Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 4413
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mistet førerkortet på medisinsk grunnlag I Norge. Bor for tiden i Tsjekkia. Er ikke utmeldt av Norge enda.
Hva skjer om jeg blir stoppet og viser frem mitt førerkort fra Tsjekkia som er gyldig når jeg er på ferie I Norge?
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror nok onkel blå oppdager det veldig fort også bærer det rett i hundehuset dems.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror nok onkel blå oppdager det veldig fort også bærer det rett i hundehuset dems.
Vis hele sitatet...
Hva om jeg var meldt utflyttet fra Norge? Jeg tar sjansen uansett. Sier at mitt Tsjekkiske har blitt borte så har jeg to kopier tilfelle de Norske onklene skulle finne på å ta det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva om jeg var meldt utflyttet fra Norge? Jeg tar sjansen uansett. Sier at mitt Tsjekkiske har blitt borte så har jeg to kopier tilfelle de Norske onklene skulle finne på å ta det.
Vis hele sitatet...
Du lurer på om dette er en god idé, men har bestemt deg for å gjennomføre uansett. Du skal lure deg unna ved å late som om ditt tjekkiske er borte, og dermed henfalle til ditt norske (som er inndratt). Du skal altså ikke vise frem det tjekkiske førerkortet i kontroll - det er "mista" - men dersom det likevel skulle bli inndratt (????) så er ikke dette et problem, for du har *TO* kopier av det som kan ofres.
Jeg ser svakheter ved denne planen.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er planen?

A) Å vise tsjekkisk førerkort og si du er på ferie i Norge? Snakker du tsjekkisk? Hvis ikke glem idéen. Hvis ja så håp på at de tror du er tsjekkisk statsborger på ferie og at de ikke sjekker identiteten din i norsk register i en standard kontroll. Stoppes du med mistanke eller fartbrudd etc så kommer de til å sjekke opp uansett.

B) Si at ditt tsjekkiske eller norske førerkort er borte hvis du blir stoppa i Norge sier du? Da vil de 100% slå deg opp i registeret og se med en gang at du har mista det norske førerkortet og kjører ulovlig.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du lurer på om dette er en god idé, men har bestemt deg for å gjennomføre uansett. Du skal lure deg unna ved å late som om ditt tjekkiske er borte, og dermed henfalle til ditt norske (som er inndratt). Du skal altså ikke vise frem det tjekkiske førerkortet i kontroll - det er "mista" - men dersom det likevel skulle bli inndratt (????) så er ikke dette et problem, for du har *TO* kopier av det som kan ofres.
Jeg ser svakheter ved denne planen.
Vis hele sitatet...
Nei, melder mitt tsjekkiske borte her nede så jeg får nytt så reiser jeg til Norge med den gamle kopien av det Tsjekkiske.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er planen?

A) Å vise tsjekkisk førerkort og si du er på ferie i Norge? Snakker du tsjekkisk? Hvis ikke glem idéen. Hvis ja så håp på at de tror du er tsjekkisk statsborger på ferie og at de ikke sjekker identiteten din i norsk register i en standard kontroll. Stoppes du med mistanke eller fartbrudd etc så kommer de til å sjekke opp uansett.

B) Si at ditt tsjekkiske eller norske førerkort er borte hvis du blir stoppa i Norge sier du? Da vil de 100% slå deg opp i registeret og se med en gang at du har mista det norske førerkortet og kjører ulovlig.
Vis hele sitatet...
A) Selvsagt. Tenker å være ærlig og si jeg studerer medisin der nede om de spørr. Sier jeg ikke har Norsk førerkort om de spør, men spesifiserer selvsagt ikke hvorfor
Du skal si ditt Tsjekkiske er borte, ok. Hva du sier forandrer nok ingen ting rundt hva slags konsekvenser det får å kjøre på ugyldig førerkort.

Tenker du at du kan ha 10 kopier av et tsjekkisk førerkort og kjøre rundt i Europa uten andre konsekvenser enn at du mister ett og ett førerkort?

