Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 14237
Da var min tur kommet på ny.
Det ble nummer fire og jeg har ikke noe dårlig samvittighet.

Jeg var ikke litt stein engang.
Det var ganske nøyaktig 19timer siden siste inntak.
Den sitter klart i minne fordi jeg så på klokka for å vurdere om det var trygt å kjøre på butikken.
Jeg hadde ikke røyket fast i tiden før så jeg tenkte at 19timer burde jo være innafor når man ikke er innrøkt og likevel
ble resultatet en promille 1.3.

Altså fengsel fordi jeg røyka i går.

Dette har skjedd meg fire ganger nå, første ble målt til 2.4% og det er den eneste gangen jeg faktisk har vært påvirket i gjerningsøyeblikket.
Jeg prøvde virkelig å lære av mine feil, ikke røyke å kjøre - veldig enkelt?
Det hjalp svært lite.

De siste var to dager før 0.7%, dagen før 1.2% og nå siste også dagen før 1.3%.
Legens konklusjon for alle kjøringene - personen fremstår ikke som påvirket.
Straffet over hau og ræv likevell.

Jeg har og en episode hvor jeg ikke hadde røyka på en uke, 0.18% og det var på håret at førerkortet reddet seg.
En uke etter siste inntak var det snakk om 0.02% for å være over straffegrensen, hvem er det som er stein i en hel uke etter siste inntak?
Jeg vil gjerne ha tilgang til cannabisen det menneske har, for det menneske finnes tydeligvis etter Norsk Lovgivinig.

Jeg ser nå at feilen min var at jeg tok førerkort igjen.
Så lenge disse reglene står så må jeg bli tatt for kjøring uten gyldig førerkort mer enn 20 ganger før det blir økonmisk forsvalig av meg å ta førerkort igjen.
Dette vet jeg fordi jeg er også tatt for kjøring uten gyldig førerkort flere ganger, her har Politiet på det meste klart å ta meg tre ganger på et år.
Grovt regnet så kan jeg kjøre nesten 7år uten førerkort og bli tatt gjentatte ganger før bøtene overstiger det jeg allerede har brukt på førerkort.
Nei, det er ikke noe jeg har lyst å gjøre, men jeg ser ikke poenget i å gjøre noe annet.

Jeg har brukt 120k på nye førerkort og like mye i bøter, nærmere 250k har det kostet meg å ha førerkort.
12år på veien uten ulykker, det er ingenting som tilsier at jeg er farlig i trafikken.

Akkurat denne delen av regelboka klarer jeg ikke respektere lenger, det trengs en lovendring her.
Når man vet at cannabis og alkohol ikke virker på samme måte, hvorfor skal man straffes likt?


Gruppesøksmål som tittelen sier, er det i det hele tatt en ting i Norge?
I så fall, hva må jeg gjøre for å få denne ballen til å rulle?


Om alle i Norge (jeg tipper det er noen tusen mennesker) som har mistet førerkort på thc og føler det likt som meg.
Hva skulle til for å få alle sammen representert av samme advokatfirma?
Med tanke om å utfordre lovverket til en endring - enten ved grenseverdier,
eller hvorvidt det er riktig å bruke alkohol som målestokk.

Jeg mener staten begår justismord når det kommer til cannabis og kjøring, vi straffes alt for hardt.
Sist endret av Lyd-Same; 13. juli 2023 kl. 03:55.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Skyld på den korrupte politietaten NNPF er tre knoker dypt inni.
Folie à deux
Sitat av Lyd-Same Vis innlegg
Da var min tur kommet på ny.
Det ble nummer fire og jeg har ikke noe dårlig samvittighet.

Jeg var ikke litt stein engang.
Det var ganske nøyaktig 19timer siden siste inntak.
Den sitter klart i minne fordi jeg så på klokka for å vurdere om det var trygt å kjøre på butikken.
Jeg hadde ikke røyket fast i tiden før så jeg tenkte at 19timer burde jo være innafor når man ikke er innrøkt og likevel
ble resultatet en promille 1.3.

Altså fengsel fordi jeg røyka i går.

Dette har skjedd meg fire ganger nå, første ble målt til 2.4% og det er den eneste gangen jeg faktisk har vært påvirket i gjerningsøyeblikket.
Jeg prøvde virkelig å lære av mine feil, ikke røyke å kjøre - veldig enkelt?
Det hjalp svært lite.

De siste var to dager før 0.7%, dagen før 1.2% og nå siste også dagen før 1.3%.
Legens konklusjon for alle kjøringene - personen fremstår ikke som påvirket.
Straffet over hau og ræv likevell.

Jeg har og en episode hvor jeg ikke hadde røyka på en uke, 0.18% og det var på håret at førerkortet reddet seg.
En uke etter siste inntak var det snakk om 0.02% for å være over straffegrensen, hvem er det som er stein i en hel uke etter siste inntak?
Jeg vil gjerne ha tilgang til cannabisen det menneske har, for det menneske finnes tydeligvis etter Norsk Lovgivinig.

Jeg ser nå at feilen min var at jeg tok førerkort igjen.
Så lenge disse reglene står så må jeg bli tatt for kjøring uten gyldig førerkort mer enn 20 ganger før det blir økonmisk forsvalig av meg å ta førerkort igjen.
Dette vet jeg fordi jeg er også tatt for kjøring uten gyldig førerkort flere ganger, her har Politiet på det meste klart å ta meg tre ganger på et år.
Grovt regnet så kan jeg kjøre nesten 7år uten førerkort og bli tatt gjentatte ganger før bøtene overstiger det jeg allerede har brukt på førerkort.
Nei, det er ikke noe jeg har lyst å gjøre, men jeg ser ikke poenget i å gjøre noe annet.

Jeg har brukt 120k på nye førerkort og like mye i bøter, nærmere 250k har det kostet meg å ha førerkort.
12år på veien uten ulykker, det er ingenting som tilsier at jeg er farlig i trafikken.

Akkurat denne delen av regelboka klarer jeg ikke respektere lenger, det trengs en lovendring her.
Når man vet at cannabis og alkohol ikke virker på samme måte, hvorfor skal man straffes likt?


Gruppesøksmål som tittelen sier, er det i det hele tatt en ting i Norge?
I så fall, hva må jeg gjøre for å få denne ballen til å rulle?


