Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 829
Hei. Nå har altså alle 3 mailene mine blitt overtatt av ukjente personer. dette skjedde sist uke også. Fikk igjen alle mailene av microsoft rett før helgen.

Har ingen Virus , spyware eller noe slikt.

Hva kan jeg gjøre for og stoppe disse? De har skiftet alt av info , secondary mail , og spørsmålet man trenger for og resette passord.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bruk et fornuftig passord.

Dersom du ikkje har spyware, og har et vettugt passord går ikkje det du beskriver an.
Kan være keylogger på skole/internettkafé, el.l. Folk sjekker e-post fra over alt, uten å ofre en tanke på hva som kan være installert.
Last ned noe gratis program og som vidarlo sa, bruk et godt passord. store og små bokstaver med minst 3 tall.. som har en mening som er KUN synlig for deg.
Sitat av Xasma
Last ned noe gratis program og som vidarlo sa, bruk et godt passord. store og små bokstaver med minst 3 tall.. som har en mening som er KUN synlig for deg.
Vis hele sitatet...
Feil. Det er best med noe som IKKE har NOEN som helst mening.
Klem inn så mange tall og rare tegn du klarer å huske
Sitat av Grimdoc
Feil. Det er best med noe som IKKE har NOEN som helst mening.
Klem inn så mange tall og rare tegn du klarer å huske
Vis hele sitatet...
Jeg quoter Xasma: "som har en mening som er KUN synlig for deg."

Tok du den nå?

@topic, som noen her allerede ha sagt, ikke logg på noe mail offentlig, nettcafè etc. Prøv å opprett en ny mail fra en helt annen pc, som du vet er "safe" å sjekk den igjen om en uke?
Trådstarter
er bare "Torhodne@msn.com" og "torhodne@hotmail.com" som blir hijacked. Og jeg brukte en vill kombinasjon av personnummeret , adresse , etternavn og fornavn , i random rettefølge.
Keylogger? Har du brukt et lett svar på de password recovery greiene? Om noen kjenner deg godt klarer de svare på det, om du har satt noe som stemmer.
Finnes det virkelig noen som ikke skriver Dklojd89873ERFO8uuDJKHF87djIIdj9 på sånne password recovery saker da?
zorro, ja. Omtrent alt av det kvinnelige kjønn har jeg intrykk av gjør det.
Sitat av Grimdoc
Feil. Det er best med noe som IKKE har NOEN som helst mening.
Klem inn så mange tall og rare tegn du klarer å huske
Vis hele sitatet...
Du må lese det en gang til For jeg har et bombesikkert passord, og det er rett og slett logisk for meg, men ingen andre. Og fordi det er logisk for MEG, og BARE MEG så er det bedre, for da husker jeg det bedre og.

Og det er nok keylogger. Last ned noen anti-virus som AVG, Ad-aware osv.. Og søk igjennom. Evt kjøp de, for de jeg nevnte der har en gratis versjon. (Aldri testa AVG sin gratis, men den kjøpte er veldig god!)