Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 5791
Folie à deux
Det må være noen av dere der ute. Kjenner dere til dette som som tittel tilsvarer? Jeg studerer psykologi og har blitt diagnostisert med gitt PF(personlighetsforstyrrelse(061) og av dramariserende karakter)

Jeg er ikke enig, jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det, men jeg skal ta stilling til at 2 psykiatere og 1 psykolog mener jeg har dette... Jeg er i gen dårlig person mer er notorisk for å manipulere uten at jeg er klar over det.

Jeg er forstått med dette, men sliter med å godta diagnose. Hvordan motvirker jeg eventuelle nagativer ved denne diagnosen?
Å praktisere impulskontroll er en fin start. Tankesett har mye å si og du burde være litt obs på negative tanker og hat. Å være litt mindful over dine valg og åssen du er med andre er også nyttig. Ta godt vare på deg selv og andre, selv om det kanskje ikke kommer naturlig. Da er du på god vei.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Det må være noen av dere der ute. Kjenner dere til dette som som tittel tilsvarer? Jeg studerer psykologi og har blitt diagnostisert med gitt PF(personlighetsforstyrrelse(061) og av dramariserende karakter)

Jeg er ikke enig, jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det, men jeg skal ta stilling til at 2 psykiatere og 1 psykolog mener jeg har dette... Jeg er i gen dårlig person mer er notorisk for å manipulere uten at jeg er klar over det.

Jeg er forstått med dette, men sliter med å godta diagnose. Hvordan motvirker jeg eventuelle nagativer ved denne diagnosen?
Vis hele sitatet...
Vel du kan jo starte med å være lydhør ovenfor fagfolk. Aksepter at situasjonen er slik og undersøk hva som da finnes av tilbud. Selv om du idag har en disse diagnosene kan senere utredninger trekke dem. Dersom du feks finner et behandlingsløp som hjelper deg å bli kvitt dem.

En diagnose er kun en diagnose, det er ikke et flagg du skal bære til allmenn beskuelse. Du sier det til de du vil, når du vil.

En diagnose definerer jo heller ikke deg som menneske. Det er det dine handlinger over tid som gjør. Du sier du er manipulerende. Folk flest vil ikke si at det er en bra ting. Kanskje kan du ved hjelp av terapi øve slik at dette trekket blir mindre fremtredende og enklere å kontrollere?
Sist endret av _abc_; 13. juni 2023 kl. 18:17.
Du studerer virkelig psykologi på universitet? Eller bare leser du for deg selv på nettet?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av something Vis innlegg
Du studerer virkelig psykologi på universitet? Eller bare leser du for deg selv på nettet?
Vis hele sitatet...
Er vel litt som det NRK programmet "Hva feiler det deg"
Alle er leger i dag, alle er eksperter med hjelp av Google.
Hadde vært ganske spesielt hvis en psykopat hadde studert til å bli psykolog på universitet.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Selv om du idag har en disse diagnosene kan senere utredninger trekke dem. Dersom du feks finner et behandlingsløp som hjelper deg å bli kvitt dem.
Vis hele sitatet...
reagerte litt på dette her, kan du utdype? eller evt kilder?
Sitat av noguhso Vis innlegg
Det må være noen av dere der ute. Kjenner dere til dette som som tittel tilsvarer? Jeg studerer psykologi og har blitt diagnostisert med gitt PF(personlighetsforstyrrelse(061) og av dramariserende karakter)
Vis hele sitatet...
Hvor kommer 061 fra, er det diagnosekoden? Hvilken manual, isåfall? I ICD10, som vel fortsatt er i bruk rundtom, er 6.01 schizoid, ikke dyssosial pf. I oppfølgeren ICD11 skiller man ikke ut spesifikke personlighetsforstyrrelser, bortett fra en egen akse borderline-trekk. Har psykolog/psykoater faktisk sagt at det er dyssosial pf du har?

Jeg er ikke enig, jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det, men jeg skal ta stilling til at 2 psykiatere og 1 psykolog mener jeg har dette... Jeg er i gen dårlig person mer er notorisk for å manipulere uten at jeg er klar over det.

Jeg er forstått med dette, men sliter med å godta diagnose. Hvordan motvirker jeg eventuelle nagativer ved denne diagnosen?
Vis hele sitatet...
Det er i alle fall ikke en god ide å la det bli en selvoppfyllende profeti. En diagnose er ikke virkeligheten, det er en modell som skal være en nyttig ramme å forstå problemene dine ut fra samt hjelpe å finne rett behandling. Den er bare riktig i den grad den er nyttig. Det er vel lurt å ha et litt åpent sinn, men jeg ser ikke hvorfor du skal overbevise deg selv om at du er "psykopat" hvis du virkelig ikke tror du er det. Det er jo ikke en pasientgruppe som tilbys noe særlig hjelp uansett.

Jeg er vel generelt kritisk til konseptet pf-diagnoser. Det er lett å si at diagnosen ikke er deg, men det faller litt igjennom hvis diagnosen er at personligheten din er feil. Det gir deg liksom ikke så mye å jobbe med.
Sitat av something Vis innlegg
Hadde vært ganske spesielt hvis en psykopat hadde studert til å bli psykolog på universitet.
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke, bortsett fra at de er psykopater er det jo ikke slik at de er dummere enn andre folk. De kan lese, pugge og skrive de også.

Det er heller utenkelig at folk som sliter psykisk eller har diagnose kanskje er mer opptatt av psykologi en hvermansen, fordi det er noe de kjenner til personlig, og et mangeårig studie kan bidra til å få en bedre forståelse av seg selv og sine sjelelige sår og lyter.
Sitat av something Vis innlegg
Hadde vært ganske spesielt hvis en psykopat hadde studert til å bli psykolog på universitet.
Vis hele sitatet...
Du er bra naiv hvis du ikke tror det skjer.
Sitat av magnet Vis innlegg
reagerte litt på dette her, kan du utdype? eller evt kilder?
Vis hele sitatet...
Når det settes diagnoser i psykiatrien er det vel sjeldent det gjøres med to streker under svaret. Flere diagnoser har også likehetstrekk. Feks kan en med ptsd slite med mye av det samme som en med heftig adhd, men av andre årsaker og derfor trenges en annen tilnærming. Dog utelukker jo ikke ptsd at det også kan finnes en adhd diagnose.

Om ts er i behandling, tester ut forskjellige tilnærminger så kan evt. vise seg at diagnosen var feil, at det heller skulle vært satt en annen diagnose. Om ts derimot blir tverr og føler seg krenket over diagnosene, slik at det ikke blir dialog og behandling, hvordan skal da helsevesenet avdekke om diagnosen som er satt er korrekt? Det er jo ikke slik at psykologer er ufeilbarlige. Og det er heller ikke metodene som benyttes for diagnose. Jeg kjenner folk som har hatt en håndfull diagnoser hvor en eller flere senere er plukket bort. Tror ikke det er uvanlig i psykiatrien.

