Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4091
Hvilken jobber kan man ta personlig erfaring fra og gjøre seg litt eller veldig rikere? Som f.eks bilmekaniker (starte sitt eget verksted, evt kunnskap om deler som kan kjøpes billig å selges dyrt), eiendomsmegler (starte opp privat) Gjerne skriv hva, hvorfor og hvordan.

Leter etter noe nytt og spennende som kanskje kan fatte min interesse.
Sist endret av FlyWithMe; 19. november 2013 kl. 05:37.
Programering kan du tjene litt mere hvist du er ganske så fling
Man blir bo flinkere av alle jobber?
Lobbyist, kommunikasjon.
Jeg har tenkt å kjøpe gamle hus og pusse dem opp. Og eiendom. Tror det er mye å hente der. Har jo vært artikler i avisene om meglere som har tjent millioner på få år bare ved å selge hus, så det må.jo være veldig lukrativt.

Det slår vel uansett å lempe sekker resten av livet for luselønn.
Sist endret av Taurean; 19. november 2013 kl. 10:57.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg har tenkt å kjøpe gamle hus og pusse dem opp. Og eiendom. Tror det er mye å hente der. Har jo vært artikler i avisene om meglere som har tjent millioner på få år bare ved å selge hus, så det må.jo være veldig lukrativt.

Det slår vel uansett å lempe sekker resten av livet for luselønn.
Vis hele sitatet...
Hvis du vet hva du driver med og har høyt nok kapital, ja.
Min far driver med dette, han har klart å dra inn en del så langt.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Hvis du vet hva du driver med og har høyt nok kapital, ja.
Min far driver med dette, han har klart å dra inn en del så langt.
Vis hele sitatet...
I alle yrker må man vite hva man driver med. Så hvorfor ikke jobbe med noe hvor det er mye penger?

Og ja, har skjønt at man må ha mye cash å begynne med. Må nok belage meg på et når eller to med vanlig jobb først.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Hvis du vet hva du driver med og har høyt nok kapital, ja.
Min far driver med dette, han har klart å dra inn en del så langt.
Vis hele sitatet...
Altfor mange som holder på med det der allerede... Mange gribber om beinet. Samtidig har vi jo en enorm boligboble i norge som er en tikkende bombe på pcp og steroider.
Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
Altfor mange som holder på med det der allerede... Mange gribber om beinet. Samtidig har vi jo en enorm boligboble i norge som er en tikkende bombe på pcp og steroider.
Vis hele sitatet...
Selv om det er mange i et yrke behøver man ikke gi opp før man har prøvd.

Dessuten - Hvis man anskaffer seg eiendommer, hus og leiligheter, passer på så man ikke har gjeld (kjøper, pusser opp og selger nok til å ha to hus\leie ut, starter pent), så har det ingenting å si om markedet synker i verdi. Man sitter fremdeles på eiendeler som vil gi inntekt. Man er ikke avhengig av at andre gir deg jobb lenger.

Må være mye bedre å jobbe for dette enn å leve på andres nåde hele livet.

Dessuten har jeg ingen tro på at det vil bli noen stor nedrykk i verdien i boligmarkedet i de neste åra, for ikke å snakke om de neste tretti år. Så lenge vi fortsetter å pumpe opp olje så vil folk ha masse penger. Det er oljen som har skapt den store økonomien i norge.

Det gjelder å slå til nå når mulighetene er gode. Eier man hus, så har man muligher i generasjoner.

Penger vil det alltid trykkes mer av, altså de vil alltid synke i verdi. Et hus vil aldri synke i verdi, folk vil alltid trenge et sted å bo.
Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
Altfor mange som holder på med det der allerede... Mange gribber om beinet. Samtidig har vi jo en enorm boligboble i norge som er en tikkende bombe på pcp og steroider.
Vis hele sitatet...
En boble er bare et problem for bolighaier og de som må selge når det absolutt ikke passer, for folk flest har det nada å si.
Sitat av Ueland Vis innlegg
En boble er bare et problem for bolighaier og de som må selge når det absolutt ikke passer, for folk flest har det nada å si.
Vis hele sitatet...
Boble og boble, fru blom. Vill spekulering er aldri lurt, men fakta er at det er manko på boliger i de store byene på lang sikt. Kanskje prisene vil korrigeres på kjøpersiden om kapitaltilgangen går ned (feks. ved høyere arbeidsledighet), men det vil ikke i like stor grad ramme leiemarkedet, nettopp fordi det er så kapitalkrevende å eie at det for de færreste vil være et alternativ å utnytte skjevheten til økonomisk vinning.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg har tenkt å kjøpe gamle hus og pusse dem opp. Og eiendom. Tror det er mye å hente der. Har jo vært artikler i avisene om meglere som har tjent millioner på få år bare ved å selge hus, så det må.jo være veldig lukrativt.