Om alle i Norge (jeg tipper det er noen tusen mennesker) som har mistet førerkort på thc og føler det likt som meg.
Hva skulle til for å få alle sammen representert av samme advokatfirma?
Med tanke om å utfordre lovverket til en endring - enten ved grenseverdier,
eller hvorvidt det er riktig å bruke alkohol som målestokk.

Jeg mener staten begår justismord når det kommer til cannabis og kjøring, vi straffes alt for hardt.
Vis hele sitatet...
Hurra for at du ikke burde være på veien tenker jeg heller du burde tenke. Sorry kompis, men driopp det å røyke mens du kjører. Jeg er glad jeg faktisk unngår det. Jeg er ekstremt uedru hele tiden men blodprøver ville sagt noe annet og det jeg har i meg tilsier noe helt annet. Dette er den dummeste unnskyldningen du kan komme med. Så hold deg borte fra veien når thc er aktivt i deg. Veldig kjedelig med.tanker på summen, men sånn er det.
Teknisk
Lyd-Same's Avatar
Trådstarter
Sitat av noguhso Vis innlegg
Hurra for at du ikke burde være på veien tenker jeg heller du burde tenke. Sorry kompis, men driopp det å røyke mens du kjører. Jeg er glad jeg faktisk unngår det. Jeg er ekstremt uedru hele tiden men blodprøver ville sagt noe annet og det jeg har i meg tilsier noe helt annet. Dette er den dummeste unnskyldningen du kan komme med. Så hold deg borte fra veien når thc er aktivt i deg. Veldig kjedelig med.tanker på summen, men sånn er det.
Vis hele sitatet...
Synsingen din kan du ta et annet sted.

Jeg ber høflig om at folk holder seg til det spørsmålet tråden gjelder.
Sist endret av Lyd-Same; 13. juli 2023 kl. 04:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Hurra for at du ikke burde være på veien tenker jeg heller du burde tenke. Sorry kompis, men driopp det å røyke mens du kjører. Jeg er glad jeg faktisk unngår det. Jeg er ekstremt uedru hele tiden men blodprøver ville sagt noe annet og det jeg har i meg tilsier noe helt annet. Dette er den dummeste unnskyldningen du kan komme med. Så hold deg borte fra veien når thc er aktivt i deg.
Vis hele sitatet...
Idiotkommentar. Hele poenget hans er jo at man ikke trenger å være ruset for å bli tatt. Hvis du har røyket hasj så vet du jo at man ikke er ruset dagen etter. De måler ikke om THC er "aktivt i deg" men sporstoffer det etterlater, og mengden av det. Folk som kjører trøtte på jobb om morran er 10x så trafikkfarlig som noen som er ellers oppegående men røyka for to dager siden. TS har helt rett, dette er "justismord" av førerrett og helt blåst opplegg av rettssystemet. Men jeg har ikke troa på å få gjort noe med det. Man må nok bare klare å ikke røyke, om man vil beholde førerkortet.
Slik jeg forstår det er det grenseverdier som gjelder for kjøring med diverse medisiner innabords.

Kan ikke se at en slik grenseverdi eksisterer for cannabis.

Det jeg forsøker å si er at folk tar dempende og stimulerende medisin i samsvar med lege uten at det er pes for førerkort men de som får medisinsk cannabis må visst automatisk levere fra seg førerkort så det tenker jeg absolutt er en sak ja.


Dessuten er den regnemåten med alkoholpromille upålitelig og ikke gangbar i en seriøs verden.

Lykke til med prosjektet. Ville sendt epost til normal osv
Jeg håper ikke du får noe ball til å rulle. Det å gjøre i rus er ikke ok - uansett hva du mener eller føler om det. Jeg har mistet ett familie medlem til en knarker i trafikken, og jeg har også mistet en kompis i en lignende situasjon.

Slutt å blande rus og bilkjøring. Håper du får en straff som gjør at du lærer, og slutter med dette isteden. Egoist.
Sitat av SnusBoks Vis innlegg
Jeg håper ikke du får noe ball til å rulle. Det å gjøre i rus er ikke ok - uansett hva du mener eller føler om det. Jeg har mistet ett familie medlem til en knarker i trafikken, og jeg har også mistet en kompis i en lignende situasjon.

Slutt å blande rus og bilkjøring. Håper du får en straff som gjør at du lærer, og slutter med dette isteden. Egoist.
Vis hele sitatet...
Les innholdet før du kommenterer da. Det er 19 timer siden Vedkommende inntok THC, 19 timer. Er klin umulig å være påvirket da.
Ikke helt on topic, men når du har blitt tatt, er det da utslag på spyttprøve, og påfølgende blodprøve etter det?
Er livredd for å bli tatt selv, både fordi jeg er avhengig av lappen og mister andre medisiner jeg trenger om jeg blir tatt.
Har som regel at jeg venter minst 24 timer, men vurderer å bumpe denne opp til 48 i og med at du ble tatt etter 19 timer. :S
At det skal være så jævlig vanskelig da. Dere benytter et ulovlig rusmiddel, det har da absolutt ingenting å si om dere føler dere rusa eller ikke. Det er så lett som det her, røyk, eller kjør bil. Ikke begge deler.
Vanskelig for oss å stole 100% på TS sin toleranse og konsum av hasj da... Stoler vi blindt på dette?

For meg virker det åpenbart til at TS har et rusproblem når han fire ganger har blitt tatt i kontroll og enda ikke har lagt to og to sammen.

Det er vanskelig å vite med sikkerhet i hvor lang tid man er påvirket etter at man har røykt, selv om man selv føles seg "helt edru".

Det er jo kjent sak at man slutter å drømme i ei god stund hvis en blir for glad i å røyke..... Skal man virkelig gi hasjrøykere diplomatisk immunitet for ruskjøring bare fordi de "føler seg" ok?

Skal alle bare drite i skallebanken og kjøre til jobb også?
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Vanskelig for oss å stole 100% på TS sin toleranse og konsum av hasj da... Stoler vi blindt på dette?

For meg virker det åpenbart til at TS har et rusproblem når han fire ganger har blitt tatt i kontroll og enda ikke har lagt to og to sammen.