Sitat av something Vis innlegg
Hadde vært ganske spesielt hvis en psykopat hadde studert til å bli psykolog på universitet.
Vis hele sitatet...
Psykopater er ofte helt i topp på sine studier. Det sitter nok en hel del psykopater i toppjobber. Jeg er blitt fortalt av en psykopat, at uansett hva han gjør må han levere på topp og bli best.
Sist endret av _abc_; 13. juni 2023 kl. 21:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av SweetBillMcPopo Vis innlegg
Å praktisere impulskontroll er en fin start. Tankesett har mye å si og du burde være litt obs på negative tanker og hat. Å være litt mindful over dine valg og åssen du er med andre er også nyttig. Ta godt vare på deg selv og andre, selv om det kanskje ikke kommer naturlig. Da er du på god vei.
Vis hele sitatet...
Først of fremst beklager for veldig sen respons her. Jeg sliter så mye med dette men har ingen innsikt i det jeg selv velger å gjøre, du kommer med svært gode svar.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vel du kan jo starte med å være lydhør ovenfor fagfolk. Aksepter at situasjonen er slik og undersøk hva som da finnes av tilbud. Selv om du idag har en disse diagnosene kan senere utredninger trekke dem. Dersom du feks finner et behandlingsløp som hjelper deg å bli kvitt dem.

En diagnose er kun en diagnose, det er ikke et flagg du skal bære til allmenn beskuelse. Du sier det til de du vil, når du vil.

En diagnose definerer jo heller ikke deg som menneske. Det er det dine handlinger over tid som gjør. Du sier du er manipulerende. Folk flest vil ikke si at det er en bra ting. Kanskje kan du ved hjelp av terapi øve slik at dette trekket blir mindre fremtredende og enklere å kontrollere?
Vis hele sitatet...
Fordi jeg hater dem alle, og jeg skal gå imot dem alle. Måtte de råtne og forderves der jeg og du aldri ser brannen

Sitat av *pi Vis innlegg
Hvor kommer 061 fra, er det diagnosekoden? Hvilken manual, isåfall? I ICD10, som vel fortsatt er i bruk rundtom, er 6.01 schizoid, ikke dyssosial pf. I oppfølgeren ICD11 skiller man ikke ut spesifikke personlighetsforstyrrelser, bortett fra en egen akse borderline-trekk. Har psykolog/psykoater faktisk sagt at det er dyssosial pf du har?


Det er i alle fall ikke en god ide å la det bli en selvoppfyllende profeti. En diagnose er ikke virkeligheten, det er en modell som skal være en nyttig ramme å forstå problemene dine ut fra samt hjelpe å finne rett behandling. Den er bare riktig i den grad den er nyttig. Det er vel lurt å ha et litt åpent sinn, men jeg ser ikke hvorfor du skal overbevise deg selv om at du er "psykopat" hvis du virkelig ikke tror du er det. Det er jo ikke en pasientgruppe som tilbys noe særlig hjelp uansett.

Jeg er vel generelt kritisk til konseptet pf-diagnoser. Det er lett å si at diagnosen ikke er deg, men det faller litt igjennom hvis diagnosen er at personligheten din er feil. Det gir deg liksom ikke så mye å jobbe med.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg henviser ikke til icd10

Sitat av something Vis innlegg
Du studerer virkelig psykologi på universitet? Eller bare leser du for deg selv på nettet?
Vis hele sitatet...
Kjør gtp så er du ekspert på alt

Jeg vet ikke nok enda, men jeg kan ikke risikere å ha denne diagnosen. Jeg må få den fjernet asap. Havner jeg i retten igjen, så har jeg er svært stort problem om dette kommer opp ifht lege, psykolog og psykiater.

Jeg står alene i dette, og stiller meg svakt uavhengig av advokat og penger. Jeg er smart på å ødelegge, forvrenge eller endre systemer, men aldri for det gode, kun destruksjon

[quote=something;3831765]Hadde vært ganske spesielt hvis en psykopat hadde studert til å bli psykolog på universitet.[/krevende Jeg gjør det, jeg går 2. År her i Oslo og har slitt meg gjennom krevende tider og alt jeg sier kan bli gjenkjent. Jeg fullfører neppe dette
Sist endret av noguhso; 13. juni 2023 kl. 23:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan virkelig en psykopat blir en bra psykolog? Mangler de ikke empatien og medfølelsen som skal til for det?

Philip Manshaus som drepte sin egen søster og prøvde å drepe muslimer studerte faktisk psykologi på uio. Han kan vel muligens ha trekk av psykopati eller manglende empati.
Sist endret av something; 14. juni 2023 kl. 00:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Folie à deux
Trådstarter
[quote=noguhso;3831806]Først of fremst beklager for veldig sen respons her. Jeg sliter så mye med dette men har ingen innsikt i det jeg selv velger å gjøre, du kommer med svært gode svar.



Fordi jeg hater dem alle, og jeg skal gå imot dem alle. Måtte de råtne og forderves der jeg og du aldri ser brannen



Nei, jeg henviser ikke til icd10



Kjør gtp så er du ekspert på alt

Jeg vet ikke nok enda, men jeg kan ikke risikere å ha denne diagnosen. Jeg må få den fjernet asap. Havner jeg i retten igjen, så har jeg er svært stort problem om dette kommer opp ifht lege, psykolog og psykiater.

Jeg står alene i dette, og stiller meg svakt uavhengig av advokat og penger. Jeg er smart på å ødelegge, forvrenge eller endre systemer, men aldri for det gode, kun destruksjon

Sitat av something Vis innlegg
Hadde vært ganske spesielt hvis en psykopat hadde studert til å bli psykolog på universitet.[/krevende Jeg gjør det, jeg går 2. År her i Oslo og har slitt meg gjennom krevende tider og alt jeg sier kan bli gjenkjent. Jeg fullfører neppe dette
Vis hele sitatet...
Hvordan kan man vite? Hvordan vet du at det du føler, og hvordan føler man, hva er egentlig en følelse? Har jeg gått hele mitt liv blind og ikke sett dette? Jeg ser sorg, smerte, sinne og lykke men jeg kan aldri kjenne dette igjen hos meg selv og da mener jeg en fullstendig mangel for alt
BRAND ∞ STRONG
Sitat av something Vis innlegg
Philip Manshaus som drepte sin egen søster og prøvde å drepe muslimer studerte faktisk psykologi på uio. Han kan vel muligens ha trekk av psykopati eller manglende empati.
Vis hele sitatet...
Wiki siden hans sier:
Videregående på Oslo By Steinerskole

ex.phil. ved Universitetet i Oslo
«sjølberging» ved Fosen folkehøgskole
Sitat av something Vis innlegg
Kan virkelig en psykopat blir en bra psykolog? Mangler de ikke empatien og medfølelsen som skal til for det?
Vis hele sitatet...
Om psykopater velger å utdanne seg til psykolog er det vel ikke sikkert det vil bli en bra psykolog, pga det du nevner. Evt. er det noe som faktisk kan gjøre dem til en bra psykolog? Endringsmotstand er et kjent begrep, og også psykiatriske pasienter opplever det. Å konstant kjenne på frykt kan gjøre at frykten for frykten skaper motstand mot å forsøke visse ting i behandling. En behandler som er psykopat ville kanskje presset for å forsøke der andre ville gitt etter? Nei jeg aner jeg.

Jeg tror dog at det er langt flere psykopater enn vi kanskje liker tenke på, og at de ofte har en tendens til å stikke seg frem. Det vil si i ledende stillinger eller stillinger de kan utøve makt.
Sist endret av _abc_; 14. juni 2023 kl. 08:10.
[quote=noguhso;3831806]Først of fremst beklager for veldig sen respons her. Jeg sliter så mye med dette men har ingen innsikt i det jeg selv velger å gjøre, du kommer med svært gode svar.



