Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 8630
Jeg skrev at jeg hadde kommet over et par fentanyl plaster og ville teste dette. Gjorde det og det ble egentlig bare kjipt siden rusen ble ødelagt av noia for overdose.

Vel vel, gjør ikke det igjen. Men vent litt, jeg har jo et til. Bare å kaste det tenker du, men neida vi prøver igjen. Denne gangen synes jeg at det ikke virka. Dårlig med rus, i går hadde jeg noe lyrica og et par rivotril innabords så kanskje det var det jeg kjente?

Hev i meg rundt 900mg lyrica og ble etterhvert litt rusa/trøtt eller døsig. Tja, vi lar plasteret være på en stund til. Glemte at det var på. En shady person jeg har kjøpt heroin av før tar plutselig kontakt. «har noe dop, vil du ha?» Rustrangen min tenkte at dette ville jeg, men den smartere delen av meg tenkte dette er ikke lurt. Du er i LAR og prøver faktisk å slutte med dette.

Så jeg la den ideen på hylla. Men etter en time satt jeg der med 3 gram heroin. Narkisen i meg hadde våknet og banket vettet ut av vettet mitt. Lisse etter lisse gikk opp i nesa. Ta noe mer lyrica, nei slutt a. Men igjen, jeg er lost i trangen til å føle meg rusa og glad igjen.

Plutselig våkner jeg opp og hiver etter pusten. Må manuelt puste og klarer nesten ikke reise meg. Kaster opp, panikken kommer sakte men jeg skjønner at du er i ferd med å overdose. Plasteret tenker jeg. River det av, men jeg er redd. Klarer ikke tenke ordentlig. Hjelp!! Ringer legevakten, som ikke skjønner hva jeg sier. Hører at hun sier vi sender en ambulanse. Nei nei, jeg bor bare noen hundre meter unna.

«DA KOMMER DU HIT NÅ!!» sier dama meget bestemt. Jeg svaier og dunker inni vegger og jeg tror jeg ser ut som Jack Sparrow der jeg halvveis jogger mot legevakten.’

Hei jeg har tatt for mye heroin og er redd for å slutte å puste. Jeg er faktisk den eneste pasienten der. Det var helt tomt. Jeg «står» i vinkel med to svære vakter og tre sykepleiere rundt meg. Vi blir enige om at jeg må bli der til observasjon. Greit, jeg roer meg og sykepleierne er veldig hyggelige og snakker meg ned.

En times tid sitter jeg der mens en sykepleier prater med meg om livet og alt. Fy faen hvor dum man kan bli når man bare prøver å føle seg bra. Man kan vite alt som er å vite om opiater og ha masse erfaring, men det skal ikke mer enn litt svikt i oppmerksomheten før ting kan bli livsfarlig.

Jeg går hjem etter en times tid og føler meg dum men enda en erfaring jeg trodde jeg ikke trengte rikere.

Takk for meg, takk til alle som advarte og takk for alle som kom med informasjon herfra. Fort gjort å bare dø når man kødder med sterke stoffer. Selvfølgelig tenker vel alle. Det gjorde jeg og, men allikevel kan man gjøre en feil som kan ha dødelige konsekvenser.

Tilbake på subutex og skal fortelle LAR om det neste time med shrinken. Ville bare få dette ut. Man blir fort dum når man tror man vet. God natt
Trist å lese! Bra det gikk fint, og at Gud passet på deg! Håper det ordner seg for deg!
Godt å lese at du klarte deg, en lærer så lenge en lever.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bra det gikk bra. Lysten vår på rus er en djevel som lokker. Ser for meg han sitter deg å ler og gnir seg i henda av oss når vi er helt på trynet, kræsjer i veggen, fucker opp alt, spyr, lider eller ender på legevakta. Jævla støvel.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Jeg fortsetter i et spor der jeg tror jeg har skjønt noe vesentlig, men allikevel klarer jeg å overraske meg selv ved å begå idiotiske handlinger pga rus. Skulle nesten tro rusavhengighet var en sykdom...hmm
Dritt det gikk for seg sånn, bra det gikk bra Ønsker deg lykke til i kampen mot rus! Ha en fin mandag NodSquad.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg fortsetter i et spor der jeg tror jeg har skjønt noe vesentlig, men allikevel klarer jeg å overraske meg selv ved å begå idiotiske handlinger pga rus. Skulle nesten tro rusavhengighet var en sykdom...hmm
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner ikke din historie, men vil si at om man har vært rusavhengig mesteparten av livet har det formet hjernen så mye til å trenge rus selvom man virkelig ikke vil at man kan definere det som en sykdom. Men syns ikke alle som ruser seg kan "skylde" på det.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg fortsetter i et spor der jeg tror jeg har skjønt noe vesentlig, men allikevel klarer jeg å overraske meg selv ved å begå idiotiske handlinger pga rus. Skulle nesten tro rusavhengighet var en sykdom...hmm
Vis hele sitatet...
Tror det er viktig å notere seg, som du gjør, men også det å tilgi seg selv. Vi begår feil, og det viktigste er at du har selvinnsikt nok til å forstå hvorfor og hva som er feil med det. Heier på deg!
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Tror det er viktig å notere seg, som du gjør, men også det å tilgi seg selv. Vi begår feil, og det viktigste er at du har selvinnsikt nok til å forstå hvorfor og hva som er feil med det. Heier på deg!
Vis hele sitatet...
Well thank you good sir

Jeg står ved tittelen på tråden. Dumt valg. Jeg valgte å ikke ta subutexen min for å kunne føle en rus igjen. Denne pandemien har vært veldig vanskelig for meg og jeg klatrer nesten bokstavelig talt på veggene her i den lille leiligheten min. Jeg har god kontakt med både LAR og Nav og tiltak har vi kommet til enighet om, men det tar bare lang tid før det starter. For 2–3 uker siden sa nav 12-14 uker før jeg kunne begynne med arbeidstrening. Jeg har en bachelorgrad i spesialpedagogikk og vil jobbe på en skole med nettopp forebygging av rus/krim/psykiatri. Jeg har da opparbeidet meg en del erfaring og ønsker å bruke dette på å kanskje nå frem til noen unge sjeler som vingler litt på veien.