Siden du tenker at det er veldig avgjørende hva du sier; hva tenker du å si om det Norske førerkortet? At du hadde glemt helt at du mistet førerkortet av medisinske grunner?
Han har jo gyldig førerkort? Den norske staten skal vel godta alle EU-førerkort, vet ikke hva slags helsemessige grunner han har mistet det norske for, men det kan være forbigående ting
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Du skal si ditt Tsjekkiske er borte, ok. Hva du sier forandrer nok ingen ting rundt hva slags konsekvenser det får å kjøre på ugyldig førerkort.

Tenker du at du kan ha 10 kopier av et tsjekkisk førerkort og kjøre rundt i Europa uten andre konsekvenser enn at du mister ett og ett førerkort?

Siden du tenker at det er veldig avgjørende hva du sier; hva tenker du å si om det Norske førerkortet? At du hadde glemt helt at du mistet førerkortet av medisinske grunner?
Vis hele sitatet...
Hvor I all verden har du det fra at mitt tsjekkiske førerkort ikke virker i andre europeiske land? Er kun I Norge dette kan gi problemer. Si at jeg byttet det inn og bor i Tsjekkia såklart.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ruskelusk Vis innlegg
Han har jo gyldig førerkort? Den norske staten skal vel godta alle EU-førerkort, vet ikke hva slags helsemessige grunner han har mistet det norske for, men det kan være forbigående ting
Vis hele sitatet...
Er akkurat det jeg mener med jussen også
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det trådstarter altså håper på er at politiet ikke tenker over å undersøke om vedkommende har et norsk førerkort, og altså oppdager at det er inndratt.

Trådstarter håper at politiet bare baserer seg på at det tjekkiske førerkortet er gyldig, og lar ham kjøre videre.

Jeg ville også ha lurt på det samme.

Svaret mitt er: Du tar en sjanse. Hvis politiet sjekker og oppdager at ditt norske førerkort er inndratt, så blir du straffet for å kjøre uten norsk førerkort, uansett om ditt tsjekkiske er gyldig. Jeg antar at det finnes noe som heter at du burde visst at du ikke har lov til å kjøre bil i Norge av helsemessige årsaker.

Var det meg, og den helsemessige årsaken ikke fører til en fare for selve kjøringen der og da, som for eksempel på grunn av legens trange syn på det å røyke cannabis i helgene, ville jeg ha gjort det du tenker.

Hvis den helsemessige årsaken er farlig for kjøringen, for eksempel epilepsi, narkolepsi eller lignende, så skal du selvfølgelig ikke kjøre bil!! Heller ikke hvis du er ruset på noe.

