Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1896
Hei, i det siste har jeg tatt mye Subutex for å så gå ut i finværet og sitte og slappe av på en benk med en kald cola someregel - tydelig synlig rusa på noe, men ikke til ubehag for andre. Jeg går veldig sjanglete og prater litt "Jarle", og kan av og til ta meg powernaps på 5 min.
Somregel sitter jeg hele natta, eller så lenge jeg føler for det.

Kan politiet gjøre noe med meg? Tvangskjøre meg til rehab/legevakt? Gi meg bot eller true med pisseprøve eller noe? Er det ulovlig å sovne på en benk?

Hvilke regler/lover gjelder for sånt?
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Hei, i det siste har jeg tatt mye Subutex for å så gå ut i finværet og sitte og slappe av på en benk med en kald cola someregel - tydelig synlig rusa på noe, men ikke til ubehag for andre. Jeg går veldig sjanglete og prater litt "Jarle", og kan av og til ta meg powernaps på 5 min.
Somregel sitter jeg hele natta, eller så lenge jeg føler for det.
Vis hele sitatet...
Høres ut som du beskriver en narkoman om du tenker litt etter. Når jeg spaserer gjennom en park, og får øye på en person som sitter på benken, tydelig rusa, hadde jeg antageligvis antatt du var uteligger.

Så du kan jo heller spørre deg selv om det er vanlig å sitte på benker å powernappe seg gjennom natta?

Du kan jo selvfølgelig risikere å bli vist bort av politi om de finner en person som sitter på en benk midt på natta, men i og med at du er påvirket så tror det er et lovbrudd i seg selv.
Må nok nesten si meg enig i @Kålroten her. Er nok ikke helt vanlig å slenge seg nedpå en benk i den lokale parken for natta, med mindre man er uteligger eller på en annen måte mangler et hjem!
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Det er sittende powernaps det er snapp om, legger meg aldri ned, legger du deg neppå påvirka av subutex kommer du deg sjeldent opp igjen før dagen derpå av erfaring.

Jeg er velkledd og nydusja før jeg går ut, kan lett forvekses med en "festdeltager".

Edit: men til spørsmålene mine da, kan onkel blå bøtlegge meg på noe vis?
Sist endret av Skyfx; 10. mai 2012 kl. 20:33.
Ikke hør på de over, har du et sunt forhold til rusmidler og kun bruker subutex i ny og ne syntes jeg dette virker som en fin måte å nyte rusmidler på (sett at man gir faen i hva andre som ser deg tenker).

Når det gjelder spørsmålet ditt er svaret ja, de kan ta deg for bruk. Du er jo synlig påvirket av noe, men igjen så vil politiet skjønne at det er snakk om forholdsvis harde stoffer og de vil kanskje se forbi den preventive effekten de av en eller annen grunn mener strafd har. Jeg vil tro det kommer an på hvilken betjent du treffer på.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Ikke hør på de over, har du et sunt forhold til rusmidler og kun bruker subutex i ny og ne syntes jeg dette virker som en fin måte å nyte rusmidler på (sett at man gir faen i hva andre som ser deg tenker).

Når det gjelder spørsmålet ditt er svaret ja, de kan ta deg for bruk. Du er jo synlig påvirket av noe, men igjen så vil politiet skjønne at det er snakk om forholdsvis harde stoffer og de vil kanskje se forbi den preventive effekten de av en eller annen grunn mener strafd har. Jeg vil tro det kommer an på hvilken betjent du treffer på.
Vis hele sitatet...
Ja, det er kun fordi det er finvær ute, og jeg møter masse flotte folk, masse russ fortida som vil prate og klappe, og i går møtte jeg en fyr på makka som jeg satt å prata om rusmidler om i en liten time, hyggelig fyr.

Mye bedre enn å sitte hjemme i et svett rom og se rett i veggen.
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Ikke hør på de over, har du et sunt forhold til rusmidler og kun bruker subutex i ny og ne syntes jeg dette virker som en fin måte å nyte rusmidler på (sett at man gir faen i hva andre som ser deg tenker).

Når det gjelder spørsmålet ditt er svaret ja, de kan ta deg for bruk. Du er jo synlig påvirket av noe, men igjen så vil politiet skjønne at det er snakk om forholdsvis harde stoffer og de vil kanskje se forbi den preventive effekten de av en eller annen grunn mener strafd har. Jeg vil tro det kommer an på hvilken betjent du treffer på.
Vis hele sitatet...
Om du nyter rusen med respekt med tanke på rusmiddelet, så tror jeg ikke det skulle være noe problem med snuten. Det er jo ikke slik at du plager noen eller gjør noe som kan sjenere andre.
Som du også nevner, @Syfyx, så er det greit å se sånn noenlunde stelt ut ettersom det antageligvis er større sjangs for å bli jaget bort av onkel blå om du fremstår som en loppebefengt vagabond.
Sist endret av Kålroten; 10. mai 2012 kl. 20:54.
Ikke se bort i fra at du kan få en bot eller bli tatt med på cella for "løsgjengeri"..
Politiloven er fin.