Jeg tar lærdom av alt jeg gjør, og denne episoden var en av de flauere og mer idiotiske. Jeg er faen meg 34 år gammel. Men noen ganger går hjernen på autopilot og når man da ikke har det noe bra så kan det ende med rus.

Jeg vil ikke men klarer ikke alltid stå imot. Men jeg gir meg ikke. Jeg vil klare det, jeg vet jeg vil.
Du lever, du har det "bra", ikke noen permament skade og det er det viktige her. Du har alt du trenger i din hule hånd for å komme deg opp og du trenger ikke å se deg tilbake heller så lenge du har lært noe av dette.

Om dette vil bidra til at du åpner øyne og slutte med pisset som involverer alle sorter rus midler så var denne helgen en velsignelse for deg.
Sist endret av RadiantRealms; 8. mars 2021 kl. 20:05.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Well thank you good sir

Jeg står ved tittelen på tråden. Dumt valg. Jeg valgte å ikke ta subutexen min for å kunne føle en rus igjen. Denne pandemien har vært veldig vanskelig for meg og jeg klatrer nesten bokstavelig talt på veggene her i den lille leiligheten min. Jeg har god kontakt med både LAR og Nav og tiltak har vi kommet til enighet om, men det tar bare lang tid før det starter. For 2–3 uker siden sa nav 12-14 uker før jeg kunne begynne med arbeidstrening. Jeg har en bachelorgrad i spesialpedagogikk og vil jobbe på en skole med nettopp forebygging av rus/krim/psykiatri. Jeg har da opparbeidet meg en del erfaring og ønsker å bruke dette på å kanskje nå frem til noen unge sjeler som vingler litt på veien.
Vis hele sitatet...
Takk for at du deler. Virkelig! Betydningen av denne historien kan knapt overdrives.

Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg tar lærdom av alt jeg gjør, og denne episoden var en av de flauere og mer idiotiske. Jeg er faen meg 34 år gammel. Men noen ganger går hjernen på autopilot og når man da ikke har det noe bra så kan det ende med rus.
Vis hele sitatet...
Det er vel kanskje nettopp fordi du har noen år på baken at du lever til å skrive om det, tenker jeg vi sier! OK, jeg skal ikke være så arrogant at jeg spår for mye om dine erfaringer og livsvisdom, men seriøst: Dersom du var i samme situasjon for en ti-femten år siden, hadde du da lest deg opp, sjekka tabeller og bedt om hjelp med å ekstrahere mening fra de hvis du var i tvil? Hadde du hatt en uffen magefølelse og tatt plasteret av etter tre timer første runden? Hadde du i det hele tatt spurt? Det er i alle fall ikke veldig uvanlig å ha sterk tro på egen udødlighet når man er på den alderen...

Som det heter i millitæret: Etterretning erstatter flaks. Du hadde begge deler, derfor lever du. Det er i alle fall mitt inntrykk. Du har inngående erfaring med opiater, du er svært oppegående, du gjorde leksa di før du begynte - og kanskje viktigst av alt! - du stressa ikke. Det var ikke noe "skal på fest og fant en pose ukjent knips i bosset, kan det skytes? ok takk morna!" som vi ser så altfor ofte. Jeg skal ikke si at du ikke foretok noen dumme valg her, for det gjorde du. Men faen heller! Hadde du ikke vært litt sindig og tilbakeholden så hadde denne affæren brått bikka den andre veien.

Det mest skremmende med hele soga er imidlertid marginene! Skillet mellom "meh." og kollaps på legevakta var... hva egentlig? Jeg har leste begge trådene dine flere ganger, og jeg klarer fortsatt ikke helt å pinpointe akkurat når Titanic traff isfjellet. nJeg er bare evig takknemmelig for at denne emminente advarselen mot disse stoffene ikke kosta enda et liv.

Til dere som leser dette i fremtiden: Det ryktet fentanylgruppen har om ørsmå marginer? Ja, det er velfortjent.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insiduous killer.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg vil ikke men klarer ikke alltid stå imot. Men jeg gir meg ikke. Jeg vil klare det, jeg vet jeg vil.
Vis hele sitatet...
Bra! Lykke til videre med det!
Du setter ord på det, og tar en gjennomgang for deg selv, og ser at dette ikke var den feiteste trippen du har hatt.

Ta vare på deg selv, og glad du bodde nær legevakten midt oppi alt ��

Gode ønsker!
Bare husk følgende. En sprekk betyr ikke at du er tilbake til square one. Keep on fighting the good fight. Du tok god lærdom av dette. og en sprekk er ingen skam, bare fortsett å jobbe mot målet ditt <3