Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1018
Hei!

Tenker for tiden å gå til inskaffelse av en ny server.
Serveren skal kjøre Ubuntu, debian eller noe lignende.
Skal brukes for å hoste diverse spill-servere og voice-servere.

Burte jeg satse på og bygge selv(gjerne kom med lister!), eller er det bedre å kjøpe "ferdige" servere?

Og burte jeg gå for noe virtualisering? Og isåfall hvilken type? Tenker å bruke et Intel nettverkskort med flere porter, går det da an å binde f.eks. port #1 til virtuell maskin #1?

Takk for all hjelp!

- Burugla
Er dette ment for testing eller en kommersiell løsning?
Har du noe krav til oppetid?
Budsjett?
Trådstarter
10 1
Sitat av Starra Vis innlegg
Er dette ment for testing eller en kommersiell løsning?
Har du noe krav til oppetid?
Budsjett?
Vis hele sitatet...
Skal brukes for meg og bekjente, ikke noe utleie eller lignende.
Ingen spesielle krav, men foretrekker Intel over AMD.

Budsjett på rundt 4-7k.
Det er nok bedre å leie en server, regner med du ikke har verdens beste nett hjemme.

http://www.server4you.com/root-serve...ts=0,1,2,3,4,5 (AMD & Europa)
http://www.hetzner.de/en/hosting/pro...rootserver/ex5 (Intel & Europa)

Kimsufi serverene til OVH er også ganske billige. Har vært med både Hetzner og Server4you, kun gode tilbakemeldinger
Ikke undervurder å ha en server hjemme, personlig er jeg veldig glad for å ha en egen server fremfor å leige
Trådstarter
10 1
Sitat av Exonize Vis innlegg
Det er nok bedre å leie en server, regner med du ikke har verdens beste nett hjemme.
Vis hele sitatet...
Har mere en bra nok, så å leie blir nok ikke et alternativ.
Sitat av Burugla Vis innlegg
Hei!

Tenker for tiden å gå til inskaffelse av en ny server.
Serveren skal kjøre Ubuntu, debian eller noe lignende.
Skal brukes for å hoste diverse spill-servere og voice-servere.

Burte jeg satse på og bygge selv(gjerne kom med lister!), eller er det bedre å kjøpe "ferdige" servere?

Og burte jeg gå for noe virtualisering? Og isåfall hvilken type? Tenker å bruke et Intel nettverkskort med flere porter, går det da an å binde f.eks. port #1 til virtuell maskin #1?

Takk for all hjelp!

- Burugla
Vis hele sitatet...
Jeg ville bygget selv da du får litt erfaring samt kunnskap.

Virtualisering er alltid et pluss da det er veldig kostnadseffektivt med tanke på at du ikke trenger å kjøpe mer hardware etterhvert som du vil hoste flere servere.
Hvis du kun skal ha en host, kun en CPU sokkel, maks 32GB RAM og ikke tilby kommeriselle tjenester, så kan du få en gratis lisens av ESXi på vmware.com.

Hvis du går for Intel oppsett, med en Xeon CPU, så kan du velge dette hovedkortet da det har 4 integrerte Intel NICs. Det sparer du ihvertfall litt penger på.

Har du tenkt å ha en vanlig stasjonært kabinett eller et rack-kabinett? Hvis du skal ha et rack-kabinett, så ville jeg valgt et Norco, de lager kvalitet til en veldig god pris.
Sist endret av 23732; 15. april 2013 kl. 13:14.
Anbefaler og gå for VMWare ESXI \ vSphere, uansett hvem løsnig du velger ang hoste selv eller leie,

jeg har server med dette selv og er veldig fornøyd med dette