Det er vanskelig å vite med sikkerhet i hvor lang tid man er påvirket etter at man har røykt, selv om man selv føles seg "helt edru".

Det er jo kjent sak at man slutter å drømme i ei god stund hvis en blir for glad i å røyke..... Skal man virkelig gi hasjrøykere diplomatisk immunitet for ruskjøring bare fordi de "føler seg" ok?

Skal alle bare drite i skallebanken og kjøre til jobb også?
Vis hele sitatet...
Tatt i betraktning legemidler man kan kjøre på er cannabis og bilkjøring jævlig strengt. Bare ett eksempel men du kan ta 40mg valium og kjøre 8t etterpå, og da er du langt mere påvirka enn om du har røyka for 8t siden for å si det sånn.
Vet ikke med gruppesøksmål, du vinner neppe frem. Jeg skrev litt om dette med inndragning av førerkort pga. cannabis i 2021 da høyesterett konkluderte med at mange cannabisrøykere hadde blitt fratatt førerkortet uten god nok grunn. Den gang uttalte jusekspert seg om mulige erstatningskrav men jeg har ikke fått med meg at det noen gang skjedde, så antar at om det kom krav om erstatning at sakene ble avvist. Men det har skjedd at folk har fått igjen førerkortet etter å ha klaget til Sivilombudet.

Sånn loven og retningslinjene er i dag for cannabisbrukere er at bruk mer enn tre ganger per måned regnes som for mye ift. førerrett. Det spesifiseres ikke om det er tre ganger med 8 dagers mellomrom eller tre dager på rad og resten av måneden edru, så en litt rar grense hovedsakelig kun beviselig ved innrømmelse eller andre bevis. Men å kjøre i rus og bli tatt på fersken i det er noe annet. Du må nok forholde deg til prøvene som ble tatt og lovverket, men det er alltid din rett å sende klagesak til påtalemyndigheten eller Sivilombudet om du ønsker det.
Sist endret av celtseus; 13. juli 2023 kl. 11:02.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av noguhso Vis innlegg
Hurra for at du ikke burde være på veien tenker jeg heller du burde tenke. Sorry kompis, men driopp det å røyke mens du kjører. Jeg er glad jeg faktisk unngår det. Jeg er ekstremt uedru hele tiden men blodprøver ville sagt noe annet og det jeg har i meg tilsier noe helt annet. Dette er den dummeste unnskyldningen du kan komme med. Så hold deg borte fra veien når thc er aktivt i deg. Veldig kjedelig med.tanker på summen, men sånn er det.
Vis hele sitatet...
Les før du svarer?

Sitat av SnusBoks Vis innlegg
Jeg håper ikke du får noe ball til å rulle. Det å gjøre i rus er ikke ok - uansett hva du mener eller føler om det. Jeg har mistet ett familie medlem til en knarker i trafikken, og jeg har også mistet en kompis i en lignende situasjon.

Slutt å blande rus og bilkjøring. Håper du får en straff som gjør at du lærer, og slutter med dette isteden. Egoist.
Vis hele sitatet...
Seriøst, er det ingen som leser?
Sist endret av robhol; 13. juli 2023 kl. 11:10.
Nå må faktisk folk lære seg å lese innlegg og forstå innholdet før de danner seg meninger. TS fikk omregnet til 1,3 i promille 19t etter sist inntak. Danmark har en annen utregningsmodell der resultatet i TS sitt tilfelle ville blitt lavpromille (0,2ish) og det er essensen i denne tråden. Det er smertelig urettferdig sånn som det er og vi trenger en endring ang cannabis og førerkort.
Sitat av Lyd-Same Vis innlegg
Jeg har brukt 120k på nye førerkort og like mye i bøter, nærmere 250k har det kostet meg å ha førerkort.
12år på veien uten ulykker, det er ingenting som tilsier at jeg er farlig i trafikken.
Vis hele sitatet...
Du kommer ikke noen vei med et slikt argument i noen rettsak.
Sier ikke dette for å være kjekk eller noe som helst. Det virker bare som du ikke har tenkt på hva som vil kunne vektlegges som bevis i en rettsak.
Kaaanskje du ville ha et poeng hvis du kunne vise til forskning som sier at 19 timer etter inntak er man klinisk nykter selv om små rester av kannabis kan påvises i prøve.
Kanskje.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Nå må faktisk folk lære seg å lese innlegg og forstå innholdet før de danner seg meninger. TS fikk omregnet til 1,3 i promille 19t etter sist inntak. Danmark har en annen utregningsmodell der resultatet i TS sitt tilfelle ville blitt lavpromille (0,2ish) og det er essensen i denne tråden. Det er smertelig urettferdig sånn som det er og vi trenger en endring ang cannabis og førerkort.
Vis hele sitatet...
Og det forutsetter at du skråstoler på en person som har blitt stoppa fire ganger på kontroll. Jeg har aldri blitt testet med spyttprøve engang, har bare blåst to ganger il.a ni år på veien.

Her tror får jeg inntrykk av at det er mer enn bare tilfeldigheter som gjør at TS blir straffa.

Om TS i det hele tatt snakker samt om gjennomsnittsforbruket sitt her... Hvem gidder å miste lappen FIRE GANGER? Skal jeg virkelig tro at han har lov til å kjøre i det hele tatt, hvis han har hatt førerkortet sitt inndratt så mange ganger? Det er vel da man blir "frihetsberøvet" i form av permanent inndragelse av førerkort?

Der er en ting å bli tatt EN gang hvis man selv mener at man er edru. Men man har f. ikke lært leksa si hvis man gang på gang blir tatt og på sin høye hest ønsker å dra det opp til et samlet søksmål.

Hvis trådens innhold skal omhandle realistiske scenario, kan vi i det minste basere det på mer enn et tvilsomt strawman tilfelle?
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Og det forutsetter at du skråstoler på en person som har blitt stoppa fire ganger på kontroll. Jeg har aldri blitt testet med spyttprøve engang, har bare blåst to ganger il.a ni år på veien.

Her tror får jeg inntrykk av at det er mer enn bare tilfeldigheter som gjør at TS blir straffa.

