Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 631
hei, skal oppgradere pcen min... har for tiden AMD setup.
Jeg vil gå over til Intel, så lurte på om noen kunne satt sammen noe bra for meg? Trenger hovedkort, cpu, ram og cpukjøler.

Ser intel kommer med nye haswell prosessorer? er det gode gaming prosessorer?


Setter pris på alle tips!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
kunne du sagt litt mer om hva du har nå?

Og hvor mye er du villig til å betale for dette?
Trådstarter
Nå for tiden har jeg
Amd 6core cpu, 2.8ghz tror jeg..
Formula IV hovedkort
msi 670 skjermkort
samsung ssd

Jeg har ikke noe budsjett, men rundt 5k burde vel holde?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
For å være helt ærlig vil det som lønner seg for deg være å kjøpe en FX 8350 og en d14 cpu kjøler, eventuelt en h100i med noen nye vifter om du skulle ha høyprofils ram.
Trådstarter
hmm.. tja, jeg er litt usikker.. har veldig lyst å gå over til intel setup
Ny CPU kjøler og en 4 GHz OC på CPU kan gjøre PC-en din brukbar fram til Haswell kommer. Kan du gi noe mere info om rambrikkene?
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Ny CPU kjøler og en 4 GHz OC på CPU kan gjøre PC-en din brukbar fram til Haswell kommer. Kan du gi noe mere info om rambrikkene?
Vis hele sitatet...
rimelig sikker på at det er http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585022

kommer haswell prosessoren til å bli mye bedre en feks i72600k ? kan godt vente en stund med å kjøpe, nårtid kommer disse på markedet ca?
Forventet i Juni. Det blir nok litt bedre ytelse, men det er hovedsaklig strømbruket som er i fokus denne gang.
Trådstarter
Tror kanskje jeg venter på det da!