Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4458
Skal snart på ferie til Kina og tenker å skaffe meg en VPN før avreise. Er det noen som har en å anbefale? Det gjør meg ingenting å betale en liten slant for en god tjeneste. Skal brukes på mobil (Android) og kanskje PC.
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg har aldri vært i Kina selv, men jeg vet at VPN er problematisk å bruke der. Det er svært få tjenester som fungerer bra. NordVPN er en av de beste som finnes i dag, og de har et system som er spesifikt designet for å fungere i land med streng internett-sensur. NordVPN er kjempelett å bruke, relativt billig og har mange servere tilgjengelige i de aller fleste land. Du må sørge for å installere og teste VPN-klienten på alle dine enheter før du reiser inn i Kina, ettersom det vil være ekstremt vanskelig å gjøre det mens du er der. Hvis du velger NordVPN så starter du opp programmet på PC, går til avanserte innstillinger og aktiverer "obfuscated servers". Dette er det systemet de bruker for å omgå Kinas "Great Firewall".

Det er også mange brukere som melder at internett-hastigheten over VPN fra Kina er latterlig dårlig. Du får nesten bare prøve å koble til ulike servere og se om du finner en som er rask nok til ditt bruk.
Kan anbefale Anonine VPN, brukt dem i flere år uten problemer. Kjappe servere og funker til og med til Am.Netflix. De har en Vpn server i Hongkong også.
Da jeg var i Kina brukte jeg HideMyAss og det fungerte overraskende bra!

Eneste jeg måtte gjøre var å bruke 4g når profilen skulle installeres men dette gikk fort og merkes ikke på mobil regningen.

Ellers består Kina av plenty av trådløse nett så du får nett flere steder.

Ellers får du nyte ferien din, Kina er ett vakkert land å besøke
Expressvpn og VPN.AC fungerer helt fint her. Med VPN.ac bruker du XOR protokollene ogsaa velger du Japan 2 eller Los Angeles CN server. Taiwan serveren er ogsaa bra.