Om TS i det hele tatt snakker samt om gjennomsnittsforbruket sitt her... Hvem gidder å miste lappen FIRE GANGER? Skal jeg virkelig tro at han har lov til å kjøre i det hele tatt, hvis han har hatt førerkortet sitt inndratt så mange ganger? Det er vel da man blir "frihetsberøvet" i form av permanent inndragelse av førerkort?

Der er en ting å bli tatt EN gang hvis man selv mener at man er edru. Men man har f. ikke lært leksa si hvis man gang på gang blir tatt og på sin høye hest ønsker å dra det opp til et samlet søksmål.

Hvis trådens innhold skal omhandle realistiske scenario, kan vi i det minste basere det på mer enn et tvilsomt strawman tilfelle?
Vis hele sitatet...
Er man først tatt for ruskjøring er det større sjanse vil jeg anta at de stopper for en kontroll. Såvidt meg bekjent er det ikke «permanent inndragelse» av førerkort bare «livstid» som er 5 år.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Føler med deg OP, ville lett etter å innrette seg et liv uten lovlig sertifikat på best mulig måte for motstand og uforstand man møter her, kun for å forsøke hevde naturvitenskapelige sammenhenger og sunn fornuft, er voldsom og godt organisert
Litt usikker, men mener å huske att ett krav til å ha førerkort er pålitlighet og edrulighet, her stryker du vel på alle punkter, stoffet er faktisk ulovlig.
Sist endret av NeiTilUlv; 13. juli 2023 kl. 14:07.
Sitat av NeiTilUlv Vis innlegg
Litt usikker, men mener å huske att ett krav til å ha førerkort er pålitlighet og edrulighet, her stryker du vel på alle punkter, stoffet er faktisk ulovlig.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke et krav for førerkort at du er pålitelig, generelt sett. Du mister vanligvis ikke førerkortet av å gjøre noe ulovlig. Du må faktisk være en risiko i trafikken. Godt mulig TS er det, men at du av og til bruker et ulovlig rusmiddel er ikke grunnlag i seg selv for å ta fra noen lappen.
§ 3-5.Føring i påvirket tilstand i forbindelse med manglende edruelighet
Dersom kjøringen i påvirket tilstand antas å ha sammenheng med mangel på alminnelig edruelighet, slik at vedkommende ikke kan anses skikket til å føre motorvogn, bør det overveies om tap av førerett skal fastsettes til å gjelde for alltid, selv om overtredelsen isolert sett ikke kvalifiserer til en så streng reaksjon, jf. vegtrafikkloven § 34 femte ledd.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er jo ikke et krav for førerkort at du er pålitelig, generelt sett. Du mister vanligvis ikke førerkortet av å gjøre noe ulovlig. Du må faktisk være en risiko i trafikken. Godt mulig TS er det, men at du av og til bruker et ulovlig rusmiddel er ikke grunnlag i seg selv for å ta fra noen lappen.
Vis hele sitatet...
Nå trenger jo ikke ts tenke noe særlig mer på denne saken på en veldig god stund. For denne gangen mister han nok lappen "for livet". At han er tatt flere ganger for kjøring uten lappen vil sikkert skjerpe straffen. Men han kan etter 5 år kan søke om å få ta lappen igjen - da med pissings.

Ts aner ikke hvor du bor men kan anbefale Oslo innenfor ring 2, månedskort og gode joggesko. Da kan du leve slik du ønsker og trenger ikke lappen.
Sist endret av _abc_; 13. juli 2023 kl. 15:19.
Sitat av NeiTilUlv Vis innlegg
Litt usikker, men mener å huske att ett krav til å ha førerkort er pålitlighet og edrulighet, her stryker du vel på alle punkter, stoffet er faktisk ulovlig.
Vis hele sitatet...
Om stoffet er lovlig eller ulovlig, skal ikke ha noe å si for vurderingen av edruelighet. Høyesterett har vel kommet til konklusjonen at røyker man cannabis opp til 3 ganger pr. måned, så må man kunne regnes som edruelig.

Dette har dog ikke noe å si for de idiotiske omregningene man får, om man blir tatt i bil.

https://rett24.no/articles/hoyestere...nnabis-jevnlig
Sitat av NeiTilUlv Vis innlegg
§ 3-5.Føring i påvirket tilstand i forbindelse med manglende edruelighet
Dersom kjøringen i påvirket tilstand antas å ha sammenheng med mangel på alminnelig edruelighet, slik at vedkommende ikke kan anses skikket til å føre motorvogn, bør det overveies om tap av førerett skal fastsettes til å gjelde for alltid, selv om overtredelsen isolert sett ikke kvalifiserer til en så streng reaksjon, jf. vegtrafikkloven § 34 femte ledd.
Vis hele sitatet...
19t etter inntak er vell ikke å regne som ruspåvirket sånn realistisk sett. 1.3 i promille er veeeldig mye 19t etter inntak uansett hva nesten. Til sammenligning hadde jeg 1.9 timer etter inntak med benzo å brennvin og da kan vi snakke påvirket.
Men så lenge loven er sånn den er er det greit å forholde seg til den om man trenger førerkort, det er jo ikke noe menneskerett uansett.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Og det forutsetter at du skråstoler på en person som har blitt stoppa fire ganger på kontroll. Jeg har aldri blitt testet med spyttprøve engang, har bare blåst to ganger il.a ni år på veien.

Her tror får jeg inntrykk av at det er mer enn bare tilfeldigheter som gjør at TS blir straffa.

Om TS i det hele tatt snakker samt om gjennomsnittsforbruket sitt her... Hvem gidder å miste lappen FIRE GANGER? Skal jeg virkelig tro at han har lov til å kjøre i det hele tatt, hvis han har hatt førerkortet sitt inndratt så mange ganger? Det er vel da man blir "frihetsberøvet" i form av permanent inndragelse av førerkort?

Der er en ting å bli tatt EN gang hvis man selv mener at man er edru. Men man har f. ikke lært leksa si hvis man gang på gang blir tatt og på sin høye hest ønsker å dra det opp til et samlet søksmål.

Hvis trådens innhold skal omhandle realistiske scenario, kan vi i det minste basere det på mer enn et tvilsomt strawman tilfelle?
Vis hele sitatet...

