Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1461
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg startet en tråd i sommer om avhengighet av kodein, benzo og alkohol. Etter flere råd om å oppsøke lege er jeg nå innlagt. Jeg får 3 paralgin om dagen, ingen til maks 2 viva om dagen og 1 imovane. Vært uten alkohol siden lørdag. Jeg har vondt i hodet og svetter. Og ja, det er sommer og varmt, men det er ikke sånn type svetting. Litt vanskelig å forklare, jeg føler jeg brenner på innsiden på en måte.
Hva kan jeg forvente meg den nærmeste måneden? Og vival vil bli kuttet ned til maks anahver dag til hver 3 dag fom. I morgen. Akkurat nå har jeg lyst å alkohol sooooo bad!
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Trådstarter
Alkohol suget har gitt seg litt og jeg merker ikke noe sug etter benzo i dag selv om i dag er første dagen uten.
Jeg kjenner ikke til alkohol abstinenser, men klapp på skuldra til deg! Ta det med ro og bruk nedtrappingen fornuftig. Masse lykke til dud : )
Jeg har slutta på høye doser benzo flere ganger og sluppet billig unna. Kanskje du også er en av de heldige :-)
Masse lykke til!
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Trådstarter
Håper jeg er av de heldige...
Kjenner det river litt i dag, ingen benzo i dag heller. Mye hodepine!
Til råd om hodepine så kan en tabelett ibux og en tabelett paracet hjelpe, husk å drikk noe kaldt vann, få i deg noe for og ha blodsukkere oppe og legg deg, det jeg pleier og gjøre med migrene anfallene mine.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Trådstarter
Jeg ligger en del pga. Kvalme. Drikker masse vann. Tatt Paracet og Ibux nå og da men føler ikke det hjelper så mye. Får paralgin 3 om dagen, men den tar ikke hodepinen.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Trådstarter
Jeg har ikke rørt alkohol på 12 dager nå men hodepinen gir seg ikke. Noen som har tips?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har ikke rørt alkohol på 12 dager nå men hodepinen gir seg ikke. Noen som har tips?
Vis hele sitatet...
Ta et par paracet og drikk rimelig med vann.
Sist endret av Kamelia; 1 uke siden kl. 19:11.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Trådstarter
Tar 3 paralgin om dagen og 2 Ibux. Det hjelper ikke. Føler jeg går i en evig hodepinetåke. Drikker masse vann.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tar 3 paralgin om dagen og 2 Ibux. Det hjelper ikke. Føler jeg går i en evig hodepinetåke. Drikker masse vann.
Vis hele sitatet...
Det går over, hold ut Hjernen er vant til å få stoffer inn gjennom blodet hver dag. Plutselig må den stabilisere seg og om"wire" seg selv. Lære seg å fungere naturlig uten de utenforstående stoffene.

Er hodepinen veldig ille? Kan det funke å legge en kaldt håndklær rundt?
Anonym bruker
"Rød Draug"
Driver å leser på forskjellige utenlandske forumer, og virker som om hodepinen er det siste symptomet som forsvinner. Veldig mange så er/var i akkurat samme båt som deg.

Du gjør en konge jobb, snart vil det føles bedre
Fortell om din missbruks-historik.
gjor det mye enklere att eventuellt kunne hjelpe deg homie.

Det er jo benson som kommer kjennes mest, men bit i.

Hvis du kan få tag på Lyrica, så er det ett mirakel-medikament mot abstinenser.
Anonym bruker
"Redd Fåvne"
Det går over. Må bare holde ut.

This too, shall pass
Det er vanlig med medikament-indusert hodepine, men jeg ville gått til legenog bedt om migrenemedisin hvis jeg var deg. Du behøver ikke gå rundt sånn. Hvis legen nøler med å gi deg noe, si at du har ensidig hodepine, kvalme og lysfølsomhet.
Generelt tips til reduksjon av hodepine er mørke, ikke kaffe og nikotin, og pusteøvelser. Hvis du drikker for mye vann vil du kunne skylle ut viktige salter, som igjen kan gi hodepine ...

Anbefaler følgende øvelse: I et mørkt rom, liggende komfortabelt, scan kroppen fra føtter til hode og slapp aktivt av i hver del (kroppsdelen blir tung og myk som en vanntrukken svamp). Visualiser så at du puster inn gjennom fotsålene og at pusten går helt opp i hodet, og samme veien ut. Når du gjør det riktig vil utpustet bli merkart lenger enn vanlig, "siste rest" går ut av fotsålene dine.
Hodepine er alltid muskulært i hodebunnen, og denne avspenningen kan gjøre underverker. Krever bare en viss tålmodighet.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Trådstarter
Takk for gode tips

Kan snakke med legen om lyrica.

Fortelle om min missbruk historie her tenker du på travaxa?
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Drit bra, stå på! Du vil aldri angre på at du la deg inn og om et år vil hodepinen og alt være verdt det for da innser du at å slutte er det beste du har gjort for deg sjæl på lang tid! Heier på deg bro
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Trådstarter
Tusen takk for støtte. Merker man trenger både råd og veiledning i en slik prosess.
Hilsen sista, not bro
Kan også fortelle at jeg var dranker i mange år, og at det å slutte er fullt gjennomførbart, og KUN positivt. Gled deg til farger og lyd blir slått på igjen. Og ikke lytt for mye til påstander om hvor forferdelig vanskelig det er, at det ikke går an å gjøre det alene osv. Det kommer helt an på hvem du er, og mye av det du skriver tyder på at du er av rette materialet. Du har kurs mot noe skikkelig bra, ikke gi deg!