Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1985
Hallo alle Freaks! Sitter å prøver å hjelpe fatteren som har klart å fått politivirus men han trudde han hadde klart å fjerne det og klapsa igjen laptopen for kvelden men når han sku starte pcen neste dag kom bare den første bilde med Toshiba logo der du kan trykke f 12 for bios, så popper de opp ei blå linje med enter password og ikkje f*** om den vil videre uten passord. Får ikkje komt så langt at en for komt meg inn i safemodus engang. Noen som kan hjelpe å knekke denne nøtten? :/


Edit: glemte å legge til at vist eg slår feil passord 3 ganger slår pcen seg av.
Sist endret av Clipse; 12. juni 2013 kl. 20:55.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sikker på at du ikke bare har skrudd på bootpassord eller noe slikt?

Ta bilde av skjermen som dukker opp, du kan i mellomtiden prøve å resette bios ved å ta ut et lite klokkebatteri og sette det tilbake.
Trådstarter
37 5
Prøvde å få lastet opp bilde men gikk ikkje, jo tanken har slått meg og men va sugen å høre mulige alternativ vist d evt er viruset som har stelt dette i stand.
Sikkerhetsklarert
Det høres ut som bios/setup passord er satt opp til å kreves ved boot.

Ang politiviruset,
Enkleste måten å fjerne dette på er med en rescue/boot cd, jeg bruker konsekvent bare kaspersky sin for å fjerne dette viruset.
Sist endret av Pjukern; 12. juni 2013 kl. 21:11.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Clipse Vis innlegg
Prøvde å få lastet opp bilde men gikk ikkje, jo tanken har slått meg og men va sugen å høre mulige alternativ vist d evt er viruset som har stelt dette i stand.
Vis hele sitatet...
Prøv å bruke denne siden, https://imma.gr/
Trådstarter
37 5
Sitter å demontere for å prøv bios batteriet nå så kommer eg tilbake med en oppdatering
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Clipse Vis innlegg
Sitter å demontere for å prøv bios batteriet nå så kommer eg tilbake med en oppdatering
Vis hele sitatet...
Ikke poke unødvendig mye rundt nå da, du trenger bare å ta ut den ene tingen, ikke noe annet.

Ta gjerne ett bilde først egentlig.
Trådstarter
37 5
Var et helsikken å få demontert denna laptopen men litt erfaring ifra mobil demontering og montering så gikk de
Polene til bios batteriet var "limt" på ein eller anna måte til batteriet som gjorde at de blei litt vanskelig å få av men med litt list og 2 sett hender så gikk de greit, skrudde alt isammen igjen og funket som en drøm Så ja de var oppstart passord.

Takker for hjelpen!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Clipse Vis innlegg
Var et helsikken å få demontert denna laptopen men litt erfaring ifra mobil demontering og montering så gikk de
Polene til bios batteriet var "limt" på ein eller anna måte til batteriet som gjorde at de blei litt vanskelig å få av men med litt list og 2 sett hender så gikk de greit, skrudde alt isammen igjen og funket som en drøm Så ja de var oppstart passord.

Takker for hjelpen!
Vis hele sitatet...
Bra det funka

Edit: 4k innlegg
Sist endret av Freddy_fred5; 12. juni 2013 kl. 23:24.
Jeg har fått samme viruset etter å ha surfet uten proxy på jobb-PC'en. Er det noen risiko å koble PC en til jobbnettverket, kan viruset spre seg? Er det mulig for meg å fjerne viruset selv, eller må man ha tilgang til admin på PC-en? Kan vel strengt tatt få sparken for dette, ikke noe morro.
Streit: Hvis pcen er infisert hadde jeg aldri koblet den på jobbnettet før viruset er fjernet da det alltid er en viss risiko for at det sprer seg. Viruset i seg selv er ikke så vanskelig å fjerne, men det er en fordel å ha adminrettigheter for å gjøre det . Har du ikke tilgang til en bruker med adminrettigheter er det bare å bruke HBCD eller lignende verktøy for å ordne det