe grovt når man så det i bakespeilet. Så tror heldigvis/dessverre de har god kontroll på det.
Vet ikke hvor grensen går men det står i loven at det ikke skal være støtende for noen. Paragraf 2 a-2(5)

Men eru sikker på du vil bruke nesten 10.000 kr på å få harry dust-stempel?
Sist endret av Mk1; 10. juli 2021 kl. 00:01.
"Mordi" da får du tatt alle under en kam. Epic.. Eller er det det? Skulle ønske jeg hadde "fuckyoumoney".
Sitat av shallabajs Vis innlegg
Som sagt over er vel nøkkelen eufemismer, akronymer og kanskje interne slang uttrykk nøkkelen.

GTFO
FU
FFS
GTFO

For eksempel. Forhåpentligvis er personen i vegvesenet som godkjenner slike ting såpass gammel at han/hun ikke har noen anelse om hva disse tingene betyr.
Vis hele sitatet...
Jeg vil nok tro at dem som godkjenner dette har veldig god kontroll. Google brukes sikkert også flittig.
Sitat av Kloakk Vis innlegg
"Mordi" da får du tatt alle under en kam. Epic.. Eller er det det? Skulle ønske jeg hadde "fuckyoumoney".
Vis hele sitatet...
Fuckyocouch hadde vært litt lættis å se!
Har alltid hatt lyst til å kjøre rundt med 'M F'.
For alle som ikke kjenner meg personlig ville det fremstå som lett selvinnsikt - for meg er det MakkaFreaker
Husker jeg leste en sak om dette ganske tidlig i personlig bilskilt- eventyret. Det er vel total festbrems, men tenker det kan være relevant her da det viser at statens veivesen er ekstremt strenge på dette med skilter.

"Siden det ble tillatt med personlig bilskilt sommeren 2017, har over 24.000 søknader strømmet inn med ulike tegnkombinasjoner.

Av disse er kun 6860 skilter som er innvilget og betalt av søkeren. Det betyr at det er mange søknader som er blitt avslått."


I bunnen av denne siden finner du eksempler på over 1000 bilskilt som har blitt avslått. Så med andre ord hadde
AKAB(støtende)
SIAN(støtende)
GTFO(støtende og grovt)
FU(støtende og grovt)
FFS(grovt)
GTFO(støtende og grovt)
MORDI(støtende i seg selv, men kan også tolkes som MORD med en ekstra bokstav og kan derfor muligens regnes som grovt også.)
FUCKYOUMONEY(maks 6 eller 7 tegn, støtende og grovt)
SNELLEFETT(maks 6 eller 7 tegn, støtende/antifeministisk)
Vis hele sitatet...
blitt avslått uten særlig mye nøling.

3L0H22A og 31OH55A er også avslått da det kan leses som ASSHOLE i bakruten.
42OBROR avslått.

Kan legge til at det allerede i 2019 var 9 tilfeller av ACAB relaterte avslag.
43ACAB
4ACAB3
8ACAB1
8ACABI
ACAB
ACAB10
ACAB11
ACABII
ACABIO
Vis hele sitatet...
Veivesenet tenker HARDT før de godkjenner noe de er usikre på betydningen av. Hvis det hadde kommet et lurt forslag her som er grovt, men vanskelig nok å forstå så hadde de jo funnet det da de GOOGLER alt de er usikre på

Mtp hvor hardt lovverket slår ned på ALT som ikke er helt standard på veien syntes jeg det fremstår mildt sagt dobbeltmoralskog hyklersk å tillate personlige bilskilt. Kjøre med personlige bilskilt i trafikken er vel ikke så lite distraherende når man sammenligner det med mye annet de ikke tillater.
https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...28#KAPITTEL_28

Litt feil farge på parklysa = bot
Neonlys = bot
Sota ruter = bot
Ulovlig senking av bil = bot, og lappen kan ryke.

