Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 10666
Ang. "Mister ikke intellligens". Teoretiske prøver er noe som kan foregå inni hodet ditt. Men langtidseffekt av herion og cannabis er de samme. Mennesker blir sløve og fungerer dårlig i samfunnet. Selvom man kan få gode resultater på teoretiske prøver.

F.eks en venn av meg "glemte" 17.mai, begravelser, barnebursdager etc. Han satt bare sløv i sofaen sin, og klagde på alle andre. Så engang jeg var hos han, hadde han fått schizophreni-diagnose (jeg kjente han gjennom datamiljøet), og satt der, med antipsykotikaen på bordet, og tilba folk, mens han fremdeles røyket hasj, og trodde han var kul. Det var et patetisk syn.

Han trodde det var bare mere rus.

Mange år etter tok han kontakt med meg på facebook, og synes jeg var dårlig venn som ikke ville bli med på kafe, som man gjorde når man var 17-18 år. Og "se på damer". Mannen er 40 år. Og han slettet da post, hvor jeg kritiserte han, for å ikke virke ukul.

LSD har også lignende regressiv effekt, dog LSD og Herion er jo sterke stoffer, så tidlige virkninger er jo mere betydelige, men langtidsvirkninger er de samme. En LSD-bruker satt på internett og ville ha facebook-vennene hans til å spille "Ghostbusters C64". Det blir en ganske sterk kontrast med en Commodore 64, og en E5 workstation som jeg har. Men det synes altså han var kult. Og mente jeg var ukul fordi jeg ikke brukte LSD, og var streit.
Kan jo bli litt tregere under selve rusen og en stund etter rusen er ferdig. Du vil ikke bli noe "dummere." Syns du kunne utdypt det litt også..
Sitat av Curt Vis innlegg
Kan jo bli litt tregere under selve rusen og en stund etter rusen er ferdig. Du vil ikke bli noe "dummere." Syns du kunne utdypt det litt også..
Vis hele sitatet...
Eneste man kan være helt sikker på, er at alt, uansett hva det er, som har en eller annen virkning på nervesystemet kan på en eller annen måte være mer eller mindre farlig. Så det er fullt mulig. Det finnes folk som har blitt psykotisk og helt ødelagt bare av å røyke cannabis. Og folk er forskjellig, både fysisk og psykisk. Så hvis leter lenge nok, så forundrer meg det meg ikke om det faktisk fantes noen individer som har blitt dum av røyke tjall.

Jeg sier ikke at det er et faktum at man kan bli dummere av hasj, men det er fullt mulig. Men hvis skal begynne å prate sannsyneligheten for å pådra seg skader av hasj, og kanskje samtidig veie det opp mot andre rusmidler, så scorer cannabis veldig godt helsemessig, både som rus og legemiddel, i forhold til mye annet.

Så synes det er så unødvendig av visse folk å begynne å lage store debatter om at "man blir dummere av hasj". Det er plantemateriale med psykoaktive stoffer. Selvfølgelig er det en mulighet da, men vi trenger ikke å bli påmindt det hele tiden. De kunne heller snudd debatten og heller konsentrert seg ang. de positive sidene ved cannabis, særlig innen medisin. Der kan man faktisk skape medisinske alternativer som kan hjelpe mange tusen mennesker å få et bedre liv. Men neida, heller prate om at muligens kan bli dummere av å røyke stoff, som om det fleste oppgående ikke visse det fra før av.
Hukomelsen har blitt svekket litt i allefall for min del, blitt sløvere og ting blir litt mer "ork" nå en før. Men den tingen jeg har merket mest til er at "dagen derpå" så funker hjernen og kroppen min ufattelig dårlig de 2 første timene på morgenen, må chille litt for pg våkne opp skikkelig. Men dummere tror jeg ikke man blir om man ikke røyker seg ihjel.
Jeg røyker foresten nattings vær dag og kansje et par ekstra jointer 2-3 ganger i uka.
Sitat av Politiet Busken Vis innlegg
langtidseffekt av herion og cannabis er de samme. Mennesker blir sløve og fungerer dårlig i samfunnet. Selvom man kan få gode resultater på teoretiske prøver.
Vis hele sitatet...
Er langtidseffekt av heroin og cannabis de samme? Jøss, dette har jeg aldri hørt om. Det er jo snakk om to forskjellige stoffer. Men at mennesker som er sløve fungerer dårligere i samfunnet hersker det ingen tvil om, som du sier, selvom de kan prestere godt på teoretiske prøver. Viktig å understreke at teori og praksis ikke er det samme.
Sitat av Politiet Busken Vis innlegg
F.eks en venn av meg "glemte" 17.mai, begravelser, barnebursdager etc. Han satt bare sløv i sofaen sin, og klagde på alle andre. Så engang jeg var hos han, hadde han fått schizophreni-diagnose (jeg kjente han gjennom datamiljøet), og satt der, med antipsykotikaen på bordet, og tilba folk, mens han fremdeles røyket hasj, og trodde han var kul. Det var et patetisk syn.

