Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1924
Hei dere.

Dette er et av mine glemte bilder, jeg tok dette ifjor og tenkte aldri på hvor fint det kunne bli med litt redigering.

Hva er gjort?

Jeg har byttet ut himmelen, fordi ejg mener den ble for flat og kjedelig, bildet trengte virkelig også litt kontraster, derfor skrudde jeg opp de en del.

Gi meg dine meninger!

foto: roadtrip to poland
spennende bilde, men vil gjerne se orginalen. Ville kanskje kuttet litt på venstresiden, og (under stor tvil) muligens kuttet littegrann på bunnen? Ellers flott arbeid, og fantastisk uttrykk på mannen.

Syntes også at du gjemmer skogen litt. Kan bli mer dramatisk om den kommer frem, så dra en omgang med curves eller dodge tool på den. Det ser forøverig ut som om du har burnet den litt, og lyst opp igjen mannen, kan dette stemme? Det er i allefall ubalanse, og rom for større kontraster der hvor jakken til mannen møter skogen. Det er ikke samme lys som i resten av bildet.
Kuttet litt på venstre siden og bunnen nå, samt økte lyset på skogen.

http://foto.no/cgi-bin/bildekritikk/...0000&id=248401

Også original bildet kan finnes her;

http://foto.no/cgi-bin/bilder/fullsc...0000&id=248401
Sist endret av Lundern; 26. juli 2006 kl. 03:17.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan ikke si noe annet enn at det var veldig bra
Hvilket program brukte du? Antar Photoshop, good job!
Wow. Det der tror jeg faktisk jeg ville betalt for å få ha på stueveggen.
Veldig bra, minner egentlig om designet på bildene de selger på ikea
Bra bilde, men jeg ville kuttet enda mer i bunnen tror jeg. Den skrå vegen som traktoren kjører inn på blir for meg et uromoment, og siden den er såpass skrå setter den hele bildet ut av balanse. Crop kanten nede til litt over fordekkene til traktoren mener nå jeg. Ellers, et storslått bilde
Kutt noen pixler i bunnen hadde gjort seg.
Supert bilde!
Er lojal til min piratkopierte versjon av Photoshop ja.

Takker for svar.
Bra bildet, himmelen har blitt mye bedre og fargene var veldig bra (fargene ja... hmm)

Forøvrig er det ikke bra komposisjon å la motivet se ut av rammen, mens det er luft på motsatt side... fyfy...
Likte bildet svært godt. Eneste som jeg vil pirke litt på er at denne personen og traktoren faller litt ut av sentrum. I utgangspunktet gjør det ikke noe, men det er en mørk sky ~ i midten som øynene mine fokuserer på. Er kanskje vanskelig å gjøre noe med. En annen vinkel på bildet ville kanskje vært det eneste. Men all ros for pent bilde
Eg synes det blir litt vel voldsomt med skyene... Hadde dei vært LITT mindre dramatisk, så hadde det nok blitt bedre - TRUR eg... Enig med at den svarte dotten i midten trekker litt vel med oppmerksomhet...

I tillegg syns eg det blir litt rart lys på trærne, eit eller anna er liksom litt feil...
syns bildet var drit mektig! topp karakter! Kunne vært tatt ut av en stor film.. ser for meg aliens invaderer jorden og denne bonden er forbildet for motstandsbevegelsen
Sitat av Metallica342
syns bildet var drit mektig! topp karakter! Kunne vært tatt ut av en stor film.. ser for meg aliens invaderer jorden og denne bonden er forbildet for motstandsbevegelsen
Vis hele sitatet...
Om det er det som er meininga med bildet, så ok...
Men om ikkje står eg fortsatt ved at skyene er litt voldsomme...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av 2rB
Men om ikkje står eg fortsatt ved at skyene er litt voldsomme...
Vis hele sitatet...
Enig der. Ville kanskje duset de litt ned på en eller annen måte. Er ikke så inne på sånne ting, så er vel ikke den rette til å uttale seg om bilder.. Men kommer bare med min mening
Ellers var det et utrolig fint bilde!! Falt veldig for det jeg. Og datteren min elsker det..(gråtass vettu ).

Har en laptop..og den skjermen er ikke alltid helt rett i forhold til sånn jeg sitter..litt gøy å sitte å dreie på skjermen når man ser på bilder..om du skjønner hva jeg mener. Skjermen var ikke rett da jeg så bildet helt først..det var liksom mørkere bak. Var stilig da og! Så tror det er mye man kan gjøre med det bildet for å få litt forskjellige utrykk.

MEN..utrolig flott! Det vil jeg ha jo.
Sist endret av Incubo; 18. august 2006 kl. 00:50.
Lastet opp en ny versjon av bildet, verdt en titt
Dærsken! Når jeg ser på det bildet der da ser jeg skyene beveger seg!
Serriøst! Det er jo helt sykt. Liv i bildet iallefall da Så karakteren min er rimelig høy! Meget bra!
Sitat av Lundern
Lastet opp en ny versjon av bildet, verdt en titt
Vis hele sitatet...

Jeg kan ikke se gråtass på det bildet
Må si bildene er kjempe bra. Hadde vært morsomt med et speilbilde av en svart skygge eller noe i den duren i vannpytten på første bildet...

Noe lignende dette Polen tur med mystisk skikkelse i vannpytten
Ang. at du har lagret et av mine bilder på ditt nettsted.

Kan du vennligst fjerne det? I det minste skrive hvem som har tatt bildet?
Det var skikkelig bra med en mystisk skikkelse i vann-pytten!
Får liksom den grøsser følelsen...
Sitat av Same i Skauen!
Det var skikkelig bra med en mystisk skikkelse i vann-pytten!
Får liksom den grøsser følelsen...
Vis hele sitatet...
Veldig bra at du gir respons til en person som tydeligvis har tatt MITT verk og laget noe ut av det, UTEN Å spørre meg om tillatelse først?
Joa, selve bildet var jo veldig fint generelt! Så det skal du ha skryt for.


Uansett det bildet med mystisk skikkelse i vannpytten var litt kult synes jeg
Vet det var GROTESKT gjort av Simdal , men selve prinsippet var jo bra
Fy simdal.. slem gutt!
Sysn bildet ditt var utrolig bra!
Fy skam, Simdal.