Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3972
Jeg fikk ny leilighet for en måned siden, før bodde jeg til kjæresten men er slutt nå, har ingen familie heller og har veldig trang økonomi, har ingen hvitevarer utenom et lite kjøleskap. Går på AAP men nav avslå søknaden min om etableringsstønad, er dette vanlig?, altså når man ikke har noe som helst og nesten ikke råd til mat o.l så skjønner jeg ikke hvorfor de avslo søknaden min?
De kan fint finne på å avslå søknaden men det er bare å søke igjen og dokumentere at du ikke har noe som helst.
Om det bare er hvitevarer du mangler så kan jeg forstå at de avslo den da etableringstønad er ment for de som ikke har noe som helst av møbler, servise eller noe som helst, men om du mangler alt så ta bilder av den helt tomme leiligheten uten noe som helst av noe og legg ved søknaden.
Fikk du noe grunn til at de avslo den i vedtaket du fikk hvor det sto at du fikk avslag?

Sist jeg søkte om dette så avslo nav kontoret jeg flyttet ifra fordi de påstå at det var nav kontoret jeg tilhørte etter jeg flyttet sitt ansvar.
Etter jeg flyttet dro jeg på nav og fikk da høre at nei, det var nav kontoret jeg flyttet ifra sitt ansvar, så det ble veldig mye frem og tilbake til jeg kontaktet fylkesmann og fikk til en dialog med han og nav og da gikk det i orden.
Da jeg trengte vaskemaskin og kjøleskap og hadde lite penger søkte jeg om det spesifikt. Mener å huske det var det grønne skjemaet jeg søkte på (sosialstønad).
kjøtt
Imawesome's Avatar
Trådstarter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
De kan fint finne på å avslå søknaden men det er bare å søke igjen og dokumentere at du ikke har noe som helst.
Om det bare er hvitevarer du mangler så kan jeg forstå at de avslo den da etableringstønad er ment for de som ikke har noe som helst av møbler, servise eller noe som helst, men om du mangler alt så ta bilder av den helt tomme leiligheten uten noe som helst av noe og legg ved søknaden.
Fikk du noe grunn til at de avslo den i vedtaket du fikk hvor det sto at du fikk avslag?

Sist jeg søkte om dette så avslo nav kontoret jeg flyttet ifra fordi de påstå at det var nav kontoret jeg tilhørte etter jeg flyttet sitt ansvar.
Etter jeg flyttet dro jeg på nav og fikk da høre at nei, det var nav kontoret jeg flyttet ifra sitt ansvar, så det ble veldig mye frem og tilbake til jeg kontaktet fylkesmann og fikk til en dialog med han og nav og da gikk det i orden.
Vis hele sitatet...
Jeg mangler seng, møbler, vaskemaskin, ovn og alt som er. jeg skrev en klage, men skal jeg fortsatt søke igjen? Ja de mener jeg har nok av penger, noe som jeg ikke har siden nesten alt går til husleia og jeg har heller ikke fått bostøtte enda.