Ulovlig senking kan være veldig farlig, og det er godt vi har noen regler. Men "rairai", "misforstå meg rett" som gammlissene, sviskene eller det gamle flasset roper før han forklarer noe rart. Det er bra at vi har fokus på trafikksikkerhet her i landet, men hvorfor skal vi egentlig åpne for personlige bilskilter da? Jeg ser én god grunn. 6860 personlige bilskilt = 61 740 000kr. Når politikere som aldri skulle ha kommet til makta trenger noen tall å vise til er jo dette en "kjempekjekk" løsning. Man tillater altså en distraksjon i trafikken for å bruke pengene til trafikksikkerhetsformål. MORNAAA JEEENS og kake-Erna slår til igjen.


Men hvor blir det av gratis boller og brus(som de kjøpte flertallets stemmer med da jeg gikk på VGS)? Eller deres løftet om sterk reduksjon i avgifter knyttet til snus, og røyk? fjerning av bomstasjoner og reduksjon av bompengeavgifter?
Sitat av Kloakk Vis innlegg
"Mordi" da får du tatt alle under en kam. Epic.. Eller er det det? Skulle ønske jeg hadde "fuckyoumoney".
Vis hele sitatet...
Du kan forsøke mordi, eller varianter. Når du får spart opp nok fcuk you money kan du jo feks forsøke å regge FUMONEY.

Sitat av Knask Vis innlegg
Her må man nok ty til kreative eufemismer og andre lingvistiske krumspring for å ha en mulighet til å få viljen sin, tenker jeg.

Selv har jeg alltid vært svak for ordet "Snellefett".
Vis hele sitatet...
For langt. Max 7 bokstaver inkl mellomrom iirc. Så da må du droppe noen bokstaver og bli kreativ. Og siden ordet kanskje ikke er veldig kjent så er det ikke sikkert folk da leser det korrekt.
Omw2fyb - On my way to fuck your bitch.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jeg klarer ikke la vær. Sånne personlige bilskilt er så harry at det hjælp ass. Forklar meg hvorfor du synes det er kult.
Kudos til alle personlige bilskilt-eiere der ute som gjør seg til latter for resten av oss på veiene, det er det ikke alle som tør.
Noen treffer midt i blinken. Spesielt den med "Veganer" som kjører rundt med Tesla i Oslo området. Genial selvironi og humor som jeg humrer av når jeg ser det.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg klarer ikke la vær. Sånne personlige bilskilt er så harry at det hjælp ass. Forklar meg hvorfor du synes det er kult.
Vis hele sitatet...
Hva er det som gjør at du tenker det er harry? Jeg ville nok ikke kjørt rundt med personlig bilskilt, mest fordi jeg er en gjerrigknark og ikke ville brent penger på kostnaden. Men også for at det da blir enklere å plukke ut min bil om jeg gjør noe feil i trafikken. Men jeg har ikke gjort meg opp en sterk mening om personlige skilt hverken den eller den andre veien. Om folk har råd, eller velger å prioritere det så er det helt ok for meg, jeg trenger ikke mene veldig mye om det, og trenger ikke ha noen sterke følelser om valg av personlig skilt. Har dog hørt noen mener det er trafikk farlig osv. Men trafikkbildet er vel såpass komplisert idag at om noen havner i grøfta fordi de stirret på et personlig bilskilt så bør de kanskje vurdere å bare levere fra seg lappen.
Sist endret av _abc_; 10. juli 2021 kl. 20:24.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hva er det som gjør at du tenker det er harry? Jeg ville nok ikke kjørt rundt med personlig bilskilt, mest fordi jeg er en gjerrigknark og ikke ville brent penger på kostnaden. Men også for at det da blir enklere å plukke ut min bil om jeg gjør noe feil i trafikken. Men jeg har ikke gjort meg opp en sterk mening om personlige skilt hverken den eller den andre veien. Om folk har råd, eller velger å prioritere det så er det helt ok for meg, jeg trenger ikke mene veldig mye om det, og trenger ikke ha noen sterke følelser om valg av personlig skilt. Har dog hørt noen mener det er trafikk farlig osv. Men trafikkbildet er vel såpass komplisert idag at om noen havner i grøfta fordi de stirret på et personlig bilskilt så bør de kanskje vurdere å bare levere fra seg lappen.
Vis hele sitatet...
Det står svart på hvitt i regelhåndboka mi om at sånt må man blande seg borti og kalle Harry. Sånn er det bare, kan ikke noe for det. Tror flere oslobeboere og i områdene rundt der har samme bok.

