Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2015
Hei! jeg kom ut fra siste rehab opphold nå på sensommeren i år. har vert noen sprekker så langt. men holder såvitt fast i livet enda. men det begynner nå for allvor å bli vanskelig. gamle venner/miljø kan jeg ikke ha kontakt med i d heletatt. samme gjelder familie og det som tidliger engang var rusfritt nettverk. så i bunn å grunn, er jeg etter endt opphold kastet rett ut på bar bakke med baggen i hånda, alene, og med ett ettervern som til nå har rimelig halvhjerta kanjse ringt meg en maks to ganger i mnden. pisseprøver skal jeg egentli ta. men rusug,angst og en generellt shabby kropp og psyke, har holdt meg fast i sofan, så det er nå flere uker siden siste pissprøve. og ingen har heller tatt kontakt ang hvor det blir av meg. så for alt rusteam/ettervern og sammarbeidsgruppen forøvrig vet kunne jeg da like gjerne ligget død i en grøft noen mnd allerede. Er det flere som har samme erfaring ang hjelp etter endt behandling? og til dere som har klart dette, hva gjorde dere i denne tiden? alle tips og råd mottas med stort takknemlighet.

hilsen ett liv som henger og dingler i en veldig tynn tråd for øyeblikket.
Sliter du med angst? Mange er kanskje uenige, men benzo er det som har gjort at jeg greier å holde meg rusfri. Hvis det er H du sliter med ville jeg anbefalt en laaav dose subutex.. 1-2mg. Å sprekke, slutte, sprekke på repeat er helt jævlig for både kropp og sjel.

Ta kontakt med psykolog, det hjelper ofte å ha noen å snakke med. Og hvis dere kommer godt overens er det en god motivator å holde seg clean da du ikke vil skuffe h*n!

Lykke til mann, jeg heier på deg.

edit: et annet tips, som jeg tar i bruk selv, er å la en person jeg stoler på ha kontroll over økonomien min.
Sist endret av bloodshotEyes; 18. november 2015 kl. 07:02.
ja det kan du trygt si. etter jeg kom ut av rehab har angst og depresjon styrt livet. jeg som tidligere ikke lot meg rikke av verken torpedo eller snut, klarer idag omtrent ikke ha lyd på tvn pga husverten kansje kan høre det...hørt på sånn tull? heilt på tryne. hvem faen bryr seg om slikt liksom.

mitt hovedproblem var amf og benzo. så jeg er nok rimelig trygg på å ikke få utskrevet noe benz me d første. er dog ikke benz jeg sprekker på da. det er makka. har jeg først tenkt ett brøkdels sekund på den forpulte smellen, så er det ikke mulig å få tankene fra d. helt sykt.

har vel avtale med psykolog, men oppfølginga failer fullstendig. så det har jeg bare innsette at ikke er ett alternativ. får lage meg en "wilson"slik som duden i filmen cast away gjorde

ja, ser helt klart dette med økonomien. men den er det ikke noe å gjøre med. eller kansje jeg bare skal begynne å donere bort pengene til diverse saker rundt om i verden.

takk for svar og gode råd
Sist endret av ruslepong; 18. november 2015 kl. 07:24.
Jeg har ingen problemer med å forstå at du er i en vanskelig situasjon. Klarer du å ta kontakt med de som er ansvarlige for ettervernet ditt og fortelle dem hvordan du har det? Har du familie eller venner som kan hjelpe deg? Angst og depresjoner kan være lammende, du føler at du ikke er viktig eller betyr noe. Lykke til med en rusfri tilværelse, det er en kamp dag for dag.
Klem fra Betty
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hjelp kan være psykolog/psykiatrer, fast legen eller N.A. jeg prøvde N.A. noen ganger , men det var ikke for meg. hold fast på familien og gode venner. godt miljø teller alt.dette klarer du, vi heier på deg.