Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 851
Hei!

Sitter i undervisningen med skole PCen min. Det virker som at strømladeren er koplet til PCen men vil ikke lade. Hvis jeg så vidt er nær kablen og den faller ut av inputten slår PCen min seg av.

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette problemet? Prøvde å ta med PCen til IT-avdeligen på skolen, men de bare ga meg et nytt batteri, som funket til å begynne med. Men nå har problemet plutselig oppstått nok en gang.

Noen som har noen formeninger om hva jeg kan gjøre for å fikse dette problemet? Har jeg klart å slå av noe med et uhell?
Er nok laderen som er ødelagt.
Du har krav på en ny lader, da det mest sannsynligvis er ledningsbrudd der selve "kontakten" går inn i dataen.
Har allerede fått 2 ladere, og det har vært det samme problemet på alle sammen.

Det er HP data/lader du har?
Det er en Dell PC.

Det kan være laderen. Men PCen funker bare hvis laderen faktisk står i den, og ikke uten. Batteriladeren ser ut til å fungere slik som den skal.

Kan det være internt i dataen?
The Nerdrager
Det er nok pluggen som har blitt ødelagt. Så du må nok ha en ny lader vil jeg tro. Har du en annen person med samme lader du kjenner slik at du kan teste? Tips: La maskinen stå stille på ett bord uten bøy i kabel når du lader maskinen
Hvis PCen kun funker når ladern står i, er det nok defekt batteri, eller at ladern ikke gir nok strøm til å faktisk lade batteriet.
The Nerdrager
"Hvis jeg så vidt er nær kablen og den faller ut av inputten slår PCen min seg av."
Bør nok bytte den og ja.
Kjent problem med de nye type laderne fra HP / DELL. Derfor fikk VGS jeg gikk på ifjor 3000 ladere kostnadsfritt.