Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3953
Hej! Första posten här, får väl se hur det går när man skriver på svensk.

Jag och några vänner ska flytta uppåt i Norge nu till hösten.
Har någon några bra tips på industrier/fabrikker som har mycket arbete och mycket chans till övertid?
Vi är inga partysvenskar utan har bott i Oslo i minst tre år allihopa.
Någon som har några bra tips?

/ttobbe
hvor eksakt i nord-norge skal dere bo?
og hvilken utdanning har dere, og hvor gamle er dere?
Fiskemottak?
vi trenger info mann !
Trådstarter
8 1
Sorry! Ska försöka komma med lite mer information.
Vi har väl egentligen ingen speciell utdannelse. Just nu är vi 5 stycken i olika åldrar. alla har väl någon form av lagererfarenhet. flera av oss har också jobbat i kök.
Vi kan tänka oss att bo vart som helst egentligen, vi är mellan 23-26 år och kan tänka oss att arbeta med precis vad som helst.
Vi har verkligen inga problem med hårt arbete och långa timmar.
hvor skal dere flytte? hvilken by?
Hva med fiske? Såvidt jeg vet er det en del av det i Nord-Norge
Trådstarter
8 1
Vi kan bo i vilken by som helst, vi har inte bestämt någon speciell. Vi vill se vart det finns möjligheter till bra jobb först.
hvis dere skal flytte til tromsø hær jvor jeg bor , vil jeg anbefale å ta sikkerhets , kusr å jobbe som vekter. de trenger bestandig mer folk. ta havsikkerhetskurs å jobb på en båt

vil dere bo i en by som tromsø eller ei lita bygd?
dette bestemmer bra mye
Jernverket i mo i rana er godt betalt og mye overtid, da de fleste jobber 12 timersskift
Aluminiumsverket i Mosjøen er godt betalt og mye overtid, da de fleste jobber 12 timersskift og man slipper ranaværinger.
Trådstarter
8 1
Sitat av xavi0n Vis innlegg
hvis dere skal flytte til tromsø hær jvor jeg bor , vil jeg anbefale å ta sikkerhets , kusr å jobbe som vekter. de trenger bestandig mer folk. ta havsikkerhetskurs å jobb på en båt

vil dere bo i en by som tromsø eller ei lita bygd?
dette bestemmer bra mye
Vis hele sitatet...
Arbetar faktiskt som väktare nu.

By eller bygd spelar ingen roll


Sitat av bragilicious Vis innlegg
Jernverket i mo i rana er godt betalt og mye overtid, da de fleste jobber 12 timersskift
Vis hele sitatet...
Tack!



Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Aluminiumsverket i Mosjøen er godt betalt og mye overtid, da de fleste jobber 12 timersskift og man slipper ranaværinger.
Vis hele sitatet...
Tack!
Sist endret av ttobbe; 11. juli 2011 kl. 04:20.
dere kan flytte til tromsø for hær finner dere garantert en jobb
det er mange fiskebåter hær å dere kan få dere jobb på disse
Sitat av bragilicious Vis innlegg
Jernverket i mo i rana er godt betalt og mye overtid, da de fleste jobber 12 timersskift
Vis hele sitatet...
Vi har nok svensker her på Mo.
eheh, neida. Men båtjobbing høres flott ut
Trådstarter
8 1
Jag och min vän tänkte ta en resa upp genom vackra norge om ett par uker, då får vi försöka ta vägarna förbi några av de här byarna och höra oss för. Vad för båtjobbings är det snack om?
Digital nomade
trippy's Avatar
Finn dere fiskejobber, kan tjene gode penger! Men det kan være en jævla tung jobb
Sist endret av trippy; 11. juli 2011 kl. 04:51.
det er fisking , jobbing på dekk, lage mat alt
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
8 1
Hej igen kära vänner!
Vill först och främst tacka för hjälpen jag hittils har fått i tråden.
Ni är lika trevliga som de på den svenska motsvarigheten flashback!

