Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 6216
Flere som har gått tur i skog eller generelt utendørs, og plutselig kjent noe som ligner lukten til cannabis?

Har hørt det er noen plantearter i Norge som lukter litt likt, men jeg vet ikke navnene eller hvordan de ser ut.

Noen som vet kanskje?

Og nei, det er ikke en liten plantasje i nærheten, tro meg, jeg har sjekket!

Videre god lørdag :-)
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke opplevd planter, men oppdaget at det siver fra lenger borti skogen, som regel noen andre som fyrer inni skogen som man ikke nødvendigvis ser, har jeg alltid tenkt hehe
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
det finnes mange planter som lukter cannabis ute i naturen, det er helt vanlig.
Kjenner ofte makka lukt jeg for min del. Enda det er et par tiår siden sist jeg dro en linje.
R.i.p 23.04.2021
Synes thuja hekkene mine avgir en svak cannsbis lukt til tider
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lukter alltid cannabis i byen eller inne i butikker. Kan være noe man foretiller seg.

Lukta cannabis spessielt mye overalt i starten da jeg begynte å røyke.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette trenger vi å få oppklart. Om man vet hvilken art som lukter cannabis så kan man kanskje lettere ha litt urban røking utomhus på sommerkvelder? Om en planter noe heftig i hagen og er helt clean og boligen er tom for alt så kan en jo da feks tipse snut om at det stinker cannabis. Etter 2-3 hjemmebesøk og kanskje medbragt hund så orker de nok ikke rykke ut neste gang de får telefon om lukt på samme adresse. Og da er det vel fritt fram for å kose seg utendørs på sommerkvelder?
Husker ikke helt åssen det er med lukten, men humle er i cannabisfamilien, har cbd i seg.

Muligens ikke alle humle varianter som har cbd i seg, må lese litt mere
Sist endret av Bobben79; 19. juli 2020 kl. 12:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stikkordet her er nok "terpener", som er de mest distinkte luktstoffene i cannabisplanta. Noen planter/trær har noen av de samme terpenene som cannabis-strains også kan ha, så det er nok derfor man kan kjenne igjen noe av eimen i skogen av og til.
Sist endret av Alzo88; 19. juli 2020 kl. 14:15.
lizardskin's Avatar
Trådstarter
Dette med terpener visste jeg ikke! Makes sense.

Humle er vel i hemp-familien om jeg ikke tar feil. Det er mange typer øl som lukter pittelitt cannabis når jeg tenker meg om.

Som Hylende Sjøtunge skriver, hadde det vært knall å finne navnet på ei plante som lukter likt som man kan gro i hagen!
Bare å vise snuten pekefingeren i retning lukte-planten.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Husker ikke helt åssen det er med lukten, men humle er i cannabisfamilien, har cbd i seg.

Muligens ikke alle humle varianter som har cbd i seg, må lese litt mere
Vis hele sitatet...
"Hops lack the enzyme that could convert cannabigerolic acid into THC or CBD"

Så noe CBD-humle skal man lete lenge etter, men takk for informasjon om at humle tilhører hamp-familien, det visste jeg ikke!
Uvaksinert 👍
Lukter ikke kattemynte litt som weed?

Noen sier at denne skal det også
https://hageglede.no/produkt/blomste...ome-spinosa-2/
Sist endret av daffe; 19. juli 2020 kl. 17:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
En plante som lukter omtrent helt like er Keiserkrone, det er en hageplanter da.
Anonym bruker
"Skeptisk Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Humle kan lukte helt sinnsykt weed. Blir alltid en doubletake når jeg er hos foreldra ass da de har en ganske stor humleplante i hagen. Vet ikke om det finnes så mye naturlig rundt om i skogen, men kan vel fint være.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"Hops lack the enzyme that could convert cannabigerolic acid into THC or CBD"

Så noe CBD-humle skal man lete lenge etter, men takk for informasjon om at humle tilhører hamp-familien, det visste jeg ikke!
Vis hele sitatet...
De er nærme nok til at man kan genmodifisere det sammen. Jeg er på noen biohacker forum, og er en crazy dude fra amster som har jobbet med det i noen år.
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
Kjenner ofte makka lukt jeg for min del. Enda det er et par tiår siden sist jeg dro en linje.
Vis hele sitatet...
Noen maskaraer lukter skikkelig makka.
Grusveien inne i skogen mot Lutvannet fra Trosterud! Der er det noen planter som lukter helt dank.
Dette har jeg luktet flere ganger, men det skal sies at jeg har røkt cannabis såpass lenge at det ikke er til å ta feil av vist jeg lukter cannabis eller ikke. Fant faktisk en plantasje engang sånn Hvordan kan du være så sikker på at det ikke er noe minigrows i nærheten? fordi du ikke fant den?
▼ ... over et år senere ... ▼
Hmmm... Kan det være Conium Maculatum...? Eller på norsk 'Giftkjeks.'
Ser ut som Hundekjeks, og stinker dank weed, eller kattepiss.
Jeg har en stor jævel i hagen, som har blitt over 2meter høy, og særlig på sensommeren, på kvelden, avgir denne en sur lukt som kan minne om weed.
Den er visstnok EKSTREMT giftig og dødelig.
Jeg leser på nett at denne buskeveksten er relativt sjelden i Norge, men jeg kan ikke skjønne at det er noe annet.
Les mer her:

https://www.rolv.no/urtemedisin/medi...r/coni_mac.htm

Forøvrig har jeg også lagt merke til at det lukter hasjish-ish i enkelte lommer langs gangveier og grøfter i vår- og sommehalvåret. En mer jordlig, søt odør, men hva dette kan være, aner jeg ikke.

Men at norsk flora har ugress og planter som lukter cannabis, er dønn sikkert. Dessverre er det ingen av disse som gir cannabisrus, såvidt jeg veit.
Lavendel er en plante som har noe av de samme terpener som cannabis. Husker ikke helt hvilken.
Linalool er ett terpen som er i cannabis og saueull bl.a.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Nylig leste jeg en artikkel om at noen luktstoffer opptrer "likt" i menneskesvette og i cannabis, og har opplevd at andres svette lukter og min egen. https://www.vice.com/en/article/5gje...-like-weed-420
You talkin' to me?
AlbertOneStone's Avatar
11 6
Brennenesler er i familie med weed faktisk. Men den lukter vel ikke det. Her er en artig link.

https://herb.co/news/culture/10-thin...ell-like-weed/
Sitat av Hjørnebæsjen Vis innlegg
Hmmm... Kan det være Conium Maculatum...? Eller på norsk 'Giftkjeks.'
Ser ut som Hundekjeks, og stinker dank weed, eller kattepiss.
Jeg har en stor jævel i hagen, som har blitt over 2meter høy, og særlig på sensommeren, på kvelden, avgir denne en sur lukt som kan minne om weed.
Den er visstnok EKSTREMT giftig og dødelig.
Jeg leser på nett at denne buskeveksten er relativt sjelden i Norge, men jeg kan ikke skjønne at det er noe annet.
Les mer her:

https://www.rolv.no/urtemedisin/medi...r/coni_mac.htm

Forøvrig har jeg også lagt merke til at det lukter hasjish-ish i enkelte lommer langs gangveier og grøfter i vår- og sommehalvåret. En mer jordlig, søt odør, men hva dette kan være, aner jeg ikke.

Men at norsk flora har ugress og planter som lukter cannabis, er dønn sikkert. Dessverre er det ingen av disse som gir cannabisrus, såvidt jeg veit.
Vis hele sitatet...


Bare ikke brekk kjeksen i 2 og smør det utover armene så går det bra Men det sies at man kan få 2grads forbrenning av safta
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Bare ikke brekk kjeksen i 2 og smør det utover armene så går det bra Men det sies at man kan få 2grads forbrenning av safta
Vis hele sitatet...
I en kombinasjon med sollys så kan man få det
Aner ikke hvilken plante det er, men var på gåtur på fjellet på Hovden nå i helgen, og når vi passerte et myrområde, så kjente jeg lukten. Sa ikke noe til min samboer, men 10 sekunder senere påpekte hun det samme.
Regnet først med at det var noen som hadde røyka i nærheten, men var ganske åpent, og kunne ikke se noen, og når vi etter et par timer kom tilbake samme veien, så luktet det fortsatt på samme sted.
Trodde kanskje det bare var oss som surret litt, men fint å få bekreftet at andre har kjent det samme
Froskhæren i anmarsj
FroskmannRandy's Avatar
Sitat av lizardskin Vis innlegg
Flere som har gått tur i skog eller generelt utendørs, og plutselig kjent noe som ligner lukten til cannabis?

Har hørt det er noen plantearter i Norge som lukter litt likt, men jeg vet ikke navnene eller hvordan de ser ut.

Noen som vet kanskje?

Og nei, det er ikke en liten plantasje i nærheten, tro meg, jeg har sjekket!

Videre god lørdag :-)
Vis hele sitatet...
Kanskje var det noen gjemte i buskene med en joint i håndene, eller en gruppe folk som liker å røyke i skogen?
https://imma.gr/104087x317a8
Kan man starte å tørke denne?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Fullfartlangsom Vis innlegg
I en kombinasjon med sollys så kan man få det
Vis hele sitatet...
Ja det var vel den faktoren som måtte slå inn å Men han som prøvde dette her fikk ikke noe alvorligere vondt liksom. Så virker som det er litt fra person til person