Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5999
Bestemte meg for å skrive en liten guide om dropshipping, siden mange her på forumet ønsker å tjene raske penger, uten å løfte seg fra godstolen.

I denne posten skal jeg ta for meg Dropshipping med DealExtreme, Everbuying som shipper.
Grunnen til at jeg velger de, er at de tilpasser seg dropshipperne veldig godt, med Gratis Frakt - Mulighet for å fjerne DealExtreme-logoen fra pakken - Billige varer, som sendes uten at du må vente et halvt år..

Først, det du må gjøre er å sette opp en nettbutikk.
Jeg anbefaler osCommerce til oppsett av din nettbutikk.
Dette fordi at hvis du kjøper eget domene, så tar denne noen minutter å sette opp.
De har også mulighet for plugins/innstikk og har mange språkpakker liggende ute.

Merk: Ditt domene må ha en server som støtter PHP og MySQL. Dette kreves for osCommerce.

Når du har satt opp osCommerce på ditt domene, så må du legge til artikkelene du skal selge på osCommerce.
Det med bilder blir veldig vanskelig, da DealExtreme har vannmerket alle bildene sine.
Det er nok det største minuset med DealExtreme.
Det du kan gjøre er å google produktnavnet, å se om du finner bilder uten vannmerke der.

For at brukerne dine skal betale, så må du sette opp betalingalternativer.
Siden en portal der det er mulig å betale med kredittkort koster mange penger, mange penger som en gjerrigknark ikke vil bruke, så vil jeg også skrive litt om forskjellige betalingsmuligheter som er billige/gratis.

Den første, og den enkleste er PayPal.com.
Da får du inn pengene på din PayPalbruker, å du kan lett overføre det til din vanlige konto.
Det som er positivt med dette, er at alle som har en sparekonto eller sjekk-konto kan få inn penger på den uten å være over 18 år.

En annen mulighet er Plimus.com.
Den vil jeg ikke uttale meg så mye om, siden jeg ikke har så mye erfaring med denne leverandøren, men det ser veldig greit ut, minuset er at de tar litt mer en PayPal i avgifter o.l.

Nå har du fått opp en nettbutikk, da mangler du bare shoppere.
Jeg vil anbefale å selge lasere fra dealextreme på din butikk, da mange i Norge har veldig lyst på sterke lasere, uten å må betale mange tusenlapper for dette.
Hvis du får inn lasere, så kan du spre reklame i skolegården, på jobb, å få mange kunder derifra.

TIPS: Når du skal bestille varer, så krev forskuddbetaling fra kundene. Dette kan du da få inn på PayPal, så når du skal bestille fra DealExtreme kan du betale med PayPal der også, for å gjøre det enklest mulig.
Legg også til en slik i bestillinger, for hver vare du bestiller.
Da legger DealExtreme over et klistermerke på alle DealExtremelogoene på pakken, slik at folk ikke ser at den er derifra.

Noe annet du kan gjøre, som muligens ikke er så gjerrigknark-vennlig, er å legge inn annonser på forskjellige nettsteder.
Det er ikke så dyrt som folk tror for små timesannonser, men det koster litt.

Priser: Prisene burde settes opp med mellom 10% og 50% av DX sine priser.
Folk i Norge er mer en villig til å betale dette.

Håper dere har lært noe av denne guiden, ris/ros mottas med takk i kommentarfeltet
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Rådet ditt mister ganske mye kredibilitet når du tipser folk om å selge et produkt som er ulovlig i Norge.

Nettbutikksløsningen osCommerce er søppel, har alltid vært søppel og vil for alltid forbli søppel. Det er sikkert det verste alternativet på markedet i dag. PayPal tar helt absurde gebyrer og har en tradisjon for å stenge de kontoen din helt uten videre.

Du nevner ingenting om hvordan du håndterer fortolling av pakkene, hvis det skulle oppstå. Hva med CE-merking? Hvordan håndterer du det hvis et produkt solgt i din nettbutikk skaper en brann, og det viser seg at produktet ikke var godkjent for det norske markedet?