Fordi jeg hater dem alle, og jeg skal gå imot dem alle. Måtte de råtne og forderves der jeg og du aldri ser brannen



Nei, jeg henviser ikke til icd10



Kjør gtp så er du ekspert på alt

Jeg vet ikke nok enda, men jeg kan ikke risikere å ha denne diagnosen. Jeg må få den fjernet asap. Havner jeg i retten igjen, så har jeg er svært stort problem om dette kommer opp ifht lege, psykolog og psykiater.

Jeg står alene i dette, og stiller meg svakt uavhengig av advokat og penger. Jeg er smart på å ødelegge, forvrenge eller endre systemer, men aldri for det gode, kun destruksjon

Sitat av something Vis innlegg
Hadde vært ganske spesielt hvis en psykopat hadde studert til å bli psykolog på universitet.[/krevende Jeg gjør det, jeg går 2. År her i Oslo og har slitt meg gjennom krevende tider og alt jeg sier kan bli gjenkjent. Jeg fullfører neppe dette
Vis hele sitatet...
Du viser vel ganske tydelige trekk her ved å hate fagfolk og ikke høre på dem. Mer opptatt av diagnosen og eventuelle problemer den gir enn av å få hjelp. Dette er riktignok ikke begrenset til din diagnose. Du viser jo og litt innsikt med din kommentar om destruksjon. Så anbefaler deg og høre på fagfolk som og se hva de kan rilby
Ikke alle psykologer driver med psykoterapi da. Det er også mye forskning og hvorfor kan ikke en psykopat være god på det?
Folie à deux
Trådstarter
Ser ut som det er noe kluss med quote funksjon.

Ja jeg står på det jeg sier, de jeg går sammen med er helt hinsides på trynet og de har en bias som ikke kan forklares som annet enn retardasjon i bestefall.

Hvorfor nevnes Manshaus? Han har ikke en del av det jeg angivelig prøver drøfte, han er ingenting annet enn en maniac eller madman, det er ingenting særegent med han, eller denne type handling.

Send meg en gjerne en pm de som eventuelt kjenner hvordan vi kan knekke og kan redigere denne feilen, jeg er klar over at jeg kan wipe absolutt alt som står ført på meg uten at jeg stoler på dette 100%
dette er vel da en ikke-psykotisk diagnose, også kalt "den minst likte pasienten"

veldig få psykologer/psykiatere er inntresserte i og hjelpe slike mennesker, og med god grunn, de har faktisk studert psykologi og visse ting holder man seg unna.

detter står det masse om hvis dere faktisk googler diagnosen og leser litt, diagnoser og slikt blir oppdatert med årene, psykopater er ikke va de en gang var, begrepet betyr ikke det samme som det gjorde før
▼ ... noen uker senere ... ▼
Folie à deux
Trådstarter
God respons her jeg hadde glemt denne tråden litt.

Jeg er ingen psyko/sosiopat men dette er en diagnose 3 behandlere har oppdaget i en helt annen sammenheng. Som nevnt så er jeg ekstremt uenig i deres påstand, det blir for tynt og vagt til at jeg kan godta dette. Mange PF glir inn under samme kriterier og trekk. De 3 som behandlet meg kommer fra forskjellige instanser.

Jeg vil motbevise deres mistanke med løgn, jeg er ingen dårlig person og sikter meg inn i menneskers psyke. Jeg er paradoksalt nok enig i veldig mye, samtidig som jeg er helt uenig. Jeg har en høy score innenfor feltet og de kan la skje ha rett på enkelte punkter men dette må drøftes nærmere.

Og til alle andre som spør så går jeg psykologi på mitt 2. År så jeg overhode ingen ekspert, vurderer å droppe ut å heller få for jus
"Jeg vil motbevise deres mistanke med løgn"

"Jeg er smart på å ødelegge, forvrenge eller endre systemer, men aldri for det gode, kun destruksjon"

"Jeg er i gen dårlig person mer er notorisk for å manipulere uten at jeg er klar over det"

"Havner jeg i retten igjen"

Noen sitater kun fra denne posten som underbygger diagnosen. Om den stemmer eller ikke vet ikke jeg, men du viser noen trekk her hvertfall. Jeg jobber i systemet og er ekstremt nysgjerrig på hvordan du skal "wipe" alt som står om deg.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
"Jeg vil motbevise deres mistanke med løgn"

"Jeg er smart på å ødelegge, forvrenge eller endre systemer, men aldri for det gode, kun destruksjon"

"Jeg er i gen dårlig person mer er notorisk for å manipulere uten at jeg er klar over det"

"Havner jeg i retten igjen"

Noen sitater kun fra denne posten som underbygger diagnosen. Om den stemmer eller ikke vet ikke jeg, men du viser noen trekk her hvertfall. Jeg jobber i systemet og er ekstremt nysgjerrig på hvordan du skal "wipe" alt som står om deg.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri benektet antisosial adferd, men det er for lite til jeg oppfyller en diagnose. Det du referer til, eller siterer er jeg enig i og står med det, hva mener du er rett å gjøre foruten denne tankegangen?

Og du sier du jobber i systemet, hvilket system er det vi snakker her? Nevn det for meg

Sitat av noguhso Vis innlegg
Jeg har aldri benektet antisosial adferd, men det er for lite til jeg oppfyller en diagnose. Det du referer til, eller siterer er jeg enig i og står med det, hva mener du er rett å gjøre foruten denne tankegangen?

Og du sier du jobber i systemet, hvilket system er det vi snakker her? Nevn det for meg
Vis hele sitatet...
Edit: når jeg leser tråden så er det mange som går etter at jeg ikke har empati og det pisset det. Jeg har langt, langt over gjennomsnittet empati - forståelsen for mennesker sine følelser. Men jeg har ingen sympati overhode, og handler bare utifra det jeg antar er rett. Det er bare utsiden som teller, hva en føler og kjenner på, på innsiden har ingen ting å si spesielt når det ikke er noe der
Sist endret av noguhso; 5. juli 2023 kl. 15:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva som er rett å gjøre? Rett måte å fjerne diagnosen?

Jeg jobber i BUP. Diagnostisering og behandling av blant annet PF.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg ville vurdert politikken,OP
Sitat av Astro Man Vis innlegg
"Jeg vil motbevise deres mistanke med løgn"

"Jeg er smart på å ødelegge, forvrenge eller endre systemer, men aldri for det gode, kun destruksjon"

"Jeg er i gen dårlig person mer er notorisk for å manipulere uten at jeg er klar over det"

"Havner jeg i retten igjen"

Noen sitater kun fra denne posten som underbygger diagnosen. Om den stemmer eller ikke vet ikke jeg, men du viser noen trekk her hvertfall. Jeg jobber i systemet og er ekstremt nysgjerrig på hvordan du skal "wipe" alt som står om deg.
Vis hele sitatet...
Hvis du går 2 klasse profesjon på UiO har du jo du hatt om PF.

Hvordan gikk det når dere gikk gjennom diagnosemanualen? Er vel det de måler deg på.

I hvilken sammenheng har du fått diagnosen?

Veldig mye fragmentert informasjon her med rettssak osv. Hadde vært mer forståelsesfullt for oss om du ga oss hele konteksten.

Lettere å ta en vurdering*
Sist endret av CallMeMaybe.Dog; 7. juli 2023 kl. 00:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Jeg ville vurdert politikken,OP
Vis hele sitatet...
Nei, absolutt ikke. Det er ikke noe galt med meg

Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Hvis du går 2 klasse profesjon på UiO har du jo du hatt om PF.