Jeg ser ikke på det som rart at TS har hatt med politiet å gjøre pga cannabis. Første gangen sier han selv han var påvirket og da er det fortjent og done deal, men det å bli tatt i lang tid i ettertid pga sporstoffer (Man er ikke aktivt ruset etter 19t) er urettferdig. Spesielt når omregningen er 10x så høy som naboland. Alle disse sakene ville vært lavpromillesaker i Danmark og hadde vi vært dansk kunne ikke du satt der du sitter på din høye hest og ikke skjønner at Politiet aktivt oppsøker folk som har vært borti ulovlig rus oftere i trafikken. Voksne folk som vet dem takler cannabis bedre enn alkohol burde få være i fred og ikke straffes urimelig hardt bare fordi man ikke følger flokken og kun drikker alkohol. Eneste jeg vet er at lediggang er roten til at vondt - Og om ellers lovlydige borgere fratas sertifikat og mister evt jobb kun pga utdatert regelverk er det helt kontraproduktivt for storsamfunnet.
Det spiller egentlig ingen rolle om DU føler deg ruset eller ei - Om prøver slår ut, har du ulovlige narkotiske stoffer i blodet, og ferdig med det. Da skal du ikke kjøre bil, og så enkelt er det faktisk bare. Det er ikke noe om, men, hvis, skulle bare eller noe som helst. Det er faktisk så enkelt.
Sitat av SnusBoks Vis innlegg
Det spiller egentlig ingen rolle om DU føler deg ruset eller ei - Om prøver slår ut, har du ulovlige narkotiske stoffer i blodet, og ferdig med det. Da skal du ikke kjøre bil, og så enkelt er det faktisk bare. Det er ikke noe om, men, hvis, skulle bare eller noe som helst. Det er faktisk så enkelt.
Vis hele sitatet...
Men det burde ikke være nok at prøven slår ut. Om man har ulovlige stoffer i blodet burde det være en god måte å se hvor påvirka man er. Den omregninga man har til promille funker ikke.
Det spiller litt rolle om du føler deg rusa. Om man er klin edru men ikke føler seg skikka til å kjøre bil avstår man. Å kjøre dagen derpå med 0 i promille er kanskje "lovlig" men det betyr ikke at man er kjørbar.
Sist endret av NokErNok; 13. juli 2023 kl. 16:04.
Sitat av SnusBoks Vis innlegg
Det spiller egentlig ingen rolle om DU føler deg ruset eller ei - Om prøver slår ut, har du ulovlige narkotiske stoffer i blodet, og ferdig med det. Da skal du ikke kjøre bil, og så enkelt er det faktisk bare. Det er ikke noe om, men, hvis, skulle bare eller noe som helst. Det er faktisk så enkelt.
Vis hele sitatet...
Nei, så enkelt er det ikke. Alt er ikke så svart og hvitt som du forsøker å presse gjennom her.
Det er også mye større kjangs for å bli tatt alt etter hvor du bor så det at TS har blitt tatt 4 ganger er ikke så ekstremt, på samme måte som det er de som har bodd på bygda som har fått lide mest av å bli tatt for små narkotikalovbrudd.

Sånn som omregningen er nå så fungerer det ikke. Man risikerer å ende opp med ett promillenivå som hentyder at man er så påvirket at man egentlig ikke hadde klart å kjøre bil.

Du må nok belage deg på å miste lappen i all overskuelig fremtid slik det er nå, så får du selv vurdere om det er verdt det eller ikke. Det værste er kanskje ikke å miste lappen, men hva om du havner i en ulykke? Da spiller det vell liten rolle om du har lappen eller ei, så lenge promillen blir satt over 0.2%?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av SnusBoks Vis innlegg
Det spiller egentlig ingen rolle om DU føler deg ruset eller ei - Om prøver slår ut, har du ulovlige narkotiske stoffer i blodet, og ferdig med det. Da skal du ikke kjøre bil, og så enkelt er det faktisk bare. Det er ikke noe om, men, hvis, skulle bare eller noe som helst. Det er faktisk så enkelt.
Vis hele sitatet...
Klart det kan gjøres så enkelt når man ikke aner hva man snakker om. Problemet er bare at... da aner man ikke hva man snakker om.

Folk har allerede forklart nøyaktig hvorfor blodprøvene ikke måler momentan beruselse på samme måte som en promillemåling for alkohol.

dEt eR FaKtIsK Så eNkElT.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Hurra for at du ikke burde være på veien tenker jeg heller du burde tenke. Sorry kompis, men driopp det å røyke mens du kjører. Jeg er glad jeg faktisk unngår det. Jeg er ekstremt uedru hele tiden men blodprøver ville sagt noe annet og det jeg har i meg tilsier noe helt annet. Dette er den dummeste unnskyldningen du kan komme med. Så hold deg borte fra veien når thc er aktivt i deg. Veldig kjedelig med.tanker på summen, men sånn er det.
Vis hele sitatet...
Jeg tipper du venter 30 dager på å kjøre bil etter du har drukket? Metabolittene til alkohol er ganske lenge i kroppen etter man har drukket.

Også vil jeg at du forteller meg hvor mange hus du kan bygge med en veske, et balltre og en sofa. Fordi det er akkurat like tilbakestående sammenlikningen er mellom alkoholrus og hasjrus.

Siden jeg er en erfaren røyker selv så kan jeg fortelle deg at man er ganske edru 4-6 timer etter en joint. Metabolittene til hasjen fester seg i fettvevet og blir der ganske lenge. Men metabolittene gir deg ingen rus.

Følte det var et behov for å oppklare. Må være kjedelig hvis livet ditt er styrt av følelser som ikke har rot i virkeligheten.

Sitat av SnusBoks Vis innlegg
Det spiller egentlig ingen rolle om DU føler deg ruset eller ei - Om prøver slår ut, har du ulovlige narkotiske stoffer i blodet, og ferdig med det. Da skal du ikke kjøre bil, og så enkelt er det faktisk bare. Det er ikke noe om, men, hvis, skulle bare eller noe som helst. Det er faktisk så enkelt.
Vis hele sitatet...
Fair point. Vi kan reglene. Det TS prøver å få fram er at reglene per idag er ganske tilbakestående.



