Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1826
Sitter å vurderer å kjøpe en i5 2500k fra ebay. Jeg tok også en kikk på denne psu'en. HK/Gpu/Hdd har jeg fra før av.

Hva tror dere? Burde jeg ta sjansen på å kjøpe eller burde jeg bare holde meg til komplett?
Det er snakk om bare 300 kroner spart på den prosessoren, så nei. Jeg ville absolutt ikke ha kjøpt fra e-bay da man aldri har noen garanti.

Den PSU'en ville jeg værtfall ikke ha kjøpt.
Hold deg til en Norsk nettbutikk når det kommer til sånn elektronikk du. Hvis noe blir ødelagt, så får du iværtfall ny da.
Du sparer bare noen få hundre kroner, og du får ingen garanti, råder deg til på komplett. For du må huske på toll prisen også. Men hvis du synes det er verdt de 200 kronen for ingen garanti, så må du bare gjøre det.

Sitat av Zaloz Vis innlegg
Du sparer bare noen få hundre kroner, og du får ingen garanti, råder deg til på komplett. For du må huske på toll prisen også. Men hvis du synes det er verdt de 200 kronen for ingen garanti, så må du bare gjøre det.
Vis hele sitatet...
Edit: ninja'd
Trur ikkje eg ville lagt pengane mine i den psu'en i alle fall, finner svært lite på nettet, samt at eg har aldri hørt om merket... CPU'en er ikkje frå ein top-rated seller, men den har fått gode tilbakemeldingar, så om du tar sjansen for det, så for det vere opp til deg, personlig hadde eg kjøpt det rett frå ein norsk side. Du vil nokk snuse på same pris etter du har fått på frakt og div.

Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Det er snakk om bare 300 kroner spart på den prosessoren, så nei. Jeg ville absolutt ikke ha kjøpt fra e-bay da man aldri har noen garanti.

Den PSU'en ville jeg værtfall ikke ha kjøpt.
Hold deg til en Norsk nettbutikk når det kommer til sånn elektronikk du. Hvis noe blir ødelagt, så får du iværtfall ny da.
Vis hele sitatet...
lol? Garanti har du uansett, det er produsenten som står bak... Du har dermed ikkje reklamasjon.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg

lol? Garanti har du uansett, det er produsenten som står bak... Du har dermed ikkje reklamasjon.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker på granti fra selger. Handler du fra komplett, så sender man bare inn og får ny rett etterpå, noen ganger får du ny først, og så sender du den gamle tilbake i pakningen som de sendte deg.

Hvis han da kjøper fra e-bay og selger ikke kan kontaktes, så må han gå til intel. Etter erfaring så er intel veldig treg på service.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Jeg tenker på granti fra selger. Handler du fra komplett, så sender man bare inn og får ny rett etterpå, noen ganger får du ny først, og så sender du den gamle tilbake i pakningen som de sendte deg.

Hvis han da kjøper fra e-bay og selger ikke kan kontaktes, så må han gå til intel. Etter erfaring så er intel veldig treg på service.
Vis hele sitatet...
Varen må jo faktisk ha en produksjonsfeil og ikke en brukerfeil, så må den testes o. l, så du får ikke automatisk ny vare etter å ha sendt den gamle inn. Du må alltid sende inn den ødelagte varen, før du eventualt får ny vare.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Jeg tenker på granti fra selger. Handler du fra komplett, så sender man bare inn og får ny rett etterpå, noen ganger får du ny først, og så sender du den gamle tilbake i pakningen som de sendte deg.

Hvis han da kjøper fra e-bay og selger ikke kan kontaktes, så må han gå til intel. Etter erfaring så er intel veldig treg på service.
Vis hele sitatet...
Garanti er garanti, uansett kor seint det ville gått. og uansett så er reklamasjon verdt dei få hundre kronene du må ut med.
Hold deg til komplett, dær får du garanti, du får det for 200 kr billigere på ebay, men du vet ikke om du får en brukt PSU eller om du får den i det heletatt forsåvidt
Sitat av steppyZz Vis innlegg
Hold deg til komplett, dær får du garanti, du får det for 200 kr billigere på ebay, men du vet ikke om du får en brukt PSU eller om du får den i det heletatt forsåvidt
Vis hele sitatet...
om du leser det som står på sida så hadde du kanskje sitt dette...
New: A brand-new, unused, unopened, undamaged item in its original packaging (where packaging is applicable). Packaging should be the same as what is found in a retail store, unless the item is handmade or was packaged by the manufacturer in non-retail packaging, such as an unprinted box or plastic bag. See the seller's listing for full
Vis hele sitatet...
samt at han har over 10 stk på lager, og soldt 49 stk.
Sist endret av R0flcopter; 12. april 2013 kl. 12:02.
Strømforsyningen får særdeles dårlig kritikk, så den bør du holde deg unna.
http://www.jonnyguru.com/modules.php...Story3&reid=71
130,-for en 650w psu er en god sjanse til å ødelegge resten av maskinen din.


Når det kommer til prosessor, må du huske på den magiske tingen som heter moms (som faktisk er på 300kr for den), samt eventuelle avgifter til tollmyndigheter. Du kan være heldig og komme billigere ut, men jeg ville ikke tatt en slik sjanse.
Ikke kjøp fra ebay, iallefall når du bare sparer et par hundringser.
Angående psu, ikke spar inn på dette. Psuen du linket har sikkert i ren efekt bare 300w og bruker jizzicum kondensatorer

Kjøp gode merker som feks seasonic.