Han trodde det var bare mere rus.

Mange år etter tok han kontakt med meg på facebook, og synes jeg var dårlig venn som ikke ville bli med på kafe, som man gjorde når man var 17-18 år. Og "se på damer". Mannen er 40 år. Og han slettet da post, hvor jeg kritiserte han, for å ikke virke ukul.

LSD har også lignende regressiv effekt, dog LSD og Herion er jo sterke stoffer, så tidlige virkninger er jo mere betydelige, men langtidsvirkninger er de samme. En LSD-bruker satt på internett og ville ha facebook-vennene hans til å spille "Ghostbusters C64". Det blir en ganske sterk kontrast med en Commodore 64, og en E5 workstation som jeg har. Men det synes altså han var kult. Og mente jeg var ukul fordi jeg ikke brukte LSD, og var streit.
Vis hele sitatet...
Du har noen ganske drøye påstander og sammenligninger her som er totalt umulig å sammenligne på en saklig måte i denne sammenhengen, men javel.

Virker rimelig kjipt av deg å kritisere en fyr åpent i en facebook-post når han er diagnosert med schizofreni, og helt sikkert er avhengig av litt sosial omgang (som alle oss andre).
Det er jo heller mer riktig å prate med fyren og forsøke å "guide" han i riktig retning, fremfor å stille seg på motbeina og drite ut fyren.
Jeg får ihvertfall en utrolig negativ og nedverdigende "vibe" fra åssen du skriver om denne gamle kompisen din. Akkurat som det er skam å kjenne noen som "mista kontrollen" på psyken. Vi i norge er så utrolig redde for psyken, at det er helt latterlig. Kjenner en fyr med schizofreni selv, han er den greieste og mest normale fyren jeg kjenner! Har ikke møtt et menneske som har så lite ondskap i seg som denne fyren.
Kan godt hende kompisen din er helt annerledes, men det virker fremdeles som at du dømmer han på bakgrunn av at han har en diagnose.

Det er også helt søkt å sammenligne heroin og LSD-brukere, noe jeg ikke forstår overhodet. Man kan garantert fucke opp sin mentale helse om man bruker LSD-uvettig, men å sammenligne det med et narkotisk stoff av helt annen art og effekt, blir for meg helt søkt.

Og hva så om han ville spille Ghostbusters C64? Mange liker å spille retro-spill for å oppleve litt nostalgi og gode barndomsminner...
No offence, men du virker faktisk litt kjip og ukul
En god venn av meg holder på å ta doktorgrad i matematikk. Det hender han tar seg en joint, men det er svært avhengig av hva han skal utføre på jobben den kommende uken. Selv sier han at han må ha en liten uke etter han har røykt før han klarer å fungere optimalt i forhold til doktorgraden. Jeg tolker det dithen at man blir "dummere" for en periode, og for en som misbruker cannabis flere ganger i uken vil denne tåken aldri lette - og dermed gjør man seg selv dummere.

