Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1421
Det er en skid i klassen min som har kjøpt booter på hf og tar nettet til mange i klassen 4 the lulz. Av en eller annen grunn så struper isp nettlinja til de som blir angrepet. Hvorfor det? Angrepene bruker udp protokoll så pakkene rutes gjennom isp uansett.
Linjene strupes jo fordi at han sender en enorm mengde trafikk sånn at router er for opptatt med den trafikken han sender til å utføre andre ting.

Edit: er ikke isp som gjør det.
MrZone's Avatar
Trådstarter
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Linjene strupes jo fordi at han sender en enorm mengde trafikk sånn at router er for opptatt med den trafikken han sender til å utføre andre ting.

Edit: er ikke isp som gjør det.
Vis hele sitatet...
Han angrep i bare 120 sec, etter det var nettlinja strupet av isp resten av dagen.
Hvordan vet du at den var strupet av ISP? Har du eller noen av de som ble angrepet kontaktet ISP og forhørt dere eller er det bare vill gjetting fra din side?
MrZone's Avatar
Trådstarter
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Hvordan vet du at den var strupet av ISP? Har du eller noen av de som ble angrepet kontaktet ISP og forhørt dere eller er det bare vill gjetting fra din side?
Vis hele sitatet...
Han angrep sønnen til en som var sikkerhetsjefen i en isp. Jet vet at isp struper siden han sa det selv. Har skjedd 2 ganger med 2 helt forskjellige isp.
"Angrep bare i 120 sec"
Tror ikke jeg noe på
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
afaik så er det ikke normalt at ISP struper nettet, er vel heller at skidden lyger om hvor lenge han angrep?
MrZone's Avatar
Trådstarter
Booter acounten har max angepstid på120 sec
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av MrZone Vis innlegg
Booter acounten har max angepstid på120 sec
Vis hele sitatet...
Så han kjøpte et botnet for ddos som ikke kan ddose i mer en 2 minutter?
Sitat av MrZone Vis innlegg
Booter acounten har max angepstid på120 sec
Vis hele sitatet...
Sitat av 8bit Vis innlegg
Så han kjøpte et botnet for ddos som ikke kan ddose i mer en 2 minutter?
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i det du tenker. Hvem faen gidder å betale (insert et-tosifret tall) USD for å kunne angripe noen i 120 sec...?
Hvem faen gidder å betale (insert et-tosifret tall) USD for å kunne angripe noen i 120 sec...?

Shitkids gidder,

til TS: hvorfor ikke bare anmelde fyren? blir jo sikkert henlagt men kan jo hende han blir litt redd å slutter om snuten kommer på døra?

eventuellt kan du jo tipse foreldrene hans om hva han bedriver tiden sin med, eller få dine foreldre til å ringe hans så blir det nok liv i røra
Jeg jobbet for en større ISP i et par år, og ingen ble strupet på grunn av trafikk. Vi kunne blokkere enkelte utgående porter hvis det kom klager fra andre leverandører om misbruk fra en bestemt IP, men ikke noe utover det.

Hvis dette er reelt og ikke bullshit, så vil jeg tippe at det er routeren som sliter etter angrepet. De har gjerne minimalt med minne, og software er som regel ikke 100% stødig.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Jeg jobbet for en større ISP i et par år, og ingen ble strupet på grunn av trafikk. Vi kunne blokkere enkelte utgående porter hvis det kom klager fra andre leverandører om misbruk fra en bestemt IP, men ikke noe utover det.

Hvis dette er reelt og ikke bullshit, så vil jeg tippe at det er routeren som sliter etter angrepet. De har gjerne minimalt med minne, og software er som regel ikke 100% stødig.
Vis hele sitatet...
Er enig i dette, har tidligere jobbet for en ISP og aldri hørt om struping grunnet trafikk.

Som nevnt over så ble enkelte porter blokkert ved for eksempel epost spam, man fikk et visst antall advarsler (her blir det da sent tips til å fjerne dette) og ble ikke ting bedre ble vi nødt til å stenge porten til for eksempel epost.

Støtter det at det må være noe med routeren, har de prøvd å resete routeren?
bare som et tips til TS: ikke he skype navn i signaturen, tok meg 2 sekund å finne ip en din... skype2ip.org
MrZone's Avatar
Trådstarter
Jeg ble ikke ddosed, men noen i klassen ble. Patcha skype'en min for år og dager siden
Sitat av MrZone Vis innlegg
Jeg ble ikke ddosed, men noen i klassen ble. Patcha skype'en min for år og dager siden
Vis hele sitatet...
okei, daså