Kort oppsummert, dette er en oppskrift for å lage masse trøbbel for seg selv, bare for å tjene småpenger i den store sammenhengen.
Sitat av IronGold Vis innlegg
Jeg vil anbefale å selge lasere fra dealextreme på din butikk, da mange i Norge har veldig lyst på sterke lasere, uten å må betale mange tusenlapper for dette.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at slike er ulovlige i Norge, ikke sant?

Edit: For sent!
Sist endret av hemmeligegreier; 13. mars 2016 kl. 22:55.
Trådstarter
3 1
Har hatt venner som har drevet med dropshipping lenge. PayPal har aldri stengt kontoen dems. Er du heldig så slipper du fortolling av pakker. 5% sjanse for at du må betale toll. Liten sjanse for at det skaper brann, når folk faktisk greier å skru av "produktet" før de drar ut osv.

Leverte tidligere min laserpen til politet rundt november 2015 pga jeg leste at det var ulovelig, men de begynte å le og sa at jeg ikke trenge å levere den og det er flere bedrifter i norge som selger laserpenner. Men husk det var kun et tips. Må ikke selge laserpen.
Sist endret av IronGold; 13. mars 2016 kl. 22:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sukk! Hvor skal man begynne.

Det er ikke sånn at du som bedriftseier kan basere deg på flaks, spesielt når det kommer til sikkerhet. Det er som å åpne pandoras eske å selge produkter, i Norge, under et norsk selskap, som ikke er godkjent for det norske markedet. Spoiler alert: Ingenting du kan kjøpe fra DealExtreme, Alibaba og Aliexpress er det. Ingenting du kjøper fra en supplier er det. Det er i mange tilfeller grunnen til at produktet er så billig.

Skader noen seg på ditt produkt så er du royally fucked. Det er ikke uten grunn til at selskaper som Apple tilbakekaller absolutt alle ladere bare fordi de har funnet en teoretisk feil i dem.
Trådstarter
3 1
Men man må ikke selge elektroniske ting som trenger lader osv. Du kan f.eks selge minnepenner, bamser osv.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av IronGold Vis innlegg
Men man må ikke selge elektroniske ting som trenger lader osv. Du kan f.eks selge minnepenner, bamser osv.
Vis hele sitatet...
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-12-23-104

Du står, som importør og seljar, fort ansvarleg. Om bamsen ikkje føl CE-regelverket for det aktuelle produktet, og ein unge vert kvelt av ein knapp kan du ende opp med ansvaret.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Hva er poenget med å drive med dette? Hvorfor skal folk handle av deg fremfor å gå rett til dealextreme?
Sitat av datagutten Vis innlegg
Hva er poenget med å drive med dette? Hvorfor skal folk handle av deg fremfor å gå rett til dealextreme?
Vis hele sitatet...
Det er en veldig utbredt business i Norge.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Hva er poenget med å drive med dette? Hvorfor skal folk handle av deg fremfor å gå rett til dealextreme?
Vis hele sitatet...
Enten fordi man forventer raskere levering fra en norsk leverandør eller fordi man ønsker norske forbrukerrettigheter

I tillegg er det sikkert en god porsjon nolduser som ikke vet at DX finnes, og derfor ender opp på nærmeste useriøse garasjebedrift drevet av en drittunge som ikke har lest i nærheten av nok bedriftsjuss til å faktisk drive butikk
Sitat av IronGold Vis innlegg
Leverte tidligere min laserpen til politet rundt november 2015 pga jeg leste at det var ulovelig, men de begynte å le og sa at jeg ikke trenge å levere den og det er flere bedrifter i norge som selger laserpenner. Men husk det var kun et tips. Må ikke selge laserpen.
Vis hele sitatet...
Nå skrev du om sterke lasere, og det er disse som er forbudt. Svake lasere er fortsatt lov.
Jeg tror alle som virkelig setter seg inn i å starte en nettbutikk vet at det ikke bare er å starte en nettside, sette inn produkter å se pengene håve inn. De som gjør dette tar sjanser på at det ikke blir noen million erstatninger. Her må det nøye planlegging av diverse produkter og toll.