Merk at dette kun er basert på kompisen min sine personlige erfaringer. Selv erfarer jeg at det tar meg noen dager før jeg er helt "klar" i hodet etter at jeg har røykt.
Har røykt ganske regelmessig i nærmere to år og vil si at min erfaring ikke støtter denne påstanden for meg. Men tror det er individuelle forskjeller her. Har lagt mye merke til det generelt når det gjelder cannabis, både kortere og lengre effekter..
Personlig kan jeg i de aller fleste tilfeller røyke en god del på kvelden og våkne opp neste dag og føle meg helt grei og oppegående igjen, noen ganger kanskje litt sliten. Kjenner også folk som sier de føler seg sløvere og "dummere" neste dag. Men personlig klarer jeg fint å klare meg med skolearbeid. Jeg har merket en tendens til muligens dårlige korthukommelse og slikt (spesielt etter heavy'ere røyke-perioder), men jeg har andre helseaspekter som kan påvirke dette også, så er ikke lett å si hvor mye som er pga. røyking eller ikke.
År og dag siden jeg har røkt cannabis, men mine erfaring fra den tiden er at jeg ble sløvere, noe som gjorde at jeg fikk en del pes på jobb (kjøre til leverandører og hente feil stuff f.eks. lite populært), hukommelsen har blitt dårligere det kan jeg signere på. I ettertid har jeg også problemer med og få sove om kveldene, da jeg som regel røkte en nattings vær dag.

Den positive siden er jo at det var veldig sosialt for min del. Ble masse fine gåturer, sitte med personer som deler mye av interessene dine, høre musikk sammen, tegne osv. Savner den delen der veldig mye, og jeg tenker på det nesten daglig.

Men at jeg ble dummere? Neppe. Fikk et annet syn og perspektiv på saker og ting, men ble nok ikke dummere av det.
Jeg tror man blir dum (jada ikke alle). De sliter med å lære, finne på vitser på sparket, kreavititen minker (sålenge de ikke er skækk atm), ja, alle hjerneprosseser ser ut til å gå tregere hos folk som røyker mye.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg tror man blir dum (jada ikke alle). De sliter med å lære, finne på vitser på sparket, kreavititen minker (sålenge de ikke er skækk atm), ja, alle hjerneprosseser ser ut til å gå tregere hos folk som røyker mye.
Vis hele sitatet...
Det er nok det jeg også tror mener med at man blir dummere. Altså ikke at man mister IQ-poeng, men at man generelt presterer dåligere (av for eksempel latskap).
Sitat av Michelle96 Vis innlegg
Det er nok det jeg også tror mener med at man blir dummere. Altså ikke at man mister IQ-poeng, men at man generelt presterer dåligere (av for eksempel latskap).
Vis hele sitatet...
Å prestere dårlig på hjerneutfordrende oppgaver = dum. Så lenge det ikke er snakk om latskap, da presterer man dårlig med vilje. Det er det bare én i tråden som har nevnt såvidt jeg har sett.

Sitat av Muradi Vis innlegg
Høres mer ut som du skulle ha vært utredet for en diagnose. Begynner man å innbille seg ting på vanlig røykings, så er ikke det et særlig godt tegn. No offence, altså.
Vis hele sitatet...
Å ha for store ambisjoner for seg selv er lagt i fra verdig en diagnose. Det er heller ikke innbilning (med mindre man tror man har nådd denne ambisjonen). Husker jeg hadde det selv, skulle bli rik, verdenskjent osv. Jeg trodde seff ikke at jeg definitivt kom til å bli det, men jeg trodde jeg hadde en god sjans. "Heldigvis" fikk jeg en slags depresjon, fikk beina på jorda igjen og innså at jeg som nesten alle andre aldri vil oppnå en dritt.

Sitat av BongRips Vis innlegg
Jeg tror cannabis kan hjelpe i å gjøre deg smartere. Du tar deg tid til å tenke igjennom alt med et annent perspektiv, og blir gjerne mer ''innesluttet'', men det trenger ikke i bety mer en at du tenker mer.
Vis hele sitatet...
Så langt jeg har erfart betyr innesluttet at man over analyserer ting og er redd for hva andre synes. Det gjør en vel verken smart eller dum, men man virker værtfall dum for andre.
Sist endret av bloodshotEyes; 30. november 2013 kl. 12:55.
Sitat av Michelle96 Vis innlegg
Forrige helg røyket jeg endel på kvelden og var fremdeles høy da jeg la meg. Merket jeg var utrolig sløv og litt fjern dagen etterpå. Det skjer de gangene jeg røyker mye. Nå er det ikke slik at jeg pleier å røyke mer enn noen ganger i måneden, men jeg kan tenke meg at de som gjør det nesten daglig må føle seg sløve nesten hele tiden. Eller, det er vel ingen som får mer energi av å røyke så ofte akkurat?
Vis hele sitatet...

