Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 876
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Yooo
Jeg er en 14 år gammel gutt
Som dere kanskje har sett i andre tråder så er jeg ganske interessert i kjemi og fysikk, jeg har lenge hatt lyst til å være på et forskningsinstitutt der jeg kan observere men jeg har også lyst til å kunne ta en del av det

Er det noen som vet hvor jeg kan søke om å kunne jobbe/bli med på et forskningsinstitutt?

Takk på forhånd
Uten noe forkunnskaper om dette, burde det vel ikke skade å ringe forskjellige steder du kunne tenkt deg å dra, å høre om de har noe mulighet for dette? Eventuelt om du kan komme på omvisning en dag?
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Ja men jeg vet ikke helt hvor, jeg vet liksom om 2 steder og det er liksom Kongsberg gruppen som ALDRIII i livet ville latt en fjorten åring gå rundt, og liksom FFI som er militærets forskningsinstitutt
Å hvorfor ikke? Ring opp og spør, men sett Sintef på lista også.

Sommerjobb er kanskje litt vanskelig, men an arbeidsuke burde være innafor.

Men Kongsberg og FFI driver med vidt forskjellige ting så hva er din interesse.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Min interesse er egentlig kjemi og fysikk, men jeg er også ekstremt intressert i andre ting innenfor vitenskaps feltet som for eksempel teknologi, og grunnen til at jeg tenkte at KBG ikke ville sagt ja er fordi det meste der inne trenger du sikkerhetsklarering for fordi de holder på med blant annet utvikling av våpensystemer
Det spørs hvor mye praktisk gøy du hadde fått vært med på uansett, forskning er mer enn labarbeid. Men hva med å prøve et vitensenter? Tipper du hadde fått være med på mye mer praktiske eksperimenter der, og sikkert lært mye fysikk og kjemi som er mer tilpasset ditt nivå.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Jeg skal se på det, takk for tipset alle tre
▼ ... noen uker senere ... ▼
havforskningsinstituttet ikke undervurder det. selv om jeg har jobbet i fiskeopdrett så er det mye teknologi og forskning og kjemi
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Yooo
Jeg er en 14 år gammel gutt
Som dere kanskje har sett i andre tråder så er jeg ganske interessert i kjemi og fysikk, jeg har lenge hatt lyst til å være på et forskningsinstitutt der jeg kan observere men jeg har også lyst til å kunne ta en del av det

Er det noen som vet hvor jeg kan søke om å kunne jobbe/bli med på et forskningsinstitutt?

Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
På videregående hadde jeg utplassering (arbeidsuke) på Kongsberg. Det er bare å spørre.