Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  591 188047
Jeg studerer faktisk ambulansefaget, men etter å ha fått dom på meg kan jeg ikke jobbe innenfor dette.
Røyker nesten daglig (ETTER SKOLEN) og amfetamin i helgene. flein, kokain, LSD, metamfetamin, MDMA og DMT er jeg også veldig begeistret for! haha
Veldig usikker hva jeg skal gjøre etter dette året siden jeg ikke kan gå ut som lærling, å veldig redd for at det skal ende galt når jeg ikke har noe å gjøre.
Har jobbet i dagligvarebutikk og callcenter. Har planer om og ta en utdanning innenfor psykologi. Jeg røyker for det meste cannabis, men jeg tar en del andre rusmidler også.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er Tømrer av yrke, 21 år og nå går jeg 2 dager i uken på privatskole, studerer IT! selv så røyker jeg grønt hver eneste dag hele året, så ofte jeg kan
Har jobbet litt overalt, men mister interessen raskt.
Barnehage, dagsenter for psykisk-utviklingshemmede, sykehjem x2, klesbutikk, ICA, dyrebutikk ++
.. Helt til jeg fant drømmejobben: Televertinne! (Sextelefon, altså.)

Jeg røyker av og på, når jeg føler for det.



(Yay, first post!)
Herregud da, mann!
Dexxter's Avatar
22 0
har jobbet i en skatebutikk siden 2011 før jeg flyttet sørover og ble student.
Hadde for øvrig vært artig om noen tok alle innleggene her og satte opp litt statistikk; ut ifra rask skumlesing er det jo en klar trend til at jo mer rusmidler du bruker; jo mindre er sjansen for at du har fast jobb / høy utdanning(nei, høy utdanning er ikke et krav for å ha det bra i livet, men fast jobb er jo å regne som generelt OKEI). Jeg for min del synes infographics av denne typen er sexy.
Jeg jobber på en bensinstasjon ved siden av studiene. Mange års rusmisbruk gjorde at jeg fikk en skikkelig knekk, hvor jeg ble psykotisk og hadde en lang depressiv periode. Etter å ha kommet inn på studier har jeg lagt rusbruket på hylla, og etter utdanningen vil jeg begynne å jobbe med rusmisbrukere. Bruke egne erfaringer i arbeidet.
Etter å ha vært på diverse avrusing vet jeg hvordan mange som kun har lest seg opp ikke har noen særlig snøring på hva de faktisk jobber med. Det var de tidligere rusmisbrukerne som gjorde inntrykk og som hjalp.
En god blanding av kunnskap og erfaringer tror jeg vil ruste meg til å hjelpe folk som er i samme situasjon jeg har vært i.

~LABAN
Jobber i barnehage (barnehageonkel). Og stortrives med det . Røyker litt i helger, og litt cola nå og da. Men aldri i ukedager, noen av delene.. Tok litt av for noen år siden og vil ikke tilbake dit.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kokk, røyker i ny og ne.
Sjef i et stort firma, kan ikke si mer på grunn av; det trenger jeg vel ikke si fordi dere forstår vel?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Studerer jus. Liker å røyke nattings. Når jeg må freake ut fordi hjernen må kobles ut så fester jeg på det meste, lenger enn de fleste.

Er litt som Mike i Suits, bare uten den gode hukommelsen og karriereutsiktene
Sist endret av meaculpaUIO; 19. februar 2014 kl. 22:52.
Studerer bachelor informasjonsvitenskap i Oslo. Planer om master.
Jeg røyker et par gram cannabis i måneden.
Ellers er jeg en øl-elsker og skal brygge eget øl snart :-) Gleder meg.
24 og jobber som frisør i en av oslos beste salonger. (Knis) Røyker daglig, mdma når man har latt hodet hvile lenge nok, sopp når det passer seg og cola når man skal ut. Drikker ikke, alkohol gjør meg dum!
Når jeg røket cannabis daglig jobbet jeg som budbil sjåfør.

