Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 7535
Hei!

Kanskje et litt rart spm.. Men igjen, ingen spm er dumme har jeg hørt!

Ble introdusert for denne verdenen for et par år siden, og ifjor var det ganske ofte med forskjellige typer rusmidler..
I år har jeg tatt ting relativt sjeldent for å komme meg ut av det før det er for sent. Bedre førevar!

Men uansett..

Jeg har i de to siste ukene fått veldig frysninger og blitt akutt kald i hele kroppen når jeg har hørt på musikk jeg har hørt mye på når jeg har tura, eller ser på bilder/videoer fra kveldene som var.

Jeg synes det er veldig rart, og lurte på om det er noen her som har fått det samme eller vet hva det kan komme av?
Synes det er veldig merkelig. For med en gang jeg kommer innpå de minnene så reagerer kroppen med dette..

Takk for hjelp!
Kan være så enkelt som at du får en dopamin utløsning av å tenke på disse kveldene, da vil du få frysninger.
Høres ut som det Zyke sier, at du rett og slett får en sensation når det minnet dukker opp. Selv har jeg flere låter og filmer for den saks skyld som jeg har et helt spesielt forhold til pga psykedelika. Jeg er blant annet kjempegod venn med Autobots, og Megatron er også min erkefiende
Det hørtes jo veldig logisk ut i grunn! Takk for svar (:

Er sykt at sånt sitter i "beinmargen"! Er et par sanger som får meg totalt i euforisk emmafeeling uten å ha tatt noe som helst!..
Kan det være nostalgi? Jeg får det veldig ofte når jeg hører på gamle sanger. Jeg husker faktisk hva jeg gjorde når jeg hørte på de.
Sist endret av Xernox; 2. september 2015 kl. 00:18.
Dette høres ikke bra ut. Du burde kontakte lege og finne ut av dette.
Xernox:

Ja, kan være det! Det er ikke noe eufori med dette, det er ikke noe behagelig følelse. Blir bare veldig kald og får frysninger.
Jeg har fått ganske nok av rusmidler og ting rundt det, så kan være at hodet forteller kroppen at dette er jeg ferdig med!

Saerdna:
Jeg tror nok det er lite sannsynlig at det skyldes noe medisinsk e.l. med dette. Har du noe erfaring innen dette eller syntes du det bare hørtes rart ut..?
Kan være litt angst kanskje?
Det er altså kun fysiske "ubehag" som blir fremkalt? Høres ikke helt bra ut, jeg ville jo tippet det var en slags form for angst, men da hadde du kanskje nevnt noen psykiske symptomer også.. Så Zyke er nok på det riktige sporet.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Helt vanlig.
Husk at psykedelika/entheogener kan skape livsendrende situasjoner. På lik linje som at en person blir rørt av andre livsendrende hendelse ( overlevd ulykke, få barn , etc), så vil du huske dette, og når sansene får inntrykk som henter frem disse minnene følger det emosjonelle med.
Sist endret av Dodecha; 2. september 2015 kl. 16:35. Grunn: Skriveleif
Knarq:
Nei, ikke noe annet enn det fysiske. Jeg får ikke noe psykiske sider ved det. Det skal sies at jeg har hatt noen badtrips hvor en var ganske heavy. Men jeg får ikke noe tilbakefall eller noe sånt av de.

Dodecha:
Ikke sant! Er det jeg tenkte jeg også, at det bare er ting som sitter litt i minnet kan man si..


Det er jo litt spesielt når det skjer, så takk alle for svar
Hei.

Jeg har aldri tatt noe annet en cannabis, men har opplevd lignende av de frysningene du snakker om.

En ekstreem kald nedkjøling i hele kroppen, det kjennes ut som du fryser langt ned i skjellettet og enda lenger og du skjelver i hele kroppen. Hvis du prøver å komme deg under dyna får du ikke løftet opp ryggen ( Alle muskler strammer seg) men hakker deg bortover med krummet rygg for du skjelver og fryser som pokker. Kommer du deg under dyna tar det gjerne 10 minutter før du slutter å skjelve og du endelig begynner å bli varm.

Jeg har vært hos legen og de har testet og ikke funnet ut noe. Legen hadde heller aldri hørt om noe sånt, utenom at det kunne ligne et anfall.

Jeg er usikker men har kanskje opplevd dette 4-5 ganger iløpet av livet.
Sitat av Roccat Vis innlegg
Hei.

Jeg har aldri tatt noe annet en cannabis, men har opplevd lignende av de frysningene du snakker om.

En ekstreem kald nedkjøling i hele kroppen, det kjennes ut som du fryser langt ned i skjellettet og enda lenger og du skjelver i hele kroppen. Hvis du prøver å komme deg under dyna får du ikke løftet opp ryggen ( Alle muskler strammer seg) men hakker deg bortover med krummet rygg for du skjelver og fryser som pokker. Kommer du deg under dyna tar det gjerne 10 minutter før du slutter å skjelve og du endelig begynner å bli varm.

Jeg har vært hos legen og de har testet og ikke funnet ut noe. Legen hadde heller aldri hørt om noe sånt, utenom at det kunne ligne et anfall.

Jeg er usikker men har kanskje opplevd dette 4-5 ganger iløpet av livet.
Vis hele sitatet...