Hvordan gikk det når dere gikk gjennom diagnosemanualen? Er vel det de måler deg på.

I hvilken sammenheng har du fått diagnosen?

Veldig mye fragmentert informasjon her med rettssak osv. Hadde vært mer forståelsesfullt for oss om du ga oss hele konteksten.

Lettere å ta en vurdering*
Vis hele sitatet...
ja det er riktig. Jeg ved godt til de 9 vi i Norge har spesifisert, ingen passer meg 8t jeg er rasende over over å ha dette på papiret.inngen vet dette med unntak meg og behandlere
Jeg lider og alle mine nærmeste lider på grunn av meg, men jeg tar ikke stilling til dette. Mennesker er svake
Sist endret av noguhso; 7. juli 2023 kl. 06:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Jeg lider og alle mine nærmeste lider på grunn av meg, men jeg tar ikke stilling til dette. Mennesker er svake"

Hadde tenkt å hjelpe deg å fjerne den diagnosen men tror jeg dropper det. Jeg er spent på hvilke diagnoselriterier du IKKE har for du ruller de ut på løpende bånd her lol
Sitat av noguhso Vis innlegg
Jeg har aldri benektet antisosial adferd, men det er for lite til jeg oppfyller en diagnose. Det du referer til, eller siterer er jeg enig i og står med det, hva mener du er rett å gjøre foruten denne tankegangen?

Og du sier du jobber i systemet, hvilket system er det vi snakker her? Nevn det for meg



Edit: når jeg leser tråden så er det mange som går etter at jeg ikke har empati og det pisset det. Jeg har langt, langt over gjennomsnittet empati - forståelsen for mennesker sine følelser. Men jeg har ingen sympati overhode, og handler bare utifra det jeg antar er rett. Det er bare utsiden som teller, hva en føler og kjenner på, på innsiden har ingen ting å si spesielt når det ikke er noe der
Vis hele sitatet...
Du ER gær'n du. Tre uavhengige har sagt det samme og du skal få det fjernet via løgn og manipulasjon. De hadde nok rett.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Du ER gær'n du. Tre uavhengige har sagt det samme og du skal få det fjernet via løgn og manipulasjon. De hadde nok rett.
Vis hele sitatet...
Her tar du i groveste laget feil. Jeg er ikke gal på noen som helst måte. Utspekulert - ja, det kan jeg ikke benekte. Men ikke gal som du sier. Jeg har bare utøvd vold en gang i livet mitt, men karakter av psykisk vold dominerer for meg. Venner, kolleger, medstudenter og familie. Jeg klarer ikke å stoppe dette. Jeg blir sett på (ironisk) som svært empatisk og støttende, men da alltid med en baktanke og gevinst. Hadde mine nærmeste visst dette så hadde de blitt forbi sjokkerte, det skjules godt men enkelte ganger kommer min indre side frem. Likevel sliter jeg ufattelig mye med diverse... Og jeg ser ingen utvei eller løsning på dette, jeg tror ikke jeg får det til, selv med "hjelp" fra fagpersonell. Jeg aner ikke hvordan jeg kan forbedre meg
Det der klarer du ikke fikse selv. Kanskje personlighetsklinikken på Ullevål kan hjelpe. Du har jo åpenbart diagnosen. Dyssosial pf er det de kalte psykopat i gamledager og du beskriver jo en psykopat. Hvorfor tenker du at du ikke har diagnosen?

Det er faktisk mulig at de tingene du sliter med vil bli bedre hvis du tar tak i problemet. Blir hvertfall ikke bedre ved å holde på slik du gjør nå.

Hvordan du forbedrer deg er ved å søke hjelp slik at du ikke blir en belastning for de rundt deg.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det der klarer du ikke fikse selv. Kanskje personlighetsklinikken på Ullevål kan hjelpe. Du har jo åpenbart diagnosen. Dyssosial pf er det de kalte psykopat i gamledager og du beskriver jo en psykopat. Hvorfor tenker du at du ikke har diagnosen?

Det er faktisk mulig at de tingene du sliter med vil bli bedre hvis du tar tak i problemet. Blir hvertfall ikke bedre ved å holde på slik du gjør nå.

Hvordan du forbedrer deg er ved å søke hjelp slik at du ikke blir en belastning for de rundt deg.
Vis hele sitatet...
Psykopati er som du sier utgått og fra mitt synspunkt så besitter jeg svært få symptomer på dette, disse 3 "behandlerne" setter ut diagnoser over lav sko. Likevel er jeg bevisst og åpen for at de kan være inne på noe. Jeg er ingen dårlig person, jeg handler som regel perfekt sett i samfunnets øyne. De har likevel også fanget opp en annen type PF vi offisielt ikke har registrert i Norge meg bekjent.

Jeg lagde denne tråden for å høre på det mest notoriske forumet Norge har å by på, i håp noen befinner seg i samme sko. Men for guds skyld, spar meg for denne psykopat betegnelsen som er helt feil.
En psykopat gjør nødvegvis ikke kriminelle eller slemme ting. Men greit. Tror de fleste med samme diagnose ikke vil oute seg selv men folk kan jo svare anonymt. Peace out
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
En psykopat gjør nødvegvis ikke kriminelle eller slemme ting. Men greit. Tror de fleste med samme diagnose ikke vil oute seg selv men folk kan jo svare anonymt. Peace out
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen jævla psykopat. Men det er et mønster som har gått igjen siden jeg sikkert var 5-6 år eller rundt der og det forverret seg fra alder 13-14 til de grader. Tilbake til de tidene så gjorde jeg det svært bra på skolen, noe jeg fortsatt gjør. Ingen farsfigur inne i bildet kan være en faktor, og fravær av mor. Min søster bærer mange av mine symptomer, men av en langt mer narsissistisk profil. Jeg er usikker nå på det meste fordi alt jeg sliter med vedvarer og jeg mistenker det kan bli verre eller aldri slutte
Sitat av noguhso Vis innlegg
Her tar du i groveste laget feil. Jeg er ikke gal på noen som helst måte. Utspekulert - ja, det kan jeg ikke benekte. Men ikke gal som du sier. Jeg har bare utøvd vold en gang i livet mitt, men karakter av psykisk vold dominerer for meg. Venner, kolleger, medstudenter og familie. Jeg klarer ikke å stoppe dette. Jeg blir sett på (ironisk) som svært empatisk og støttende, men da alltid med en baktanke og gevinst. Hadde mine nærmeste visst dette så hadde de blitt forbi sjokkerte, det skjules godt men enkelte ganger kommer min indre side frem. Likevel sliter jeg ufattelig mye med diverse... Og jeg ser ingen utvei eller løsning på dette, jeg tror ikke jeg får det til, selv med "hjelp" fra fagpersonell. Jeg aner ikke hvordan jeg kan forbedre meg
Vis hele sitatet...
Du tok ikke referansen? Du ER gær'n du. Er fra en norsk film, Elling.

Bortsett fra det så tenker jeg 3 forskjellige fagpersoner tar neppe feil når jeg samtidig ser hva du skriver i tråden. For all del, jeg er ingen fagperson, jeg er bare en helt vanlig gærning med psykiatrisk historikk og en håndfull diagnoser.