Hadde aldri et uhell. Bortsett fra den gangen jeg sto på rødt lys i en oppoverbakke. Når det ble grønt trillet bilen foran meg inn i meg. Nå var det øvelsrskjøring med L bak på denne bilen. Ble et Micro hakk i skiltet bare så jeg gadd ikke gjøre mer med det. Var forøvrig glatt.

Ser det er noen som klager på at det ikke er fult av ferdig master studier som svar når det kommer til utdanning.

Til de har jeg 2 klipp de burde tittet litt på ;-)

http://m.youtube.com/watch?v=y_ZmM7zPLyI

http://m.youtube.com/watch?v=D-eVF_G_p-Y
Sist endret av hugeman; 22. februar 2014 kl. 14:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nayroun Vis innlegg
Sjef i et stort firma, kan ikke si mer på grunn av; det trenger jeg vel ikke si fordi dere forstår vel?
Vis hele sitatet...
Lol. Hvor mye penger er du villig til å vedde på det?
Sitat av Molly90 Vis innlegg
24 og jobber som frisør i en av oslos beste salonger. (Knis) Røyker daglig, mdma når man har latt hodet hvile lenge nok, sopp når det passer seg og cola når man skal ut. Drikker ikke, alkohol gjør meg dum!
Vis hele sitatet...
cola gjør deg enda dummere
Sitat av Litago1 Vis innlegg
cola gjør deg enda dummere
Vis hele sitatet...
Føler at man blir mye smartere når man tar cola, og tenker raskere, og klarere egentlig. Hvertfall i forhold til Alkohol, der du bare går rundt og gjør dumme ting. Ingen av stoffene dreper hjerneceller, selv om du kan jo alltids falle å slå hodet på alkohol.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
cola gjør deg enda dummere
Vis hele sitatet...
Bra jeg bare er ute på byen typ 2 ganger i året da! 😉
Kordinator..... Dagen er ikkje det samme uten en god mornings....
Sitat av BongRips Vis innlegg
Føler at man blir mye smartere når man tar cola, og tenker raskere, og klarere egentlig. Hvertfall i forhold til Alkohol, der du bare går rundt og gjør dumme ting. Ingen av stoffene dreper hjerneceller, selv om du kan jo alltids falle å slå hodet på alkohol.
Vis hele sitatet...
Temmelig offtopic, men jeg følte jeg trengte å kommentere.

Nja, det alkohol gjør er vel å drepe nervekanalene imellom cellene, om jeg ikke tar feil. Likevel er vel begge stoffer like skadelige, kola er ikke på noen måte 'bedre' enn alko - eller motsatt.

Og jeg er usikker på hvorvidt kokain/stimulanter generelt forbedrer de kognitive funksjonene, mye mulig opplever man placeboeffekt og dét er en del av ruseffekten.
Sjekk ut denne og denne hvertfall.
Sist endret av aeon_illuminate; 22. februar 2014 kl. 22:06.
Cola er et av de mest skadelige stoffene du kan ta, da holder jeg meg heller til noe god LSD.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Føler at man blir mye smartere når man tar cola, og tenker raskere, og klarere egentlig. Hvertfall i forhold til Alkohol, der du bare går rundt og gjør dumme ting. Ingen av stoffene dreper hjerneceller, selv om du kan jo alltids falle å slå hodet på alkohol.
Vis hele sitatet...
Det trodde fyren som var på cola jeg traff på byen i går også. Alt i alt var han en fyr med pulver under nesen som ville skambanke halvparten av folka på utestedet...
Sitat av nøgneø Vis innlegg
Bare replikk til "Ingulf" Denne Bill Hicks du siterer, han var nok en god hippie i sin tid? Radioaktivt uran er også noe som naturen har skjenket menneskeheten..det betyr ikke at naturens lagde det spesielt til oss, for at vi skulle innta, bruke det som drivstoff eller ha det i bomber... Det samme utgangspunktet går for den naturlig forekommende cannabisplanten.. Tviler på at naturen frembrakte den for at vi mennesker skulle bruke den slik vi gjør.. Naturlig er ikke synonymt med ufarlig..
Vis hele sitatet...
Hva da med anandamid-resptorene som finnes i hjernen til alle mennesker og dyr? Tviler på at mennesker har resptorer for uran i hjernen. Litt drøy analogi synes jeg
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Hva da med anandamid-resptorene som finnes i hjernen til alle mennesker og dyr? Tviler på at mennesker har resptorer for uran i hjernen. Litt drøy analogi synes jeg
Vis hele sitatet...
Og her viser du, at du ikke har forstått nervekjemi, eller hva som er farlig! For er da f.eks. coniin da ufarlig? Eller hva med aconitin? Og heroin er da totalt ufarlig! Eller? Hvorfor dør så mange av overdoser?
mr energiminister i en termostat. Ville bare henspeile på nøkkelen til anandamid reseptoren, cannabis. Da h*n nevnte uran og at det er naturlig. Om anandamid reseptoren fungerer på annet enn cannabis fortell meg gjerne
Har du tenkt over stoffet anadamid, som kroppen bruker og produserer selv?