Til TS; er du en såpass kjenning av politiet at de tar fram spyttprøven idet de sier hei? Jeg er bare nysjerrig fordi jeg har snart kjørt i 15 år og jeg har aldri måtte gjort noe mer enn å blåse i et alkometer.
Sist endret av Superspurv; 13. juli 2023 kl. 19:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Støtter tiltaket ditt fullt ut. Norske stat burde se til Danmark om hvordan de håndterer promilleomregningen. Hadde blitt en bedre debatt her om folk her var litt mer objektive og ikke fokuserer så mye på historikken til TS da det er irrelevant. 0.18‰ etter 7 dager er absurd.

Personlig har jeg sluttet å røyke da lovene er som de er og jeg er avhengig av førerkort og rent rulleblad. Faktisk fordi jeg har sett så ekstremt mange på freak bli tatt av spytteprøve. Så det funker tydeligvis.
Sist endret av Ripales; 13. juli 2023 kl. 20:44.
Folie à deux
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg tipper du venter 30 dager på å kjøre bil etter du har drukket? Metabolittene til alkohol er ganske lenge i kroppen etter man har drukket.

Også vil jeg at du forteller meg hvor mange hus du kan bygge med en veske, et balltre og en sofa. Fordi det er akkurat like tilbakestående sammenlikningen er mellom alkoholrus og hasjrus.

Siden jeg er en erfaren røyker selv så kan jeg fortelle deg at man er ganske edru 4-6 timer etter en joint. Metabolittene til hasjen fester seg i fettvevet og blir der ganske lenge. Men metabolittene gir deg ingen rus.

Følte det var et behov for å oppklare. Må være kjedelig hvis livet ditt er styrt av følelser som ikke har rot i virkeligheten.



Fair point. Vi kan reglene. Det TS prøver å få fram er at reglene per idag er ganske tilbakestående.



Til TS; er du en såpass kjenning av politiet at de tar fram spyttprøven idet de sier hei? Jeg er bare nysjerrig fordi jeg har snart kjørt i 15 år og jeg har aldri måtte gjort noe mer enn å blåse i et alkometer.
Vis hele sitatet...
Ja det er det, men ikke så lenge som cannabis
Sitat av noguhso Vis innlegg
Ja det er det, men ikke så lenge som cannabis
Vis hele sitatet...
Men fortsatt lenge nok tenker jeg. Legen min så jeg hadde drukket alkohol ca 5-7 dager etter inntak men vi var begge enige om at jeg ikke var påvirka lenger. Lengden noe kan spores har ikke nødvendigvis noe å si hvor lenge man er påvirka.
Vanvittig rar praksis på dette med ruspåvirka kjøring og cannabis. Jeg fikk seroquel for søvn men ble så jævlig hangover dagen derpå at da jeg kjørte til jobb lå jeg imellom 2 felt i 80 sona på E6 å klarte knapt å holde meg våken og det var nesten 12t etter inntak.
Men til tross for det er det ingen av legene jeg snakket med som reagerte på det.
Teknisk
Lyd-Same's Avatar
Trådstarter
Oisann, denne tråden fikk fart!

Beklager at jeg uteble, jeg skjønner at dette er et kontroversielt tema.
Jeg fikk faktisk kjempe angst for å sjekke tråden i går, men jeg har fått mannet meg opp nå.

Ser at hovedspørsmål har fått lite lys, men til gjengjeld så ser det ut som det startet en god diskusjon.

Skal prøve å svare for meg så godt jeg kan, jeg har hoppet over enkelte da jeg ikke ser noen hensikt i å følge opp de kommentarene. Beklager om jeg hoppet over noen som burde ha fått svar fra meg, det ble mye å holde styr på.


Sitat av Stone1 Vis innlegg
Ikke helt on topic, men når du har blitt tatt, er det da utslag på spyttprøve, og påfølgende blodprøve etter det?
Er livredd for å bli tatt selv, både fordi jeg er avhengig av lappen og mister andre medisiner jeg trenger om jeg blir tatt.
Har som regel at jeg venter minst 24 timer, men vurderer å bumpe denne opp til 48 i og med at du ble tatt etter 19 timer. :S
Vis hele sitatet...
Jeg ble informert om at spyttprøven kunne gi feilutslag på snus og kaffe, løssnus under leppa og nettopp drukket kaffe så den ga utslag.

Litt off topic, iom. at jeg har urimelig mange erfaringer med disse spyttprøvene så er jeg av den oppfatting at politiet kan krysse av en setting på maskinen for å fremkalle et feilutslag. Stoler ikke helt på Politi og digitale verktøy.

Spyttprøven ga utslag på reseptbelagt medisin og feilutslag på opiater, mannen sa ingenting om cannabis.

Jeg har ingen historie med opiater og derfor er jeg skeptisk til dette digitale verkøyet, fire ganger har jeg fått feilutslag på opiater, tre av disse endte med tap av førerrett.

Politi har uttalt seg om dette.

Paywall så jeg får ikke lest den, men tittelen sier sitt.

Som fagmann så har jeg vanskelig med å forstå hvorfor en fagmann vil ha med seg et verktøy på jobb som han vet ikke fungerer.
Det lukter litt rart, jeg har aldri møtt en fagmann som godtar et verktøy som ikke virker.

Sitat av celtseus Vis innlegg
Vet ikke med gruppesøksmål, du vinner neppe frem. Jeg skrev litt om dette med inndragning av førerkort pga. cannabis
Vis hele sitatet...
Takk jeg skal lese gjennomm tråden din.

Sitat av Mozzie Vis innlegg
Nå må faktisk folk lære seg å lese innlegg og forstå innholdet før de danner seg meninger. TS fikk omregnet til 1,3 i promille 19t etter sist inntak. Danmark har en annen utregningsmodell der resultatet i TS sitt tilfelle ville blitt lavpromille (0,2ish) og det er essensen i denne tråden. Det er smertelig urettferdig sånn som det er og vi trenger en endring ang cannabis og førerkort.
Vis hele sitatet...
Takk du skriver det mye bedre enn jeg klarer.

Jeg har ingen problemer med å motta straff, jeg har brukt cannabis selv om jeg vet at det ikke er i takt med Norges lover.
Problemet mitt er det at de vil fengsle meg for noe jeg gjorde dagen før, jeg har brukt mange år på å distansere meg fra kriminelle miljøer og som resultat så har jeg i dag, ikke en eneste venn.
Og nå vil de sette meg midt i smørøyet, jeg har vært meget ensom i lang tid, av egen vilje, but still, denne ensomheten gjør at man føler en trang til å slå av en prat med alle som viser en interesse for meg.