Men det kommer bare helt av seg selv da? Eller blir det utløst ved at du som meg hører på musikk eller tenker på ting som har skjedd når du er fjern?

Jeg tviler vel forsåvidt sterkt på at leger generelt har veldig peiling på ting som er rusrelatert som dette. Det ligger jo mer psykisk i kroppen og ikke noe som kan måles på noen tester. Skulle man villet å faktisk fått dette utredet tror jeg man måtte dratt til noen som har utdanning innen psykiatrien e.l.
Jeg har selvfølgelig ikke rett kompetanse til å si at det er sånn btw!
Kan ikke huske om det var en spesiell ting som utløste det. Mener på jeg har opplevd det både som fjern og edru. Opplevelsen av det får meg hvertfall veldig til å tro at det var en fysisk reaksjon og ikke psykisk.
Jeg får det når jeg holder tilbake en bæsj. Tviler på at det er dopamin. Alltid vært sånn. Er jeg alene?

Jeg sverger på at jeg er 100% seriøs nå.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Tviler på at det er dopamin
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er dopamin(googla det). Jeg og opplever en skikkelig euforisk følelse etter å ha "renset" kroppen.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Jeg tror det er dopamin(googla det). Jeg og opplever en skikkelig euforisk følelse etter å ha "renset" kroppen.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker om når du kniper igjen. Kanskje jeg bare er overlykkelig over ikke å ha drete på meg?
Akkurat det får jeg Tøffetom! Deilig å ikke være aleine! Spesielt hvis det er andre/tredje gangen jeg holder igjen samme bæsjen.

RosaElefant: man har vel ikke "renset" kroppen av å holde igjen en bæsj...? Jeg vil nå heller si at man har lurt kroppen og fått avføring, som skulle ha forlatt kroppen, til å gå baklengs innover igjen i tarmen og blandet seg med nyere avføring som fortsatt blir tatt opp i kroppen.
Jeg får det når jeg holder tilbake en bæsj. Tviler på at det er dopamin. Alltid vært sånn. Er jeg alene?
Vis hele sitatet...
Jeg har lest på do så lenge jeg kan huske og en av teknikkene for å dra ut tiden var nettopp å knipe igjen, og igjen, og igjen....

Den gode følelesen du snakker om er absolutt tilstede. Ofte frysninger og skjelvinger/risting med en slags deilig "tingling" i kroppen.
Hæ hææ, guri land så artig Kan nok kjenne meg igjen der ja..

Hvis jeg leser de postene der igjen så kortslutter pc`n av snørr og sikkel. Av en eller annen grunn så fikk det meg til å grine av latter
Bare jeg som ofte lurer på hva slags søkeord folk bruker når de googler? Spennende.
Endte opp med å lese dette blant annet: "Den som leter, finner! Med peke- eller langfingeren kan man finne punktet 5-8 cm inn på den "veggen" som vender inn mot magen. Det kjennes litt hardt ut i forhold til det omliggende vevet, omtrent som en liten valnøtt. Vanligvis vil han også kjenne det ganske godt når man treffer det riktig!". Ja, ja. All kunnskap er god kunnskap.


Minner om hendelser og steder lagres i hjernestrukturen som kalles hippocampus, forresten.
Den gode følelesen du snakker om er absolutt tilstede. Ofte frysninger og skjelvinger/risting med en slags deilig "tingling" i kroppen.[/quote]

Det som jeg beskrev og som jeg tror TS beskrev er så langt ifra en deilig euforisk følelse som du kan få det. Selv om det hørtes ut som jeg hadde opplevd noe ganske annet en TS. Det føles ut som du skal dø, eller verre enn det, for dør du er det over, her føler du at du dør i 10 minutt, at du skal skjelve i hel. Hvertfall jeg, er glad jeg kun har opplevd det 4-5 ganger og at det er veeeldig lenge siden sist. Kanskje jeg aldri får det igjen. Er så grusomt at det faktisk er ubeskrivelig så jeg stopper her.
Sist endret av Roccat; 6. september 2015 kl. 06:15.
Sitat av Roccat Vis innlegg
Den gode følelesen du snakker om er absolutt tilstede. Ofte frysninger og skjelvinger/risting med en slags deilig "tingling" i kroppen.
Vis hele sitatet...
Det som jeg beskrev og som jeg tror TS beskrev er så langt ifra en deilig euforisk følelse som du kan få det. Selv om det hørtes ut som jeg hadde opplevd noe ganske annet en TS. Det føles ut som du skal dø, eller verre enn det, for dør du er det over, her føler du at du dør i 10 minutt, at du skal skjelve i hel. Hvertfall jeg, er glad jeg kun har opplevd det 4-5 ganger og at det er veeeldig lenge siden sist. Kanskje jeg aldri får det igjen. Er så grusomt at det faktisk er ubeskrivelig så jeg stopper her.[/quote]

Det var såpass for deg ja! Det hørtes ikke bra ut :/ Men da har du nok blitt kvitt det nå da!

For meg er det kun svake frysninger og kulde i kroppen. Ikke noe ubehag i kropp eller sinn! (:
Så for min del er det nok bare noe som lurer frem tidligere minner fra kosekvelder!