Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4764
Hej jeg vurderer sterkt og få i meg dreads, kjører nå kun topknot (bun) med skinna rundt så er den stilen jeg skal ha i dreadsa å ( Sjekk ut her

Noen i Trondheims området som nylig har tatt dreads ?
Hvor bør jeg ta det, hva blir prisen på og hvor langt må håret egentlig være ? er på en 20cm atm.
På forhånd takk for svar :- )
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Skal du gjøre det hos frisør blir det veldig dyrt, du må regne med at hårlengden din omtrent halveres om det gjøres skikkelig.
Det beste er å kjøpe et dreadkit og få en venn til å hjelpe deg. Selv kjøpte jeg dette, så det kan jeg fortelle litt om fremgangsmåten på om det skulle være interessant.

Vi brukte vi rundt 10 timer på å lage dreadlocks på meg (hele hodet) skulderlangt hår.
Ja tenkte meg det var litt pricey, men er ikke gira på og gjøre det selv ihvertfll ikke første gang, vil ha ganske tynne fine locks om du skjønne
▼ ... over et år senere ... ▼
Ble det dreads på deg? Ønsker å ta det selv. Vært herlig om det fantes en som er dyktig på dreads i Trondheim
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Mitt inntrykk er fremdeles at dette er noe du bør gjøre selv, kjøp et "dreadlock kit" og få hjelp fra en venn/venninne. Å bruke tusenvis på en frisør som skal gjøre det her for deg er dyrt og unødvendig.

Jeg er fullt klar over at det her høres ut som litt hippie-crap, men hør meg ut:
Dreadlocks er ikke en hår-stil man bare får laget på en dag det er en livsstil.
I starten kreves det at du tvinner og gnir på de ofte: minst en halvtime hver dag. Først når de har fått satt satt seg ,etter noen uker eller par måneder avhengig av hår-typen din, vil du kunne ta det mer med ro.
Da trenger man bare å konsentrere seg om å fikse på nyvokst hår i bunnen.
Man trenger ikke gjøre noe som helst med håret for at det skal bli til dreads.
Du må bare slutte å gre det, og slutte å bruke vanlig shampo og balsam.
Og ha en god dose med tålmodighet.
Kjøp deg en shampo som er egnet for dreads. bruk gjerne litt saltvann i håret for at prosessen skal gå litt fortere.
Separer dreadsa når de begynner å gro sammen hvis du vil unngå at dem blir for feite.
Er litt enig i det Dodecha sier over her, men min mening er at hvis du lager dreadsa dine selv så blir det bare en frisyre. Gror du dem selv så blir det en livsstil.
Du vil også få et helt annet forhold til dreadsa dine om du gror dem selv. De blir en del av deg på en helt annen måte om du lager dem. Og det vil gi deg en mye mer organisk look.
Jeg er nå på mitt 5 år med dreads, og jeg har aldri gjort noe som helst med dem.
Har bare latt naturen gå sin gang.. og nå rekker dem meg nesten ned til korsryggen.
men igjen, smak og behag gjør det som føles rett for deg.
jeg ville bare dele av min erfaring med dreads.