Selvfølgelig er det ingen garanti for at jeg havner inn i lyssky miljøer igjen, men sjansen er der om jeg plutselig må stå midt i det.

Jeg doxxer gjerne meg selv og står frem med bilde og fult navn i media om det vil hjelpe for å få dekning rundt dette.

Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Og det forutsetter at du skråstoler på en person som har blitt stoppa fire ganger på kontroll. Jeg har aldri blitt testet med spyttprøve engang, har bare blåst to ganger il.a ni år på veien.

Her tror får jeg inntrykk av at det er mer enn bare tilfeldigheter som gjør at TS blir straffa.

Om TS i det hele tatt snakker samt om gjennomsnittsforbruket sitt her... Hvem gidder å miste lappen FIRE GANGER? Skal jeg virkelig tro at han har lov til å kjøre i det hele tatt, hvis han har hatt førerkortet sitt inndratt så mange ganger? Det er vel da man blir "frihetsberøvet" i form av permanent inndragelse av førerkort?

Der er en ting å bli tatt EN gang hvis man selv mener at man er edru. Men man har f. ikke lært leksa si hvis man gang på gang blir tatt og på sin høye hest ønsker å dra det opp til et samlet søksmål.

Hvis trådens innhold skal omhandle realistiske scenario, kan vi i det minste basere det på mer enn et tvilsomt strawman tilfelle?
Vis hele sitatet...
De fleste holder seg saklig her, kan ikke du også gjøre det vis du absolutt vil delta?

Sitat av NokErNok Vis innlegg
Er man først tatt for ruskjøring er det større sjanse vil jeg anta at de stopper for en kontroll.
Vis hele sitatet...
Finnmark hvor de kjenner meg så trenger de bare se meg for å stoppe meg, andre steder i landet hvis jeg stoppet i kontroll så stiller de meg gjerne spørsmål til rullebladet mitt.
Jeg forklarer at det er historie og jeg ikke har noen omgang med kriminelle miljøer lenger.
Denne forklaringen har blitt godtatt hver gang og jeg blir ønsket en fin dag videre.

Sitat av NeiTilUlv Vis innlegg
§ 3-5.Føring i påvirket tilstand i forbindelse med manglende edruelighet
Dersom kjøringen i påvirket tilstand antas å ha sammenheng med mangel på alminnelig edruelighet, slik at vedkommende ikke kan anses skikket til å føre motorvogn, bør det overveies om tap av førerett skal fastsettes til å gjelde for alltid, selv om overtredelsen isolert sett ikke kvalifiserer til en så streng reaksjon, jf. vegtrafikkloven § 34 femte ledd.
Vis hele sitatet...
Fint at du tar opp veitrafikkloven, jeg har selv sett på den.
Ta en titt på når disse lovene ble innført og når de sist ble endret.
Om jeg ikke tar helt feil, så ble det gjort relevante endring i veitrafikkloven §22 og §34 for nesten 10år siden.

Samenlignet med utviklingshastighet for dagens viten, så er ikke det feil å si at den begynner å bli klar for en ny gjennomgang.
I andre norske lovverk så er ikke dette uvanlig praksis.

Sitat av Mozzie Vis innlegg
Jeg ser ikke på det som rart at TS har hatt med politiet å gjøre pga cannabis. Første gangen sier han selv han var påvirket og da er det fortjent og done deal, men det å bli tatt i lang tid i ettertid pga sporstoffer (Man er ikke aktivt ruset etter 19t) er urettferdig. Spesielt når omregningen er 10x så høy som naboland. Alle disse sakene ville vært lavpromillesaker i Danmark og hadde vi vært dansk kunne ikke du satt der du sitter på din høye hest og ikke skjønner at Politiet aktivt oppsøker folk som har vært borti ulovlig rus oftere i trafikken. Voksne folk som vet dem takler cannabis bedre enn alkohol burde få være i fred og ikke straffes urimelig hardt bare fordi man ikke følger flokken og kun drikker alkohol. Eneste jeg vet er at lediggang er roten til at vondt - Og om ellers lovlydige borgere fratas sertifikat og mister evt jobb kun pga utdatert regelverk er det helt kontraproduktivt for storsamfunnet.
Vis hele sitatet...
Jeg mener virkelig at de negative konskvensene veier mer negativt enn posetivt for samfunnet.

Jeg hadde store problemer med å få og beholde arbeid som maritim mekaniker under den lengste straffesaken med 2,4%promille, 24mnd uten førerkort, fikk etterhvert nedsatt til 18mnd da jeg klarte å få meg fast arbeid og et skriv fra arbeidgiver som sa at bedriften egentlig ikke hadde bruk for meg uten førerkort.

Arbeidet mitt var basert på å reise ut til store skip, små fiskebåter, laskeoppdrett og alt som flyter på havet.
Og hva skjer da, når mannen med ganske lang fartstid i rusmiljøer må finne seg i det å drive dank?

