Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  419 68151
Irriterer meg veldig over den følelsen man får for å snu seg hele tiden, og det at det klør diverse steder på kroppen. Har lest meg frem til at dette er kroppens måte for å sjekke om den er klar til å entre søvnparalyse, da det vanligvis krever at du sover. Men det er virkelig vanskelig å holde seg i ro når du klør skikkelig på nesa, og har en vill trang til å snu seg
Jeg har aldri forsøkt slike teknikker som dette, men jeg har alltid en "viss kontroll" i mine drømmer. Men av en eller annen grunn klarer jeg aldri lese i mine drømmer. Jeg kan vite hva som står på et skilt, men jeg klarer ikke lese det.

Noen ganger kan jeg miste litt kontrollen og "hendelsen" går litt vekk fra det jeg ønsker. Men i den siste tiden har jeg ikke hatt drømmer som jeg kan huske. Det har kun blitt "tomme netter" der jeg sovner og står opp igjen. Noen ganger så ekstremt som at jeg legger meg ned, får følelsen av å sove i 15 minutter, for så å stå opp igjen.

Men jeg må si det er morsomt å lese om andres opplevelser på akkurat det her
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vil gjerne dele min første besvisste drøm ! Ganske artig.

Under min første bevisste drøm var jeg ute å spiste med jobben og jeg sto på utsiden av spisestedet og pratet med en kollega. Sånn helt plutselig visste jeg at jeg drømte, men jeg var ikke 100% sikker, så jeg tenkte jeg skulle ta en virkelighetsskjekk. Jeg var kanskje 90% sikker så jeg gøtsa på å slå til han jeg pratet med. Etter jeg hadde slått til han tenkte jeg inni meg at han ikke skulle bli sinna eller reagere negativt på slaget jeg akkurat plantet i ansiktet hans. Dermed smilte han til meg og sa; "Du får ha en fin dag, vi snakkas" (Jeg var egentlig på vei til å gå). Så tenkte jeg at okay, kult nå vet jeg at jeg drømmer så hvorfor ikke utnytte seg litt av det? Jeg tenkte inni meg at nå skal det komme noen å gi meg en feeet bil. Plutselig kom en annen kollega og sa til meg; Niklas (mitt navn), bli med meg en tur. Så gikk vi ut på parkeringsplassen og der sto det en Orange Lamborghini Gallardo og han sa at denne var til meg, ga meg nøklene og viste meg kjapt litt rundt på bilen og forklarte litt småtterier, husker ikke i detalj hva men det er uvensentlig.

Jeg satte meg i bilen og kjørte. Da jeg kom ut fra parkeringa kom jeg på E18, eller en motorvei hvertfall. Plutselig hadde jeg politi etter meg (som følge av at jeg ikke kjørte særlig pent med den nye bilen). De satt opp veisperringer og ingenting funka. Men til slutt fant de tydeligvis ut at de skulle sette en svær container midt på motorveien som sperring. Jeg klarte og fokusere på at jeg drømte og tenkte at mulighetene er jo ubegrenset så hvorfor kan ikke denne bilen bare lette og fly over containeren? Jeg prøvde på det men det gikk dessverre ikke som planlagt. Der i mot klarte jeg å kjørte gjennom containeren så den sprengte i filler.
Jeg kjørte videre og til slutt tok jeg av på en bitteliten rampe som førte opp til en slags inngang til et hus. Jeg stoppet bilen og ned fra taket kom det en slags heis som fraktet kun meg (ikke bilen) opp i taket og samtidig som heisen gikk oppover ble jeg mindre og mindre, og til slutt var jeg på strl med en dokke. Det som var i toppen av heisen var et dokkehus og jeg var plutselig blitt familiefar for en dokkefamilie.

På dette tidspunktet merket jeg at jeg begynte å skli over til å drømme vanlig så jeg klarte å vekke meg selv sånn at jeg kunne skrive alt ned.
Sist endret av orgopapp; 4. juni 2011 kl. 16:07.
Er det slik at når man får til wild for første gang at man har full kontroll over drømmen? Har hørt at andre metoder som Mild ikke alltid gir deg full kontroll. Forresten, har du prøvd DILD?