Mina vänner har lite problem att hitta boende i Tromsö.
Kanske inte så många som vill ha 3 stycken 25åriga svenskar i deras lägenhet, vad vet jag

Nåväl: Finns det någon som vet någon fabrikk eller liknande som inte kräver något fagbrev eller liknande norröver?
Ett stort plus vore om de kunde erbjuda gratis/billig boende i närheten av fabriken.
Heter barrack på norska, försökte hitta det norska ordet men inte ens min norska kollega visste
Hoppas svenskan inte var för förvirrande, ha en bra dag!
Du mener Brakke/Brakkerigg.
Om dere har truckførerbevis kan dere jobbe på coop, asko, mack bryggeriet osv. i Tromsø.
Greit med overtid men dere må sannsynligvis jobbe gjennom manpower ellerno' siden det er mer lukrativt for bedriftene å hyre vikarer...
Coop har ca. 132 spenn i timen, mack bryggeriet har ca. 150.

Boplass finner dere nok bare dere søker langt i forveien.

Lykke til, hilsen en tromseværing som for tiden jobber på lager i oslo med over 50% svensker. =P
Trådstarter
8 1
Sitat av synthetic Vis innlegg
Du mener Brakke/Brakkerigg.
Vis hele sitatet...
Tack, så heter det såklart!
Har dere kikket på finn.no for å finne en plass å bo? Jeg kan også sterkt anbefale dere å selv legge ut en annonse på finn.no og gjerne i lokalaviser hvor dere søker en plass å bo. Når jeg satt ut en annonse i avisen kom denne samtidlig på finn.no å jeg ble oppringt i ett sett av folk som hadde leiligheter som ikke stod annonsert på nett
Trådstarter
8 1
Sitat av møkk Vis innlegg
Har dere kikket på finn.no for å finne en plass å bo? Jeg kan også sterkt anbefale dere å selv legge ut en annonse på finn.no og gjerne i lokalaviser hvor dere søker en plass å bo. Når jeg satt ut en annonse i avisen kom denne samtidlig på finn.no å jeg ble oppringt i ett sett av folk som hadde leiligheter som ikke stod annonsert på nett
Vis hele sitatet...
Mycket bra idé! Ska be kompisen göra det på en gång!
Även andra tips uppskattas
Vil også anbefale Hitra. Hitra er da en øy med ca 4500 innbyggere, og en stor fiskeindustri.
Det jobber allerede flere svensker der, og det burde heller ikke være noe problem å finne plass å bo, om dere har bil/førerkort.
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Aluminiumsverket i Mosjøen er godt betalt og mye overtid, da de fleste jobber 12 timersskift og man slipper ranaværinger.
Vis hele sitatet...
Beste argumente der var jo at man slipper ranværinger

TS: Om dere har IMO60 så er det nokk endel muligheter å få jobb på båt.
Ellers vil jeg anbefale dere å ta IMO60 kurs, går vell i bodø engang i høst.
Alcoa mosjøen kjører tolvtimersskift kun i helgene.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Coop har ca. 132 spenn i timen, mack bryggeriet har ca. 150.
Vis hele sitatet...
132 NOK?

Jag ska arbeta på COOP lager i Tromsö i sommar och får 140 NOK i timmen. Boende har jag ordnat i Tromsö men tänkte efter sommaren ordna eget boende och inte kollektiv.
Sist endret av träffsäker; 15. april 2012 kl. 21:41.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sjekk restaurantbransjen? Finnes kjøkkenstillinger overalt, om du ikke vil lage mat kan du gå som servitør eller bartender.
Du kan jobbe deg oppover samtidig som mulighetene for å bo i andre byer blir større med tanke på at det alltid er et hotell, spise eller serveringssted i en by.
Finnes kjederestauranter som gir deg muligheten til å reise omtrent verden rundt viss du først har jobba på et par plasser, kjeder som TGI-fridays er internasjonalt og kan gi deg jobber nesten hvor som helst. Tenker du på Norge kan du gå for kjeder som f.eks Egon, Big Horn, Peppes eller Dolly.
Har dere fagbrev eller mye erfaring er det mulig å komme seg inn på et vanlig hotell eller restaurant som ikke er medlem av noen kjede, lettere å slå seg til ro etterhvert viss man blir værende.
Kjøkken & servering er hardt arbeid og lange dager men veldig gøy.


lykke til!
Jag har tidigare arbetat som frysansvarig och mejeriansvarig inom dagligvarubranschen i cirka 3 år.