Lykke til, oppdater gjerne oss hvis / når du blir stoppet og hvordan det gikk
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du kjører utenlandsk bil så vil nok utenlandsk førerkort raskere skli gjennom. Samtidig risikerer du å måtte både momse inn den bilen samt betale engangsavgiften om de oppdager du er norsk. Avhengig av bil du kjører kan det bli flere hundre tusen kroner. Og bilen blir inndratt til avgiftene er betalt. Snakker du norsk og viser frem utenlandsk førerkort så gjør politiet oppslag i bilen sin. Kjørte selv med utenlandsk førerkort en hel sommer fordi jeg glemte igjen mitt norske der jeg bodde når jeg dro på ferie i Norge. Det at jeg viste frem det utenlandske gjorde jo at jeg ikke fikk bot for å ha glemt det norske. Men jeg snakket jo norsk med dem så da sjekket de bankkort og tok den med sin inn i bilen og tastet inn fødselsnummer eller noe. Jeg vet ikke hva de fikk opp på skjermen sin, førerkortklasser, om jeg var ettersøkt kanskje men jeg fikk kjøre videre. Når de sjekker deg vil de umiddelbart se at du har mistet rettigheten til å føre bil i Norge og da blir du vel straffet som om du ikke har førerkort selv om du har førerkort fra EU land?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du kjører utenlandsk bil så vil nok utenlandsk førerkort raskere skli gjennom. Samtidig risikerer du å måtte både momse inn den bilen samt betale engangsavgiften om de oppdager du er norsk. Avhengig av bil du kjører kan det bli flere hundre tusen kroner. Og bilen blir inndratt til avgiftene er betalt. Snakker du norsk og viser frem utenlandsk førerkort så gjør politiet oppslag i bilen sin. Kjørte selv med utenlandsk førerkort en hel sommer fordi jeg glemte igjen mitt norske der jeg bodde når jeg dro på ferie i Norge. Det at jeg viste frem det utenlandske gjorde jo at jeg ikke fikk bot for å ha glemt det norske. Men jeg snakket jo norsk med dem så da sjekket de bankkort og tok den med sin inn i bilen og tastet inn fødselsnummer eller noe. Jeg vet ikke hva de fikk opp på skjermen sin, førerkortklasser, om jeg var ettersøkt kanskje men jeg fikk kjøre videre. Når de sjekker deg vil de umiddelbart se at du har mistet rettigheten til å føre bil i Norge og da blir du vel straffet som om du ikke har førerkort selv om du har førerkort fra EU land?
Vis hele sitatet...
Ja, akkurat hvordan jeg stiller meg lovmessig i forhold til at mitt førerkort fra Tsjekkia er jeg veldig nyskjerrig på. om jeg blir straffet for å kjøre uten er det ikke verdens undergang. Bare noen tusenlapper fattigere. skal ikke kjøre inn utenlandsk bil.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor I all verden har du det fra at mitt tsjekkiske førerkort ikke virker i andre europeiske land? Er kun I Norge dette kan gi problemer. Si at jeg byttet det inn og bor i Tsjekkia såklart.
Vis hele sitatet...
Du tror ikke politiet får opp noe info om at ditt Norske førerkort er inndratt ved evt trafikkstop? At du lurer de trill rundt ved å si at du "byttet" inn ditt Norske, be my guest.

Tenker du at ditt tsjekkiske førerkort ansees som gyldig å kjøre på i Norge når ditt Norske førerkort er inndratt?

Det vil heller ikke få noen konsekvenser for dit tsjekkiske førerkort å kjøre rundt i land hvor du ikke har lov av medisinske grunner?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Nå mister du vel teknisk sett ikke førerkortet i Norge, men du mister førerretten. Så uansett hvilket førerkort du har så har du allerede mistet førerretten i Norge.

Hvis føreretten er tatt fra deg fordi du ikke oppfyller helsekravet, kan du levere helseattest til politiet når fastlegen din vurderer at helsekravet er oppfylt igjen. Helseattesten må være utfylt på blankett for helseattest for førerkort med eventuelle vedlegg. Helseattesten kan ikke være eldre enn 3 måneder. Du kan ikke føre kjøretøy som krever førerkort før politiet har fattet vedtak om dette.
Vis hele sitatet...
Link: https://www.politiet.no/tjenester/fo...tet-forerrett/
Et annet spørsmål er om ditt tsjekkiske førerkort er gyldig i det hele tatt når ditt norske er inndratt.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Et annet spørsmål er om ditt tsjekkiske førerkort er gyldig i det hele tatt når ditt norske er inndratt.
Vis hele sitatet...
Jeg tror at det er årsaken til at tråden ble opprettet, han klarte kanskje ikke formulere det tydelig nok.

Det er egentlig skrevet nok av ganger i denne tråden, men la meg svare en gang til, kanskje det er lettere å forstå.

Du har mistet førerretten i Norge. Førerkortet er bare et bevis på førerretten, og gjør det enklere i en eventuell kontroll å avdekke om du har førerrett eller ikke. Det å ha førerkortet i seg selv utløser ikke automatisk førerrett.

