Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2843
Er på jakt etter en ssd disk siden disken på pcen er gåen og må byttes,

Tenkte 120gb, men ofrer litt hastighet for 160gb viss det ikke er store forskjellen og den koster d samme(Tenkte ca. maks 1200,- inkl. frakt)..

Er forresten til laptop(Så 2,5") Og pcen er med i7, og kjører nå på 5200rpm sata, idiotisk..
Hardware.no har laget en artikkel over hvilke SSD som finnes i forskjellige prissegment her: http://www.hardware.no/artikler/ssd/99609
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Til den prisen får du stort sett kun SandForce-baserte SSD'er. Du kan vurderedenne, men vær klar over at denne med flere andre SF-baserte har hatt problemer med blåskjermer og ustabilitet. OCZ har visstnok kommet med en firmware-oppdatering som fikser dette, men jeg personlig vil nok aldri engang vurdere denne utgaven av SandForce etter alt styret.

Jeg ville lagt i noen kroner ekstra og kjøpt entenCrucial M4 128GB eller Samsung 830 128GB. Sistnevnte har noe bedre skrivehastigheter uten at dette har stort å si for opplevelsen. Begge er svært gode og pålitelige.
Jeg har kjørt en Kingston HyperX siden den kom på markedet og har ikke opplevd noe stabilitetsproblemer. Var nok et problem med de aller første SSD-diskene.
Direktør
Lunar's Avatar
Trådstarter
Sitat av 83leo Vis innlegg
Til den prisen får du stort sett kun SandForce-baserte SSD'er. Du kan vurderedenne, men vær klar over at denne med flere andre SF-baserte har hatt problemer med blåskjermer og ustabilitet. OCZ har visstnok kommet med en firmware-oppdatering som fikser dette, men jeg personlig vil nok aldri engang vurdere denne utgaven av SandForce etter alt styret.

Jeg ville lagt i noen kroner ekstra og kjøpt entenCrucial M4 128GB eller Samsung 830 128GB. Sistnevnte har noe bedre skrivehastigheter uten at dette har stort å si for opplevelsen. Begge er svært gode og pålitelige.
Vis hele sitatet...
Hvilke av de ville du personlig godt for? Er litt småskeptisk til samsung når det gjelder HDD, men det betyr ikke at jeg ikke kjøper den da.. Men at den har bittelitt høyere skrivehastighet gjør ikke mye, vil heller ha en stabil disk..

Jaja, de er i prisklassen jeg ser etter de og. Men lurer på hvem man får mest for pengene av. Og til dere som skriver komplett.no o.l så spør jeg om hvilken hardisk, ikke hvor jeg kan kjøpe det..

Men, si en disk til 1200,- (+/- 400,-) altså maks 1600,-(Da helst inkl. frakt, så lenge ikke en 50lapp gjør det om til en mye bedre disk)
Sist endret av Lunar; 21. februar 2012 kl. 03:16.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Jeg ville valgt Crucial M4 rett og slett fordi jeg har sett mest til den, men du kan jo også ta deg tid til å lese noen tester.

Sitat av kriss Vis innlegg
Jeg har kjørt en Kingston HyperX siden den kom på markedet og har ikke opplevd noe stabilitetsproblemer. Var nok et problem med de aller første SSD-diskene.
Vis hele sitatet...
Ikke alle får problemer, men dette er et etterhvert svært så kjent problem med med andregenerasjons SF-kontroller SF2281. Foreta et kjapt Google-søk så kan du jo få se med egne øyne.
Sist endret av 83leo; 21. februar 2012 kl. 03:51.
Sitat av eddy1337 Vis innlegg
Er på jakt etter en ssd disk siden disken på pcen er gåen og må byttes,

Tenkte 120gb, men ofrer litt hastighet for 160gb viss det ikke er store forskjellen og den koster d samme(Tenkte ca. maks 1200,- inkl. frakt)..

Er forresten til laptop(Så 2,5") Og pcen er med i7, og kjører nå på 5200rpm sata, idiotisk..
Vis hele sitatet...
kjøpte crucial m4 128gb .. den er knallfin ... usikker på hvem som har best pris nå, men det gjorde pc'en BETYDELIG raskere!

m4 går for å være av de beste
Jeg har en Corsair 90 GB i min Macbook Pro 2011 modell, og den er veldig bra. Rask, stabil og gunstig pris. Betalte vel 1200 for noen måneder siden.
Noen her som har noe erfaring med Intel sine SSD'er?
▼ ... flere år senere ... ▼
Skal sette inn 120 GB SSD i DVD-rom på min macbook pro early 2011. Så lenge den passer osv, spiller det stor rolle hvilket merke det er? Bruker ikke til særlig krevende oppgaver, kanskje litt photoshop av og til. Skal i hovedsak bare installere OSX på den.