Og at en kropp har reseptorer, som trigges av div. stoffer, betyr ikke at det er naturlig å innta disse stoffene! Det betyr at plantene og soppene (og enkelte tropiske dyr) har lagd disse giftstoffene igjennom evolusjon, for å unngå beiting. Og det at et stoff er "naturlig" (som også alle andre stoffer er, da de består av "naturlige" atomer), betyr ikke at det er ufarlig! Faktisk så er de sterkeste giftene vi kjenner lagd av biologiske organismer! Og det er en solid rekke av biologiske gifter, som bl.a. er kreftfremkallende, der giftstoffene i tysbast er et godt eksempel. Men du har også stoffer i valurt, agurkurt, hestehov, landøyda, åkersvineblom, klistersvineblom, legepestrot, fjellpestrot, ormehode, lungeurt, engforglemmegei, åkerforglemmegei, skogforglemmegei, fjellforglemmegei, krokhals, hundetunge, hagelupin, jærlupin, smallupin og mange flere planter, det er misstanke på en rekke sopper også, deriblant de fleste i slørsoppslekta.

Og uranatomet har faktisk mange flere "reseptorer" i kroppen, for det har 2 elektroner i det ytterste elektronskallet. Så en celle kan absorbere uran istedet for magnesium, kalsium, mangan, sink og kobolt, som kroppen faktisk trenger! Dette ses særlig ved mangel på disse mineralene. Så naturlig er det klart at vi langt oftere får uran i kroppen enn THC og cannabidiol, for uran er det i små mengder i mye god dyrkingsjord, da særlig i alunskifer med kalk. Som det er i den beste dyrkingsjorda i Stange-, Løten-, Hamar- og Ringsaker kommune (Hedmarken), og som nærmest er en av de største landbruksområdene i Norge.
Utdanner meg som fengselsbetjent, og ja jeg vet risikoen ved å drive med dop i en sånn type jobb. Hvis en urin test kommer så er jeg fucked ja, men skal slutte når jeg blir lærling.

Bruker Hasj å Amfetamin
Går for tiden 3. året på videregående. Skal inn i millitæret i januar 2015. Gleder meg kjempe mye, tenker å bli i millitæret resten av livet. Skal å stoppe med all rus noen månder før jeg skal inn.

