Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 852
Hei jeg tok av karbinettet på pcen for og fikse litt i ledning, jeg så at rammen var litt løs, tok denne av for og sette den sikkelig på. Alt dette gikk bra helt til jeg skulle skru på pcen. Det kom lys i karbinettet som normalt, men det kommer ikke bilde skjermen og pcen pleier og lage en liten piip lyd når den starter, dette skjer ikke nå. Noen som vet hva som kan være problemet?

Har ikke ekstremt mye erfaring med pc, vet hvordan ting funker og hva som er hva.
Hva slags ledninger fikset du på?
Sjekket at alle kabler står ordentlig i etter at du holdt på?

Får håpe du ikke har grillet noe med statisk elektriskitet i allefall.
Trådstarter
3 0
Bare noen strømregninger som går til harddisken osv. Har sjekket alt. Hvis jeg har grillet blir det nye deler jeg må kjøpe da?
Sitat av Maikro Vis innlegg
Bare noen strømregninger som går til harddisken osv. Har sjekket alt. Hvis jeg har grillet blir det nye deler jeg må kjøpe da?
Vis hele sitatet...
Ja i verste fall, men dra ut strømkabelen og la den være ute minst en halvtime og prøv igjen som en begynnelse.
Trådstarter
3 0
Takk. Skal prøve det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Maikro Vis innlegg
Hei jeg tok av karbinettet på pcen for og fikse litt i ledning, jeg så at rammen var litt løs, tok denne av for og sette den sikkelig på. Alt dette gikk bra helt til jeg skulle skru på pcen. Det kom lys i karbinettet som normalt, men det kommer ikke bilde skjermen og pcen pleier og lage en liten piip lyd når den starter, dette skjer ikke nå. Noen som vet hva som kan være problemet?

Har ikke ekstremt mye erfaring med pc, vet hvordan ting funker og hva som er hva.
Vis hele sitatet...


samme problem har jeg akkurat nå. ingenting skjer med pcen når jeg skrur den på, annet enn at viftene starter som vanlig. ingen pip og ingenting annet skjer.
meget rart er det at powerknappen på kabinettet fungerer når jeg slår pcen på, men den fungerer ikke når jeg skal skru den av igjen. da må jeg skru av pcen på powersupply istedet.

har coolermaster HAF midi tower kabinett

skal prøve teste rambrikkene når jeg kommer hjem. deretter teste bios batteriet og også koble fra pc kabel i 30 min.

om noen har noenb flere tips som kan fungere for å finne ut hvor problemet ligger så er det meget satt pris på
Sist endret av Thalmen; 23. januar 2012 kl. 14:53.