Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4428
Third eye shit
17 3
Heisann! Jeg har et lite spørsmål til dere mine mary-jane elskende folk.
Jeg har røyket Mary-Jane i snart 2 år, men får fortsatt en liten "noia" opplevelse nesten hver gang. Har dere noen tips eller triks så jeg kan unngå dette problemet? Jeg har ingen sykdommer, sliter ikke psykologisk eller har problemer i heimen. Kan det være at jeg har for mye respekt for de som bor hjemme?

Eller jeg har gluten allergi og pollen allergi, men tviler på at det kan ha noe med saken å gjøre?
Sist endret av nso; 18. mars 2013 kl. 14:16. Grunn: fjernet quote av eget innlegg
Sitat av Niggalas Vis innlegg
Heisann! Jeg har et lite spørsmål til dere mine mary-jane elskende folk.
Jeg har røyket Mary-Jane i snart 2 år, men får fortsatt en liten "noia" opplevelse nesten hver gang. Har dere noen tips eller triks så jeg kan unngå dette problemet? Jeg har ingen sykdommer, sliter ikke psykologisk eller har problemer i heimen. Kan det være at jeg har for mye respekt for de som bor hjemme?
Trenger svar ASAP!



Eller jeg har gluten allergi og pollen allergi, men tviler på at det kan ha noe med saken å gjøre?
Vis hele sitatet...
Vet ikke om dette bare funker "psykisk" men hvis jeg fikk i meg noe sukker så forsvant noiaen for min del
Kan være mange faktorer som spiller inn. Hvordan miljøet rundt deg er når du røyker, hvordan dags formen din er, tenker du mye over ting som kan gi deg noia? Er du bekymra over noe.
Hvis det plager deg, så vil jeg råde deg til å ta en pause på 1-2 uker, for og så se om det blir bedre.
Du skriver ikke helt hva du har noia over. Er det at familien skal oppdage det, eller politiet? Angående sistnevnte har jeg en tankegang som går ut på at skjer det, så skjer det. Det skjer ikke noe mindre selv om man vier 100 tanker til det i løpet av en kveld, hvert fall. Generelle forholdsregler skal man jo naturligvis følge, men man trenger ikke gjøre det til det ekstreme. Chill, bro'
burde vært möderatör
Hvis du bare har noia for å bli busta sånn generelt sett vil jeg anbefale å sette på noe chill musikk mens du fyrer opp. Jeg syns ihvertfall Tycho, Blackmill, Phaeleh og Mt. Eden er langt mer behagelig å røyke til enn trafikkstøy og høylytte naboer.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Hvis du bare har noia for å bli busta sånn generelt sett vil jeg anbefale å sette på noe chill musikk mens du fyrer opp. Jeg syns ihvertfall Tycho, Blackmill, Phaeleh og Mt. Eden er langt mer behagelig å røyke til enn trafikkstøy og høylytte naboer.
Vis hele sitatet...
Eller nujabes, som er veldig avslappende.

http://www.youtube.com/watch?v=5yYMicbSf98
Third eye shit
Trådstarter
17 3
Sitat av fth Vis innlegg
Kan være mange faktorer som spiller inn. Hvordan miljøet rundt deg er når du røyker, hvordan dags formen din er, tenker du mye over ting som kan gi deg noia? Er du bekymra over noe.
Hvis det plager deg, så vil jeg råde deg til å ta en pause på 1-2 uker, for og så se om det blir bedre.
Vis hele sitatet...
Miljøet rundt meg kan variere. Men den såkalte "noiaen" kommer mest når jeg er i hjembyen hos min mor. Har tatt ei pause på over 7 uker, men på Onsdag forrige uke tok vi en feit chillout hvor vi var 3 gode venner som bare munchet pizza. Men det jeg syntes var rart var at når jeg lå nede med musikk på ørene (The Underachievers - Herb Shuttles) med øynene lukket så var det som jeg var på et helt eget sted.... SÅ åpnet jeg øyene mine og skrudde av musikken *BOOM* noia kom på besøk...
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Røyker du brunt? Enkelte personer får litt "ekkel" følelse av brunt kontra grønt, kommer i rykk og napp men fortsatt.
Om tilfellet er slik at du røyker mest hasj (pga tilgjengelig?) så dropp det og prøv kun cannabis.
Ellers er det viktig at du sover masse og får i deg _skikkelig_ næring slik at hodet ditt ikke er slitt ut når du tar deg en blås, formen blir fort rar viss du er trøtt og fortsetter inntaket. Gjør masse god mot verden slik at du hele tiden har god samvittighet og prøv å hold deg selv opptatt med noe under den høyeste peaken av rusen slik at du ikke blir overlatt til dine egne tanker, dette kan være en god ide helt til du har funnet ut hva som eventuelt er triggeren.
Når dette er sagt finnes det x antall ting som kan gi deg "noia", dette er bare noe som jeg vet selv er vanlig og kan være med på å bygge det.

