Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2607
Hei,

Har fortiden permisjon på universitetet for å tjene inn litt mer penger.

Før jeg tok perm, byttet jeg studie fra Sosialantropologi til Europastudium, dette gjør vel at jeg må starte på nytt?
Jeg studerte sosialantropologi i 2 semester før jeg bestemte meg for å skifte fag. Når jeg er på perm er man jo ikke student mer, men jeg har en litt lei situasjon der det har resultert i at jeg skylder Lånekassen 2 beståtte eksamener før jeg kan få støtte igjen.

Er det noe jeg kan gjøre imellomtiden som kan hjelpe meg med å få tilbake støtten? Språkkurs/ Kurs av andreslag eller noe innen språk og kultur. Må dette betales for? type at jeg melder meg opp til privatist eksamen eller noe?
Lånekassen har jo som regel at dersom du faller 60 poeng bak så vil du ikke lengere få støtte. Hvordan kan du skylde 2 beståtte emner etter 2 semestere? Med mindre du tok 40 poeng begge semestrene og feilet alle kursene så kan ikke akkurat dette være mulig (?).

Uansett - det du evt. kan gjøre er å ta noen enkle 10 poengs kurs som ikke krever oppmøte eller veldig mye lesing for å bestå eksamen. Jeg anbefaler at du ser på AST1010 som er et veldig lett og greit kurs som ikke krever oppmøte i det hele tatt. Vet ikke om andre tilsvarende kurs, men Livets utvikling (GEO et eller annet) ved UiO er veldig enkelt og greit, men krever noe oppmøte.
petterb91's Avatar
Trådstarter
42 1
Sitat av The Riddler Vis innlegg
Lånekassen har jo som regel at dersom du faller 60 poeng bak så vil du ikke lengere få støtte. Hvordan kan du skylde 2 beståtte emner etter 2 semestere? Med mindre du tok 40 poeng begge semestrene og feilet alle kursene så kan ikke akkurat dette være mulig (?).

Uansett - det du evt. kan gjøre er å ta noen enkle 10 poengs kurs som ikke krever oppmøte eller veldig mye lesing for å bestå eksamen. Jeg anbefaler at du ser på AST1010 som er et veldig lett og greit kurs som ikke krever oppmøte i det hele tatt. Vet ikke om andre tilsvarende kurs, men Livets utvikling (GEO et eller annet) ved UiO er veldig enkelt og greit, men krever noe oppmøte.
Vis hele sitatet...

Der sa du noe. Det var 7 poeng jeg skyldte over 60 poengs-grensen.
Takker for tips!