Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1668
Hei

Koblet til den nye samsung smart-tven til pcen og stilte oppløsningen på 1920 X 1080 men kanten på skjermbildet vises ikke. Hvordan kan jeg fikse det slik at hele skjermen vises på tven?
hvis du bruker HDMI kan det være feilen, prøv p skift kabel.
Sitat av iColdman Vis innlegg
hvis du bruker HDMI kan det være feilen, prøv p skift kabel.
Vis hele sitatet...
Kan du gi en forklaring på hvorfor kabelen kan være problemet? Høres mer ut som et problem med sideforholdet.
Trådstarter
40 1
Hvordan endrer jeg sideforholdet?
Prøv å gå på meny-bilde-bildealternativer-størrelse
Gå på gpu-innstillinger og endre på overscalingen til det passer.
Sitat av Glenni Vis innlegg
Kan du gi en forklaring på hvorfor kabelen kan være problemet? Høres mer ut som et problem med sideforholdet.
Vis hele sitatet...
jeg hadde samme problem og da bytta jeg til en annen kabel og det funket bra da.
Sitat av iColdman Vis innlegg
jeg hadde samme problem og da bytta jeg til en annen kabel og det funket bra da.
Vis hele sitatet...
HDMI har da nok overføringskapasitet til å dekke hele skjermen, derimot, hvis skjermen er for stor til at 1920x1080 og det er svarte kanter rundt så må man skru på overscaling. Jeg selv må gjøre dette når jeg plugger pcen inn i 42 tommeren min.

Kabelen har ingenting med saken å gjøre, med mindre den er klipt på midten.