Jeg røyker hver dag, (alltid 1g eller mer), sliter med høy angst og bruker det for og dempe angsten. Brukt stoffet i 6 år og vil ikke si at jeg er hverken sløvere eller dummere på noe vis, jeg føler at jeg bytter ut angsten med en deilig, nummen følelse i kroppen. Jeg har fullført vgs og har hatt diverse jobber både før og etter vgs. Skal være enig i at man kan være sløv dagen etterpå og slite med og våkne til, hukommelsen kan bli dårligere, men alt i alt (hvertfall for meg) er det verdt det. For min del så lever jeg heller med litt dårlig hukommelse og sløvhet enn og gå rundt med brystet knytt sammen (angst).
Sist endret av Curt; 30. november 2013 kl. 19:25.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Å ha for store ambisjoner for seg selv er lagt i fra verdig en diagnose. Det er heller ikke innbilning (med mindre man tror man har nådd denne ambisjonen). Husker jeg hadde det selv, skulle bli rik, verdenskjent osv. Jeg trodde seff ikke at jeg definitivt kom til å bli det, men jeg trodde jeg hadde en god sjans. "Heldigvis" fikk jeg en slags depresjon, fikk beina på jorda igjen og innså at jeg som nesten alle andre aldri vil oppnå en dritt.
Vis hele sitatet...
Sånn sett, ja. Jeg forstod det slik at det var under hasjrusen vedkommende fikk store ambisjoner, innbildninger, osv. Men da missforstod jeg.

Får en masse ambisjoner, planlegger ditt og datt, tror man skal bli noe stort, og det bare av å røyke en joint, samtidig som man i virkeligheten ikke klarte å betale en regning på forfall.

Er litt bekymringsverdig at man forandrer seg så mye av noen trekk med hasj.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Sånn sett, ja. Jeg forstod det slik at det var under hasjrusen vedkommende fikk store ambisjoner, innbildninger, osv. Men da missforstod jeg.

Får en masse ambisjoner, planlegger ditt og datt, tror man skal bli noe stort, og det bare av å røyke en joint, samtidig som man i virkeligheten ikke klarte å betale en regning på forfall.

Er litt bekymringsverdig at man forandrer seg så mye av noen trekk med hasj.
Vis hele sitatet...
Folk har veldige forskjellige meninger om hva som er stort og oppnå i livet. Det finnes mennesker som ikke engang spiser sukker som ikke klarer og betale regninger.
Bruk av cannabis vil både senke IQen din i perioder hvor du bruker det (denne effekten ser ut til å være reversibel), og gi nedsatt hukommelse og læring som varer etter at man har sluttet dersom man har brukt store mengder. Hvor lenge denne effekten på læring og hukommelse vedvarer er usikkert, men den ser ut til å ihvertfall vare mer enn seks uker. Om dette gir permanent nedsettelse, særlig hos yngre personer, er ukjent.

Kilder:
Fried P. et al.Current and former marijuana use: preliminary findings of a longitudinal study of effects on IQ in young adults.CMAJ. 2002 Apr 2;166(7):887-91.
Schweinsburg AD. et al.The influence of marijuana use on neurocognitive functioning in adolescents.Curr Drug Abuse Rev. 2008 Jan;1(1):99-111.
Sitat av Curt Vis innlegg
Folk har veldige forskjellige meninger om hva som er stort og oppnå i livet. Det finnes mennesker som ikke engang spiser sukker som ikke klarer og betale regninger.
Vis hele sitatet...
Jo, men når personlighet og livssyn blir helt forandret av å ta seg noen trekk med helt vanlig cannabis, så bør det gå noen varsellamper. Det skjønner du vel?
Sitat av Michelle96 Vis innlegg
Det er nok det jeg også tror mener med at man blir dummere. Altså ikke at man mister IQ-poeng, men at man generelt presterer dåligere (av for eksempel latskap).
Vis hele sitatet...
Interessant nok så mister man faktisk IQ-poeng også. Størrelsesordenen på dette er avhengig av mengden man inntar selvsagt
Sitat av Drachir Vis innlegg
Bruk av cannabis vil både senke IQen din i perioder hvor du bruker det (denne effekten ser ut til å være reversibel), og gi nedsatt hukommelse og læring som varer etter at man har sluttet dersom man har brukt store mengder. Hvor lenge denne effekten på læring og hukommelse vedvarer er usikkert, men den ser ut til å ihvertfall vare mer enn seks uker. Om dette gir permanent nedsettelse, særlig hos yngre personer, er ukjent.