Om noia fortsetter, slutt å røyk. Folk får vær uenig til de spyr, men dagen du eventuelt sitter der med skikkelig seriøs angst som ikke går vekk og dette pga røyking, ikke klag. Som mange har sagt tidligere, psykoaktive stoffer er ikke et leketøy selv om det kan virke slik.
Det er veldig vanlig for folk å få noia av å røyke, det lærte jeg på den vansklige måten! Både jeg og en kompis får lett det når vi røyker og jeg vet ikke helt hva det kommer av, men det er vel at man gjør noe gærent og kanskje samtidig føler at man skuffer noen. Se hvor godt doktrinert vi er!

Jeg klarte å få kontroll på paranoiaen ved hjelp av noen enkle meditasjonsøvelser og ved å ''kjenne'' på selve angst følelsen. Nå føles det mer ut som jeg bare har litt lut i magen og det holder med å bytte sittestilling. Bare ikke gjør som mange andre gjør å begynn med å poppe i deg diazer e.l for å kompansere, det fører ned en mørk vei for mange. Stress/angst/noia er vanskelig, kanskje umulig, å bli kvitt, men her er noen linker som gir deg mer kontroll

http://www.pusteteknikk.no/
http://www.buddhistforbundet.no/dhar...pustogmed.html
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1112526
Sitat av Niggalas Vis innlegg
Heisann! Jeg har et lite spørsmål til dere mine mary-jane elskende folk.
Jeg har røyket Mary-Jane i snart 2 år, men får fortsatt en liten "noia" opplevelse nesten hver gang. Har dere noen tips eller triks så jeg kan unngå dette problemet? Jeg har ingen sykdommer, sliter ikke psykologisk eller har problemer i heimen. Kan det være at jeg har for mye respekt for de som bor hjemme?

Eller jeg har gluten allergi og pollen allergi, men tviler på at det kan ha noe med saken å gjøre?
Vis hele sitatet...
Hehe, for mye respekt for de som bor der :P Regner med du snakker om foreldrene dine, og det du føler er sannsynligvis sunt Det som kan hjelpe er å ta bort disse tingene som gir deg noia, om det er et bilde eller muligheten for å bli busta, så gjør det ute når det blir finere vær for eksempel. Hvis settinga er dårlig så øker det sjansen for en kjipere opplevelse, så prøv å gjør noe annet kanskje.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Mitt patenterte tips når jeg får noia er å høre på god gammeldags dub, helst the upsetters, da blir jeg altid fin og rolig. Det funker ikke hvis man er nykter men jeg mistenker at den musikken er spesialtilpasset steine hjernebølger.
Simple Guide

Først å fremst sett deg ned å ta det med ro, ikke vits å løpe inn i stua å rulle opp uten å ta av seg lua engang.

Punkt 2, kanskje viktigst i processen er å finne et sted hvor du er sikker på at ingen vil plage deg for eks et skog holt. --


slik kan du slappe av å føle på rusen uten å ofre en tanke på at onkel blå skal komme rundt hjørne. blod! ;-)
Third eye shit
Trådstarter
17 3
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Røyker du brunt? Enkelte personer får litt "ekkel" følelse av brunt kontra grønt, kommer i rykk og napp men fortsatt.
Om tilfellet er slik at du røyker mest hasj (pga tilgjengelig?) så dropp det og prøv kun cannabis.
Ellers er det viktig at du sover masse og får i deg _skikkelig_ næring slik at hodet ditt ikke er slitt ut når du tar deg en blås, formen blir fort rar viss du er trøtt og fortsetter inntaket. Gjør masse god mot verden slik at du hele tiden har god samvittighet og prøv å hold deg selv opptatt med noe under den høyeste peaken av rusen slik at du ikke blir overlatt til dine egne tanker, dette kan være en god ide helt til du har funnet ut hva som eventuelt er triggeren.
Når dette er sagt finnes det x antall ting som kan gi deg "noia", dette er bare noe som jeg vet selv er vanlig og kan være med på å bygge det.