Jag har sökt mycket arbete hos Rema1000, ICA (Rimi) och det ser ut att vara lika svårt att få jobb där som här hemma i Sverige på ICA, COOP och Lidl. Konkurrensen är stenhård.

Tänkte gå till någon ICA butik i Tromsö och fråga om dom kanske behöver hjälp på helgerna när jag kommer upp till Tromsö

Någon som vet förresten vart man kan köpa en dator i Tromsö?
Du må beise sjarken!
Elkjøp, og expert
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Vil si fiskemottak eller oppdrettsnæringen er greit, lange dager, hardt arbeid, MYE PENGER å tjene!
du har Snøhvit i hammerfest, der de driver med gassproduksjon. En kompis av meg jobbet der før, gjorde helt standard grunt/peon jobb. Tror det hadde noe med lagersortemant å gjøre. Hvorvidt de tar inn folk nå veit jeg ikke.
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Aluminiumsverket i Mosjøen er godt betalt og mye overtid, da de fleste jobber 12 timersskift og man slipper ranaværinger.
Vis hele sitatet...
Mainn slæpp da væl fan i hælvette ikke uinna åss, vi e åveraillt! / Man slipper ikke unna godtfolk fra mo.
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Elkjøp, og expert
Vis hele sitatet...
Tack!

Men jag får se om jag köper dator i Sverige då det är billigare än i Norge
Signerer jobb på fiskemottak, krever som oftest ikke noen utdannelse av noe slag og lønnen er meget god til det å være, det er flust av fiskemottak rundt hele Nordlandskysten, og det å skaffe seg jobb skal ikke være noe problem på grunn av behov for arbeidskraft i industrien. Blir vel som oftest sesongarbeid hvor man jobber hardt og mye under sesongen mens man har mye fri når pågangen er lav.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Om dere har truckførerbevis kan dere jobbe på coop, asko, mack bryggeriet osv. i Tromsø.
Greit med overtid men dere må sannsynligvis jobbe gjennom manpower ellerno' siden det er mer lukrativt for bedriftene å hyre vikarer...
Coop har ca. 132 spenn i timen, mack bryggeriet har ca. 150.

Boplass finner dere nok bare dere søker langt i forveien.

Lykke til, hilsen en tromseværing som for tiden jobber på lager i oslo med over 50% svensker. =P
Vis hele sitatet...
Slenger meg med Turbo her. Mack er på flyttefot og mange av arbeiderne flytter ikke med fabrikken. Her er det kanskje jobb å få.

Når det er snakk om boplass er referanser et "must". Det er utleiers marked i Tromsø så utleieenhetene er ettertraktet. Men om dere planlegger å flytte i sommer så er mulighetene større.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Lofoten, midt i skreisesongen er det VELDIG mye arbeid, og du kan ende opp med en 70k etter ferdig slit.
Sist endret av wavezor; 17. april 2012 kl. 15:02.
Som allerede nevnt er fiskeindustrien en mulighet. Langs kysten fra Trondheim og nord er det mange lakseslakterier, disse krever ikke fagbrev (som regel i alle fall). Men om det er viktig for dere å bo i en større by kan det kanskje bli litt vanskelig da mange av slakteriene er lokalisert utenfor byene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Finns det något bra gym i Tromsö? Vad heter det om det finns något?

Är detta bra kanske? http://trts.no/
Sist endret av träffsäker; 24. april 2012 kl. 19:03.
Finnmark trenger fagarbeidere om dere skaffer utdannelse.