En annen ting : Her om dagen sov jeg på sofaen ( på dagen). Jeg skulle egentlig sove vanlig og hadde ingen planer om å teste noen Lucid dream metoder. Men helt random, like før jeg sovna eller noe kunne jeg føle en slags bølgeaktig følelse, som jeg viste jeg hadde kjent før, ( jeg viste liksom at jeg hadde følt den før jeg sovna en gang før) Så skjønte jeg at jeg var i ferd med å sovne. Jeg så masse rare farger rundt meg, merklige lyder, og et slags fareskilt. Jeg høre bestemor prate i telefonen i bakgrunnen ( jeg vet at jeg ikke innbilte meg det, fordi ho var på telefonen når jeg la meg på sofaen) jeg prøvde forsiktig å åpne øynene, men når jeg gjorde det fikk jeg en slags reaksjon der alle farger ble blanda på nytt slik at alt ble nytt. Jeg gjorde dette enda en gang, men jeg ble så opprømt at jeg gle over i en vanlig drøm. Jeg våkna ti min senere eller noe.
Jeg lurer på : Kan dette ha vært et forstadie til en WIld? :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det slik at når jeg kommer inn i drømmen, så bestemmer jeg helt selv hva som skal skje? kan jeg bestemme at jeg har fått basseng i hagen? eller at Megan Fox ligger på naborommet? at jeg feks har en Lamborghini i garasjen?
Hvor lenge varer "drømmene" deres? Det kjennes ut som mine bare varer i 30 sekunder om ikke mindre
Sitat av Kamrud Vis innlegg
Er det slik at når jeg kommer inn i drømmen, så bestemmer jeg helt selv hva som skal skje? kan jeg bestemme at jeg har fått basseng i hagen? eller at Megan Fox ligger på naborommet? at jeg feks har en Lamborghini i garasjen?
Vis hele sitatet...
Ja, Ja og ja =)
Har et spørsmål...

Har prøvd og få til WILD i evigheter nå :S

Jeg får det bare ikke til, slutter ikke prøve da :P

Det som skjer :

Legger meg ned på magen(digg stilling) og slapper av akkurat som før jeg skal sove. Det ender opp med at jeg tenker på en ting jeg har lyst til og drømme om og så bare "drømmer jeg meg bort" til jeg sovner.

Klarer rett og slett ikke og holde meg bevist :S

Har oppnådt MILD en gang Det var drit gøy !

Jeg husker jeg skulle ta en reallity check og det gjorde jeg ved og bare dette ned mot gulvet, men jeg stoppa liker over gulvet og svevde !

Kanskje 10 sec etter det blei jeg ikke bevist mere, eller så husker jeg bare ikke mere. Kanskje jeg blei litt hyper siden det så fett.

Kan dere dele noen av deres teknikker for og oppnå WILD?

Takk på forhånd
Driver å eksperimenterer med dette selv, prøvde i vinter, klarte det en gang, men veldig kort og har nå i ferien tatt opp kampen igjen

Anbefaler alle til å lese disse punktene, er mange veier å gå for å oppleve dette, det gjelder å finne den osm passer deg!

http://www.ld4all.com/guide.html

Les under "how" for teknikker, men det er også viktig å lese under "first" for å forberede seg!
De av dere som har fått til LD, har dere tatt kontakt og snakket med noen i drømmen?
▼ ... over en måned senere ... ▼
hey! hva skjedde? denne tråden har jo bare stoppa helt opp?

har klart DILD for to noetter siden det var fett men var ikke skikkelig bevist før jeg våkna og skjønnte det hadde vert en drøm og prøvde og komme inn i gjenn men det varte sån ca i 20 sek
Sitat av zevz Vis innlegg
De av dere som har fått til LD, har dere tatt kontakt og snakket med noen i drømmen?
Vis hele sitatet...
Ja det har jeg. Har snakket med bekjente og noen kjendiser.


