Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 6840
http://parabol.canaldigital.no/PageFiles/499/IMG224_csdecoder_image_large.png
Jeg har over de siste halvåret brukt en Canal Digital HD-dekoder. Den har virket veldig bra frem til de siste to ukene. Den fryser hele tiden, og den eneste løsningen har hittil vært å slå den av og på. Hver gang jeg prøver å stille TV'en min på 16:9 format (Sandstrøm 46" LED), fryser den, og når jeg slår den på igjen, står den i zoom modus, selv om det står 16:9 på TV'en. Problemet ligger ikke i TV'en, dette har jeg testet ved å koble til PC'en min.
Jeg har funnet en del andre diskusjoner om hvor elendige disse dekoderne er, men jeg håper fortsatt på en løsning!
Kontakt CD så shipper de deg ny dekoder, det gjorde de med vår gamle (ikke HD).
Sist endret av Hobby; 12. november 2011 kl. 14:57.
skal prøve det. takk
Forresten, har du prøvd å oppdatere software? Evt. prøvd å gjøre nytt kanalsøk? https://parabol.canaldigital.no/Kund...ere/HD-Zapper/

fabrikkreset bruker å hjelpe mye på disse boksene.

ta ut kortet og trykk to ganger på info
takk for gode tips. er ikke hjemme nå, men skal prøve ut det meste.
Som nevnt av andre brukere på forumet, ring canal digital, har hatt akkurat samme problem før, og de er absolutt ikke uvitende om problemene som dessverre følger denne dekoderen.

Jeg ville også sjekket alle tilkoblinger, både til dekoder og parabolen, i tillegg til å gjøre et kanalsøk før du ringer. for dette er nok det første de kommer til å be deg om å gjøre.
Dekoderne fra Canal Digital er noe stort makkverk. Selv har jeg måttet fått byttet mine 3 ganger på like mange år. 1 gammel uten hd, 2 med hd. Nå er det som regel ikke noe vanskelig å få byttet dekodere hos dem. Så som andre nevner, ta kontakt med dem på mandag, så har du sikkert en ny en på slutten av neste uke.
har fabrikkresat den og gjort ett kanalsøk. Problemet er der fortsatt. Skal snakke med CD i morgen.


Takk for tips