Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 666
Hei!

Lurte på om noen av dere freaks har en joystick å anbefale. Maks 500,- med frakt. Skal bruke den til forskjellige spill, men kommer nok mest til å bruke den til bf3 og simulatorer.

Har sett på disse:

Logitech Extreme 3D Pro

Saitek Cyborg F.L.Y. 5
Har nå 3D Pro, hadde FLY 5 før. Logitech stikka er mye, mye bedre. Kvaliteten på Saitek stikka kan ikke måle seg med kvaliteten på konkurrenten fra Logitech.

Når jeg først pakket opp stikka fra Saitek, så fungerte kun halvparten av knappene, etter litt skruing (Den kan stilles inn en del, men Logitech stikka er like behagelig) så fungerte alle knappene, men POV Hatten var fortsatt litt merkelig.

Jeg bruker stikka til det meste, jeg har testet begge i MSFX, ArmA 2/3 og en del andre spill. BF3 fungerer veldig greit på Logitech stikka og jeg du trenger ikke drivere for å få stikka opp å kjøre, men drivere er så vidt jeg vet nødvendig for å bruke POV Hatten.
Jeg har hatt Logitechstikka i mange år nå, og den fungerer helt flott enda, så kvaliteten er det ingenting å si på. Ble faktisk forbauset over at de fremdeles selger den. Vil ikke akkurat påstå at den er optimal til bilspill, men til flysimulatorer o.l. er den helt flott.

Sitat av Fekillix Vis innlegg
[...] men drivere er så vidt jeg vet nødvendig for å bruke POV Hatten.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri manuelt installert noe drivere til denne joysticken, og alt fungerer som det skal.
Har har Logitechstikka nå i 4-5 år, og den funker fortsatt like bra!
HAr hatt cyborg stikka i ca ett år. Alt funker perfekt utenom en knapp som datt av ( min feil). Når jeg skulle kjøpe stikke var førstevalget Logitech, men siden den ikke avr på lager ble det cyborg. Som de fleste sier gå for logitech.
Du kan også se litt på youtube om de to