Hvis du blir stoppet av politiet, og viser frem ditt tsjekkiske førerkort, så avhenger det veldig av hva politibetjentene gjør. Hvis de undersøker i systemet sitt, finner de så klart ut at du ikke har førerrett i Norge, og det vil gjelde uavhengig av om du har et førerkort fra et annet land. Det er i Norge du har mistet retten.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det største problemet er kanskje ikke hvorvidt du kanskje kan klare å snike deg unna med lappen fra tsjekkia. Hva om det skjer en ulykke? Når forsikringen skal fordele skyld og ansvar så snur de hver eneste stein og de vil helt garantert finne ut at du har kjørt bil ulovlig.

For både din og min skyld så bør du kanskje forsøke å ha litt mer selvinnsikt? Du har mistet lappen i norge på grunn av helsekrav. Det betyr vel strengt tatt at du ikke har noe bak rattet å gjøre, fordi det at du kjører bil øker risikoen for en ulykke. En ulykke kan bety at du meier ned meg, mine barn, eller kjører inn i en skokk unger som er ute på tur med barnehagen. Det er nok en grunn til at en lege eller annen fagperson har vurdert deg som uskikket til bilkjøring. Kanskje revurdere det med førerkort til du har fått kontroll på helsen din?

Bilkjøring er ikke en menneskerett, bilkjøring er et privilegium for de som oppfyller minstekravene.
Vis hele sitatet...
Husk også at dersom du havner i en ulykke, uansett hvor liten eller stor ulykken er, så vil alt ansvar, også erstatningsansvar, stå på deg. Du risikerer å leve som gjeldslave resten av livet. Et menneskeliv er verdt mye mer enn penger.
Sist endret av Tysteren; 28. juni 2021 kl. 14:27.
Du har ikke mistet førerKORT i Norge, du har mistet førerRETT i Norge. Det har intet å si om førerkortet og nasjonalitet og hvor det kommer fra, førerRETTEN er inndratt uavhengig av denne.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Du har ikke mistet førerKORT i Norge, du har mistet førerRETT i Norge. Det har intet å si om førerkortet og nasjonalitet og hvor det kommer fra, førerRETTEN er inndratt uavhengig av denne.
Vis hele sitatet...
Hva skjer når jeg melder meg ut av Norge. Er i den prosessen tar tid da. Da vil jeg være turist.

Jeg får kjøre pent så ordner dette seg. ikke blitt stoppet på 6 år.

Om jeg i blir stoppet er det vel en bot på 2-5k noe som er lett overkommelig. Hadde vært spennende å se hva som hadde skjedd i praksis.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva skjer når jeg melder meg ut av Norge. Er i den prosessen tar tid da. Da vil jeg være turist.
Vis hele sitatet...
Ingenting. Førarretten er ikkje knytta til statsborgarskap.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva skjer når jeg melder meg ut av Norge. Er i den prosessen tar tid da. Da vil jeg være turist.

Jeg får kjøre pent så ordner dette seg. ikke blitt stoppet på 6 år.

Om jeg i blir stoppet er det vel en bot på 2-5k noe som er lett overkommelig. Hadde vært spennende å se hva som hadde skjedd i praksis.
Vis hele sitatet...
det endrer intet. førrerretten har du uansett mistet. uavhengig av hvilken nasjonalitet du innlemmer deg i.

hva bøtesats er kan jeg ikke svare på, men du får ikke kjøre videre med bare ei bot

tingenes iboende faenskap tilsier at du blir stoppa akkurat når du behøver det minst

går det egentlig ann å melde seg helt ut av landet?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Husk også at dersom du havner i en ulykke, uansett hvor liten eller stor ulykken er, så vil alt ansvar, også erstatningsansvar, stå på deg. Du risikerer å leve som gjeldslave resten av livet. Et menneskeliv er verdt mye mer enn penger.
Vis hele sitatet...
Er selvsagt klar over dette.
Siste linje er helt på jordet.
Ja selvsagt man mister all evne til å kjøre bil om Førerretten blir inndratt og sjansen for å kjøre ned noen øker betraktelig.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DSlhm Vis innlegg
det endrer intet. førrerretten har du uansett mistet. uavhengig av hvilken nasjonalitet du innlemmer deg i.

