Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  591 188224
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Jeg røyker cannabis ca en gang i uka. Går også ut av VGS med 6 i Matte R2 og Fysikk 2. Rimelig fornøyd
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør du det? :O Fysikk og R2 er jo kjempevanskelig..
9. på Ungdomsskolen
Weed veldig sjeldent.
Går foreløpig på skole, VG1 T.I.P (teknisk industriell produksjon) siden at jeg ikke taklet 2 år på allmen.
Ruser meg ikke på ulovlige rusmidler ettersom jeg liker å følge lovverket til landets fire vegger.
Så lenge det kan skaffe meg trøbbel med arbeid osv, tar jeg enkelt nok ikke den risken.

Drakk meg nylig stup dritings på et russetreff, så er at the moment avholds fra alle type rusmidler som eksisterer.
foruten om kaffe, for de som annser det som et rusmiddel
Sitat av Intervett Vis innlegg
Jeg administrerer servere for skatte-etaten og røyker ca 5 gram hasj om dagen.
Vis hele sitatet...
derfor det er problemer med altinn hele tia? ^^
Skal si jeg ser MANGE som går på asyl og diverse trygder, allerede i 20årsalderen eller eldre (tatt i forhold til at gjennomsnitts nordmannen pensjonerer seg etter 67).
Burde ikke dette være en øyeåpner på at mange her er livsnytere og er tapt arbeidskraft?
(Dere som føler dere ikke gjør det bør ikke kommentere)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har ikke jobb. Er ufør. Røyker cannabis daglig for å fungere hjemme.
En dag skal jeg bli frisk å åpne en akvariebutikk

Pandalicious; det er nok mange arbeidsledige livsnytere som bruker rusmidler, men nå må man ikke glemme at det er veldig mange som ikke bruker noe som helst også. Men de er vell ikke å skriver i denne tråden :P
Jeg går 2. klasse på idrettslinjen, samt toppidrettsutøver i junior menn. Kvalifiserte til EM i sommer, og konkurrerte der (vil ikke gå dypere inn på det temaet). Jeg prøver å holde hele forholdet mitt med rusmidler utenfor sesongen, iom. at vi blir dopingtestet. De 2 eneste rusmidlene jeg bruker er hasj 1 gang i måneden (spiser det), og alkohol på fester.
Jeg er ikke helt klar for å si hva jeg jobber med, men jeg er akademiker og har ganske god lønn. Bruker litt kokain og amfetamin innimellom.
Ansatt hos Nav, en bekjent jobber i kommunen som ruskonsulent.

Cannabis går på tvers av alle samfunnslag; industriarbeidere, politi, advokater, leger, uføretrygdede syke mennesker, junkies, osv. osv.
Artig tråd! Selv studerer jeg til å bli psykolog (ferdig utdannet om 5 år ), har kuttet ut alkohol, og bruker heller amf 1-2 ganger i mnd + røyker jevnlig rev og/eller pot
Jobber som bilkurer for et import firma, ganske digg med et par turer ukentlige turer til Tyskland og kjøre feite kækse biler hjem igjen
Vet ikke om dette er det du er ute etter, men jeg bruker ikke ulovlig "rus" i den forstand. Jeg har gjort mitt beste for å lære meg om hallusinerende stoffer før jeg prøver for å vite at det er trygt.

Har kun prøvd fleinsopp sålangt, og mener at resultatet er lovende.
Jeg vil prøve dette for å få svar på ting jeg lurer på som ikke kan forklares i ord.

Jobber nå for å få råd til psykologi studie, samtidig som jeg kan vere åpen for mindre kontroversiell lærdom.
Jeg vil ikke sitte bak samfunnets barriere for hva som er akseptabelt, heller prøve å utvide sinnet mitt, med kilder som ikke står i tekstbøkene.

Jeg er fortsatt veldig skeptisk til det jeg lærer av dette og prøver å forklare det logisk til meg selv, men har fortsatt rom for at enkelte ting er utenfor menneskelig logikk.

Med dette håper jeg at jeg kan sette meg inn i personer med hjerneskade som opplever det samme da jeg kun hemmer hjernedelen.
Dette håper jeg at jeg kan fortjene tillit og forståelse av pasienter slik at de føler seg trygghet til å åpne seg for meg.

Igjen vil jeg bare si at jeg gjør dette med ytterste respekt for stoffene og en viss skepsis, men vil helst klare å sette meg inn i deres situasjon for å forstå deres virkelighetsoppfattelse.