Bruker cannabis til vanlig, og mdma/knips en gang i blant. Har tatt sopp, amfetamin og kokain også.
Sist endret av mæric; 28. februar 2014 kl. 12:32.
Stortingsrepresentant

Neida, masterstudent ved UiO.
Studerer, bachelor i sykepleie. Jobber i kommunehelsetjenesten.
Røyker brunt eller grønt hver kveld.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
O? Og heroin er da totalt ufarlig! Eller? Hvorfor dør så mange av overdoser?
Vis hele sitatet...
Satt på spissen,så dør de som følge av forbudet.
Rein heroin er ikke spesielt skadelig for kroppen.
Grunnen til heroin overdoser er som regel på grunn av ukjent styrke på stoffet.
Hadde alle de eldre herda misbrukerne fått utlevert rein å gratis heroin fra helsepersonell,så hadde antall overdoser gått voldsomt ned.
Det hadde også blitt en stor nedgang i vinningskriminalitet.
Hele samfunnet hadde vært tjent med en sånn politikk.
I Sveits har de ikke overdosedødsfall etter at de begynte me å dele ut heroin. I tillegg til mange andre positive ting

Jeg, ingeniør, bachelorgrad. Jobber i oljeleverandørindustrien.
Coop obs!


[COLOR="White"]titein[/COLOR]
Sitat av nightLook Vis innlegg
Hadde for øvrig vært artig om noen tok alle innleggene her og satte opp litt statistikk
Vis hele sitatet...
Prøver meg litt. Har mye data å jobbe igjennom, men her er en ordsky som en smakebit, så får vi se om jeg klarer å lage noen grafer og diagrammer.

http://i.imgur.com/3wIIDiQs.png
Liker spørsmålet - ser mange andre har gjort det å

Har Bachelor i Økonomi og Ledelse, studerer fortsatt et par fag på si, samtidig som jeg jobber fulltid som konsulent
Planen videre er å ta Master, for så å starte/investere i prosjekter som er givende.

Kan tilføye at jeg er 23 år, røyket weed i 5 år - Røyk med stil
Sist endret av $pliffeN; 1. mars 2014 kl. 20:59.
Begynner dagen med en god stripe før jeg drikker en kaffe så jeg våkner, kan ikke si hva jeg jobber med.

Sitter med kolegaer som forteller hvor godt de kan se det på en persone om de bruker "Narkotika", er svært
mye missforståelser om hva "stoff" er og hva det gjør. Har så veldig lyst å rette på samtalene deres., avslutter dagen med en tur i garasjen der jeg tar meg en joint eller pipe så går jeg å legger meg
Designer websider og lever av det.

Synes – som alle andre med en hjerne større enn en bowling-kule (intr. om noen faktisk sjekker om en hjerne er større enn en bowlingkule nå, og/eller bare leser posten min) - at kriminalisering av narkotika ikke fungerer veldig bra.

Trives godt edru, men liker alkohol (tung, kraftig og farlig rus, spesielt for meg, kjenner jeg), cannabis og andre ting. Psykedelika er interessant og «naturlig» (jepp, du leste rett, din lille dirk), og sopp/LSD er en av de viktigste og meste interessante opplevelsene i livet mitt. Likevel ellllsker jeg stimulanter som tobakk og kokain (ikke amf, det er noe dritt, selv om de alltid skal lure seg inn i årntli’ cola).

Det er liksom ikke bare noe psykedelika som åpner en-to-tre-ti dører i livet ditt.

Det er rus.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Da trenger du hjelp, kompis.
Vis hele sitatet...

hvordan kan du påstå at han trenger hjelp,og hva med i så fall?
kanskje han lever lykkelig og trives med livet sitt ,det finnes mange måter å leve livet sitt på hær på jorda vår,det å jobbe er ikke lenger bestandig nødvendig for å overleve og ha ett godt liv

Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Skal si jeg ser MANGE som går på asyl og diverse trygder, allerede i 20årsalderen eller eldre (tatt i forhold til at gjennomsnitts nordmannen pensjonerer seg etter 67).
Burde ikke dette være en øyeåpner på at mange her er livsnytere og er tapt arbeidskraft?
(Dere som føler dere ikke gjør det bør ikke kommentere)
Vis hele sitatet...
Hva er galt med å nyte livet sitt? Har man ikke rett til å ha ett bra liv selvom man ikke jobber hver dag? tapt arbeidskraft..,hva om enkelte ikke har så høye materielle krav og nyter livet i stedet for å føle seg presset til å leve som ett a4-menneske med ett evig jag etter nye fine ting å vise fram,det finnes alternative måter å leve ett liv på..,alle trenger vel ikke følge det samme mønsteret
Sist endret av Baltasar; 10. mars 2014 kl. 23:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg er 21 år gammel, ferdig utdannet kokk på en veldig kjent restaurant i Oslo. Røyket weed osv i snart 5 år. Prøvde amfetamin for første gang natt til 1.Mai, og veldig fornøyd med det
Har fagbrev fra byggebransjen og er utdannet lærer. Liker best cannabis, men liker også lsd og psilocybin. Har i tillegg prøvd salvia og dmt, men syns det ble litt for mye av det gode.
jobber offshore, røyker endel, tar litt cola når det passer seg og har eskalert inntaket av mdma ganske vesentlig det siste året
røyker ganske mye. jobbet som håndtverker i ca 5år,men til høsten blir til å starte på ingeniør utdannelse innen data
Har hatt fagbrev som Eletriker i mange år nå, man kan vel si jeg har røyka nesten like mange år.
Studerer til å bli sosionom. Røyker cannabis, men hender også at jeg hilser på emma. Kan legge til at jeg også har prøvd fleinsopp og trøfler et par ganger.
Den undervurderte
Jobber i et av Norges ledende innenfor tank og tilkomstteknikk (Oljeindustrien)
bare cola det går i
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Rein heroin er ikke spesielt skadelig for kroppen.
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt. At du kan gå rundt og spre slikt på nettet.. Heroin har mange skadelige effekter på kroppen, og dette er det viktig å være klar over, selv om renheten har mye å si. Heroin gir alle mulige bivirkninger.
I tarmen bidrar heroin til obstipasjon (forstoppelse). Andre vanlige bivirkninger er sløvhet, konsentrasjonsvansker, elveblest (kløe, rødhet), urinretensjon, ødemer (vannansamlinger i kroppen), lungeødem, kvalme, langvarig oppkast, skjelvinger,bradykardi ( hjertearytmi), muskelsvakhet og lavt blodtrykk.

Etter en stund vil også dopamin-produksjonen i hjernen bli skadet. Det er ingenting å tulle med, og folk skal ha rett til å gjøre hva man vil, men det og komme med at ''heroin er ikke spesielt skadelig for kroppen'' blir for dumt. Tenk deg om før du skriver.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mann 29 jobber som service operatør offshore.

Fyrer weed så mye jeg kan på kveldene den første uka i fri perioden min, så holder jeg meg nyktern i 3 uker så jeg går gjennom evnt urinprøve. Noe de kan kreve i stikkprøver ved heliporter.
Feiler man den mister man helseattesten å blir nektet utreise.

Har kveldsrøykt nesten hver dag i 10 år og har dyrket min egen weed mens jeg jobbet på land.
Testet speed noen ganger for 7-8 år siden men det var altfor slitsomt for min del så det ble med det.

Noe jeg derimot er fristet til å prøve er mdma. Har lest en god del rusrapporter å er meget nysgjerrig på dette.

Liker tråden, morro å se hva folket gjør på om dagen!

Personlig tror jeg ikke det er så mye forskjell på lavere,middels og høyere utdannede personers rusinntak på landsbasis.
Men tror heller at forskjellene ligger i ruskulturen og type/kvalitet på rusmiddel.
Sitat av Marcel Domini Vis innlegg
Bachelor-grad i Sosionomi
Vis hele sitatet...
I 2010 da du postet denne kommentaren var du 16. Kom bare til å tenke på det, siden du postet denne tråden nå i 2014, og nevnte at du var 20.

Bachelor-grad i Sosionomi er en ganske god utdannelse å ha før man går ut av ungdomsskolen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jobber som kirketjener. Weed/hasj 2-3 ganger i uka.
Jeg slutta jobben - like etter jeg slutta med cannabis.