Kilder:
Fried P. et al.Current and former marijuana use: preliminary findings of a longitudinal study of effects on IQ in young adults.CMAJ. 2002 Apr 2;166(7):887-91.
Schweinsburg AD. et al.The influence of marijuana use on neurocognitive functioning in adolescents.Curr Drug Abuse Rev. 2008 Jan;1(1):99-111.
Vis hele sitatet...
Lol, les kilden din før du uttaler deg om forskningsresultatene. Dette handler om langtidsbruk hos personer som startet tidlig og røyket enorme mengder hver eneste dag til de ble 30.

Ja, ikke så rart sånne typer personer har dårligere IQ enn gjennomsnittet... De som røyker 1 joint på fest er ikke dummere i 6 uker.

Sitat av Drachir Vis innlegg
Interessant nok så mister man faktisk IQ-poeng også. Størrelsesordenen på dette er avhengig av mengden man inntar selvsagt
Vis hele sitatet...
Direkte korrelasjon med mengder man inntar? Nei.
Cannabis gir meg hukommelsetap og mindre egenskaper som blant "kreativitet, selvtilit" også videre.
I rus verdien blir følelser koket, musikken jævlig følsom, og filofisering, men dagen etterpå et alt glemt og ingenting lært.

Kan si at cannabis ikke har gjort meg dummere men smartere. lært og ta kontroll over rusbruket mitt å temme en hasjnisse.
Men ettervirkningene av cannabis gir meg vansker i samfunnet, feks; en helg med røyking gjør uka vanskelig for konsentrasjon, sosialsere, lære osv..
Sist endret av justastonedhuman; 30. november 2013 kl. 23:33.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Lol, les kilden din før du uttaler deg om forskningsresultatene. Dette handler om langtidsbruk hos personer som startet tidlig og røyket enorme mengder hver eneste dag til de ble 30.

Ja, ikke så rart sånne typer personer har dårligere IQ enn gjennomsnittet... De som røyker 1 joint på fest er ikke dummere i 6 uker.
Vis hele sitatet...
Lol, les kildene før du kommenterer... Studien av Fried et. al ser på 17-20 åringer, og den andre artikkelen er en review som ser på mange forskjellige artikler for å gi en sammenfatning av kunnskapen på feltet. Blant annet så skriver reviewen:

Adolescents demonstrate persisting deficits related to heavy marijuana use for at least six weeks following discontinuation, particularly in the domains of learning, memory, and working memory. Further, adolescents appear more adversely affected by heavy use than adults.
Vis hele sitatet...
Dersom du ikke vet hva "adolescents" betyr kan det oversettes litt løst som "tenåringer". Med andre ord er dette overhodet ikke studier som ser på 30 åringer som har røyket mye hele livet.

Det er kanskje greit for deg å lese det jeg faktisk skriver i innlegget mitt også. Jeg skrev at dette var ved bruk av store mengder.

Den longitudinelle studien av Fried et. al. så på 17-20 åringer, og fant en signifikant sammenheng mellom stort forbruk av marijuana og lavere score på IQ tester.

Sitat av Spirituell Vis innlegg
Direkte korrelasjon med mengder man inntar? Nei.
Vis hele sitatet...
Studien til Fried et. al. fant en korrelasjon, som viste et dose-respons mønster mellom inntak av marijuana og nedgang i IQ score. Hva kaller du dette annet enn en direkte korrelasjon? Om det er kausalitet er jo selvsagt et annet spørsmål, men siden det er vanskelig å kjøre RCTer på dette så er nok slike studier det nærmeste vi kommer sannheten.

