Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3154
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Jobben har meldt meg på et kurs noen timer unna som er obligatorisk for at jeg skal kunne fortsette i min stilling. Har nå et spørsmål ifm. reiseutgifter; Jeg har ikke bil, har heller ingen som kan kjøre meg, og ender da opp med å måtte ta tog eller buss frem og tilbake, som igjen ikke er veldig rimelig for e* som jobber deltid. Jobben betaler for kurset, men mener at jeg må betale reisen selv. Har jeg noen rettigheter her? Jeg har ikke sagt meg enig i at jeg kan betale, og har gitt beskjed om at jeg ikke har råd til å dekke for dette selv, da jeg ikke jobber mange dagene per uke, og har husleie å betale.

Håper noen kan kan hjelpe meg her.
Takk på forhånd!
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Også verdt å legge til at jobben sier at jeg må betale 1000,- for kurset om ikke jeg stiller opp.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jobben skal dekke reiser utenfor normal arbeidssted om de pålegger deg kurs og annet, lykke til!
Du får gi beskjed om at du drar på kurset dersom du får dekket reiseutgiftene. Hvor mye er det snakk om? Det er jo litt forskjell på 35 eller 500'kr.
Reiseutgifter for å komme seg på obligatoriske kurs bør dekkes av arbeidsgiver, men det er en tid siden jeg var aktiv i arbeidslivet.
Jeg har for det meste jobbet i det offentlige, det er mulig at andre regler gjelderi det private næringsliv. Vi skulle i utgangspunktet avspasere kurs,men jeg jobbet natt og var alene på jobb. Derfor fikk jeg etter en del om og men betalt for obligatoriske kurs.
Klem fra Betty
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Du får gi beskjed om at du drar på kurset dersom du får dekket reiseutgiftene. Hvor mye er det snakk om? Det er jo litt forskjell på 35 eller 500'kr.
Vis hele sitatet...
Her er det snakk om 300,- hver vei, men 600,- trenger jeg rett og slett for å leve. Mulig jeg er gjerrig, men tror forsåvidt ikke det er oppfatningen folk får av meg
http://www.nhoservice.no/article.php...categoryID=274

Den linken sa det best. Du har krav på lønn siden det er ett pålagt kurs.

Men to problem er det her. Du har en liten økonomi så det er vanskelig og dekke det selv, her burde arbeidsgiver dekke synes jeg.

Det andre problemet er jo at kurset må taes for å beholde jobben.... Så hva is du ikke drar kan de kaste deg ut. 1000krober for å ikke delta på kurs vel, da skulle de kanskje ikke meldt deg på uten å høre ned deg først..

Men er det ingen andre fra jobben som skal?

Og hvis det er kommunalt så spør om å få låne en bil... Dama gjør det.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av tearz83 Vis innlegg
http://www.nhoservice.no/article.php...categoryID=274
Men er det ingen andre fra jobben som skal?

Og hvis det er kommunalt så spør om å få låne en bil... Dama gjør det.
Vis hele sitatet...
Er én annen som skal, men h*n velger å reise kollektivt og har bedre råd.
Er ikke kommunalt dessverre :/

Takk for lenken!
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Har vært i lignende situasjon tidligere, men arbeidssted har da hatt forståelse for at jeg har hatt dårlig råd. Lykke til!