Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3594
Hei

Har bestillt noen varer fra utlandet, og de hadde verdi på ca 4200 kr. Varene ble levert fra DHL. Varene ble tatt ut til Tollkontroll, og måtte ettersende faktura som dokumentasjon.

Er det noen som har erfaringer med varer som kommer sendt via DHL?
- Hvor lang tid går det før faktura kommer?
- Har hørt at de kan være ganske dryge med gebyrene, og ønsker en gjetning på gebyrstørelsen.

Gebyrstørrelsen og tiden før faktura er viktig for dette er materiell til et prosjekt, og ønsker å budsjettere riktig, og det er greit at fakturaen kommer før vi avslutter prosjektet
Hei! Drev tidligere firma og bestilt omtrent bare gjennom DHL.

Fakturaen pleier å komme alt fra en til to uker etter du har fått varen, kan også komme fortere ettersom hvor fort du sender inn dokumentasjon.

De har vel et utleggsgebyr på 179 kroner mener jeg, mulig jeg bommer litt på akkurat størrelsen; men noe rundt der ihvertfall.
Haster det, er det jo bare å ringe DHL og høre om du kan få fakturaen raskere. Dem kan også svare på gebyrer og sånt.

Tlf 810 01 345
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
26 3
Fakturaen kom etter kun 4 dager
Min erfaring med DHL er at de alltid leverer regningen noen uker etter.
Posten og Nordpost er de beste selskapene. Fordi du betaler regning samme dag du mottar pakken.
Jeg anbefaler ikke DHL. Det er så mye rot med DHL. Posten og Nordpost er de beste selskapene i Norge.
Faktura samme dag som du henter pakken.
Sitat av Sjokkmannen Vis innlegg
Min erfaring med DHL er at de alltid leverer regningen noen uker etter.
Posten og Nordpost er de beste selskapene. Fordi du betaler regning samme dag du mottar pakken.
Jeg anbefaler ikke DHL. Det er så mye rot med DHL. Posten og Nordpost er de beste selskapene i Norge.
Faktura samme dag som du henter pakken.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg tar feil, men er det ikke Postnord du egentlig mener?