Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 8478
Noen som veit om gode sider om dette? Veit at det går an å brette fotballdrakter på et vis, men har helt glemt åssen det gjøres.

Takk på forhånd
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kunsten heter Origami, og japanerne er visst de som har skills i det.. http://www.origami.com har gallerier og alt som trengs for å lære.

ellers har du jo fine triks som det her: http://www.break.com/articles/tshirtfold.html
Ta en titt her.


Edit: Ikke rask nok
Etter mye leting fant jeg det! Takker!

her er forresten det jeg var ute etter:

http://www.jayzeebear.com/origami/shirt/index.html

Prøv selv, det er faen ikke lett!
*kremt* Jeg kan lage sånn skjorte så */kremt*
*kremt* Jeg kan lage sånn skjorte så */kremt*
Vis hele sitatet...
oj, jeg kan lage drager, fugler, blomster, hunder, frosker, frosker som formerer seg og sikkert flere ting jeg ikke kommer på. PM så skal jeg prøve å lage tegninger til dere. Hvis noen vil se mitt søte froskepar så si ifra .
får jeg se ditt søte froskepar?
Jeg kan bare brette sjørøverhatt av aviser jeg
Sitat av FlyingVeeVee
Jeg kan bare brette sjørøverhatt av aviser jeg
Vis hele sitatet...
Men det er til gjenngjeld forbanna mye kulere enn frosker, skjorter og andungen kvakkvakk.
Øy, ikke diss mine frosker ! Mine papirdrager eter opp din papirhatt så bæda .

Lyst på bilde av den også? PM, så kan dere få instrukser...
Brett slike skjorter av alle pengene deres, det er alltid moro å betale med =P
Jeg kan bare brette papirfly og slike papirkopper som kan holde vann (ikke i evigheter da men).

Kjeda meg ganske mye, så lagde en guide til papirkoppen.. hehe

1. Ta et ark, hvilken størrelse du vil (jeg brukte A4). og brett ene hjørnet langs med siden.
2. Klipp bort den avlange firkantede delen.
3. Brett det ene hjørnet mot midten av den andre langsida.
4. Brett det andre hjørnet så det overlapper det første.
5. Brett ett av de resterende hjørnene rett ned.
6. Som ovenfor, men brett til den motsatte siden, "åpne" din nye kopp.
7. Fyll opp koppen med det drikket du har for hånden (i mitt tilfelle var dette Tab X-tra)
Sist endret av Grimdoc; 28. november 2005 kl. 22:32. Grunn: La til bilder
Sitat av Lille My
oj, jeg kan lage drager, fugler, blomster, hunder, frosker, frosker som formerer seg og sikkert flere ting jeg ikke kommer på. PM så skal jeg prøve å lage tegninger til dere. Hvis noen vil se mitt søte froskepar så si ifra .
Vis hele sitatet...
pokker, trodde jeg var flink :P

men jeg kan lage papirbåt, som transformerer seg til et papirfly... (og omvendt)
Jeg var en kløpper til å lage spå i mine yngre dager! Sjarmerte beibs'a i sjenk med min berømt "Grønn-4-2" - "Du er en rubin"! Ah...Those were the days !
onkelen min nevnte for en stund siden at han hadde ett program for papirbretting... der det var allslags fly, alt mulig... noen som har hørt om dette?
Kjøp nyeste FHM og lær deg å brett Playboy-logoen (kaninhodet) med en pengeseddel
Sitat av Marken
Kjøp nyeste FHM og lær deg å brett Playboy-logoen (kaninhodet) med en pengeseddel
Vis hele sitatet...
http://www.playboy.com/worldofplaybo...bithead.html#4
Her er noen gode linker rundt papirbretting:

Paper Forest
En god blog med ymse innen genren.

Paper model links

Papercraft models
Sitat av Leroy
pokker, trodde jeg var flink :P

men jeg kan lage papirbåt, som transformerer seg til et papirfly... (og omvendt)
Vis hele sitatet...
pffft, slår ikke meg. Kjedelige skoletimer = masse origami . Men den båten hørtes tøff ut, sleng opp bilde!
▼ ... over et år senere ... ▼
Halloen folxs..!
er det noen som kan noen gode sider om papirfly???
kan en www.paperairplanes.co.com/planes.php...
jg kan brette slik at alle hjørner treffer hverandre
maatte skryte til kompisa av den kaninen hehe