Jeg tenker vel at det er kanskje helt typisk for en med PF av dramatisk karakter og reagere akkurat som det du gjør her i tråden. For diagnosen gjør noe med ditt indre bilde av deg selv som perfekt. Står diagnosen er du defekt som alle oss andre. Derfor tror jeg du reagerer slik du gjør. Og du blir ikke frisk at den diagnose på egenhånd. Her må du være villig til å akseptere situasjonen også villig til å ta imot hjelp og behandling. Uten behandling vil ting gjerne eskalere over tid.

Men jeg kjenner deg jo ikke, og selv om jeg hadde kjent deg hadde jo ikke min mening vært verdt noenting da jeg ikke er fagmann. Bare mann. Og det spiller ingen rolle for min del hva det står i dine papirer. Men jeg tenker om jeg hadde fått en diagnose jeg ikke var helt enig i så tror jeg sannelig ikke jeg hadde orket å lage noe styr rundt det. Jeg hadde val bare tenkt ja ja ennå en og ferdig med det liksom.

Du får ha lykke til i kampen. Diagnoser kan fjernes.
Sist endret av _abc_; 7. juli 2023 kl. 14:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Jeg er ingen jævla psykopat. Men det er et mønster som har gått igjen siden jeg sikkert var 5-6 år eller rundt der og det forverret seg fra alder 13-14 til de grader. Tilbake til de tidene så gjorde jeg det svært bra på skolen, noe jeg fortsatt gjør. Ingen farsfigur inne i bildet kan være en faktor, og fravær av mor. Min søster bærer mange av mine symptomer, men av en langt mer narsissistisk profil. Jeg er usikker nå på det meste fordi alt jeg sliter med vedvarer og jeg mistenker det kan bli verre eller aldri slutte
Vis hele sitatet...
Kan du forklare hva som taler i mot at du er antisosial når du sier du lyger, manipulerer og driver med psykisk vold. Du sier også at du bare har kognitiv empati, men ingen affektiv empati. I tillegg har du vært i rettssak for kriminelle handlinger.

Alle tingene du sier peker jo i retningen antisosial atferd?
Sitat av noguhso Vis innlegg
Her tar du i groveste laget feil. Jeg er ikke gal på noen som helst måte. Utspekulert - ja, det kan jeg ikke benekte. Men ikke gal som du sier. Jeg har bare utøvd vold en gang i livet mitt, men karakter av psykisk vold dominerer for meg. Venner, kolleger, medstudenter og familie. Jeg klarer ikke å stoppe dette. Jeg blir sett på (ironisk) som svært empatisk og støttende, men da alltid med en baktanke og gevinst. Hadde mine nærmeste visst dette så hadde de blitt forbi sjokkerte, det skjules godt men enkelte ganger kommer min indre side frem. Likevel sliter jeg ufattelig mye med diverse... Og jeg ser ingen utvei eller løsning på dette, jeg tror ikke jeg får det til, selv med "hjelp" fra fagpersonell. Jeg aner ikke hvordan jeg kan forbedre meg
Vis hele sitatet...
Vet du hvorfor du alltid har en baktanke, ønske om gevinst og en agenda når du fremstår empatisk og støttende for medstudenter, kolleger, venner og familie? Hva er det du "trenger" fra de gjennom hele tiden manipulere dem?

Er det sånn at du ikke klarer deg selv økonomisk, få deg et ligg, fungere sosialt etc uten å lyve og manipulere?

Eller er det mer en tilfredsstillelse å kjenne på følelsen av makt og hybris ved å "lure" andre?
Sitat av noguhso Vis innlegg
Jeg er ingen jævla psykopat. Men det er et mønster som har gått igjen siden jeg sikkert var 5-6 år eller rundt der og det forverret seg fra alder 13-14 til de grader. Tilbake til de tidene så gjorde jeg det svært bra på skolen, noe jeg fortsatt gjør. Ingen farsfigur inne i bildet kan være en faktor, og fravær av mor. Min søster bærer mange av mine symptomer, men av en langt mer narsissistisk profil. Jeg er usikker nå på det meste fordi alt jeg sliter med vedvarer og jeg mistenker det kan bli verre eller aldri slutte
Vis hele sitatet...
Til info :
"Psykopati er ikke en egen diagnose, men en undergruppe av dyssosial og antisosial personlighetsforstyrrelse."

https://nhi.no/sykdommer/psykisk-hel...r-en-psykopat/

Dyssosial/antisosial pf vil dermed ha en hel rekke psykopatiske trekk.
Om jeg ikke husker feil så ble man diagnostisert som psykopat tidligere mens man nå har fått mer kunnskap om disse lidelsene og endret personlighetsforstyrrelsene.

Dette er ikke ment som annet enn ren informasjon, og ikke ment negativt rettet mot deg.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Du tok ikke referansen? Du ER gær'n du. Er fra en norsk film, Elling.

Bortsett fra det så tenker jeg 3 forskjellige fagpersoner tar neppe feil når jeg samtidig ser hva du skriver i tråden. For all del, jeg er ingen fagperson, jeg er bare en helt vanlig gærning med psykiatrisk historikk og en håndfull diagnoser.

Jeg tenker vel at det er kanskje helt typisk for en med PF av dramatisk karakter og reagere akkurat som det du gjør her i tråden. For diagnosen gjør noe med ditt indre bilde av deg selv som perfekt. Står diagnosen er du defekt som alle oss andre. Derfor tror jeg du reagerer slik du gjør. Og du blir ikke frisk at den diagnose på egenhånd. Her må du være villig til å akseptere situasjonen også villig til å ta imot hjelp og behandling. Uten behandling vil ting gjerne eskalere over tid.

Men jeg kjenner deg jo ikke, og selv om jeg hadde kjent deg hadde jo ikke min mening vært verdt noenting da jeg ikke er fagmann. Bare mann. Og det spiller ingen rolle for min del hva det står i dine papirer. Men jeg tenker om jeg hadde fått en diagnose jeg ikke var helt enig i så tror jeg sannelig ikke jeg hadde orket å lage noe styr rundt det. Jeg hadde val bare tenkt ja ja ennå en og ferdig med det liksom.

Du får ha lykke til i kampen. Diagnoser kan fjernes.
Vis hele sitatet...
Sett filmen men tok ikke referansen i første omgang. Det du skriver er jeg enig i, spesielt det siste. Diagnosen skal fjernes.

Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Kan du forklare hva som taler i mot at du er antisosial når du sier du lyger, manipulerer og driver med psykisk vold. Du sier også at du bare har kognitiv empati, men ingen affektiv empati. I tillegg har du vært i rettssak for kriminelle handlinger.

Alle tingene du sier peker jo i retningen antisosial atferd?
Vis hele sitatet...
Fordi jeg til en grad bryr meg om de jeg har i livet mitt til tross for at jeg holder på på den måten jeg gjør, noe som er veldig rart

Sitat av folablakken Vis innlegg
Vet du hvorfor du alltid har en baktanke, ønske om gevinst og en agenda når du fremstår empatisk og støttende for medstudenter, kolleger, venner og familie? Hva er det du "trenger" fra de gjennom hele tiden manipulere dem?

Er det sånn at du ikke klarer deg selv økonomisk, få deg et ligg, fungere sosialt etc uten å lyve og manipulere?

