Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 703
Mitt første innlegg på freak.

siste mnd har pcen min(2år gammel) stadig begynt å kræsje.
sitter å ser på en serie, og plutslig begynner lyden skurre,bildet blir en blaandet haug med pixler som løper løpsk og jeg må skru pcen av med engang.

det har alltid fungert starte pcen etter dette, men i går fikk jeg ikke start på maskina engang. etter kræsjen, skrudde jeg av pcen, og når jeg skulle skru den på så skjedde ingenting.alle viftene gikk og ga lyd, men pc skjermen fant ingen signaler fordet.

har amd 4kjerners prossessor
4gb ram
2harddisker
ati his radeon 4860 series
gigabyte hovedkort

hvilken del av pcen har tatt kvelden?
har strømforsyning på 750 W btw.

all hjelp er mottat med glede.bruker jobb pcen for å skrive innlegg her
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Høres ut som at det er skjermkortet ditt som begynner å ta kvelden. Anbefaler deg å oppdatere drivere på ati.com for så og se om dette hjelper. Hvis ikke, så kanskje du skal se etter et nytt kort.
lefsespiser
lefze's Avatar
Kan høres ut som et dødt skjermkort med tanke på artifacts (Random pixler som kommer opp)

Har du mulighet, så prøv med et annet skjermkort.

Ville også prøvd å sjekke med èn og èn ram-brikke (Ta ut en, prøv å start, fungerer det ikke -> ta ut den og sett inn den andre)

Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Høres ut som at det er skjermkortet ditt som begynner å ta kvelden. Anbefaler deg å oppdatere drivere på ati.com for så og se om dette hjelper. Hvis ikke, så kanskje du skal se etter et nytt kort.
Vis hele sitatet...
Er vel strengt tatt ikke driverne som er problemet når han ikke får signal på skjermen engang.
Sist endret av lefze; 23. januar 2012 kl. 11:49.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Du skal aldri utelukke driverne!

Eller som IT 101 sier: Have you tried turning it off and on again?
lefsespiser
lefze's Avatar
Er du HELT blåst?

Skjermkortdriveren i WINDOWS har da INGEN betydning for om han får skjermbilde i BIOS eller ikke
Sist endret av lefze; 23. januar 2012 kl. 11:56.
Skjekk om alle kablene etc sitter i. Vill tipe du har gjort dette. Men er ikke umulig

Lykke til
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Faktisk ikke. Dette med erfaring på fredagen som var. Hadde nettopp kjørt en clean install på en maskin på jobben, og så virker ikke skjerm plutselig, ingen signal. Fikk ikke signal når jeg bootet opp, ei i windows. Plugget skjermen inn i integrerte vga på HK, og fikk bilde. Innstalerte driverpack fra nvidia, restartet, og voila, nå fungerte skjerme, fra bootup til windows.

Det burde ikke være sånn, er er egentlig ikke noe mening i det, men det skjedde.
Trådstarter
12 0
Sitat av lefze Vis innlegg
Kan høres ut som et dødt skjermkort med tanke på artifacts (Random pixler som kommer opp)

Har du mulighet, så prøv med et annet skjermkort.

Ville også prøvd å sjekke med èn og èn ram-brikke (Ta ut en, prøv å start, fungerer det ikke -> ta ut den og sett inn den andre)



Er vel strengt tatt ikke driverne som er problemet når han ikke får signal på skjermen engang.
Vis hele sitatet...
skal teste det med ram brikkene. eneste jeg ikke har prøvd, så får jeg fikse meg et skjermkort å teste om det hjelper.vil tro det er skjermkortet selv!!

spytt ut med flere tips, overraskende mange svar til nå
Hadde samme problem med min forrige pc. Da var problemet mitt rett og slett kjøling! Skjermkortet ble for varmt, og når den krasjet måtte jeg la den kjøle seg litt ned før den ville starte igjen!

Prøv å evt. åpne kabinett-veggen, eller finne noen andre løsninger
Jeg vet ikke om du har innebygd skjermkort, men om du har så ta ut det kortet du har nå og test det innebygde. Om du ikke har så hør med en kompis om du kan låne hans og teste om det faktisk er skjermkortet.

Men uansett, en minimumsconfig er også noe du kan kjøre.