Current marijuana use was significantly correlated (p < 0.05) in a dose-related fashion with a decline in IQ over the ages studied. The comparison of the IQ difference scores showed an average decrease of 4.1 points in current heavy users (p < 0.05) compared to gains in IQ points for light current users (5.8), former users (3.5) and non-users (2.6).
Vis hele sitatet...
Sitat av Muradi Vis innlegg
Jo, men når personlighet og livssyn blir helt forandret av å ta seg noen trekk med helt vanlig cannabis, så bør det gå noen varsellamper. Det skjønner du vel?
Vis hele sitatet...
Dude, det du prater om her nå er sinnsykt individuelt/anekdotisk, og har ingenting med noen som helst slags generell allminnelig virkning fra cannabis å gjøre. Premissene du setter i hele innlegget ditt i blir veldig usaklig.
Ok, du vet om noen som ble new-age eller hippe av å røyke, men på langt nær alle blir sånn av det. Hvorfor er det egentlig et problem uansett? Bare fordi du ikke liker de teite klærne eller fettete langt hår på gutter? Det er jo bare dømmende og usaklig

Det er for øvrig verdt å understreke at studien som ble quotet/linket over her gjaldt spesifikt unge mennesker. Ikke at jeg påstår at voksne nødvendigvis reagerer forskjellig, men jeg mener å ha hørt at cannabis skal være mindre "farlig" sånn sett etter en viss gjennomsnittsalder, da hjernen på et punkt har blitt "ferdig" utviklet.
Orker ikke stresse med å finne kilder på akkurat dette, men er rimelig sikker på at det er mange studier om akkurat det.

Og jeg forstår fortsatt ikke helt hvordan det skal påvirke grunnleggende intellekt. La oss for sakens skyld si at man kanskje blir treig, lat, umotivert, sosialt klein, blir overanalytisk, utvikler sosial angst OG blir en nyreligiøs hippie (typiske tolkninger):
Er man da en "dum" person?
Jeg mener ikke det, syns det kan sammenlignes med hvor fjernt det er å påpeke at en CPU er dårlig fordi pc'en har for lite RAM eller at det ikke er dualscreen-monitorer.
Altså syns jeg at lite av det som fortelles/påpekes i tråden her egentlig har noe med en persons grunnleggende intellekt å gjøre
Forklar meg gjerne hva dere mener
Sitat av Michelle96 Vis innlegg
Hei!

Jeg leste nylig at å bruke cannabis kan gjøre deg dummere. Altså at den forsinker utviklingen i hjernen din og ha permanent effekt på intelligensen din.

Dette skremte meg litt, men så er det jo sant at man alltid må ta slike påstander med en klype salt. Derfor tenkte jeg vin kunne ha en undersøkelse her
Kanskje folk vil skrive om de har merket noe ved å for eksempel gå ned i karakterer eller bli sløvere på jobb? Eller kanskje det har hatt motsatt effekt
Vis hele sitatet...
Se på "Super high me". Han tar forskjellige tester, påvirket og ikke påvirket av cannabis. Med cannabis i blodet scorer han høyere på iq-test og psykisk test
vil ikke si at det har en fordummende effekt, men det kan gjøre deg slapp(at du ikke gidder) mange sliter også med å sette igang med oppgaver/aktiviteter fordi du slapper av mer enn vanlig
Jeg røyker innemellom og har fortsatt 5/6 i karakterer på skolen
Sitat av John Travolta Vis innlegg
Selvsagt blir en sløvere av Cannabis. Alt er selvfølgelig avhengig av mengde og hyppighet, så hvis du tar en blås i ny og ne trenger du ikke være redd for å ta skade av det. Dersom du på en annen side røyker opptil flere ganger ukentlig eller daglig, vil dette på sikt gjøre deg sløvere. Desto lengre du holder på desto mer vil du kjenne på det. Det verste med det er nok alikevel at du blir likegyldig og ok med å kjede deg. At du istedenfor å søke stimulering av det dopaminære system gjennom sex, mat, mestring, osv, heller får dette gjennom cannabis.