Eller er det mer en tilfredsstillelse å kjenne på følelsen av makt og hybris ved å "lure" andre?
Vis hele sitatet...
Jeg klarer meg fint økonomisk, har en kjæreste og ting er på sett og vis på stell. Nei jeg vet ikke hvorfor jeg holder på sånn jeg gjør, jeg bare gjør det og i mange år var jeg ikke bevisst over at jeg holdt på på denne måten.
Sist endret av noguhso; 8. juli 2023 kl. 00:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Selv om man har dyssosial PF så er vel det også et spekter der man kan variere innenfor uten at jeg har satt meg inn i det for det er en ekstremt sjelden diagnose å sette. Dvs at du kanskje kan bry deg "til en grad" om de du har nærmest uten at det gjør diagnosen ugyldig. Det at tre uavhengige fra tre forskjellige instanser har satt diagnosen betyr ikke nødvendigvis at du har den. Men det betyr at du har hatt så mange trekk at de alle vurderte deg over cut off. Det at de I tillegg ikke aktivt sjekket for den spesifikke diagnosen (slik jeg skjønte det) men likevel kom frem til samme tanke er nok også en sterk indikasjon på at det stemmer.

Hvis du vil fjerne den diagnosen så får du ikke sletta noe datasystemer for jeg antar at minst en av disse jobber i det offentlige og da er alt lagret i skyen på servere rundt omkring. Det man vanligvis gjør er å be om en ny utredning og håpe at den sier noe annet. Minuset i din situasjon er at mange vil vegre seg for det oppdraget siden det er tre utredninger fra før som har funnet samme resultat. Et annet minus er at diagnosen er nylig satt. Det må isåfall være en fagperson som ikke er redd for å gå imot kollegaer.

Den andre måten du kan fjerne diagnosen er å inngå i en eller annen behandling og faktisk få den fjernet fordi du har blitt "bedre". Eventuelt gå inn i behandling og snakke folk etter munnen og prøve å fremstå på en måte som går imot diagnosekriteriene uten å aktivt ta del i behandling. Det siste alternativet der anbefaler jeg ikke for det vil jo være løgn. Nå er ikke jeg en moralist som hater løgn men du sier selv at du sliter så det vil være dumt å gå inn i et eventuelt behandlingsopplegg uten å gå all in for det kan jo faktisk funke. Og hvis du faktisk bryr deg om de rundt deg så vil du vel bli bedre for du sier jo at du er ganske kjipe mot de og at du ikke klarer å stoppe. Det er vel beste grunnen til å få hjelp?

Så vil jeg bare unnskylde hvis det virket som om jeg kalte den en psykopat for det var virkelig ikke meningen. Alle har trekk fra alle diagnoser. Det blir ofte ikke en diagnose før trekkene blir så sterke at det blir til hinder eller får veldig stor negativ innvirkning på livet til folk.

Blir man utredet i en ekstremt belastende situasjon og stjernene står i posisjon så tror jeg folk flest kan få de fleste diagnoser.

Så lenge du ikke kommer i noe nytt klammeri med loven spiller det vel heller ingen rolle om de tre personene satt den diagnosen? Du forteller jo det ikke til folk om du ikke vil.

Hvis du vil kan du sende meg en DM hvis det er ting du vil spørre om privat.
Fuck Mr. Plod!
Jeg kjenner meg litt igjen det du forteller. Jeg er vist litt manipulativ av meg, ikke på en slem måte.

Jeg deler svært lite av mine tanker til de rundt meg, plutselig ler jeg meg i hjel av noe jeg tenker på, uten at jeg deler det fordi jeg vet det ikke er noe de andre vil le av.

Jeg har minimalt med kroppsspråk, så folk skjønner egentlig ikke om jeg er glad, trist, sur osv osv.. har venner som er gode på å lese folk, men selv etter mange år så sier de at de ikke har sjangs til å lese meg.

Jeg er spontan, planlegger aldri og gjør stort sett det meste på impuls. (Ingen vet hva som vil skje når de er rundt meg)

Jeg argumenterer mot nesten alt som folk forteller meg hvis jeg ser på dem som mindre intelligent en meg.

Kan også fremstå som ganske frekk og slem til tider kun verbalt, jeg mener ikke å være slem, det bare skjer av seg selv fordi jeg ikke skjønner at noe jeg sier kan være sårende (jeg knytter ikke følelser til ord like mye som andre gjør, jeg tenker ofte bokstavelig)

I tillegg så er jeg ikke sååå opptatt av at jeg skal være som alle andre, så jeg er ganske anderledes.


Jeg vil ikke ha noe av folk, tror mest det bare er noe jeg gjør for at folk skal være med meg og ikke forlate meg.

Jeg er høflig, aldri voldelig, aldri sinna, aldri lei meg blandt andre, veldig rolig når andre stresser og blir ikke særlig emosjonell blandt andre.
Enten kjeder jeg meg, er glad eller irritert over noe jeg syntes er helt på trynet.

Jeg er en karusell av et menneske som fremstår som ganske stabil.

Sikkert mye jeg ikke vet om megselv, men jeg kjører mitt løp også kommer det stadig vekk folk som er obsessed med å følge etter.

Må legge til at jeg føler minimalt når andre har det vondt og jeg gjør gjerne ting som ikke er lov om jeg vet at jeg mest sannsynlig kommer unna med det.

Også er jeg ekspert på å lyve om jeg må, trenger ikke tenke engang det flyter som om det er helt sant
Sist endret av Nøddy; 8. juli 2023 kl. 15:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Selv om man har dyssosial PF så er vel det også et spekter der man kan variere innenfor uten at jeg har satt meg inn i det for det er en ekstremt sjelden diagnose å sette. Dvs at du kanskje kan bry deg "til en grad" om de du har nærmest uten at det gjør diagnosen ugyldig. Det at tre uavhengige fra tre forskjellige instanser har satt diagnosen betyr ikke nødvendigvis at du har den. Men det betyr at du har hatt så mange trekk at de alle vurderte deg over cut off. Det at de I tillegg ikke aktivt sjekket for den spesifikke diagnosen (slik jeg skjønte det) men likevel kom frem til samme tanke er nok også en sterk indikasjon på at det stemmer.

Hvis du vil fjerne den diagnosen så får du ikke sletta noe datasystemer for jeg antar at minst en av disse jobber i det offentlige og da er alt lagret i skyen på servere rundt omkring. Det man vanligvis gjør er å be om en ny utredning og håpe at den sier noe annet. Minuset i din situasjon er at mange vil vegre seg for det oppdraget siden det er tre utredninger fra før som har funnet samme resultat. Et annet minus er at diagnosen er nylig satt. Det må isåfall være en fagperson som ikke er redd for å gå imot kollegaer.

Den andre måten du kan fjerne diagnosen er å inngå i en eller annen behandling og faktisk få den fjernet fordi du har blitt "bedre". Eventuelt gå inn i behandling og snakke folk etter munnen og prøve å fremstå på en måte som går imot diagnosekriteriene uten å aktivt ta del i behandling. Det siste alternativet der anbefaler jeg ikke for det vil jo være løgn. Nå er ikke jeg en moralist som hater løgn men du sier selv at du sliter så det vil være dumt å gå inn i et eventuelt behandlingsopplegg uten å gå all in for det kan jo faktisk funke. Og hvis du faktisk bryr deg om de rundt deg så vil du vel bli bedre for du sier jo at du er ganske kjipe mot de og at du ikke klarer å stoppe. Det er vel beste grunnen til å få hjelp?

Så vil jeg bare unnskylde hvis det virket som om jeg kalte den en psykopat for det var virkelig ikke meningen. Alle har trekk fra alle diagnoser. Det blir ofte ikke en diagnose før trekkene blir så sterke at det blir til hinder eller får veldig stor negativ innvirkning på livet til folk.