Om noen mener dette er helt feil, så vil jeg gjerne høre deres begrunnelse.
studerer psykologi.
Omsorgsarbeider, jobber som hjemmesykepleier.
Har røykt en del opp gjennom, men nå blir det med ca 1 gang i måneden/ Når jeg er i det rette sosiale lag.
Alt med måte
Går tredjeåret på lærerskolen. Røyker litt rev, men ikke en brøkdel så mye som de foregående åra. Alkoholrusen tok dessverre mye over etter at jeg fikk dame. Prøvd litt salvia, men that's it.
er Lærling som platearbeider, røyker når det byr seg : P som oftest bare i helgene, men siden jeg bor for meg selv kan det hende at det blir en rev i ukedagene og : )
Sitat av seven_up Vis innlegg
Bare 4/65 poster som kan skilte med en bachlor her? bare skumlest jeg, men det så slik ut. Og ingen med en ferdig master? De som er veldig fornøyd med denne tråden, som beviser at "normale" mennesker røyker bør dere revurdere litt, utdanningsnivået i norge ligger langt over mesteparten av svarene her som omhandler "har ett fri år" "halvferdig student" osv.

Tror egentlig disse svarene er ganske like det de "trangsynte og NYKTRE" antar, at det er få med høyere utdanning osv..

Man kan jo prøve lage en avstemming så blir det lettere å følge med på? antall på yrkesfag, antall uten utdanning, antall under utdannig, antall med 3årig, 5 årig høgskole osv.. Kult å fått ett bilde av hvordan det ser ut!
Vis hele sitatet...
De med høyere utdanning er for smarte til å poste det her....

Man må ligge lavt fordi man har for mye å miste... Derfor mange ønsker en legalisering, slik at man kan stå opp og frem å vise at det ikke er marijuanaen som er problemet, men selve lovverket.

Mange godt betalte yrker krever plettfri vandel og man må signere på at man ikke nyter ulovlige rusmidler. Så å innrømme slik vil automatisk gi grunnlag for å miste jobben. Så lenge ingen vet, så er det ingen som mistenker det heller... Nettopp fordi det ikke er bare 'stoners' som røyker.

Av alle jeg kjenner som røyker, har alle høyere utdanning. Leger, forskere, flyvertinner, advokater.

Advokater mister sin bevilling om de innrømmer bruk av cannabis.
Sitat av nolita Vis innlegg
De med høyere utdanning er for smarte til å poste det her....
Vis hele sitatet...
Master race reporting in!

bachelor i elektro ingeniør, røyka rev gjennom hele perioden ink forkurs.
master snart ferdig, tar opp noen examner nå "3" året master.

Røyker mindre nå enn mens jeg gikk bachelor, tar yayo en gang i året.
Journalist i førstegangstjenesten, har kommet inn på Medievitenskap på NTNU til høsten igjen. Etter Bachelorgraden har jeg lyst til å ta master i København.

Sitat av nolita Vis innlegg
De med høyere utdanning er for smarte til å poste det her....

Man må ligge lavt fordi man har for mye å miste... Derfor mange ønsker en legalisering, slik at man kan stå opp og frem å vise at det ikke er marijuanaen som er problemet, men selve lovverket.

Mange godt betalte yrker krever plettfri vandel og man må signere på at man ikke nyter ulovlige rusmidler. Så å innrømme slik vil automatisk gi grunnlag for å miste jobben. Så lenge ingen vet, så er det ingen som mistenker det heller... Nettopp fordi det ikke er bare 'stoners' som røyker.

Av alle jeg kjenner som røyker, har alle høyere utdanning. Leger, forskere, flyvertinner, advokater.

Advokater mister sin bevilling om de innrømmer bruk av cannabis.
Vis hele sitatet...
Dessuten er en stor andel av de som har postet her under 25, altså er det ikke mange som faktisk har hatt tid til å fullføre studier/startet det voksne liv.
Sitat av illest Vis innlegg
Jobber som bilkurer for et import firma, ganske digg med et par turer ukentlige turer til Tyskland og kjøre feite kækse biler hjem igjen
Vis hele sitatet...
OK, du har drømmejobben min. Ferdig snakka.
Studerer noe relatert til informasjonsvitenskap/programmering/medier på et Universitet.
Har tenkt å minst fullføre en bachelor, kanskje en master.

Røyker cannabis "med måte", gjennomsnittlig hver 14 dag kan hende.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Vet ikke om dette er det du er ute etter, men jeg bruker ikke ulovlig "rus" i den forstand. Jeg har gjort mitt beste for å lære meg om hallusinerende stoffer før jeg prøver for å vite at det er trygt.

Har kun prøvd fleinsopp sålangt, og mener at resultatet er lovende.
Jeg vil prøve dette for å få svar på ting jeg lurer på som ikke kan forklares i ord.

Jobber nå for å få råd til psykologi studie, samtidig som jeg kan vere åpen for mindre kontroversiell lærdom.
Jeg vil ikke sitte bak samfunnets barriere for hva som er akseptabelt, heller prøve å utvide sinnet mitt, med kilder som ikke står i tekstbøkene.