Hørt at i Østfoill og rundt der er det annerledes
Rip 8-4-23
COC41N3
Sitat av Sæd Vis innlegg
COC41N3
Vis hele sitatet...
Du kan være rimelig sikker på at dem vet om den der.
Fibonacci-tall er relativt grovt, f. eks 5589144 - eller?
Sitat av knert1 Vis innlegg
Eller deres løftet om sterk reduksjon i avgifter knyttet til snus, og røyk?
Vis hele sitatet...
De kuttet prisen på snus med rundt 20kr da. Men det er vel sånn circa alt de har fått til.
9GGER ?
Overraskende mange som ikke tar den. Av en eller annen grunn så tror man at man mener 9gager.
Sist endret av Superspurv; 12. juli 2021 kl. 17:22.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Det står svart på hvitt i regelhåndboka mi om at sånt må man blande seg borti og kalle Harry. Sånn er det bare, kan ikke noe for det. Tror flere oslobeboere og i områdene rundt der har samme bok.

Hørt at i Østfoill og rundt der er det annerledes
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke at du orker å bry deg. Greit nok at slike skilt ikke er noe for deg, men lar du det irritere deg at fremmedfolk tar andre valg enn deg?

Hva andre folk velger det orker jeg ikke bry meg veldig om. Strengt tatt så spiller det jo egentlig ingen rolle for meg om du får høyt blodtrykk hver gang du ser biler med personlige skilt. Jeg vet bare at livet mitt blir enklere om jeg fokusere på meg og mitt så får andre leve sitt liv.

Men vi er forskjellige. Du har rett til å mene og føle akkurat hva du vil om dette.

Men at du rakker ned på østfoldinger og føler du står hevet over dem det er vel en litt arrogant holdning? Shame folk for hvor de er født eller hvor de jobber det er litt drøyt føler jeg. Du driver rett og slett med postnummershaming.
Tror NodSquad kødda... Så du de 3 prikkene og blunkefjeset?Bortsett fra det tror visst folk at de som jobber på statens veivesen blei født i går.
Jeg så en hvit Tesla med "A55MAN" på en gang. Den hadde tydeligvis blitt godkjent.

Den er ganske morsom hvis den er en referanse til Seinfeldepisoden om proktologen (spesialist på sykdommer i rektum eller anus) som hadde det samme bilskiltet.

Hvis ikke er den ganske harry.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg klarer ikke la vær. Sånne personlige bilskilt er så harry at det hjælp ass. Forklar meg hvorfor du synes det er kult.
Vis hele sitatet...
Det er en mulighet til å sette prikken over i'en hvis man har bygget opp en prosjekt bil med et tema, eller en retning.

Men ja, å ha et personlig bilskilt på en dønn original tralle bare for å ha det, det synes til og med "harrytassene" er flaut.
Sitat av Kikagaku Vis innlegg
Jeg så en hvit Tesla med "A55MAN" på en gang. Den hadde tydeligvis blitt godkjent.
Vis hele sitatet...
ikke norske skilter. finnes ikke i vegvesnet sine databaser.

tips, du kan søke opp personlige skilt på vegvesen.no så ser du hvilken bil det henger på.

A55MAN finnes ikke
A552MOUF er det drøyeste jeg kommer på som kanskje kunne blitt godkjent
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Det er en mulighet til å sette prikken over i'en hvis man har bygget opp en prosjekt bil med et tema, eller en retning.

Men ja, å ha et personlig bilskilt på en dønn original tralle bare for å ha det, det synes til og med "harrytassene" er flaut.
Vis hele sitatet...
idk, synes et par av dem kan være morsomme. Er en model x som kjører rundt i oslo med "vesla" som skilt. Det er rimelig funny.
Sitat av DSlhm Vis innlegg
ikke norske skilter. finnes ikke i vegvesnet sine databaser.

tips, du kan søke opp personlige skilt på vegvesen.no så ser du hvilken bil det henger på.

A55MAN finnes ikke
Vis hele sitatet...
Den fantes før. Men det ser ut som eieren har solgt bilen og ikke bruker kjennemerket nå for tiden.
https://regnr.info/EK69439?byttetskilt=A55MAN