Vær svært forsiktig med å tro at du kan fortsette slik med samme suksess når du kommer lenger inn i livsløpet ditt.
Vis hele sitatet...
Jeg har røyket i hver dag i 1 år, mot slutten nå mistet jeg matlysten og sexlysten helt og tenkte at det hadde noe med dette å gjøre. Derfor sluttet jeg for å se om det hjalp. Det gjorde det ikke. Men når jeg begynte å røyke igjen kom begge to tilbake som et helvete. Samtidig merket jeg at når jeg begynte igjen ble jeg bare opptatt av å røyke også. Ville bare hjem og røyke hver gang jeg gjorde noe som ikke intreserte meg 100%. Hva tror du skjer?
Nå røyker jeg bare på fredag og lørdager, og vurderer å slutte helt. Matlysten har forsvunnet igjen.
Jeg var ''stoner'' før å jeg vil ikke si at jeg ble noe dummere av den grunn ,bare litt treg reaksjonsmessig og en smule dårligere med korttidshukommelse f.eks '' hvor er bilnøkkelen nå?'' noe som ikke har hendt før , men sjedde da. vil ikke anbefale å røyke til man blir ''innrøkt'' hver dag, siden det blir litt på kanten til misbruk. Ta en joint i helgen om du ønsker det
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Er smart, har god reaksjon og badass hukommelse. Enough about that.

Trives best i sonen når alle eller i det minste flertallet rundt meg er straighte and got no idea, er som superkrefter viss en vet å takle det rett.
Grunnen er enkel, blant folk flest kan man ikke oppføre seg skevt, man må være på tå og oppslukt i det som skjer rundt seg.
Helst se ting før det faktisk skjer.. ikke låse seg inne i skallen men konstant vær på utkikk etter nye situasjoner og muligheter. (Ikke glem å puste da!)
Ting som dette gjør at rusen blir helt annerledes og mye mer intens, givende som faen.

Om man derimot hver eneste gang etter en feit joint sitter innendørs og krangler om hvem som ser minst fjern ut og må på butikken for å hand.. orker ikke fullføre setningen. Flush dritten i do, spyl vann i trynet og kom deg på butikken.
Dagen du blir passiv og usikker istedet for frempå og sikker av å ta en joint, så stopper du. feel me?
Tenker at mange blir dumma ned av den passive holdningen man kan risikere å få ovenfor samfunnet, ting og folk rundt seg etter mye røyking.

Har du det bra, gjerne røyk for å kose deg enda mer med at du har det bra.
Har du det ikke bra, IKKE RØYK. Ta et skippertak, kom over vannoverflaten og ikke drukne deg sjøl i en bøtte full av røyk.

Røyking kan fremheve glede så jævlig bra men kan også lage deg til et depressivt monster som føler seg fortapt i kjedsomhet.
For guds skyld ikke røyk hver dag, bare ikke gjør det.

Har du shitten din på stell og veit hva faen du holder på med blir du ikke dum av å røyke, det nekter jeg på.

inb4 folk som veit hva de holder på med kan bli dummere/tregere/sløvere av å røyke.
NEI DA VEIT DU FAEN IKKE HVA DU HOLDER PÅ MED.

kjekt å skrive på freak igjen, long time no see bruthas!
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Som veldig mange tidligere har poengtert, så tror jeg de fleste som blir sløvere og tregere av å røyke er de som røyker for å ha det gøy, heller enn å ha det gøy uansett, og røyke for å ha det gøy på andre måter (muligens til og med enda mer gøy!). Dette er jo fellen mange som drikker mye også går i, bare at det har andre utslag (sløvhet o.l.).

Hvis man derimot har et sunt forhold til cannabis og andre rusmidler generelt, så tror jeg heller det tvert imot kan ha umåtelige positive effekter på livet ditt. Akkurat som å gå ut og drikke en gang iblant kan føre til veldig bra kvelder hvor man har det veldig gøy, og å drikke kaffe fra tid til annen kan hjelpe deg med å holde deg mer skjerpet i situasjoner der det trengs, så tror jeg at å røyke cannabis fra tid til annen kan hjelpe med mer introspektive ting som kreativitet og forståelse, selv om det fint også går an å gjøre mer aktive ting på det (noe alle jeg vet om som har et sunt forhold til rusmidler ikke har noe problem med).
Jeg forstår ikke spørsmålet