Blir man utredet i en ekstremt belastende situasjon og stjernene står i posisjon så tror jeg folk flest kan få de fleste diagnoser.

Så lenge du ikke kommer i noe nytt klammeri med loven spiller det vel heller ingen rolle om de tre personene satt den diagnosen? Du forteller jo det ikke til folk om du ikke vil.

Hvis du vil kan du sende meg en DM hvis det er ting du vil spørre om privat.
Vis hele sitatet...
Ja her kommer du med svært relevante antagelser som jeg er helt enig i. Styrke på symptomer, varighet, og en teori over at tre "spesialister" mest sannsynlig ikke kan ta feil. Jeg er åpen for at jeg kanskje kan ha noen få trekk, men at jeg er uenig at jeg kan oppfylle denne diagnosen. Jeg føler tråden har glidd litt utenfor mitt åpnings tema om hvordan jeg skal klare å få dette endret til det ugyldige.

Jeg kjenner systemet bedre enn den hverdagslige, men ikke i nærheten av hva en lege kan om dette. Et eksempel her er at jeg kan whipe hele min helse og psykiatriske journal men dette er sjelden lurt og det vil ta meg ekstremt, ekstremt lang tid å filtrere ut det jeg ønsker for så å beholde en stabil, og troverdig journal. Det er mye jeg ikke kan dele med noen, hverken her eller andre steder. Ikke at det har noe å si over gitt tema tråden handler om eller for noe annet. Jeg har ikke gjort noe galt i denne sammenheng

Sitat av Nøddy Vis innlegg
Jeg kjenner meg litt igjen det du forteller. Jeg er vist litt manipulativ av meg, ikke på en slem måte.

Jeg deler svært lite av mine tanker til de rundt meg, plutselig ler jeg meg i hjel av noe jeg tenker på, uten at jeg deler det fordi jeg vet det ikke er noe de andre vil le av.

Jeg har minimalt med kroppsspråk, så folk skjønner egentlig ikke om jeg er glad, trist, sur osv osv.. har venner som er gode på å lese folk, men selv etter mange år så sier de at de ikke har sjangs til å lese meg.

Jeg er spontan, planlegger aldri og gjør stort sett det meste på impuls. (Ingen vet hva som vil skje når de er rundt meg)

Jeg argumenterer mot nesten alt som folk forteller meg hvis jeg ser på dem som mindre intelligent en meg.

Kan også fremstå som ganske frekk og slem til tider kun verbalt, jeg mener ikke å være slem, det bare skjer av seg selv fordi jeg ikke skjønner at noe jeg sier kan være sårende (jeg knytter ikke følelser til ord like mye som andre gjør, jeg tenker ofte bokstavelig)

I tillegg så er jeg ikke sååå opptatt av at jeg skal være som alle andre, så jeg er ganske anderledes.


Jeg vil ikke ha noe av folk, tror mest det bare er noe jeg gjør for at folk skal være med meg og ikke forlate meg.

Jeg er høflig, aldri voldelig, aldri sinna, aldri lei meg blandt andre, veldig rolig når andre stresser og blir ikke særlig emosjonell blandt andre.
Enten kjeder jeg meg, er glad eller irritert over noe jeg syntes er helt på trynet.

Jeg er en karusell av et menneske som fremstår som ganske stabil.

Sikkert mye jeg ikke vet om megselv, men jeg kjører mitt løp også kommer det stadig vekk folk som er obsessed med å følge etter.

Må legge til at jeg føler minimalt når andre har det vondt og jeg gjør gjerne ting som ikke er lov om jeg vet at jeg mest sannsynlig kommer unna med det.

Også er jeg ekspert på å lyve om jeg må, trenger ikke tenke engang det flyter som om det er helt sant
Vis hele sitatet...
Vi har mye til felles, bortsett fra at jeg kanskje har blitt sett som litt kynisk eller utspekulert. Kontrasten er at jeg - i følge meg selv ikke får noe personlig gevinst eller verdi ut av måten jeg holder på med. Jeg vet på sett og vis at det kan ha vært feil, men fra mitt ståsted har det alltid hatt en humoristisk baktanke, men enkeltvis litt på bekostning av andre individer.

Jeg vet faktisk ikke hva jeg føler om det, men kritikken flyr da jeg er svært responsløs eller ikke reagerer i åpenbare alvorlige situasjoner og har en mangel på å vise følelser.

Når jeg var kanskje 18-25 var jeg en helt jævlig person å forholde seg til ifølge andre. Det har jeg kvittet meg med selvom det samme vedvarer, jeg har nå lært meg hvordan jeg skal oppføre meg, noe som er bra, men egentlig så er det ingen forandring. Det som også bryter sterkt med aspd er hvor selvreflektert jeg har blitt, og hvor bevisst jeg er når det kommer til hvordan jeg opptrer
Sist endret av noguhso; 10. juli 2023 kl. 13:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Et eksempel her er at jeg kan whipe hele min helse og psykiatriske journal men dette er sjelden lurt og det vil ta meg ekstremt, ekstremt lang tid å filtrere ut det jeg ønsker for så å beholde en stabil, og troverdig journal. Det er mye jeg ikke kan dele med noen, hverken her eller andre steder. Ikke at det har noe å si over gitt tema tråden handler om eller for noe annet. Jeg har ikke gjort noe galt i denne sammenheng
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg du er på lyger'n igjen. Om du kunne det så hadde du jo ikke startet tråden. Aksepter at du er "litt psyko" og ta imot hjelp. Ikke for din egen del for du gir jo faen, men for de menneskene rundt deg du sier du bryr deg om. Uten at du tar imot hjelp vil du jo fortsette å behandle de som dritt.

Alle mennesker har forbedringspotensiale. Og nå kan du jo få profesjonell hjelp til å bli en ny og bedre utgave av deg. Ser absolutt null nedside for deg her. Dette blir du å vinne på på sikt.

Nulls stress å ha diagnose. Ikke er det skammelig og ikke er det noe jeg deler om jeg ikke føler for det. Bare tullete av deg å bruke masse mentale krefter å finne ut måter å bestride diagnosen. Forsøk heller være åpen og start behandling og se om det gir deg og dine et bedre liv.

Du er jo deg uansett hva som står i journalen. Blir journalen stående som den er så blir du jo ikke devaluert og faller i verdi. Du blir jo heller et bedre menneske og stiger i verdi om du tar imot hjelp.
Sist endret av _abc_; 10. juli 2023 kl. 16:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nå tror jeg du er på lyger'n igjen. Om du kunne det så hadde du jo ikke startet tråden. Aksepter at du er "litt psyko" og ta imot hjelp. Ikke for din egen del for du gir jo faen, men for de menneskene rundt deg du sier du bryr deg om. Uten at du tar imot hjelp vil du jo fortsette å behandle de som dritt.

Alle mennesker har forbedringspotensiale. Og nå kan du jo få profesjonell hjelp til å bli en ny og bedre utgave av deg. Ser absolutt null nedside for deg her. Dette blir du å vinne på på sikt.

Nulls stress å ha diagnose. Ikke er det skammelig og ikke er det noe jeg deler om jeg ikke føler for det. Bare tullete av deg å bruke masse mentale krefter å finne ut måter å bestride diagnosen. Forsøk heller være åpen og start behandling og se om det gir deg og dine et bedre liv.