Jeg er fortsatt veldig skeptisk til det jeg lærer av dette og prøver å forklare det logisk til meg selv, men har fortsatt rom for at enkelte ting er utenfor menneskelig logikk.

Med dette håper jeg at jeg kan sette meg inn i personer med hjerneskade som opplever det samme da jeg kun 9hemmer hjernedelen.
Dette håper jeg at jeg kan fortjene tillit og forståelse av pasienter slik at de føler seg trygghet til å åpne seg for meg.

Igjen vil jeg bare si at jeg gjør dette med ytterste respekt for stoffene og en viss skepsis, men vil helst klare å sette meg inn i deres situasjon for å forstå deres virkelighetsoppfattelse.

Om noen mener dette er helt feil, så vil jeg gjerne høre deres begrunnelse.
Vis hele sitatet...
Jobben til en psykolog er å få folk tilbake til samfunnet. Grunnverdien din skal ikke være at fleinsopp er den store tingen. Den eneste måten du kan satte deg inn i en annens situasjon på er å lytte. Du skal følge lærebøkene og ikke din egen filosofi om at fleinsopp får deg til å forstå andres elendighet på noe "magisk" vis.
Avgjørelsene du tar kan få alvorlige følger for menneskeliv. Du må ha en klar hjerne og sterke holdninger for å få til det.
For å bli advokat trenger man vel ikke plettfri vandel, bare hederlig vandel eller noe lignende? Da regnes vel ikke feks å bli tatt med mindre mengder cannabis.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Jeg som trodde vi hadde funnet løsningen på hvorfor byråkratiet går så treigt.
Vis hele sitatet...
Må si dette fikk meg til å flire.

Mastergrad i skipsmaskineri. Jobber som prosjekt leder/ siv. ing i større oljeselskap.

I disse dager røyker jeg bare weed (ikke hasj) men i min tid har jeg brukt det meste (inkl heroin). Er veldig glad i LSD og MSMA også men bare til nyttår og lig.
Siste året på vgs, allmenn. Ingen jobb for øyeblikket.

Flein og en bønne i ny og ne
Sitat av nolita Vis innlegg
Av alle jeg kjenner som røyker, har alle høyere utdanning. Leger, forskere, flyvertinner, advokater.
Vis hele sitatet...
Å jobbe i høyden (flyvertinner) er ikke det samme som høyere utdanning
Sitat av Daffiestlime Vis innlegg
For å bli advokat trenger man vel ikke plettfri vandel, bare hederlig vandel eller noe lignende? Da regnes vel ikke feks å bli tatt med mindre mengder cannabis.
Vis hele sitatet...
Man må ha ren politiattest for å ha advokatbevilling, derfor må advokaten være ekstra var med å ikke bli tatt

http://www.ung.no/art/artikkel.inc.p...1132&print=yes

Sitat av ompapa Vis innlegg
Å jobbe i høyden (flyvertinner) er ikke det samme som høyere utdanning
Vis hele sitatet...
Haha... Ok! Tenkte på en jeg kjenner som måtte ha plettfri vandel. I kontrakten for å ha ID kort, adgangspass til flyplassen er det visst sånn at man "ikke under noen omstendigheter skal nyte rusmidler verken på jobb eller privat" . Det er temmelig strengt. Så en flyvertinne kan ikke bli tatt for å ha røkt 1 gang på fest, for vedkommene kan miste jobben. I tilleg er de nødt til å avlegge urinprøver. Så "høyere utdanning" var nok feil kategori. Men det er jo et godt sosialt akseptert yrke. Bare for å understreke at det finnes røykere, folk som har røkt ialle samfunnsklasser
Studerer, tar generell studiekompetanse. Skal så videre på BI innen megling.
Om jeg tar meg litt weed med noen kompiser noen ganger, har ikke endret mine mål eller hvordan jeg er det minste.
Fagbrev Kokk

Weed - LSD - Cocaine - DMT
taktekker

hasj/marihuana, spiid, mdma, ghb, piller
elektriker lærling

Cannabis, hasj nesten hver dag, flein av og til. E og mdma 2 helger i måneden, gjerne en uke eller 2 mellom
Pågående bachelor i internasjonal markedsføring.

