Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 10539
Dette er ca 2-3 år siden nå men her er det en "collage" av en nedlagt hoppbakke i nærområdet. Faktisk så er den i kjempebra stand men er nokså igjengrodd.

Noe du lurer på bare spør

Bilde:
https://plus.google.com/u/0/11838755...57865462181986
Sist endret av Fenrik_100; 11. mars 2015 kl. 16:39.
Jeg var også og tok bilder av en hoppbakke, i Oslo-området, for snart to år siden.







Sist endret av Veggen; 12. mars 2015 kl. 16:40.
Trådstarter
23 9
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Jeg var også og tok bilder av en hoppbakke, i Oslo-området, for snart to år siden.







Vis hele sitatet...

Den der så jo nokså inntakt ut! Spennende å utforske gamle hoppbakker Har planer om å sjekke ut 2stk til sommeren
Jeg bor rett i nærheten av en jeg, er mulig jeg kan få lastet opp bilder av den snart.
Sist endret av øyvind95; 16. mars 2015 kl. 21:48.
Jeg bor rett ved en nedlagt hoppbakke, skal se og få tatt noen bilder av den

Den ligger forøvrig i Horten (Evjeåsen) og ble kalt Nordlibakken i sin tid for de som lurer og vil ta turen, jeg kan bli med.

http://www.hortensporten.no/JPG/a-aa...libakken-2.jpg
Sist endret av Sluzzz; 17. mars 2015 kl. 02:49.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Fenrik_100 Vis innlegg
Dette er ca 2-3 år siden nå men her er det en "collage" av en nedlagt hoppbakke i nærområdet. Faktisk så er den i kjempebra stand men er nokså igjengrodd.

Noe du lurer på bare spør

Bilde:
https://plus.google.com/u/0/11838755...57865462181986
Vis hele sitatet...
Har du navnet på denne? Og hvor ligger den? Jeg skal lage en fotoreportasje om gamle hoppbakker.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Jeg var også og tok bilder av en hoppbakke, i Oslo-området, for snart to år siden.







Vis hele sitatet...
Har du navnet på denne? Og hvor ligger den? Jeg skal lage en fotoreportasje om gamle hoppbakker.
Sist endret av Almyfoto; 18. august 2015 kl. 00:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Den ligger et sted mellom Grorud, Stovner og Ammerud er jeg rimelig sikker på.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av hakon1gz Vis innlegg
#######################.
Vis hele sitatet...
Halve poenget med urban exploring er Ikke å røpe hvor stedene er for å hindre hærverk. Jeg er sikker på at mange hadde satt pris på om du ikke skrev lokasjonene i norges største forum hvor alle kan se det.
Sist endret av The Riddler; 2. september 2015 kl. 23:16.
Men er det så stor fare? Ser for meg at folk som bedriver hærverk ofte gjør det på imupls og tar fatt på det som er i sin nærhet der og da, kan ikke helt se for meg at de surfer etter steder på nettet først. Men ikke vet jeg, jeg har ikke for vane å gøre slikt...
Sitat av The Riddler Vis innlegg
Halve poenget med urban exploring er Ikke å røpe hvor stedene er for å hindre hærverk. Jeg er sikker på at mange hadde satt pris på om du ikke skrev lokasjonene i norges største forum hvor alle kan se det.
Vis hele sitatet...
Det er heller tvilsomt at folk vil oppsøke en hoppbakke for å gjøre hærverk. Det er mer typisk med forlatte hus og industribygg, hvor det faktisk er noe å ødelegge, som vinduer, glass og møbler.

Og som nevnt i innlegget over meg, er det mer spontant med hærverk når man tilfeldigvis kommer over noe og er en drittunge, folk sitter ikke og researcher steder på internett
Jeg tviler ikke på at det er saken - impuls og drittunger - men det er observert gjentatte ganger at ting som dukker opp i forumer ender opp med å bli ramponerte. Skjedd med flere hus i Eidsvoll og industribygg i Oslo (alt blir ødelagt i Oslo, men det skjedde allikevel ganske fort etter at det dukket opp i forumer). Bedre å være sikker - ikke sant?
Er da ingen hemmelighet denne bakken akkurat. Har hoppet der selv i klubbregi flere ganger. Det er forresten også en flott nedlagt/ubrukt (?) hoppbakke i relativt god stand i noenlunde samme størrelse på andre siden av byen (hemmelig nok?). Samt flere nedlagte/gjengrodde i samme området.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ta det som det er
12 3
Hoppbakken som Fenrik_100 la ut heter Dæhlikollen og ligger i Ringsaker. Mer sier jeg ikke. Området den ligger i tilhører en nedlagt skole som nå er solgt og har eiere. Ikke lurt å drive der nå.. Seint svar men håper det er til hjelp
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Jeg bor rett ved en nedlagt hoppbakke, skal se og få tatt noen bilder av den

Den ligger forøvrig i Horten (Evjeåsen) og ble kalt Nordlibakken i sin tid for de som lurer og vil ta turen, jeg kan bli med.

http://www.hortensporten.no/JPG/a-aa...libakken-2.jpg
Vis hele sitatet...

Du må ikke glemme restene etter hoppbakken som ligger i skråningen ved gamle Falkenstenskolen.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Jeg var også og tok bilder av en hoppbakke, i Oslo-området, for snart to år siden.
Vis hele sitatet...
La du merke til hva som var hakket inn med kniv på toppen? Privat melding i såfall.

Jeg husker ikke hvor den var, har vært i mange nedlagte skibakker sørpå, var så deilig å ligge på toppen og kose seg. Men jeg kjenner igjen innbruddsforsøket i bua.
Sist endret av Hoarse; 10. mai 2016 kl. 14:34.