Om noia fortsetter, slutt å røyk. Folk får vær uenig til de spyr, men dagen du eventuelt sitter der med skikkelig seriøs angst som ikke går vekk og dette pga røyking, ikke klag. Som mange har sagt tidligere, psykoaktive stoffer er ikke et leketøy selv om det kan virke slik.
Vis hele sitatet...
Jeg røyker bare grønt, har prøvd brunt et par ganger... Er ikke største fanen av brunt grunnet "narkoman" følelsen jeg får når jeg skal gjøre i stand brunt. You know the drill (varme det opp i en skje etc)
Du trenger absolutt ikke å varme opp hasj i en skje.

Personlig ser jeg ikke store forskjellen mellom å pirke av/"grinde" grønt eller brunt, du må nok mest sannsynlig bruke lighteren på det brune dog.

Her tror jeg hodet ditt tuller litt med deg mtp. narkoman eller junkie følelse, narkis er du jo!
Third eye shit
Trådstarter
17 3
Sitat av Odonkor Vis innlegg
Du trenger absolutt ikke å varme opp hasj i en skje.

Personlig ser jeg ikke store forskjellen mellom å pirke av/"grinde" grønt eller brunt, du må nok mest sannsynlig bruke lighteren på det brune dog.

Her tror jeg hodet ditt tuller litt med deg mtp. narkoman eller junkie følelse, narkis er du jo!
Vis hele sitatet...
Kan hende det, men får fortsatt en "junkie" følelse av å røyke brunt. Men som du sier, narkoman er jeg. Haha
It's all in your mind.

Det handler om å slippe seg fri. (Samme prinsipp som f eks. under en bad trip på sopp)
Sist endret av Skatteetaten; 18. mars 2013 kl. 16:50.
Er det samme flisa du røyker på hver gang ? Jeg har opplevd en del noia en periode jeg var uheldig å bare fikk kjøpe samme type flis hver gang, men endret seg når jeg fikk litt forandring i varene. Tror forholdet mellom THC og CBD har veldig mye og si. om jeg ikke tar helt feil
Sist endret av fjellheim; 18. mars 2013 kl. 16:48.
Er utrolig mange som reagere med "noia"/lettere panikk når de røyker cannabis. Rusen er rett og slett bare ikke for noen, face it, ikke noe å gjøre med
Er ikke dumt å bytte til brunt om du får noia, brunt er som oftest indica-dominert og mye mindre mindfuck grunnet mindre THC og mer CBD.
Third eye shit
Trådstarter
17 3
Sitat av fjellheim Vis innlegg
Er det samme flisa du røyker på hver gang ? Jeg har opplevd en del noia en periode jeg var uheldig å bare fikk kjøpe samme type flis hver gang, men endret seg når jeg fikk litt forandring i varene. Tror forholdet mellom THC og CBD har veldig mye og si. om jeg ikke tar helt feil
Vis hele sitatet...
Er forskjell fra gang til gang når deg kommer til gresset. Men ender alltid opp med sterke saker....
Yeah, hvis du ikke får tak i indicadominerte strains, bør du prøve god hasj som alternativ (hvis du har god tilgang, selvsagt). Som CountDrugula sier, handler det om THC/CBD-forholdet.
Når du kjenner en frittflytende (uten noen konkret grunn) noia/angst under påvirkning av cannabis så er det beste å legge det på hylla for en stund. Etter mine erfaringer kan det bli utløses angst hvis fyringa fortsetter. I verste fall kan det ende opp med å bli veldig ubehagelig og slitsomt for deg hvis dette skulle være tilfellet. Verdien av din psykiske helse skal ALLTID stå høyere enn behovet for å ruse seg. Hvis du er sunn og frisk skal det heller ikke være verdens undergang å legge vekk weeden.
Sett denne på fullt så får du ingen noia mer

http://www.youtube.com/watch?v=uhV4me_k8Y8
Dop virker forskjellig fra person til person og dagsformen har også endel å si.
Så får du noia (dårlig opplevelse) er det vel bare å ikke røyke ?
Setting har alt å si.