hva bøtesats er kan jeg ikke svare på, men du får ikke kjøre videre med bare ei bot

tingenes iboende faenskap tilsier at du blir stoppa akkurat når du behøver det minst

går det egentlig ann å melde seg helt ut av landet?
Vis hele sitatet...
Nei vil trenge noen til å kjøre bilen tilbake for dagen om jeg blir tatt da. Tror det er 3 ganger før bilen blir inndratt. Ja det går men det tar tid
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva vil det si at man mister føreretten på medisinsk grunnlag? Hvorfor mistet du den?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva vil det si at man mister føreretten på medisinsk grunnlag? Hvorfor mistet du den?
Vis hele sitatet...
Innrømmet litt Cannabisbruk hos det helvetes offentlige psykolog senteret. Viste at slik ikke burde bli fortalt, men hadde blitt komfortabel med psykologen. Så ble jeg backstabet da denne psykologen sendte dette videre opp i systemet som krevde urinprøver.

Ikke veldig stolt av det men følte jeg måtte rettferdiggjøre ting litt så jeg satt fyr på bilen hans rett før jeg dro og bestilte noen droger som lukter mye til hans adresse. alt fra utlandet og på forskjellige tidsintervaller.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor ofte har du blitt stoppet av politiet og måtte vise førerkort til nå i livet ?
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er også usikker på om det automatisk blir regress sak om man kjører uten gyldig førerkort.
Sitat av Anonym bruker
Hva skjer når jeg melder meg ut av Norge. Er i den prosessen tar tid da. Da vil jeg være turist.

Jeg får kjøre pent så ordner dette seg. ikke blitt stoppet på 6 år.

Om jeg i blir stoppet er det vel en bot på 2-5k noe som er lett overkommelig. Hadde vært spennende å se hva som hadde skjedd i praksis.
Vis hele sitatet...
Melde deg ut av Norge? Tror du at du rømmer til Mexico bare fordi du flytter tilbake til et annet europeisk land?

2-5k kjører du moped eller? Du må nok minst regne med 8k men det er sikkert null stress det og, du høres jo ut som en som vasser i penger.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er selvsagt klar over dette.
Siste linje er helt på jordet.
Ja selvsagt man mister all evne til å kjøre bil om Førerretten blir inndratt og sjansen for å kjøre ned noen øker betraktelig.
Vis hele sitatet...
Du åpner med å si "jeg er klar over dette" for så å motbevise ditt eget utsagn i samme post.

Siste linje er ikke helt på jordet. Det er nok heller du som er på jordet hvis du ikke forstår at du faktisk risikerer å bli gjeldsslave om noe skulle skje.

At sjansen for å kjøre ned noen øker betraktelig var han ikke i nærheten av å si, så den søppleargumentasjonen der kan du heller kjøre fort og brutalt inn i ditt sorte hull.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei vil trenge noen til å kjøre bilen tilbake for dagen om jeg blir tatt da. Tror det er 3 ganger før bilen blir inndratt. Ja det går men det tar tid
Vis hele sitatet...
Godt du ikke veit noen ting da.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Innrømmet litt Cannabisbruk hos det helvetes offentlige psykolog senteret. Viste at slik ikke burde bli fortalt, men hadde blitt komfortabel med psykologen. Så ble jeg backstabet da denne psykologen sendte dette videre opp i systemet som krevde urinprøver.

Ikke veldig stolt av det men følte jeg måtte rettferdiggjøre ting litt så jeg satt fyr på bilen hans rett før jeg dro og bestilte noen droger som lukter mye til hans adresse. alt fra utlandet og på forskjellige tidsintervaller.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke er så stolt, hvorfor føler du en trang til å fortelle hva slags person du er her inne da?

Finnes det noe særlig mere pinglete trekk enn å angripe gjenstander? Vedder på at det gav deg følelsen av rettferdighet og makt ja...