Politiloven § 9. Inngrep overfor berusede personer
Politiet kan innbringe enhver som på grunn av beruselse forårsaket av alkohol eller andre berusende eller bedøvende midler forstyrrer den offentlige ro og orden eller den lovlige ferdsel, forulemper andre eller volder fare for seg selv eller andre.
Den som innbringes etter første ledd, kan settes i arrest.
Ingen må holdes i arrest lenger enn nødvendig og ikke i noe tilfelle lenger enn til vedkommende er blitt edru.
Dersom den innbrakte på grunn av beruselsen er ute av stand til å ta vare på seg selv eller å gjøre rede for seg, skal politiet straks vurdere umiddelbart å overføre vedkommende til sykehus, legevakt eller avrusingsstasjon. Dersom slik overføring ikke finner sted, skal vedkommende ha legetilsyn ved innsettelsen i arresten.
Dersom det er grunn til å tro at den innbrakte har hodeskade, indre skade eller betydelig kroppsskade, eller helsetilstanden for øvrig er slik at helsetilsyn anses nødvendig, skal politiet straks tilkalle lege eller annet helsepersonell.
I påvente av overføring til sykehus mv. eller gjennomføring av lege- eller helsetilsyn etter fjerde eller femte ledd, skal den innbrakte ha skjerpet tilsyn av politiet.
Dersom den innbrakte ber om det, skal politiet formidle kontakt med lege eller annet helsepersonell.
Selv om den anholdte ikke innbringes, kan politiet beslaglegge og tilintetgjøre de rusmidler vedkommende har hos seg ved
Vis hele sitatet...
Sist endret av BaJa; 10. mai 2012 kl. 21:00.
Sitat av Epleknerten Vis innlegg
Ikke se bort i fra at du kan få en bot eller bli tatt med på cella for "løsgjengeri"..
Vis hele sitatet...

Da må han først finne en dealer som selger tidsmaskiner sammen med subutexen:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/...html?id=103412
Sitat av Knask Vis innlegg
Da må han først finne en dealer som selger tidsmaskiner sammen med subutexen:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/...html?id=103412
Vis hele sitatet...
Hehe, same shit new label..
Sitat av Epleknerten Vis innlegg
Hehe, same shit new label..
Vis hele sitatet...
Enig, men rett skal være rett.
Sitat av Knask Vis innlegg
Enig, men rett skal være rett.
Vis hele sitatet...
Også enig

Derfor jeg brukte hermetegn sånn at folk skulle ta det med en spade salt
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Det er sittende powernaps det er snapp om, legger meg aldri ned, legger du deg neppå påvirka av subutex kommer du deg sjeldent opp igjen før dagen derpå av erfaring.

Jeg er velkledd og nydusja før jeg går ut, kan lett forvekses med en "festdeltager".

Edit: men til spørsmålene mine da, kan onkel blå bøtlegge meg på noe vis?
Vis hele sitatet...
Powernaps faktisk? Sikker på at det ikke er 'nod' du tenker på? Disse pleier som regel å väre ganske heftige powernaps!
Sist endret av Odonkor; 10. mai 2012 kl. 21:48.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Forsiktig med subben nå da Skyfx :P

Du kan jo risikere hvis du har tatt en dose og er skikkelig i gang med "drita full sjøman i verste stormen" rusa som man blir på subb etter noen timer at en snute bil kjører forbi og du er ute og prøver så godt du kan og holde deg på bena... observerer deg... og igjen riskere at du blir putta rett i bilen så fort di ser (leiter etter) pupillene dine hehe :P Masse politi der ute som er æzzhoels, det har jeg erfart selv :O
Sist endret av deGrønne Skoger; 10. mai 2012 kl. 22:30.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Politiloven er fin.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! KP til deg.

Sitat av Odonkor Vis innlegg
Powernaps faktisk? Sikker på at det ikke er 'nod' du tenker på? Disse pleier som regel å väre ganske heftige powernaps!
Vis hele sitatet...
Ja, er vel mer slik som den artikkelen der beskriver. Jeg kan på en måte lukke øya mens jeg sitter, og så havne i en helt annen verden, akkurat som jeg drømmer, og kan på enhver tid åpne de igjen og komme meg ut av drømmen, jeg syns det er kjempehærlig.

Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Forsiktig med subben nå da Skyfx :P
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner dosene mine godt, og venter som oftest på maks serumkonsentrasjon før jeg drar ut, slik at jeg ikke får blackouts i friluft, jeg orker ikke å være en byrde for de som må ta ansvaret for meg.

Går også på Sobril 100mg om dagen fast av legen, men fortiden går jeg på 2mg Xanor om dagen i tillegg, men jeg likte ikke Xanor, så da økte jeg bruken av subutex.
Legen kjenner til subutex bruken min, og han har rådet meg til å prøve å ta de medisinene han gir meg istedet for det jeg ordner selv, men jeg har lovt han og ikke blande de, og det gjør jeg ikke. Bruker kun 50mg Sobril og lar det kicke inn før jeg tar Subutex, motvirker kvalmen av og til.

Er forsåvidt rusa nå, og er på farten til å dra ut å kose meg, skal bare se ferdig Max Manus
Sist endret av Skyfx; 10. mai 2012 kl. 23:07.