Canna+emma er favorittene.
Perioderøyker (Et par år på, et par år av). Webdesign/utvikling.
Jeg er lege. Utøvd yrke i 10 år, røyker cannabis et par ganger i måneden for å slappe av. Har også en tradisjon med å plukke flein en gang i året med gamle venner Har ikke tatt noen skade av det, heller omvendt. Skjønner ikke hvorfor alle bare ska kunne nyte alkohol så er så mye skadeligere for både samfunnet og for personer som inntar det.
Fagbrev kokk, daglig leder på kafe.

amfetamin ca hver dag
Driver å klar gjør meg for en utdanning innen for matte & naturfag (5.år). Regner med at jeg kommer til å kjøre på med en doktor når jeg er ferdig med master. Røyker cannabis (har hatt en pause i 5 mnd mtp. studier.)
Sitat av KrinaFreak Vis innlegg
Fagbrev kokk, daglig leder på kafe.

amfetamin ca hver dag
Vis hele sitatet...
dét kommer ikke til å vare lenge.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg jobber og snart skal nye spirer komme opp av jorda. Røyker litt rev/pot i ny og ne, helst selvdyrket... Flein går det også endel av. Ellers nyter jeg alkohol med måte. Har jo også eksperimentert med Yopofrø, Hawaiaan baby woodrose frø og salvia - men får "det jeg trenger" av flein/rev.
Hvordan kunne jeg glemmeå nevne LSD, ett koselig substitutt for flein.

Sitat av nightLook Vis innlegg
Igjen, om jeg tok alle brukerene her som har posta "ja jeg driver med <rusmiddel>" og ser gjennom ALLE postene de har posta, tror ikke dere at jeg kunne fått inn bl.a yrke, bosted, muligens arbeidsplass, og andre faktorer som gjør det rimelig lett for noen å se hvem dere er? Mange (bl.a undertegnet) bruker samme nick flere plasser, enkelte plasser der fullt navn er tilgjengelig.

Think about it.
Vis hele sitatet...
Bra innspill, det var derfor jeg bare skrev at jeg jobber. Så ingen veit noe mer om meg, vil nødig miste min anonymitet
Sist endret av utidetfri; 3. januar 2013 kl. 01:20. Grunn: hvordan kunne jeg glemme LSD
Kulturteoretiker spesialisert innenfor det visuelle. Autodidakt 5-årig studie.

Bruker hasj, amfetamin og litt forskjellig.
Bachelor innen Økonomi og administrasjon.

Røykte hasj frem til 25. desember i fjor, hvor jeg bestemte meg for å slutte. (Holdt på i 2-3 år nesten daglig)
Jeg tar utdanning for øyeblikket. Jeg har røyka siden var 15 år.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Bendulf Vis innlegg
Kulturteoretiker spesialisert innenfor det visuelle. Autodidakt 5-årig studie.

Bruker hasj, amfetamin og litt forskjellig.
Vis hele sitatet...
Du ser mao. på fjernsyn på femte året mens du røyker hasj?
Sitat av Bendulf Vis innlegg
Kulturteoretiker spesialisert innenfor det visuelle. Autodidakt 5-årig studie.

Bruker hasj, amfetamin og litt forskjellig.
Vis hele sitatet...
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Du ser mao. på fjernsyn på femte året mens du røyker hasj?
Vis hele sitatet...

hahahaha.. mange som tar den utdannelsen da :P
Sitat av Frater L.S.D. Vis innlegg
Jobber som industrimaler offshore. Når jeg er hjemme nyter jeg gjerne litt narkotikum, hovedsaklig hasj og alkohol, men sopp og LSD forekommer også en gang i blandt. Jeg tjener godt med penger, og ruser meg kun på fritiden, men fritid, det er noe vi offshorearbeidere har nok av.
Vis hele sitatet...
Vet det er lenge siden du skrev dette, men har et spørsmål.
Hvordan er den med urinprøver offshore? Har du noen gang blitt testet? Og hva er konsekvensene for å bli tatt med THC i blodet?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er nettopp ferdig med 3 året vgs og skal ta jobbår
Røyker i ukedager og farter rundt i helgene. Bruker også MDMA fra tid til annen^^
Helsearbeider
Bruker piller (B og A) i helgene når jeg ikke jobber
Jeg jobber meg opp mot en mastergrad i Historie, ved å forske på totalitære regimer, ekstremisme og terrorisme. Jobber som industriarbeider ved siden av. Røyker cannabis ukentlig.
Ekspert på påstander
DeltidReklamebud for et meglerfirma i Oslo

Roeyker cannabis daglig 1-2 gr pr dag
Elektroingeniør.

Foreløpig bare hasj, men har planer om å utvide horisonten.
partoftheproblem
mongoloid's Avatar
42 7
Droppet ut fra vg2.
Akkurat sagt opp stillingen min som assistent på et sykehjem og har tidligere jobbet litt i barnehage. Hva jeg gjør i fremtiden er usikkert enda, men har lyst å jobbe med mennesker. Er skolelei, å de yrkene jeg kunne tenke meg innebærer at jeg går mange år til på skole. Skal på folkehøgskole til høsten, å håper jeg får lagt litt fremtidsplaner der

Gikk daglig i hasj og rc's, men har en lang pause nå grunnet familiære forhold. Har lyst å prøve psykadelika en gang i fremtiden, men er enda ung, så det kan bli mange år til.
Sist endret av mongoloid; 16. juni 2013 kl. 01:27.