Når det gjelder dop bestillinger til en psykolog så tror jeg fint lite på deg for å være helt ærlig. Sikker kjempe gøy for deg å bruke alle de pengene du liksom vasser i på en haug saker som blir henlagt tvert.

Man blir heldigvis ikke dømt bare fordi man fikk en pakke i posten med mindre det kan bevises at det var deg, eller i det minste at det er rimelig å anta, noe det ikke er. Spesielt når de finner ut at han er en psykolog og håndterer sånne tilfeller daglig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Siste linje er helt på jordet.
Vis hele sitatet...
Kan du da informere oss om hvor mye du synes et menneske er verdt da? Jeg er spent.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Melde deg ut av Norge? Tror du at du rømmer til Mexico bare fordi du flytter tilbake til et annet europeisk land?

2-5k kjører du moped eller? Du må nok minst regne med 8k men det er sikkert null stress det og, du høres jo ut som en som vasser i penger.


Du åpner med å si "jeg er klar over dette" for så å motbevise ditt eget utsagn i samme post.

Siste linje er ikke helt på jordet. Det er nok heller du som er på jordet hvis du ikke forstår at du faktisk risikerer å bli gjeldsslave om noe skulle skje.

At sjansen for å kjøre ned noen øker betraktelig var han ikke i nærheten av å si, så den søppleargumentasjonen der kan du heller kjøre fort og brutalt inn i ditt sorte hull.


Godt du ikke veit noen ting da.



Hvis du ikke er så stolt, hvorfor føler du en trang til å fortelle hva slags person du er her inne da?

Finnes det noe særlig mere pinglete trekk enn å angripe gjenstander? Vedder på at det gav deg følelsen av rettferdighet og makt ja...

Når det gjelder dop bestillinger til en psykolog så tror jeg fint lite på deg for å være helt ærlig. Sikker kjempe gøy for deg å bruke alle de pengene du liksom vasser i på en haug saker som blir henlagt tvert.

Man blir heldigvis ikke dømt bare fordi man fikk en pakke i posten med mindre det kan bevises at det var deg, eller i det minste at det er rimelig å anta, noe det ikke er. Spesielt når de finner ut at han er en psykolog og håndterer sånne tilfeller daglig.
Vis hele sitatet...
Øst Europa er plenty korrupt.

Greit 8000 er overkommelig. Noe galt i ha mye penger?

Jeg skrev jo lengre oppe i tråden at jeg vet at forsikring vil ikke dekke eventuelle skader. Men så begynte bablingen om menneskeliv. Da skrev jeg sarkastisk at man har mye større sjanse for å kjøre ned folk om man har inndratt førerett. Har aldri sagt at menneskeliv er lite verdt og jeg tar sterk avstand til kjøring beruset.

Må legge til at vi kranglet mye over dette når jeg fant ut hva han hadde gjort bak min rygg. Fikk også Avhengighetssyndrom Cannabis I den Psykiatriske journalen min. Jeg røyket en gang hver andre uke.

Hadde ingen måte å rydde opp i dette på i ordnede former så jeg lagde litt faen for fyren. men spist er spist. Ja det føltes bra.
Kunne jo angrepet han men ville vært feigt på tanke på hans alder og jeg ønsker ikke fengsel.

Forresten hva kommer all spydigheten av?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Kan du da informere oss om hvor mye du synes et menneske er verdt da? Jeg er spent.
Vis hele sitatet...
Hva har det med saken å gjøre er mitt spørsmål. et menneskeliv er uerstattelig og kan ikke måles i penger.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
"Et menneskeliv er verdt mye mer enn penger."

Det utsagnet jeg mener er på jordet i kontekst av denne tråden, ikke at menneskeliv er verdt lite.(hadde passet i en ruskjørings tråd, men jeg driver ikke med sånt svineri) føles bare som han impliserer at man har lettere for å kjøre ned noen om man teknisk sett ikke har førerkort men har opplæring og kjører ellers.
The stupid, it burns!