Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1248
Hallo, dette er mitt første gang på Freak.no. Før jeg har tenkt å lage denne thread, så skjekket jeg nøye gjennom alle artikler relatert til DoS og forskjellige IP resolvers, men jeg fant ikke noe som var nyttig i mitt tilfelle.

Hva skjedde var at jeg satt på 4chan og tilfeldigvis en fyr skriver, "LET'S DO SOMETHING FOR SCIENCE AND JUSTICE". Jeg var litt forvirret når jeg så at bildet i denne posten var en screen-capture av min Steam ID med min IP under den. Jeg brydde ikke meg noe spesielt mye om det, men så kuttes av voice chatten jeg var på og hele nettverket. Noen var visst veldig sur og brukte en denial-of-service attack mot meg.

Det som er litt rart at jeg forventet angrepet til å vare hele natta, men etter cirka syv minutter kom nettet tilbake igjen uten videre problemer.

Her kommer det store spørsmålet: hvorfor varte det ikke lengre? Denne fyren så ut som om han viste hva han gjor - kanskje, kanskje ikke. Jeg tror ikke at en fyr som kalte han en "autist" ville stoppe han fra å DoSe meg. Et annet spørsmål er, hvordan setter jeg opp noe så Steam avgir ikke min IP? Jeg kunne bedd ISPen min for dynamisk IP, hvis problemene fortsetter, men jeg tror det ville ikke hjelpet mye mot en fyr med autisme.

Dette er alt spekulasjon. Jeg har just våknet opp og har vært oppe for kun noen timer, så jeg vet ikke om disse angrepene vil fortsette eller ikke, men jeg er ekstremt paranoid når en fyr kan så enkelt som bare det få tak i min IP via Steam og overbelaste nettverket mitt. Det er drit kjipt og jeg har gjerne lyst å bli forberedt for et slik fremtid, hvis det skjer.
Sist endret av Demography; 25. juni 2013 kl. 11:00.
Det at du mista nett litt er jo sånt som skjer.
Anbefaler deg å roe deg kraftig ned
Tror nok det er grunn til full panikk nå.. Vrak pcen å flytt til Mexico!


Neida.. Script kiddies med LOIC KAN gjøre mye skade, MEN vil ikke tro dette er tilfelle. Som legevakten sier, calm down.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
4Chan er en gjeng drittunger til tider, og slike tilfeldige angrep skjer ofte.
Men, et av reglene er jo at 4chan is not your personal army, så ikke alle gidder å legge like mye arbeid inn i slike små angrep.

Det var ikke en person som gjorde angrepet mot deg, men mange, det er det et DDoS er, jo flere peers som angriper jo kraftigere blir resultatet.
Ikke alle gidder å holde på lenge med en tilfeldig fyr som en tilfeldig idiot på 4chan sa man skulle angripe, derfor varte ikke angrepet lengre.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
4Chan er en gjeng drittunger til tider, og slike tilfeldige angrep skjer ofte.
Men, et av reglene er jo at 4chan is not your personal army, så ikke alle gidder å legge like mye arbeid inn i slike små angrep.

Det var ikke en person som gjorde angrepet mot deg, men mange, det er det et DDoS er, jo flere peers som angriper jo kraftigere blir resultatet.
Ikke alle gidder å holde på lenge med en tilfeldig fyr som en tilfeldig idiot på 4chan sa man skulle angripe, derfor varte ikke angrepet lengre.
Vis hele sitatet...
DDoS = Distributed Denial of Service
DoS (det han nevnte i OP) = Denial of Service

Jeg kan DoS'e noen bare med mitt eget utstyr, men for DDoS trenger jeg noen flere.
Man kan fint bringe ned drittruter/modem 500 på 5/.5 linje med bare DoS uten problemer, så var nok kanskje bare personen i andre enden som gikk lei.

Ellers: jeg tolker OP heller som at han spør om en måte og sikre seg for at Steam kan brukes for å få tak i IP'en hans. Mitt svar på det er: Nei, det tror jeg ikke. Vurder å bruke en VPN om du er redd for dette.
Demography's Avatar
Trådstarter
11 1
Sitat av Legevakten
Det at du mista nett litt er jo sånt som skjer.
Anbefaler deg å roe deg kraftig ned
Vis hele sitatet...
Jeg forstår at ISPen kan gå ned noen ganger for diverse grunner, men jeg tror at det er litt rart å tro at dette var en tilfeldighet. Kom igjen.

Sitat av Zherxyl
Neida.. Script kiddies med LOIC KAN gjøre mye skade, MEN vil ikke tro dette er tilfelle. Som legevakten sier, calm down.
Vis hele sitatet...
Sant det, jeg faktisk husker Low Orbit Ion Cannon.

Sitat av Freddy_fred5
Mitt svar på det er: Nei, det tror jeg ikke. Vurder å bruke en VPN om du er redd for dette.
Vis hele sitatet...
Det var det jeg nok tenkte på. Jeg skjekket deres thread for noen bra VPN og prisene for det var ikke ille i det hele tatt. Uansett, som min venn sa, han tviler på at det vil fortsette og at DoS fyren trodde at det han gjor faktisk fungerte ikke. Men fra posts med screencaps (som varte ikke veldig lenge, foresten, en janitor fra 4chan slettet dem) som denne fyren viste til andre, det var sannsynligvis bare Low Orbit Ion Cannon.

Jeg fikk faktisk tak i disse bildene. De var visst arkivert.

http://i.imgur.com/6WOxO2E.png

http://i.imgur.com/0GW5NLi.png

(De var usensurert, selvfølgelig)
Sist endret av Demography; 25. juni 2013 kl. 11:35.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
/b/ har alltid vært dritt og vil alltid være det. For dere andre, 4chan er mer enn /b/
Demography's Avatar
Trådstarter
11 1
Jeg ser ikke på /b/. Det er bare en hel haug med newfags som leker Aonymous og Legion, i tillegg til whiteknights over hele stedet.

Dette var på /vg/.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Demography Vis innlegg
Jeg ser ikke på /b/. Det er bare en hel haug med newfags som leker Aonymous og Legion, i tillegg til whiteknights over hele stedet.

Dette var på /vg/.
Vis hele sitatet...
Og VG er for spill, og dette var da en /b/kiddie som postet off topic på et sted hvor slikt ikke hørte hjemme. point still stands.
Demography's Avatar
Trådstarter
11 1
Jeg tror jeg må være enig der.