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Til TS; er du en såpass kjenning av politiet at de tar fram spyttprøven idet de sier hei? Jeg er bare nysjerrig fordi jeg har snart kjørt i 15 år og jeg har aldri måtte gjort noe mer enn å blåse i et alkometer.
Vis hele sitatet...
Det stemmer, de har heller ingen problem med å si det som det er, "kjente deg igjen, du skjønner sikkert at blir stoppet fordi vi er kjent med historien din".
Aldri fordi jeg kjører rart, noen har meldt, eller de selv står langs veikanten og holder vanlig trafikkkontroll.
Jeg møter de på veien og de snur og kommer etter med blålys.
Sist endret av Lyd-Same; 14. juli 2023 kl. 19:18.
Sjekk @dagw på twitter. Fornuftig fyr som tar opp dette nå. Hvis du henger litt på #narkotwitter så finner du kanskje noen som kan hjelpe.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Lyd-Same Vis innlegg
Hurra jeg mistet førerkort igjen! Thc - Gruppesøksmål for en endrig i lovverket
Vis hele sitatet...
Ikke fordi det hører hjemme i gruppe søksmålet ditt, men det slo meg plutselig hvor skjeft den straffen (miste førerkortet) rammer.
Må være veldig forskjellig å miste lappen i Oslo med kollektiv trafikk og butikker på "hvert hjørne" kontra i Finnmark hvor alt under 10 mil regnes som "rett borti der".
Sist endret av vindaloo; 15. juli 2023 kl. 23:34.
Mistet selv førerkort i 2019 for 'spor av thc' som dem regnet om til 0.5 promille. Retten sa 1.5 år og ny oppkjøring, men politiet mener vist at "samfunnet har det bedre uten meg", og å det tilbake har vært umulig. Jeg har spurt om hjelp fordi jeg ble svært dårlig av alt som skjedde, og har hatt flere selvmordsforsøk. Jeg får ingen hjelp for det, men det blir brukt imot meg. "Jeg har jo prøvd ta livet av meg, da er jeg alt for ustabil være på veien, jeg må bare finne meg i at jeg aldri skal kjøre bil igjen"... Har siden prøvd med ny lege, som sier at det skal ganske mye til for at jeg er for psykisk syk kjøre bil, men siden det var spor av cannabis vil dem at jeg skal pisse i 5 år, og er det noen gang spor, ja da kan jeg jo ikke kjøre bil.. Jeg har da i praksis mistet førerkort permanent, og jeg sitter fast i en liten by hvor det er elendig offentlig transport, og har derfor bare satt isolert alene siden da. Føler selv at det ikke finnes noen muligheter, og alt jeg kan håpe på er at loven vil endres en gang.... Hadde jeg kjørt drita full hadde jeg jo hatt lappen tilbake for lenge siden...
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg tipper du venter 30 dager på å kjøre bil etter du har drukket? Metabolittene til alkohol er ganske lenge i kroppen etter man har drukket.

Også vil jeg at du forteller meg hvor mange hus du kan bygge med en veske, et balltre og en sofa. Fordi det er akkurat like tilbakestående sammenlikningen er mellom alkoholrus og hasjrus.

Siden jeg er en erfaren røyker selv så kan jeg fortelle deg at man er ganske edru 4-6 timer etter en joint. Metabolittene til hasjen fester seg i fettvevet og blir der ganske lenge. Men metabolittene gir deg ingen rus.

Følte det var et behov for å oppklare. Må være kjedelig hvis livet ditt er styrt av følelser som ikke har rot i virkeligheten.



Fair point. Vi kan reglene. Det TS prøver å få fram er at reglene per idag er ganske tilbakestående.



Til TS; er du en såpass kjenning av politiet at de tar fram spyttprøven idet de sier hei? Jeg er bare nysjerrig fordi jeg har snart kjørt i 15 år og jeg har aldri måtte gjort noe mer enn å blåse i et alkometer.
Vis hele sitatet...
Også er det greit å påpeke at sporingsstoffet er et stoff som kroppen produserer selv.

https://www.royalqueenseeds.com/blog...n-for-it-n1081
Kan man si nei til spyttprøve og velge blodprøve istedetfor+
Sitat av Picard Vis innlegg
Kan man si nei til spyttprøve og velge blodprøve istedetfor+
Vis hele sitatet...
Ja
Er du som meg.
Røyker hver dag.
Lever inn førerkortet. (Mistet det selv)

Så når du slutter, henter du det ut igjen.

Bare tanken på det økonomiske tapet du påføres, er nok.
I tillegg ydmykelse, raseri, skam.
Faren du påfører andre, og deg selv, familien din.
Gjør det å kjøre rusa, til noe av det dummeste du gjør i Norge i dag.
Kjenner en som får sativex. Han får lov å kjøre. Det er en spray medisin som basically smaker hasj(har prøvd). Så det er ganske latterlig at det er lov å kjøre når man får sativex.
Sitat av Hageslangen420 Vis innlegg
Kjenner en som får sativex. Han får lov å kjøre. Det er en spray medisin som basically smaker hasj(har prøvd). Så det er ganske latterlig at det er lov å kjøre når man får sativex.
Vis hele sitatet...
Av en eller anna grunn er det som natt og dag om du har noe på resept eller ikke når det kommer til førerkort og bilkjøring.
Man er tydligvis ikke ansett som en fare i trafikken om man holder seg innafor 10mg grensa på diazepam men om du ikke har det på resept utgjør du en fare.
Sitat av Hageslangen420 Vis innlegg
Kjenner en som får sativex. Han får lov å kjøre. Det er en spray medisin som basically smaker hasj(har prøvd). Så det er ganske latterlig at det er lov å kjøre når man får sativex.
Vis hele sitatet...
Med samme logikken kan man si at valium,ritalin,morfin og alt annet som folk har lov til å kjøre under påvirkning av i samråd med lege er latterlig.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Med samme logikken kan man si at valium,ritalin,morfin og alt annet som folk har lov til å kjøre under påvirkning av i samråd med lege er latterlig.
Vis hele sitatet...
Psykologen min ville ta førerkortet mitt fordi jeg hadde røyka hasj for lenge sia. At jeg drakk 5-6 dager i uka var greit hun sa rett ut at "det er tross alt lovlig".
Sånn er det bare.
Mange lover virker idiotiske.

Medisiner er noe du trenger, hasj er noe du tar for å ruse deg.
Det er en viss forskjell her selv om det virker urimelig.

Jeg er helt enig at det er unødvendig strengt, at alkohol er mye verre enn hasj og alt det der.
Men nå er jo faktisk ulovlig.
Frem til vi får forandrer på det stupide lovverket rundt hasj så får man ta valget.
Bil, eller hasj.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Sånn er det bare.
Mange lover virker idiotiske.

Medisiner er noe du trenger, hasj er noe du tar for å ruse deg.
Det er en viss forskjell her selv om det virker urimelig.

Jeg er helt enig at det er unødvendig strengt, at alkohol er mye verre enn hasj og alt det der.
Men nå er jo faktisk ulovlig.
Frem til vi får forandrer på det stupide lovverket rundt hasj så får man ta valget.
Bil, eller hasj.
Vis hele sitatet...
Enig, men medisinbruk til en person burde ikke gå ut over trafikksikkerhet til oss andre. Lovlig eller ikke.
Hvordan funker det om man har resept på cannabis fra Nederland? Schengen osv...