Har du dårlig tid? Ikke røyk.
Ingen trygg plass å røyke? Ikke røyk.
Tviler du på de du røyker med? Røyker dere på en shady plass? Ikke røyk.

Vent til du har en perfekt chill spot, som foreksempel din egen leilighet eller er på tur i Amsterdam/Roskilde eller lignende ferie plasser og vent til du er med folk som du stoler 100% på. Hvis ikke blir det ikke behagelig å være blazed.
Sist endret av Juicekongen; 18. mars 2013 kl. 20:50.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Før hadde jeg - som Smetown så fint sa det - frittflytende noia. Uansett om jeg var alene eller med andre, brunt eller grønt, hjemme er midt i sentrum, så hadde jeg noia. Intensiteten av noiaen varierte veldig, alt i fra å se meg litt nervøst rundt, til intense frysninger og risiting i hele kroppen og tanker om at jeg skulle dø. Nå den dag i dag er jeg så innrøyka at jeg har problemer med å bli skikkelig fjern i det hele tatt. Kuren for noiaen min var rett og slett å røyke mer.
Third eye shit
Trådstarter
17 3
Vurderer faktisk å legge weeden på hylla en stund!
Hvis du vet om en plass der du selv føler deg 100% trygg, foreslår jeg at du prøver og røyke der.
Third eye shit
Trådstarter
17 3
Sitat av Curt Vis innlegg
Hvis du vet om en plass der du selv føler deg 100% trygg, foreslår jeg at du prøver og røyke der.
Vis hele sitatet...
Har en safespot, men den er i Oslo hos ene kompisen min (Bestbud). Skal dit til påsken så får se da.
Sitat av EoT Vis innlegg
Yeah, hvis du ikke får tak i indicadominerte strains, bør du prøve god hasj som alternativ (hvis du har god tilgang, selvsagt). Som CountDrugula sier, handler det om THC/CBD-forholdet.
Vis hele sitatet...
Man må heller ikke glemme CBN-innholdet i hasj.
Når THC oksideres til CBN vil man ofte kunne oppleve at de ubehagelige effektene forsterkes ytterligere så dette skal man ikke føle seg alt for trygg på.

Jeg merker dette spesielt godt på gammel og tørr pollum-hasj (søppel i mine øyne), mens de mer behagelige effektene relaterer jeg til god sorting og tempelhasj.
Det aller mest behagelige jeg har prøvd må være utendørsdyrkede danske strains, kanskje det kan være noe for deg trådstarter?
Hvorfor er du så sikker på at CBN-nivået har noe å gjøre med de ubehagelige effektene? Farmakologisk sett er det jo bare en svakere form for THC, grovt sagt.
Sitat av Niggalas Vis innlegg
Heisann! Jeg har et lite spørsmål til dere mine mary-jane elskende folk.
Jeg har røyket Mary-Jane i snart 2 år, men får fortsatt en liten "noia" opplevelse nesten hver gang. Har dere noen tips eller triks så jeg kan unngå dette problemet? Jeg har ingen sykdommer, sliter ikke psykologisk eller har problemer i heimen. Kan det være at jeg har for mye respekt for de som bor hjemme?

Eller jeg har gluten allergi og pollen allergi, men tviler på at det kan ha noe med saken å gjøre?
Vis hele sitatet...
Jeg har røyka daglig i 7 år of har hatt noia hele veien, MEN så en vakker dag kjøpte jeg meg en vaporizer. Siden jeg startet å "røyke" på den så har jeg ikke kjent noe hasj-relatert noia. Vet ikke om dette gjelder for alle, men den har reddet meg fra mye isolasjon og tunge dager.
Den er også kjekk å ha hvis du bor hjemme da den nesten ikke lukter, er lett å gjemme og ikke ser ut som en bong eller pipe. Eneste problemet at de er litt dyre