Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1268
EDIT:
Bah, fikk det til.. Hehe...

Den hvite tabellen som det står "lool" i nå, på www.solrikioo.net. Hvordan får jeg den høyere, evt 100% høyde?
Sist endret av solrikioo; 26. juni 2006 kl. 23:47.
Du kan bruke tabelltriket. Jeg kom det på da keg laget en side for etpar år siden http://home.no/uwarriors
Eneste minus er at du ikke får validert den XHTML tror jeg, men husker ikke jeg heller lenger.


Foressten du kan søke på valign herpå nff
Sist endret av BakkiZ; 26. juni 2006 kl. 23:34.
lurker
solrikioo's Avatar
Trådstarter
Tror du misforstod litt? Eller så gjorde jeg... Omformulerte iallefall spm mitt...
Ah, det der ja, det er et skikkelig herk...

http://bzabza.com/css/1/

Den der funker bra (ah, nå ser jeg at du fikk det til, men der har ihvertfall alle en løsning som funker)

edit:
hæ? Det er da ikke 100% høyde på den hvite boksen der? (riktignok er dette i safari, men alikevel)
Sist endret av atomet; 27. juni 2006 kl. 00:29.
lurker
solrikioo's Avatar
Trådstarter
Sitat av atomet
Ah, det der ja, det er et skikkelig herk...

http://bzabza.com/css/1/

Den der funker bra (ah, nå ser jeg at du fikk det til, men der har ihvertfall alle en løsning som funker)

edit:
hæ? Det er da ikke 100% høyde på den hvite boksen der? (riktignok er dette i safari, men alikevel)
Vis hele sitatet...
Hehe, er sånn i FF også. Ikke 100% noe sted.. Skjønner ikke bæret...
bare bruk den teknikken som står der jeg la ut link til, så funker det fett
lurker
solrikioo's Avatar
Trådstarter
Får ikke dette helt til..Har kopiert alt det som står inni i den boksen på siden du linket til inn i main.css. Men hva skal jeg skrive i index.php? Og hvor?
Aha... du har ikke brukt stylesheets, css-positioning og sånt før i det hele tatt?

Ok, det du gjør, i html'en din, så skriver du

<div id="foo">
blaablabla innhold på siden som skal ha 100% høyde blablabla (evt, ingenting her i det hele tatt, da får du bare et felt som går fra topp til bunn uten noe i)
</div>

og vips, så skal det dukke opp en boks som har den bredden som blir spesifisert (320px), den bakgrunnen som ble spesifisert (#000 - svart), og 100% høyde.

Men, det er helt håpløst at jeg skal skrive en greie om dette helt fra bunn av... gå inn på f.ex. www.htmldog.com , og snus litt på tutorialene der, så skjønner du det nok
lurker
solrikioo's Avatar
Trådstarter
Stemmer.. Lite iallefall...



Kode

<div id="foo">
    <td  width="500" bgcolor="#FFFFFF" valign="top" align="left">
    <H2>Velkommen til solrikioo.net</H2>

 loool
</div>
    </td >
Sånn? det funker ikke... Har forstått at div må så noe sted, men ikke hvor, og unansett hvor jeg setter den skjer det heller lite.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ta ein kik på w3schools.com. Poenget er at du kan kutte ut tables. Og du må dessuten linke til stylesheetet fra websida.
Yep, bare drit i hele tabellstyret... Hvor <div>-greia står i html'en din har for det meste ikke så mye å si, med mindre du begynner å neste dem, noe du må gjøre litt av her riktignok, alt annet som skal være med i denne 100%-boksen må være inni #foo, men jeg lurer på om det som roter det til for deg nå, er at du blander sammen tabeller og divs litt for mye.

I stedet for det over der, så legger du inn

<div id="foo">

<H2>Velkommen til solrikioo.net</H2>
<p>loool</p>
</div>

rett etter <body> f.ex., ikke inni noen tabell. Hvis du har linka til det stylesheet'et i head, så skal det funke da. Fucker det fremdeles med deg, så vil jeg anbefale at du tar en titt på htmldog.com f.ex.
lurker
solrikioo's Avatar
Trådstarter
AAHH, Tusen takk gutter... Enedelig funker det... !