Du er jo deg uansett hva som står i journalen. Blir journalen stående som den er så blir du jo ikke devaluert og faller i verdi. Du blir jo heller et bedre menneske og stiger i verdi om du tar imot hjelp.
Vis hele sitatet...
Ikke si jeg lyver på denne måten. Jeg ville håpet på at noen andre ville vært i denne problemstillingen og da nødvendigvis ikke nøyaktig lik, men noe. Føler meg forøvrig forstått godt nok og tenker at dette blir jævlig vanskelig. Men jeg er redd for at dette kommer til lys for andre som ikke burde vite dette, eller spesielt om jeg må i retten igjen, noe som kan nå hende

Etter å ha fått litt tid på veldig lenge bort fra studiehelvete og generell hverdag så har jeg fått tenkt mye om dette. Jeg har skrevet t sider i stikkord med egne tanker, påvirket av meg selv og kyndige som står bak min rygg. Mennesker med langt større makt enn disse psykologene støtter min sak mer enn deres, så her er det en liten konflikt dem imellom. Det er få ting jeg frykter men sett i perspektiv så vil jeg få dette bort, fjernet og terminert fra min profil. Jeg kan ikke påkoste meg å ha noe svineri som dette for all fremtid og jeg betviler det som står om meg, og mine såkalte aspd symptomer så denne tråden kan stenges med mindre noen har generelle spørsmål som er uavhengig det direkte som var ment for denne tråden. Så admin, eller mod kan godt låse den, eller la.dem stå. Takk for respons til de som har svart.
Sist endret av noguhso; 10. juli 2023 kl. 21:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av noguhso Vis innlegg
Psykopati er som du sier utgått og fra mitt synspunkt så besitter jeg svært få symptomer på dette, disse 3 "behandlerne" setter ut diagnoser over lav sko. Likevel er jeg bevisst og åpen for at de kan være inne på noe. Jeg er ingen dårlig person, jeg handler som regel perfekt sett i samfunnets øyne. De har likevel også fanget opp en annen type PF vi offisielt ikke har registrert i Norge meg bekjent.

Jeg lagde denne tråden for å høre på det mest notoriske forumet Norge har å by på, i håp noen befinner seg i samme sko. Men for guds skyld, spar meg for denne psykopat betegnelsen som er helt feil.
Vis hele sitatet...
Egoet ditt skinner jo frem i dette innlegget. Du syntes du er så viktig at du nekter blankt for at noe kan være i veien med deg, for du er jo perfekt. Måten du skriver om det selv er i mine øyne en dead giveaway.

Sitat av Nøddy Vis innlegg
Jeg kjenner meg litt igjen det du forteller. Jeg er vist litt manipulativ av meg, ikke på en slem måte.

Jeg deler svært lite av mine tanker til de rundt meg, plutselig ler jeg meg i hjel av noe jeg tenker på, uten at jeg deler det fordi jeg vet det ikke er noe de andre vil le av.

Jeg har minimalt med kroppsspråk, så folk skjønner egentlig ikke om jeg er glad, trist, sur osv osv.. har venner som er gode på å lese folk, men selv etter mange år så sier de at de ikke har sjangs til å lese meg.

Jeg er spontan, planlegger aldri og gjør stort sett det meste på impuls. (Ingen vet hva som vil skje når de er rundt meg)

Jeg argumenterer mot nesten alt som folk forteller meg hvis jeg ser på dem som mindre intelligent en meg.

Kan også fremstå som ganske frekk og slem til tider kun verbalt, jeg mener ikke å være slem, det bare skjer av seg selv fordi jeg ikke skjønner at noe jeg sier kan være sårende (jeg knytter ikke følelser til ord like mye som andre gjør, jeg tenker ofte bokstavelig)

I tillegg så er jeg ikke sååå opptatt av at jeg skal være som alle andre, så jeg er ganske anderledes.


Jeg vil ikke ha noe av folk, tror mest det bare er noe jeg gjør for at folk skal være med meg og ikke forlate meg.

Jeg er høflig, aldri voldelig, aldri sinna, aldri lei meg blandt andre, veldig rolig når andre stresser og blir ikke særlig emosjonell blandt andre.
Enten kjeder jeg meg, er glad eller irritert over noe jeg syntes er helt på trynet.

Jeg er en karusell av et menneske som fremstår som ganske stabil.

Sikkert mye jeg ikke vet om megselv, men jeg kjører mitt løp også kommer det stadig vekk folk som er obsessed med å følge etter.

Må legge til at jeg føler minimalt når andre har det vondt og jeg gjør gjerne ting som ikke er lov om jeg vet at jeg mest sannsynlig kommer unna med det.

Også er jeg ekspert på å lyve om jeg må, trenger ikke tenke engang det flyter som om det er helt sant
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen her, har du noen gang vurdert å sjekke om du kan være på spekteret?
Sist endret av kamelia; 12. juli 2023 kl. 08:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av kamelia Vis innlegg
Egoet ditt skinner jo frem i dette innlegget. Du syntes du er så viktig at du nekter blankt for at noe kan være i veien med deg, for du er jo perfekt. Måten du skriver om det selv er i mine øyne en dead giveaway.



Kjenner meg igjen her, har du noen gang vurdert å sjekke om du kan være på spekteret?
Vis hele sitatet...
Hva vil du frem til her?




l oeggge den død.
Sist endret av noguhso; 12. juli 2023 kl. 09:09.
Håper du tar imot hjelp så de rundt deg slipper å bli nedbrutt psykisk av din hensynsløse fremferd
Kan aldri psykopatologi være bra?

Det er bra å være kontrollerende hvis man er leder?
Bra å være manipulerende hvis man er politiker?

Alle har tendensene?
Sist endret av DigDug; 12. juli 2023 kl. 10:19.
Patologi betyr sykelig. Alle har trekkene, men blir det for mye/skadelig blir det patologisk og det er aldri bra. Å kontrollere og manipulere trenger ikke å være skadelig. Men det må være i riktige doser. Man manipulerer og kontrollerer barn i oppdragerøyemed til en viss grad og der er det jo positivt. Patologisk er stikkordet her.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av kamelia Vis innlegg
Kjenner meg igjen her, har du noen gang vurdert å sjekke om du kan være på spekteret?
Vis hele sitatet...
Har adhd, så er vel på spekteret?

Jeg har sikkert litt autisme også, men det er såpass svakt at jeg fremstår som en helt vanlig person, helt frem til jeg åpner opp den skjulte personligheten min.

Ikke vits i mine øyne, folk ser ned på en som er autist.

I tillegg er det like gøy hver gang noen blir kjent med meg og sier "faen du er jo jævlig smart jo" "du er jo faktisk ganske god i matte"



Det rare er at jeg gjør gode handlinger som stort sett ikke vil gi meg noen gevinst, men jeg mistenker at jeg gjør dette for å fremstå som en veldig bra person. Folk liker snille folk, når folk ser på meg som en snill person så er de mindre skeptisk til meg.

Ringer politiet, ambulanse og brannvesen om jeg ser noe fælt skje, men jeg kunne lett snudd meg og dratt hjem uten en eneste vondt følelse for at jeg ikke ringte.

Men å kunne fortelle at "igår måtte jeg ringe politiet fordi jeg hørte/så ett barn bli utsatt for osv osv.."

Da høres man veldig empatisk ut, også får jeg ett lite dopamin rush av å ringe nødnummer