Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 984
Var ute å tok noen bilder her om dagen å lurer på hva dere syntes om de

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3
Må si at det første bildet var det klart beste av de tre.
Pent bilde, og jeg liker det veldig godt.
De to andre var etter min mening, ikke særlig gode.
Ser ut som at du kan jobbe litt mer med komposisjon og fargebruk i bildene dine, hvis du skjønner hva jeg mener.

Men for all del, bare stå på, og ta flere bilder, så kommer det etterhvert av seg selv
Hmm, Jeg syns dette var noen helt greie bilder, likte måten du brukte blenderåpning.. Et godt kamera du har må jeg si! Likte klart bilde nr 2. Der skjedde det mer. bilde 1 var litt kjedelig, samme med bilde 3 ... Ellers helt greie bilder, fortsett med å ta bilder, det er gøy skarru se!
Bilde nr 1 var stille og behagelig. En klar vinner.
Helt klart enig med Grimdoc!
Nr 2 var ikke noe bra i det hele tatt. Virka som du hadde prøvd å fokusere på gresshoppa, men alt gresset stod helt i veien og gjorde hele bildet vondt å se på.
Nr 3 var heller ikke så bra, men jeg syntes vannet så utrolig tøft ut med det grønne virvarret! Noen steder så det ikke ut som vann, men grønn vannmaling med små bølger i elns.. Vet ikke åssen jeg skal forklare det.
Trådstarter
Takk, for noen kommentarer, Jeg liker også best bilde nr 1.
Kom gjerne med flere kommentarer.
Litt sein men,
1- Fin, selv om bakdelen av vepsen ikke er helt i fokus
2- Forstyrrelser i bildet og er for 'grått'.
3- Vannoverflaten var det peneste her, litt rotete, og det ser ut som du har tatt bildet med 'zoom', som gjør det litt merkelig/unaturlig (veit ikke om det stemmer, bare virker sånn). Hadde likt å se mer av vannet

Hvor er bildene tatt? Keep it up.
Siden "kjedelig" ikke er 20 tegn, så skrev jeg dette.
Siden det svaret overfor var lite konstruktivt, så skrev jeg dette.
Sorry, men det er så SYKT mye kjedelige bilder her for tida fra folk som har fått det for seg at de har blitt super-hotshot-fotografer etter å ha kjøpt seg 350'er. ...Og jeg skal ikke engang nevne hva jeg mener om kritikkene.

For all del - ta bilder! Men kan dere ikke finne noe SPENNENDE å ta bilde av? Noe som ikke har blitt gjort en trilliard ganger fra før? Veps er riktignok utfordrende. De er hissige små jævler (jeg hater dem), og de kan godt finne på å flytte seg. Gresshopper også, enda vanskeligere, men heldigvis ikke hissige.

MEN - det har blitt gjort HVOR mange ganger fra før? Joa, det kunne ha vært pent hvis vepsejævelen var skikkelig i fokus ++, men jeg har sett tilsvarende bilder så utrolig mange ganger at jeg hadde gjespa meg gjennom det samme hva.

DRIT i de fordømte makrohælvetebildene. Finn noe annet. MENNESKER. LIV. BEVEGELSE. Se f.ex. de bildene av skateboardet til en eller annen fyr her, de ble 10x så kule som disse her, og hvorfor? Jo, på grunn av valg av motiv, kombinert med et DÅRLIG kamera.
Sist endret av atomet; 24. august 2006 kl. 01:33.
Jesus H Kristus så enig jeg er med sistnevnte taler. I tillegg irriterer det meg grenseløst at folk snakker om "komposisjon", "utsnitt" og "motivvalg" når det er så tydelig at folk bare tar vilkårlige feriebilder og kaller det kunst. Dette gjelder ikke Spirax spesielt, men alle sammen som tror de er bigshotfotografer bare fordi de ser en fin solnedgang og tar bilde av den.
Selv om jeg liker et par bilder som har blitt lagt ut på forumet. Så ser jeg at atomet kommer med tanker over bilder som blir lagt ut på forumet, som stemmer godt overens med hva jeg tenker på når jeg ser på alle bildene som er ganske så "dø" i den grunn. Så tilbake til kritikk.

Jeg er lei av bilder som er tatt fra naturen. Men det vil ikke si at du har tatt noen gode bilder.

1. Som Grimdoc sa. Behagelig å se på, men ellers veldig basic og pent.
2. Litt blur i bakkant av hele bildet. Ikke fult så fint.
3. Bilder som dette kjøper min mor på ikea. Så om du sender bildet til Ingvar Kamprad og det kommer i butikken, så er det sikkert noen husmødre som kjøper det og tror de har kjøpt noe stilig å moderne. Men som mange gutter har sett for mye til før her på freakforum.
Alle bildene var veldig middelmådige og uintresange og er tydelig ikke lagt noe som helst orntlig arbeid i. Bilde nr 2 har litt potensiale. Det kunne ha vært bra hvis kontrastene og skyggene hadde vært mer ivaretatt og fokuset hadde skiftet mer til gresshoppen.

Er veldig enig med Atomet og DonTomaso.

Hmm.. kanskje jeg skal legge ut noen bilder selv når jeg får ordnet meg nytt kamera

Kan jo i mellomtiden vise noen bilder en venninne av meg har tatt:

http://foto.no/cgi-bin/bildegalleri/....cgi?id=243305
http://foto.no/cgi-bin/bildegalleri/....cgi?id=228396
http://foto.no/cgi-bin/bildegalleri/....cgi?id=227003