Det slår vel uansett å lempe sekker resten av livet for luselønn.
Vis hele sitatet...
Det er kult! Vil du si hvor i landet du har tenkt å gjøre dette og hvor du skal bestille billige deler? Er du amatør snekrer?
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Kokk/Servitør. Bra cash viss flink og du blir en problemsolver.
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Det er kult! Vil du si hvor i landet du har tenkt å gjøre dette og hvor du skal bestille billige deler? Er du amatør snekrer?
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke spørsmålene dine. Billige deler? Amatør snekrer?

Jeg tenker egentlig å sjekke veldig store områder. Tenker å bo i huset mens jeg holder på, jobbe kontinuerlig i lang tid, for så og selge når alle tillatelser er innvilget.

Folk er ikke dumme i dag, ingen kjøper huset ditt hvis du har pusset det opp med brukte materialer.

Jeg har vært innen byggebransjen i noen år, men ikke som "amatør snekrer".
Sist endret av Taurean; 20. november 2013 kl. 02:21.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg skjønner ikke spørsmålene dine. Billige deler? Amatør snekrer?

Jeg tenker egentlig å sjekke veldig store områder. Tenker å bo i huset mens jeg holder på, jobbe kontinuerlig i lang tid, for så og selge når alle tillatelser er innvilget.

Folk er ikke dumme i dag, ingen kjøper huset ditt hvis du har pusset det opp med brukte materialer.

Jeg har vært innen byggebransjen i noen år, men ikke som "amatør snekrer".
Vis hele sitatet...
Har absolutt ingen aning hvordan det å bygge hus fungerer men, som oftest vil man ha mest mulig profit! Da kan det lurt å kjøpe inn gode deler til en billigere pris fra en leverandør, da mener jeg ikke brukte deler.

Kjekt og være innen byggebransjen så man kan gjøre noe sånt. Vet om en kjenning som er amatør snekrer (altså, ingen utdanning innen dette), han driver å bygger en hytte for tiden som skal selges om ikke altfor lenge og i følge facebook bilder ser den lovende ut.

Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Kokk/Servitør. Bra cash viss flink og du blir en problemsolver.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte kan man tjene penger som kokk/servitør? Vet om mange som er flinke, men tjener fortsatt en årslønn.
lag musikk folk vil kjope
Ts: Ja der kan du se. Alle kan bygge. Alt du trenger å vite står på nett, det finnes svære forum med mange erfarne mennesker dom gjerne deler tips. Og jeg er av den oppfatning at hvis man bare greier å være litt kreativ, og har studert litt trender og tenker praktisk, så kan man øke verdien på en bolig betraktelig i løpet av en gitt tidsperiode. Må være mye mer givende enn å bare jobbe som en robot i faste tider hver dag.

Man betaler mindre skatt ved salg av bolig enn ved en vanlig jobb. Jo mer verdiskapning, jo mindre skatt. Sier ikke at man ikke skal betale skatt, men du ser jo hvordan politikere søler med penga våre.

Holder man på lenge nok har jeg en tro på at man kan etterhvert få bygd noen leiligheter sentralt, og ordna seg passive inntekter. Hvorfor basere seg på å jobbe til man er 65 bare fordi alle andre gjør det? Du lever bare en gang, viktig å vurdere alle muligheter.

Få deg jobb i entreprenørfirma og lær alt du kan i noen år, så stiller du sterkt. Spar alt du kan av cash. Ikke kjøp unødvendige ting som koster masse penger, da blir du aldri rik. Det tar lang tid. Men belønningen er høyere enn ved en vanlig jobb.

Jeg tror det er mange som driver med dette, og at det er enda masse ledig for den som bare tør.
Sist endret av Taurean; 20. november 2013 kl. 09:20.
Er ikke bare bare å bli eiendomsmegler for tiden heller. Fram til 2011 kunne hvem som helst påta seg stilling og tittel, men i dag kreves faktisk høyskoleutdanning (AKA Bachelor i eiendomsmegling). Tre år gjennom BI ved en eller annen plass i landet er svaret i det tilfellet.
Man må ikke bli megler for å kjøpe og selge hus. Må vel ikke ha noen lisens for det? Vanlige folk må ikke gå tre år på skole for å selge huset sitt når de skal flytte.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Man må ikke bli megler for å kjøpe og selge hus. Må vel ikke ha noen lisens for det? Vanlige folk må ikke gå tre år på skole for å selge huset sitt når de skal flytte.
Vis hele sitatet...
Salget av boligen må gå gjennom en megler. De har forandret lovene rundt det, så nå kan ikke folk uten utdannelse som eiendomsmegler og enkelte jurister selge selv.
Sitat av fjellape Vis innlegg
lag musikk folk vil kjope
Vis hele sitatet...
Kult med musikk ja! Dette tror jeg må være det vanskeligst å tjene noen ekstra kroner hvis man ikke har sangstemme?