Sitat av knivibaguet Vis innlegg
hey! hva skjedde? denne tråden har jo bare stoppa helt opp?

har klart DILD for to noetter siden det var fett men var ikke skikkelig bevist før jeg våkna og skjønnte det hadde vert en drøm og prøvde og komme inn i gjenn men det varte sån ca i 20 sek
Vis hele sitatet...
Jeg gikk ut og inn av samme drøm 5 ganger iløpet av en natt eller noe. Fikk blackout også "våkna" jeg i senga klar for nye eventyr.
Sist endret av Xernox; 13. august 2011 kl. 13:34.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ja det har jeg. Har snakket med bekjente og noen kjendiser.




Jeg gikk ut og inn av samme drøm 5 ganger iløpet av en natt eller noe. Fikk blackout også "våkna" jeg i senga klar for nye eventyr.
Vis hele sitatet...
Hehe, har gjort det før, våknet fra en drøm og la meg til å sove med en gang igjen og fortsatte på drømmen.
▼ ... over et år senere ... ▼
Ser at denne er ganske gammel, men spør allikevel Jeg kom til "fase 4" men istedenfor å åpne øynene ble jeg liggende å håpet at drømmen skulle starte (noe den kanskje allerede hadde gjort uten at jeg visste det). Er det bare å åpne øynene slik du gjorde når du begynte i den fasen?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Cyre Vis innlegg
Ser at denne er ganske gammel, men spør allikevel Jeg kom til "fase 4" men istedenfor å åpne øynene ble jeg liggende å håpet at drømmen skulle starte (noe den kanskje allerede hadde gjort uten at jeg visste det). Er det bare å åpne øynene slik du gjorde når du begynte i den fasen?
Vis hele sitatet...
I følge det jegermeg gjorde tror jeg du skal åpne øynene om alle lyder og hallunisasjoner bare forsvinner, og føler du deg lys våken likevel kan jo det være en false awakening, så ta en RC :P Ellers så skrev jo han også at hallunisasjonene og lydene blir mer og mer realistiske, og det vil forme seg som en drøm.

Bare prøv deg fram, er veldig sikker på at du kan føle det på deg når du faktisk drømmer!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
GeneralBake
DustMan's Avatar
Jeg kom til der hele kroppen ble helt nummen, men kommer ikke videre, hele kroppen var nummen i tjaa 15 min så det skjedde ikke mer så jeg ga opp og la meg til å sove. prøver igjen i kveld
Sitat av DustMan Vis innlegg
Jeg kom til der hele kroppen ble helt nummen, men kommer ikke videre, hele kroppen var nummen i tjaa 15 min så det skjedde ikke mer så jeg ga opp og la meg til å sove. prøver igjen i kveld
Vis hele sitatet...
vet ikke helt om det står i første post, men dette er MYE lettere hvis du først har sovet en ~4 timer først. Setter du på en vekkeklokke ca 4 i natt, så reiser deg litt, så legger du deg igjen og prøver. Det skal nok være lettere da
GeneralBake
DustMan's Avatar
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
vet ikke helt om det står i første post, men dette er MYE lettere hvis du først har sovet en ~4 timer først. Setter du på en vekkeklokke ca 4 i natt, så reiser deg litt, så legger du deg igjen og prøver. Det skal nok være lettere da
Vis hele sitatet...
ja det står i første post, i fase 2 eller noe.
Kanskje jeg skal prøve som du sier, hadde vært utrolig kult å fått dette til !
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg leste netopp det som sto på den her siden, og tenkte at jeg skulle prøve. Hold vell på med journalen i en måned, så tok jeg en pause. Også har jeg holdt på me reality checks en god stund.
Jeg husker drømmer ganske lett, og har ofte blitt lucid i mareritt for å få til å stå opp fra dem.
Den første lucid drømmen jeg hadde var sånn halveis, jeg kontrolerte den men mistet kontroln etterhvert. Men var fremdeles klar over at jeg sov.
Men etter at jeg leste dette skulle æ prøve på nytt, brukte WILD (om det var det den het) metoden, og lå sånn i ca 20 minutter, men så sovnet jeg bare. Havnet i en vanlig drøm. Våknet litt etter, så prøvde jeg på nytt, og da fikk jeg til!
Gratulerer! Dere har fått til selvhypnose uten suggesjon.